• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots! De Porsche 991 GT2 RS

Auteur: Author, gepost 12 maart 2016 om 09:21 – 38 Reacties

Afbeelding Spyshots! De Porsche 991 GT2 RSAfbeelding Spyshots! De Porsche 991 GT2 RSAfbeelding Spyshots! De Porsche 991 GT2 RSAfbeelding Spyshots! De Porsche 991 GT2 RSAfbeelding Spyshots! De Porsche 991 GT2 RSAfbeelding Spyshots! De Porsche 991 GT2 RSAfbeelding Spyshots! De Porsche 991 GT2 RSAfbeelding Spyshots! De Porsche 991 GT2 RS

Spyshots! De Porsche 991 GT2
Mozes kriebel, dit wordt een dikkerd!

Na de absurde 993 GT(2), de brute 996 GT2 en de alles verpulverende 997 GT2 (RS), krijgt ook de 991-generatie binnenkort gezelschap van de absolute kingpin binnen 911-land. De GT2 RS op de plaatjes ondergaat tests in, je raadde het al, extreme kou, maar wat valt er nog meer te vertellen over deze bruut in wording?

Wel, de bodykit is afwijkend van de andere 991-modellen en ook de carbon kofferklep ontbreekt op deze editie van de GT2 RS niet. De achterspoiler zou verstelbaar zijn en bladiebla, kijk zelf maar op de foto’s.

Belangrijk is hetgeen verscholen in de kont ligt. Er gaan geruchten dat de biturbo 3.8 zescilinder boxer niet minder dan 700 pk krijgt. Daarmee is deze krachtpatser 80 pk sterker dan de vorige GT2 RS en een hele 120 pk krachtiger dan de huidige Turbo S.

RWD lijkt een zekerheidje, een handbak echter (nog) niet. Het ligt in de lijn der verwachting dat Porsche ook in deze krachtpatser een PDK-bak lepelt, al zou het kunnen dat die ‘bak niet berekend is op zoveel koppel. De vorige GT2 RS was trouwens handgeschakeld.

Verwacht de productieversie van de nieuwe GT2 RS niet voor het einde van komend jaar, als de 991-serie zoetjesaan richting z’n pensioen gaat. Wie niet kan wachten op zoveel power, moet even contact opnemen met RUF.

Foto’s via Motor1.com

Ook interessant!

  • 911 GT2 pakt ronderecord
    911 GT2 pakt ronderecord op Nürburgring Nordschleife
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, blauw, gt2, gt2-rs, Porsche, sneeuw, spyshot

Vorig bericht: « Waarom deze SSR 4×4 van een mogelijke redneck is
Volgend bericht: Lexus SC430: ondergewaardeerd of gewoon lelijk en saai? »

Lees Interacties

Reacties

  1. logistiek zegt

    12 maart 2016 om 09:31

    Andere velgen er op en klaar.

    Login om te reageren
  2. martinus zegt

    12 maart 2016 om 09:38

    Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      12 maart 2016 om 23:39

      @martinus: net als bij Aston Martins: ja, ze lijken allemaal op elkaar. En ze zien ee allemaal gaaf uit.

      Je gaat Ashley Judd en Charlize Theron uit je bed trappen omdat ze te veel op elkaar lijken ;-).

      Login om te reageren
  3. danone zegt

    12 maart 2016 om 09:42

    Zouden ze de GT2 non RS overslaan? Dat was toch de volgorde? Eerst de GT2, daarna de RS versie daarvan.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      12 maart 2016 om 09:50

      @danone: Het is een beetje verwarrend.

      993 GT2: pure homologatiespecial. Nooit een RS van geweest, alhoewel het eigenlijk een RS met turbo’s is.

      996 GT2: 996 Turbo met meer power, en RWD

      997.1 GT2: turboblok op een GT3 chassis.

      997.2 GT2 RS: zie boven, maar dan iets lichter en sterker.

      Een gewone GT2 gaat niet komen vandaag…

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        12 maart 2016 om 12:04

        @willeme:
        Heb altijd gehoord dat bij de 997 de stuurinstellingen anders waren bij de GT2, preciezer dan de Turbo, maar minder precies als de GT3.
        Geen idee of het waar is, heb ze nooit na elkaar gereden om het verschil te merken.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          12 maart 2016 om 23:28

          @RazorHead: daar heb je een héél goed punt! Dat ia namelijk volkomen waar volgens mij. De Turbo heeft de meest ‘losse’ setup: voor comfort en enigszins te verdoezelen wat er gebeurde (4wd, mega koppel). De GT3 heeft de meest ‘nerveuze’ setup. Paat bij het puristische karakter van die auto.

          De GT2 heeft de GT3 setup qua besturing, maar iets minder direct dan bij de GT3. Dit is gedaan omdat de GT2 anders wel heel nerveus zou worden.

          Goede bijdrage!!!

          Login om te reageren
  4. talladega zegt

    12 maart 2016 om 09:45

    Dit torretje in een 718/Cayman graag.

    Login om te reageren
  5. baap zegt

    12 maart 2016 om 09:45

    700 pktjes, damn! Hoeveel metertjes Newton zal dit monster hebben, ik gok 900+.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 maart 2016 om 15:23

      @baap: Zomaar even 30 % meer koppel tegenover de vorige GT2 RS? Lijkt me niet. Tenzij de turbo’s heel veel groter gaan worden. Maar dat lijkt me ook niet heel waarschijnlijk.

      Je wilt nog steeds een motor met een gunstige koppelkromme, niet een waar je op je vermogen moet wachten.

      Login om te reageren
  6. a3aan zegt

    12 maart 2016 om 09:50

    Hoezo spyshots? We weten toch allang hoe elke Porsche eruit ziet??

    Login om te reageren
    • flex01 zegt

      12 maart 2016 om 12:04

      @a3aan:

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        12 maart 2016 om 15:24

        @flex01: Precies ja.

        Login om te reageren
  7. room850 zegt

    12 maart 2016 om 09:53

    Die diffuser achter lijkt wel te zijn ingeknipt oid. Niet echt fraai bij de uitlaten

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 maart 2016 om 10:01

      @room850: dat heb je met die prototypes.

      Login om te reageren
  8. kapitein187 zegt

    12 maart 2016 om 10:04

    Beschaafde spoiler heeft ie dan, als dit de RS wordt. Of is het onderdeel van de “camo”

    Login om te reageren
  9. sjeemsbond zegt

    12 maart 2016 om 10:11

    Doe mij maar de 911 R met handbak..GT2’s zijn niet voor iedereen geschikt. Jenson Button praat over zijn GT2 en moet behoorlijk bij de les blijven om dat ding onder controle te houden. Beniuwd of deze 991 ook nog steeds een ‘widowmaker’ is.

    Login om te reageren
  10. escort77 zegt

    12 maart 2016 om 10:16

    Hahaha, ze zijn vergeten de naafdopjes af te plakken! Nu kan iedereen zien dat dit een prototype van Porsche is.

    Login om te reageren
  11. escort77 zegt

    12 maart 2016 om 10:17

    Wel blij dat die ventilatieroosters uit de voorschermen weg zijn, vind ik geen gezicht.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 maart 2016 om 15:27

      @escort77: Was toch enkel bij de GT3 RS?

      Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    12 maart 2016 om 10:19

    Wat mij betreft altijd de lelijkste 911 uit de line up. Wel de meest brute.

    Login om te reageren
  13. mrB zegt

    12 maart 2016 om 10:23

    Totaal gebrek aan spoiler voor een gt2…

    Login om te reageren
  14. henkhupelschoten zegt

    12 maart 2016 om 10:24

    Ik wacht nog even totdat de evil doctors van AMG klaar zijn met hun AMG GT Black Series.

    Login om te reageren
  15. lekkaah zegt

    12 maart 2016 om 10:29

    Balls of steel om hierin te gaan rijden.. mij niet gezien

    Login om te reageren
  16. rs708 zegt

    12 maart 2016 om 10:36

    Afwijkende bodykit? Goede research weer hier, jullie kunnen zo bij De Telegraaf aan het werk… Dit is dus een standaard Turbo body met de reeds optioneel verkrijgbare aerokit. Wat er verder onderhuids ook aan de gang is, deze auto zegt niets over het uiterlijk van een GT2.

    -edit: we gaan solliciteren!-

    Login om te reageren
  17. matk20 zegt

    12 maart 2016 om 10:55

    wow! compleet anders

    Login om te reageren
  18. ericc zegt

    12 maart 2016 om 11:20

    Zal weer voor de goede vriendjes zijn van Stuttgart zoals de 911R.

    Login om te reageren
  19. bugboy zegt

    12 maart 2016 om 11:39

    Ik begrijp dit model niet zo. Wil je de echte race-ervaring voor op het circuit, dan koop je een GT3 (RS). Heerlijke atmosferisch blok met meer dan voldoende pk’s op alleen de achterwielen. Zo te zien is een GT3 RS ook meer geënt op circuitgebruik (gezien de extra koeling van de remmen en extra spoilers).

    Wil je veel veel vermogen dat je op de weg kunt gebruiken, dan koop je een 4-wiel aangedreven Turbo S. Heerlijke wagen en ook prima geschikt voor dagelijks gebruik. Alleen voor een bezoekje naar de Ikea is die wat minder praktisch ;)

    Wellicht dat het bodywork voor deze test niet zo uitbundig hoeft te zijn (in deze omgeving zal je anders rijden dan op het circuit) en dat de definitieve GT2 (RS) er wat uitbundiger uit zal zien. Voor dagelijks gebruik wil je geen 700pk op alleen je achterwielen en voor circuitgebruik had ik liever een atmosferisch blok.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 maart 2016 om 13:56

      @bugboy: het hele doel van deze wagen is alleen maar de meest dure en waanzinnige 911 te zijn. Er zijn rijke mensen die daarop kicken, precies waarom Mercedes de “65” modellen heeft. De beste 911 is natuurlijk gewoon de standaard Carrera. De rest is gewoon heel veel duurder voor maar een klein beetje meer.

      Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    12 maart 2016 om 11:46

    Deze koop je dan ook als je levensmoe bent.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 maart 2016 om 11:47

      @berlinetta: Die was voor @bugboy.

      Login om te reageren
  21. spykerboy zegt

    12 maart 2016 om 13:06

    Wat een saai design zeg… Ze hebben gewoon een turbo gepakt grotere turbos en geen cardan naar voren… Hadden ze veel beter kunnen doen (als dit ook de productieversie word)

    Login om te reageren
  22. m135i zegt

    12 maart 2016 om 13:08

    Bij de vorige generaties GT2 kreeg ik bij het zien van de eerste foto’s gelijk het idee dat je met wat bijzonders te maken had. Deze lijkt eigenlijk gewoon op een turbo met een motorkap in een andere kleur. Niet perse direct te herkennen als het meest gestoorde product in het gamma van Porsche

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      12 maart 2016 om 18:44

      @m135i: Soort van sleeper :p

      Login om te reageren
  23. gieltj zegt

    12 maart 2016 om 14:11

    Matig spoilertje zeg, mag wel iets extremer als er gesproken word over 700paardjes

    Login om te reageren
  24. gekkenhuis zegt

    12 maart 2016 om 15:23

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  25. hugoe zegt

    12 maart 2016 om 16:23

    De kont hangt zo te zien wel een beetje op de grens van asociaal als ik eerlijk ben. Dit wordt gewoon een drag koning.

    Login om te reageren
  26. kennone zegt

    12 maart 2016 om 18:43

    Beter handgeschakeld en rwd houden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North