• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Droomproject: de Menace Corvette van een Nederlander

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 15 november 2017 om 21:52 – 25 Reacties

Afbeelding Droomproject: de Menace Corvette van een NederlanderAfbeelding Droomproject: de Menace Corvette van een NederlanderAfbeelding Droomproject: de Menace Corvette van een NederlanderAfbeelding Droomproject: de Menace Corvette van een NederlanderAfbeelding Droomproject: de Menace Corvette van een NederlanderAfbeelding Droomproject: de Menace Corvette van een NederlanderAfbeelding Droomproject: de Menace Corvette van een NederlanderAfbeelding Droomproject: de Menace Corvette van een Nederlander

Unieke C3 Corvette 'Menace' komt naar Nederland
Een jongensdroom gaat in vervulling.

De SEMA-show mag dan wel voorbij zijn, wij hebben er nog steeds een goede nasmaak van in de mond. Zeker toen we laatst op de hoogte werden gebracht van deze ‘Menace‘ Corvette, die in opdracht van een Nederlander wordt gemaakt.

De Menace van Dennis is gebaseerd op een Corvette C3 Stingray uit 1972. Met het ambitieuze idee om zijn favoriete auto op te waarderen naar hedendaagse standaarden werd de bolide (op Nederlands kenteken) in 2011 naar de Verenigde Staten verscheept. De wagen werd daar naar Heartland Customs gebracht, waar ze inmiddels al enkele jaren werken aan een moderne interpretatie van de illustere C3 Corvette. Het over-Amerikaanse werd er vanaf geschaafd en Europese invloeden werden met open armen ontvangen.

Intussen zijn we nog maar één jaar verwijderd van de terugkeer van de Menace, die een heuse metamorfose heeft ondergaan. Omdat dit betekent dat er een hele waslijst aan aanpassingen is, pakken wij de belangrijkste er voor jullie uit. Allereerst is de voorkant goed aangepakt. Naast een in opdracht gemaakte grille en custom koplampen, is de motorkap aangepast en met 3D geprinte stukken opgedirkt. Aan de zijkanten vinden we een uitlaatsysteem dat gebaseerd is op de Mercedes SLR Stirling Moss. De achterzijde krijgt extra downforce via een actieve achterspoiler. Voor het chassis stapten ze buiten de deur en gingen ze naar Roadster Shop, die voor hen een compleet nieuw en modern C3 exemplaar maakte. De auto is overigens ontworpen door Tavis Highlander (van Highlander concept rendering), welke reeds vele bekende en prijswinnende auto’s op zijn naam heeft staan.

Onder de kap vinden we een LS7 blok met een LS9 supercharger die door Brian Thomson in elkaar werd geknutseld. In de Menace produceert deze combinatie zo’n 860 pk en meer dan 1.100 Nm aan koppel. Officiële figuren voor de snelheid en acceleratie zijn er nog niet, maar het is niet ondenkbaar dat dit een absolute raket is. Het vermogen mag je zelf naar de banden roeren met een handgeschakelde zesbak van Tremec.

Het interieur van de Menace is, net als ongeveer ieder ander deel van de auto, helemaal custom-made. Hiervoor zochten ze de specialisten van Sculpt Garage op, die er een minimalistisch wonder van maakte. De meeste onnodige frustels zijn eruit gehaald en maken plaats voor een set Recaro stoelen en heel wat extra koolstofvezel. De Corvette staat op sloffen van HRE en kan tot stilstand worden gebracht via keramische remmen van Brembo.

Ik zeg, laat maar zo snel mogelijk overvliegen die boel!

Met dank aan Dennis en Baruch voor deze heerlijke tip.

Foto credit: Corvette Online

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

c3, Chevrolet, coachbuilding, Corvette, Klassiekers, sema-2017, tuning

Vorig bericht: « Je kenteken op deze manier bevestigen, mag dat? [updated]
Volgend bericht: Deze Peugeot werd voor meer dan 7 miljoen dollar geveild »

Lees Interacties

Reacties

  1. patrick zegt

    15 november 2017 om 22:02

    Veel respect voor dit soort projecten. Of ik het mooi vind laat ik maar in het midden.
    Ik zou echt geen jaren willen wachten op een meer moderne auto. Op het moment als hij volgend jaar klaar is, is bepaalde techniek dus alweer wat jaartjes oud! Ben wel benieuwd wat een dergelijk project kost.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      16 november 2017 om 09:06

      @patrick: Mwah ik niet. Elke John met geld kan overal aankloppen voor “Customizing”. Liever zelf bloed, zweet en tranen erin stoppen, dat kan ik meer waarderen.

      Login om te reageren
  2. 599gto zegt

    15 november 2017 om 22:05

    stuur, diffuser, koplampen, spoiler en velgen eraf aub

    Login om te reageren
    • jeffreyderuiter zegt

      15 november 2017 om 22:15

      @599gto: spoilertje vind ik nog wel netjes. De rest geheel mee eens

      Login om te reageren
      • 599gto zegt

        16 november 2017 om 09:50

        @jeffreyderuiter: je hebt gelijk de spoiler mag blijven maar de grill moet eruit :)

        Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      15 november 2017 om 22:29

      @599gto: ik vind dat nooit zo lekker rijden moet ik zeggen.

      Login om te reageren
      • 599gto zegt

        16 november 2017 om 09:46

        @porschepdk: Het oogt wel een stuk beter bij nader inzien mogen de stoelen en motorkap er ook uit .

        Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    15 november 2017 om 22:09

    Sneller dan 99,99% van wat er op de NL weg rondrijdt.
    Veel beleving want een handbak, cabrio en laag gewicht.
    Ja, dit project snap ik wel.

    Login om te reageren
  4. rijnounsdoor zegt

    15 november 2017 om 22:25

    Een 61 jarige bestuurder toevallig?

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      15 november 2017 om 23:37

      @rijnounsdoor: “61 jarige bestuurder heeft interesse in neusje”

      Login om te reageren
  5. FieRo zegt

    15 november 2017 om 22:25

    Opzich hou ik van dit soort projecten maar…net iets te druk/rommelig.. ik had dit naar de Ringbrothers gebracht als ik het geld had.

    Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    15 november 2017 om 22:28

    Mooi man die sidepipes dat ding zal de buurt laten schudden als er gestart wordt

    Login om te reageren
  7. bmwm3gtr zegt

    15 november 2017 om 22:30

    Echt wel dik! Ik had zelf wel even andere sloffen onder gezet, en wat minder foute koplamp units maar voor de rest echt Respect!

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    15 november 2017 om 22:32

    Ik ben zeker niet altijd vies van (uitbundige) tuning (LW, RWB, Wald) en restomodding. Maar hier? Mwaa… Maar dear god, t interieur en die motorkap. Dank Autoblog, nu kan ik lekker slapen…

    Login om te reageren
  9. gasmonkey zegt

    15 november 2017 om 22:59

    Wat een lelijk ding zeg.

    Login om te reageren
  10. kennone zegt

    15 november 2017 om 23:37

    Lekker voor al de haters. Weer een mooi project met handbak!! :P

    Login om te reageren
  11. dell zegt

    15 november 2017 om 23:55

    Dennis the Menace, nice.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      16 november 2017 om 07:54

      @dell: Ah, ik was niet de enige die het was opgevallen blijkbaar :)

      Login om te reageren
  12. roberto zegt

    16 november 2017 om 00:28

    Hoe langer ik er naar kijk, hoe gaver hij wordt! Alleen had ik hem in de coupe variant beter gevonden. Al met al een geslaagd project! Zo te zien met veel vakmannen aan gewerkt, koplampen en uitlaten zijn strak verwerkt, en gelukkig geen onnodige kieren..

    Login om te reageren
  13. Foramen zegt

    16 november 2017 om 07:12

    Gaaf project.
    Lijkt me wel minder prettig dat als inzittende je hoofd onderdeel van de rolconstructie wordt.

    Login om te reageren
  14. aquila2003 zegt

    16 november 2017 om 07:12

    Prachtig project, mooie lijnen, spoiler vind ik zeer geslaagd! Maar die slr sidepipes waren me al een doorn in het oog op de slr ??

    Login om te reageren
  15. davelepeef zegt

    16 november 2017 om 07:45

    Dus ze zijn er bijna 8 jaar mee bezig geweest!? Als bedrijf? Dan hoop ik toch wel dat het voor de spreekwoordelijke appel en ei is gedaan?? Klinkt zo namelijk als een klusje om overgebleven tijd te vullen ofzo…

    Login om te reageren
  16. Alfarobert zegt

    16 november 2017 om 08:36

    Hele project zal veel duurder zijn dan de “Vette”zelf neem ik aan. Nog mag hij er ook maar 130 mee op onze autobaan. Wat heb je aan zoiets?

    Login om te reageren
  17. rene1135 zegt

    16 november 2017 om 08:43

    Niet geschikt voor de gemiddelde Nederlandse spits

    Login om te reageren
  18. goodolddays zegt

    17 november 2017 om 09:37

    Gewoon echt, maar dan ook echt heeeeel lelijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North