• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Einde BMW M2 productie is helaas in zicht

Auteur: willeme, gepost 26 mei 2020 om 14:58 – 24 Reacties

Einde productie BMW M2

De BMW M2 wordt binnenkort uit de prijslijsten verwijderd. Voor Europa is het einde van de BMW M2 productie in zicht.

Het is onze stille hoop in bange dagen. In deze koude tijden geeft BMW’s compacte sportcoupe ons een warm gevoel. Het is een van de laatste auto’s die is gebouwd puur en alleen om lol mee te hebben, zonder dat ‘ie een monstervermogen kost.

Langste dagen geteld

Maar de langste dagen van de peperdure M2 zijn geteld. De 450 pk sterke M2 CS is weliswaar nu nog leverbaar, maar niet voor lang. Dat stelt het doorgaans uitstekende ingelichte BMW Blog. Voordat we met overhaaste conclusies komen dat de milieulobbyisten er een einde aan hebben gemaakt, is het op zich vrij logisch.

Einde productie BMW M2

2014

De huidige 2 Serie is er namelijk al sinds 2014. Dat niet alleen, de 2 Serie is op zijn beurt weer gebaseerd op de 1 Serie van de vorige generatie. Ga maar eens voor de lol in een M2 zitten: je ziet dat het interieur al wat langer meegaat. Het is op zich prima voor elkaar, maar er zijn goedkopere auto’s die het beter doen op het moment.

Interieur

S55 motor

Maar dat is niet het enige, ook de S55-motor komt aan zijn einde. Sterker nog, de opvolger van de S55, de S58, doet al dienst in auto’s als de BMW X3 M en Alpina B3. De M4 Cabrio is de enige andere BMW die nog met de oude S55-motor leverbaar is. Ook deze zal de herfst dus niet gaan halen. De reden heeft overigens wel met emissies te maken: de S55 voldoet niet aan de nieuwe milieuwetgeving die in de zomer ingaat. Omdat de modellen met de S55-motor op hun einde lopen, is het te kostbaar om de motoren opnieuw te homologeren. Voor Europa althans, op andere markten zullen de auto’s nog verkocht worden.

Einde productie BMW M2

Achterwielaandrijving

Overigens hoeven we niet helemaal getreurd te zijn dat de BMW M2 productie ten einde komt. Er gaan voldoende geruchten rond dat er gewoon weer een 2 Serie Coupé met achterwielaandrijving zal komen. Ook een sportieve variant in de vorm van een M2 Coupé zal volgen. De motor zal hoogstwaarschijnlijk weer een terug-getunede M4-motor worden, waarschijnlijk met zo’n 420 pk.

Einde productie BMW M2

Ook interessant!

  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • bmw m2 cs 2020
    'Nieuwe' BMW M2 CS met € 35.000 korting
  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, m2, m2-cs

Vorig bericht: « Valsspeler Daniel Abt krijgt de zak van Audi
Volgend bericht: McLaren ontslaat meer dan een kwart van het personeel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Justawheelchairguy zegt

    26 mei 2020 om 15:07

    Ontzettend gaaf autootje maar het zal nooit zo’n icoon worden als een 1M Coupe.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 mei 2020 om 15:12

      Waarom niet eigenlijk? Ik zie dat soort reacties wel vaker langskomen, maar wat maakt de 1M zoveel leuker/mooier/beter dan de M2?

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      26 mei 2020 om 15:20

      @kp92 De 1m is natuurlijk veel korter geleverd en een veel incouranter model, maar daarom juist zo gaaf. Ondanks dat er geen échte M motor in zit is het een auto welke mij veel hebberiger maakt. De M2 is lang in productie geweest, heeft een facelift gehad en een aantal speciale uitvoeringen (die zijn altijd geld waard) dus wat minder speciaal. Maar daar het zo’n goede auto is, en de andere M-producten uit deze periode minder leuk zijn als deze, kon het wel eens een klassiekertje worden.

      Neemt niet weg dat ik liever een 1M (of zelfs een E36 M3) heb dan een M2, maar dat ter zijde.

      Login om te reageren
      • SpeedGeek zegt

        26 mei 2020 om 16:07

        De standaard M2 is ook zonder echte M motor geleverd. Alleen de M2 Competition en de M2CS hebben de S55 uit de M3/M4.

        Ik vind juist de M2 gaver dan de 1M. De 1M is een bommetje op wielen qua rij eigenschappen. Maar ik kan niet om het interieur heen. Niks maakt het gigantisch saaie interieur van die periode BMW’s goed.
        De M2 is alles wat de 1M ook is, maar dan nieuwer en scherper.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          26 mei 2020 om 16:21

          Juist. De 1M vond ik fantastisch, maar de M2 is in alles net even ietsje beter. Persoonlijk vind ik hem ook een stuk mooier. Dat de M2 langer in productie is geweest, vind ik daarbij niet relevant.

          Login om te reageren
          • SpeedGeek zegt

            26 mei 2020 om 16:24

            Mee eens. De Pagani Zonda is tenslotte ook 15 jaar in productie geweest haha.

            Login om te reageren
          • f31bmw320d zegt

            26 mei 2020 om 16:26

            @berlinetta: ligt eraan wat je in de auto zoekt, review van Chris Harris met de 1M en M2 geeft dat ook goed aan. Voor hem was de M2 minder speels en teveel een M3/M4 light qua karakter. De 1M daarentegen was een Hooligan met een ruig randje, je kon merken dat die door autofanaten was ontwikkeld en niet door boekhouders was zo’n beetje zijn stelling :-)

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              26 mei 2020 om 17:07

              Ja ik heb ook wel vaker gelezen dat de 1M wat rauwer en speelser is, maar ook wel venijnig. Begrijp me ook niet verkeerd, ik vind de 1M een heerlijke wagen. Maar toch zou ik liever de M2 kiezen. Net wat verfijnder en moderner en beter inzetbaar voor iedere dag. Ook het interieur is een enorme stap vooruit. En ik vind hem ook vooral mooier. De 1M is een lekker dik bommetje, maar een schoonheid is het niet. Eerder een hangbuikzwijntje on steroids.

              Login om te reageren
              • bogey zegt

                26 mei 2020 om 17:35

                Wat maakt dat de 1 M minder inzetbaar is voor iedere dag? Dat lees je wel eens, maar gaat het dan over de vering?

  2. dalmore zegt

    26 mei 2020 om 15:23

    Een van de leukste auto’s op dit moment te koop, jammer dat hij (in NL) zo verschrikkelijk duur is

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    26 mei 2020 om 15:24

    Ok, Doei. Ik zie gewoon een 1-serie interieur met wat extra stiksels en een dikke motor.
    Dat was leuk in de hothatch periode. Maar om een dikke 1-serie voor 100k te moeten verkopen; dan zou ik toch meer waar voor mn geld willen.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      26 mei 2020 om 16:13

      +1 En dan dat hoge gewicht. Ik zal hem niet missen.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 mei 2020 om 16:22

      Tuurlijk is het veel geld, maar dat hebben we te danken aan de overheid. Zoals ik het zie, krijg je wel een serieuze sportwagen die ook nog eens best praktisch is. Eigenlijk de ideale auto voor iedere dag.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        26 mei 2020 om 17:25

        @berlinetta: Maar dan is een m3 toch net zo handig?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          26 mei 2020 om 19:25

          Stukje duurder toch?

          Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      26 mei 2020 om 16:27

      @gregorius: dat geld dan evengoed voor de RS3 en A45 toch

      Login om te reageren
  4. mwti zegt

    26 mei 2020 om 19:37

    Leuke wagen maar het rijdt gewoon niet als een Porsche. Dus maar een 991.2 GTS gehaald. Zo veel beter.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      26 mei 2020 om 20:30

      @mwti: de M2CS valt ook niet dezelfde categorie als een GTS.

      Login om te reageren
      • skinny058 zegt

        26 mei 2020 om 20:51

        @sollie1984: Eerder een Cayman.

        Login om te reageren
  5. daniel1975 zegt

    26 mei 2020 om 22:56

    Die geen monstervermogen kost… Ehm… ??

    Login om te reageren
  6. spiller312 zegt

    27 mei 2020 om 09:39

    Ik kan helaas mezelf een M2 niet cadeau doen, maar ben voor een Estoril blauwe M235i gegaan, deze laten tunen bij Van Beek en heb nu een 390pk/600nm genot op wielen! Leuk alternatief die net als ik geen zak met goud hebben liggen voor een ( prachtige ) M2

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      27 mei 2020 om 10:19

      Gaaf hoor. 600nm is niet niks. Wat voor zomersloffen heb je eronder?

      Login om te reageren
      • spiller312 zegt

        27 mei 2020 om 11:34

        @bmw2coupeeigenaar: thanks! Op aanraden van vd Rijt in Uden gehouden bij Bridgestone Potenza 225-245/35R18 ( op standaard velgen ). hou m zoveel mogelijk origineel wat uiterlijk betreft. Heb alleen een Eibach Pro kit gemonteerd en een setje 12/15mm spacers, waardoor de ‘stance’ op de wielen net even wat dikker is. Erg tevreden!

        Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          28 mei 2020 om 17:36

          Subtiele wijzigingen. Ik gebruikte zelf P-zero’s. Plakken heel goed (indien het droog was haha).

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North