Duivels dilemma: Ferrari Enzo of een LaFerrari?

Auteur: , 57 Reacties

Voor Ferrari's laatste twee halo cars schijn je op de huidige markt ongeveer evenveel kwijt te zijn. Wat als je er maar 1 mocht kiezen; werd het dan de nieuwe LaFerrari of toch zijn voorganger, de Enzo?

LaFerrari vs Enzo

Hoewel de verkoopprijs van de LaFerrari naar verluidt rond de 1 miljoen euro ligt, is de marktwaarde van de snelle gelimiteerde hypercar stukken hoger. Er worden dikke premies over betaald, en we zagen al een exemplaar te koop staan voor 2,6 miljoen euro. In Luxemburg staat er ook een te koop bij Luxauto, met een prijsindicatie van 3 miljoen euro.

Met de Enzo heb je weliswaar niet het modernste van het modernste, en met 660 paarden ook een stuk minder pk’s, maar dat zijn niet altijd de doorslaggevende factoren die een auto begerenswaardig maken. In de VS staat een gele Enzo te koop bij Ferrarine, die je voor 2,8 miljoen dollar mag meenemen. Omgerekend iets minder in euro’s, maar nog steeds een heftige investering.

Aan jullie nu de vraag: stel, je mocht één van deze twee auto’s van de markt kapen, welke werd het dan?




57 reacties

De Enzo, alleen al om de looks!
@lenny98: welke looks?
@lennart95vdk: die de godsgruwlijk lelijke La Ferrari niet heeft
@hoonigan247: Elk welziend mens kan zien dat de achterkant van die enzo tyfuslelijk is. De voorkant gaat nog wel.
De LaFerrari is echt 10x mooier dan de Enzo.
@Lennart95vdk: die achterkant is juist super mooi!! Vast een audi mannetje jij..
@callyromeo166: lol. Maar nee, geen audi mannetje. Meer BMW/Porsche
@Lennart95vdk: een batman auto moet je in films laten en niet in productie nemen
@Lennart95vdk:
Het viel mij vooral op hoe lelijk de Enzo is naast de ook al niet bepaald fraaie LaffeArie.
Ik wacht wel tot ik mag kiezen voor de magistrale 288GTO.
Ik ben meer van of het hele oude of juist het nieuwe spul.LaFerrari dus.
Is geen dilemma, Laffe Arie voor mij :D
Volgens het Engelse autoblad evo die net een dubbeltest hebben gedaan is de LaFerrari niet alleen op alle fronten een betere auto maar levert ook meer kicks.
@NeoVeloci: Zou ik meteen geloven dat de LaFerrari meer kicks oplevert en dat die messcherp is geworden.
http://www.autoblog.nl/nieuws/zo-hard-gaat-een-laferrari-over-monza-video-71567

Ligt natuurlijk ook aan de geweldige bestuurder.
De Enzo, om de looks, het geluid en de kleur!

Maar goed, ook de Enzo zou ik laten staan mocht er een F50 of een F40 staan.
Hoezo dilemma? Makkie Enzo natuurlijk! De La Ferrari is net een supercar die aan de drugs Croc zit
Enzo. Omdat daarom.
@jaguarjunk: amen!
De LaFerrari voor mij. Brute kar. Hoewel de Enzo er niet veel voor onder doet.
Enzo!
Eigenlijk wil ik die f40 die afgelopen weekend telkens in Delft rondreed maar als ik tussen deze 2 moet kiezen ga ik voor de Enzo. Ik vermoed dat die net iets puurder zal zijn. Lelijk vind ik ze beide namelijk.
Absoluut LaFerrari voor mij. Sowieso LaFerrari voor mij als het gaat om hypercars v/h moment geen P1, geen 918, geen Lambo en ook geen Bugatti.

Naast de LF-A, zeg ik LaFerrari, Agera en Huayra.
Die Enzo heeft mij vanaf het begin al totaal niet kunnen boeien, heus een goede auto, maar nee… Ook de laferrari tja… mooi ? Mwa… fantastische auto verder: tuurlijk. Doe mij liever de F12 met het wisselgeld om m’n huis af te betalen.
De Enzo. Een legende, de LaFerrari is op dit moment, voor mijzelf, weinig meer dan de snelste Ferrari… Weinig ziel wat mij betreft.. Maar zou het liefst nog een veel oudere Ferrari bezitten…
Man wat is een Enzo een heerlijke bak, maar als ik moest kiezen toch de LaFerrari.
Doe mij maar een F50 en een 288GTO of kom ik dan tekort?

Uit de huidige en vorige generatie kan ik moeilijk kiezen, beide zijn in mijn ogen niet mooi.

Ok, ok, de F50 is ook niet mooi maar dat geluid oei.
@wits: Die 288GTO… ik durfde het al bijna niet te zeggen omdat we het over nieuwe auto’s hebben, maar van de semi-oldies staat hij voor strak op nr.1 en zéker liever dan die F12 : )
@wits: 288 GTO’s zijn geëxplodeerd in prijs de laatste jaren maar ik denk dat dat net moet kunnen lukken.

Met name de 288 GTO maakt dat wel een interessante keuze…maar ik ben toch behoorlijk fan van de Laffe. Ik zou bij de Laffe alleen wel een beetje balen dat ze nu eigenlijk al allemaal al verkocht zijn en ik dus niet zelf de kleur mag uitkiezen ondanks dat het een nieuwe auto is. Ik zou namelijk liefst geen rode of zwarte willen hebben, als we dan toch bezig zijn met luchtfietsen.
@jaapiyo: De kleur hoeft toch geen probleem te zijn. Als je zo iets kan kopen kan een complete respray er ook wel bij toch.
@wits: @arii:

Joah maar *cough* purist *cough* hè. Is toch anders als het niet origineel is. Staat er een foute kleur op de VIN et cetera.

Een plastic wrapje op een Laffe kan natuurlijk echt niet. Tenzij heel tijdelijk voor een Gumball o.i.d. en ‘m er dan gelijk nadien weer afpellen. Eigenlijk dan ook niet. Nee ik heb niks met wrapjes, is voor mensen die een iPhone van glas en alu kopen omdat het fijn materiaal is en er vervolgens zo’n plastic beschermlaag op plakken. Koop dan meteen een plastic fantastic ding voor de helft van de prijs…
@jaapiyo: ja maar als je 3 miljoen hebt te besteden aan een auto, dan zal een wrapje of misschien zelfs een spuitbeurt jou ook niks meer uitmaken als het om geld gaat. Voor die lui is dat een ‘zakcentje’.
Enzo is mooier, en ook al vind ik de La echt uber lelijk, dan zou ik toch voor ervoor gaan.
doe mij de f40 maar!
Een P1.
De la ferrari

Maar als ik wat anders kon kiezen dan liever de f40
Die rode…
Enzo is leuk zeker in het geel maar ik zou voor de Laffe gaan. In Vinaccia met zwart dak, per favore.
LaFerrari. No doubt. Veel mooier, sneller en een dikke sound vind ik.
De Enzo. Maar als er een 288 GTO, F40 of F50 zich aandient ga ik daarvoor.
Liever een laferrari dan een enzo. Maar ik heb weinig met beide. En vind ze eigenlijk beide ook gewoon ronduit lelijk.
de DeFerrari, want die gaat nog meer in waarde groeien.
De Enzo na enig twijfelen. Heel hard gaan is ook leuk maar die Enzo is een echte droomauto. En de naam is een stuk beter!;)
Okal vind ik deblaferrari een ontzettend gave auto en dat heeft er denk ik mee te maken dat toen ik nog echt een klein jongetje dat gewoon de über ferrari was buiten vind ik hem ontzettend mooi
Enzo, want Enzo.
Het hoekige (lambo achtige) ontwerp vindt ik persoonlijk zo gaaf dat het de auto is die ik op een poster boven me bed had.

De LaF vind ik lelijk en echt niet mooi (ja ik heb m in t echt gezien), maar vooral de neus klopt niet
Ik zou voor de f40 gaan, ow wacht …
Ook hier zou ik het geld lekker in mijn zak houden en gaan kaasfondueën. Omdat ik dat lekker vind.
No doubt, de enzo
Enzo. De LaFerrari heeft over een paar jaar, net als de 918, teveel snufjes aan boord die dan verouderd zijn. De Enzo is wat dat betreft nu al een klassieker van de oude stempel.
Doe maar de 288 GTO
Enzo. Omdat ik die altijd al wilde hebben. En liever een P1 zou willen dan de laffe arie.
Lafurraary omdat omtoch..
Dilemma? Er zitten 365 dagen in een jaar als je om de dag in de Enzo andere dag in de Laferrari hoor je mij niet klagen
LaF pliess
Tja, allebei geweldig maar doe mij de LAF maar (-:
Laferrari pour moi
Doe maar de F40
Ferrari enzo mijn lievelings auto

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).