• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Enorme file op A29 toch niet door elektrische auto?

Auteur: willeme, gepost 13 januari 2020 om 09:03 – 71 Reacties

ANWB trok iets te snel de EV kaart.

Op de A29 is vanochtend een auto in de brand gevlogen. Nu gebeurt het vaker dat een auto vlam vat en zich gaat delen in koolstof en een hoop warmte.

Met elektrische auto’s is dat niet anders. Die kunnen ook gewoon vlam vatten. Het is niet ideaal, maar het kan voorkomen. Het grote nadeel is dat het blussen gewoon wat langer duurt. Daar leek ook nu sprake van te zijn op de A29. Het ongeval vond plaats tussen het knooppunt Hellegatsplein en Barendrecht. Het ongeval zorgt voor een behoorlijke vertraging. Zo duurde het drie uur om een afstand van 14 schamele kilometers af te leggen.

Nu zou je zeggen: waarom duurt het zo lang? Volgens de ANWB was dat simpel. Een elektrische auto blussen kost nu eenmaal meer tijd, dan om het vuur te doven bij een auto met conventionele motor. Check hier een handige methode. Maar goed, wat bleek: het was geen elektrische auto maar ‘gewoon’ een hybride.

Het is niet de eerste keer dit jaar dat de elektrische auto ten onrechte de schuld krijgt. Een paar dagen geleden zou er een elektrische auto een brand hebben veroorzaakt in het Noorse Stavanger. Dat bleek uiteindelijk om een Opel Zafira Diesel uit 2005 te gaan.

In dit geval heeft de ANWB in eerste instantie bevestigd dat het nu in dit geval wel degelijk om een elektrische auto gaat. De ANWB trekt zijn berichtgeving nog niet in maar op Rijnmond.nl geeft een woordvoerder van de veiligheidsregio Rijnmond wel aan dat het hier niet om een elektrische auto ging en dat na een uurtje alle rijstroken weer open waren.

Over de autobrand op de #A29: dit gaat langer duren omdat het een elektrische auto betreft. Die blus je niet zomaar… zie https://t.co/2jGnm8plFR

— ANWB Verkeersinformatie (@ANWBverkeer) January 13, 2020

Er staat een auto in brand op de #A29 richting Rotterdam, tussen het knp. Hellegatsplein en Barendrecht staat het zo goed als stil over 14 km. Daardoor ook files op de #N217. pic.twitter.com/UJumN0yAfy— ANWBverkeer (@ANWBverkeer) 13 januari 2020

UPDATE: Op basis van nieuwe berichtgeving hebben we bovenstaand bericht aangepast

Fotocredit: @vbarchetta via Autojunk. Foto is ongerelateerd aan bovenstaande gebeurtenis.

Ook interessant!

  • EV's worden geweerd
    Elektrische auto geweerd bij appartementen
  • Enorme geluidsoverlast elektrische auto's bij opladen
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Goodyear ElectricDrive GT
    Echt stilte in je elektrische auto met nieuwe Goodyear band?

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

a29-rijksweg, anwb, brandweer, Elektrisch, files, vuur

Vorig bericht: « Minst succesvolle Muscle Car krijgt upgrades
Volgend bericht: Unieke en briljante Lexus met V8 te veil »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    13 januari 2020 om 09:21

    We weten wel dat het een elektrische auto was maar niet welk merk en model?

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      13 januari 2020 om 09:31

      @mashell: meeste kans op een Tesla.

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        13 januari 2020 om 09:38

        @dickie: op sommige sites spreken ze van een hybride dus dan zou het geen tesla zijn

        Login om te reageren
        • Dickie zegt

          13 januari 2020 om 09:41

          @ty5500: ik was even aan het Googelen en las ook iets van hybride inderdaad.

          Login om te reageren
        • trasimo zegt

          13 januari 2020 om 09:52

          @ty5500: schijnt hybride te zijn inderdaad, ik kan op deze foto’s nog niet ontdekken wat voor auto het is: https://www.zhzactueel.nl/2016/04/12/auto-brand-op-a29-richting-rotterdam/ neemt niet weg dat die accupakketten wel echt een b*tch schijnen te zijn om te blussen.

          Login om te reageren
          • trasimo zegt

            13 januari 2020 om 09:53

            @trasimo: Oh laat maar, oud artikel, er brandt wel vaker een auto uit daar blijkbaar ;) Inderdaad, waar is die edit knop wanneer je ‘m nodig hebt?

            Login om te reageren
            • editknop zegt

              13 januari 2020 om 12:44

              @trasimo: Ik ben gewoon hier hoor.

              Login om te reageren
              • trasimo zegt

                13 januari 2020 om 13:10

                @editknop: ah top, goed je te zien man!

              • SpeedGeek zegt

                13 januari 2020 om 14:09

                @editknop: Ik klop op “edit” maar het werkt niet. Is er een helpdesk die ik kan bellen?

          • SpeedGeek zegt

            13 januari 2020 om 09:54

            @trasimo: Dat is een artikel uit 2016…….

            Login om te reageren
            • trasimo zegt

              13 januari 2020 om 10:59

              @speedgeek: ja dat zeg ik hierboven toch ook…

              Login om te reageren
              • SpeedGeek zegt

                13 januari 2020 om 11:02

                @trasimo: Verdomd…!!! Had ik al gezien haha maar je was mij voor. Bericht verwijderen kan geloof ik niet maar als dat kon dan had ik dat in deze situatie gedaan.

              • trasimo zegt

                13 januari 2020 om 11:05

                @speedgeek: als verwijderen kon, had ik dat met mijn bericht al gedaan voordat jij er (terecht) over struikelde :) Excuus voor de verwarring in elk geval!

              • SpeedGeek zegt

                13 januari 2020 om 11:08

                @trasimo: Aanvaard en uw krijgt de excuses terug haha

            • allaar zegt

              13 januari 2020 om 12:56

              @SpeedGeek: moet je nagaan hoe lang het dus duurt om zo’n ding te blussen!

              Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            13 januari 2020 om 12:54

            @trasimo: Een hybride SUV welke een flinke aanhanger mag trekken. Ik gok een Q7 TDI hybrid.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              13 januari 2020 om 13:06

              @dutchdriftking: of een X5, Outlander of XC90

              Login om te reageren
              • appeltaartislekker zegt

                13 januari 2020 om 14:06

                @flutterby: in ieder geval geen Toyota.

              • Dutchdriftking zegt

                13 januari 2020 om 14:27

                @flutterby: Een X5 zou inderdaad ook kunnen. In dacht dat de Outlander een XC90 in hybride vorm niet zo veel mochten trekken?

              • dirkiii zegt

                13 januari 2020 om 17:46

                @dutchdriftking: mogen is wat anders dan kunnen.

              • Dutchdriftking zegt

                13 januari 2020 om 18:26

                @dirkiii: Weten we meteen waarom hij in de fik is gevlogen!

    • fanboy zegt

      13 januari 2020 om 09:32

      @mashell: In het bericht van de ANWB staat niet eens dat het over een elektrische auto gaat.
      Altijd handig van die triggerhappy journalistiek. Iedereen klagen over die garage in Noorwegen, bleek het om een diesel te gaan, nota bene een type auto wat het minst snel vlam vat.

      Kan best hoor, dat daar een elektrische auto staat af te branden, en verdomd moeilijk te blussen is.

      Maar het is wel een tijd van eerst het nieuws de deur uit krijgen en daarna feiten checken.

      Login om te reageren
      • SpeedGeek zegt

        13 januari 2020 om 09:37

        @fanboy: Het staat op de Twitter pagina van de ANWB.

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          13 januari 2020 om 09:39

          @speedgeek: https://www.anwb.nl/verkeer/files-a29 – Edit Knop? Kent iemand Edit Knop?

          Login om te reageren
          • editknop zegt

            13 januari 2020 om 12:45

            @speedgeek: Hoi!

            Login om te reageren
        • fanboy zegt

          13 januari 2020 om 09:53

          @speedgeek: Ah, daar lees je het inderdaad. Bedankt voor de link.

          Maar hierboven lees je dan weer dat het om een hybride gaat? Die moet je op dezelfde manier blussen, als het een plug-in hybrid is, maar dan is het verhaal toch wel iets anders.

          Login om te reageren
          • barendbotje zegt

            13 januari 2020 om 09:56

            @fanboy: Lees nog eens een keer

            Login om te reageren
          • SpeedGeek zegt

            13 januari 2020 om 09:57

            @fanboy: Geen idee maar lijkt mij een leuke uitdaging om een efficiënte manier van blussen op te verzinnen. Om nou iedere keer te wachten tot de brandweer komt met een container bad zoals toen bij de i8 is ook een beetje omslachtig.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              13 januari 2020 om 10:05

              @speedgeek: Ik zeg, bij hoofdwegen gewoon vrachtwagens met zand gepositioneerd :) auto in de fik? Berg zand erover.

              Login om te reageren
              • camber24 zegt

                13 januari 2020 om 10:25

                @fanboy: ik denk dat dat niet gaat werken, zand. Maar je idee van regionale mobiele bluspunten lijkt me niet slecht. Vrachtwagen, zeecontainer erop met water erin, grote grijparm erop, en klaar.

              • SpeedGeek zegt

                13 januari 2020 om 10:27

                @fanboy: Is een optie maar het lijkt mij, is maar een aanname, dat je het liefst voorkomt dat er zuurstof bij de “brand” komt. Ik denk dat je dan een beste lading zand moet hebben om een auto volledig af te dekken plus dat het een rotzooi geeft wat Rijkswaterstaat vervolgens moet opruimen.
                Een container bak is nou eenmaal te hergebruiken wat betreft vloeistof en zal een stuk minder overlast voor Rijkswaterstaat opleveren. Maar om nou iedere brandweer kazerne uit te rusten met een extra vrachtwagen die een container draagt is ook een beetje duur.

              • nietcreatief zegt

                13 januari 2020 om 12:03

                @speedgeek: voor zover ik weet zitten alle componenten die nodig zijn voor een heftige reactie waarbij veel warmte vrijkomt (vaak resulterend in brand) in de Li-ion accu zelf.
                Dan hoeft er niet eens per se zuurstof aan te pas te komen, al helpt het wel natuurlijk.
                Die bak water is voor zover mij bekend is enkel en alleen om energie af te voeren. Laat die accu maar helemaal leeg/weg reageren met zichzelf. Er zit 80 kWh in, de bak met water kan (uitgaande van een 25 kuubs container en begin temperatuur van 20 graden) 2300 kWh opnemen voor het water kookt. Daarna kan die nog een 5voud daarvan opnemen eer de bak is leeggekookt.

              • SpeedGeek zegt

                13 januari 2020 om 12:06

                @nietcreatief: Dit verdiend een +1

      • willeme zegt

        13 januari 2020 om 09:58

        @fanboy:

        Jawel. In de berichtgeving staat dat het om een elektrische auto gaat. Vandaar ook de bronvermelding.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          13 januari 2020 om 10:04

          @willeme: Ja nu heb ik het gezien via de link die speedgeek gaf.

          Maarja bij Noorwegen zou het ook een elektrische auto zijn volgens bronnen :D

          Anyway, blussen is moeilijk. Ook als het een plugin hybrid betreft. Helaas nog geen solid state accu’s

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            13 januari 2020 om 10:16

            @fanboy: Als blijkt dat de nieuwsbronnen niet correct waren, zullen we dat altijd vermelden. In het Stavenger artikelen hebben we dat ook gedaan. Sterker nog, dat is ook nog eens vermeld in deze tekst ;-)

            Login om te reageren
            • alfapeter zegt

              13 januari 2020 om 10:42

              @willeme: De correctie in het Stavanger artikel kwam pas wanneer er geen reacties meer kwamen en het eigenlijk oud nieuws was. Eén reageerder had dat ook voorspeld. Ik kan zo iets alleen maar als hypocrisie catalogeren.

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                13 januari 2020 om 10:52

                @alfapeter: Reacties zijn niet representatief voor hoe iets gelezen wordt. Slechts een half procentje maximaal. Toen bekend was dat het niet om een elektrische auto ging, hebben we het artikel direct aangepast, inclusief de titel.

              • crepito zegt

                13 januari 2020 om 12:40

                @willeme: Direct – 8 uur later – ja.

              • willeme zegt

                13 januari 2020 om 13:05

                @crepito: Nee. Op het moment dat het bekend was, is disclaimer er direct bij gezet. Titel werd verdulleme omgezet naar ‘DIESEL’. In dit geval was d brand nieuwswaardiger dan het feit dat een EV was. In dit geval trouwens niet. EV zorgt voor langere files dus bij brand. Superslecht voor CO2 uitstoot ;-).

              • gwnbmw zegt

                13 januari 2020 om 10:57

                @alfapeter: wat wil je dan, dat er voor elke update het artikel weer op de voorpagina wordt gepost?

            • fanboy zegt

              13 januari 2020 om 13:15

              @willeme: En ja hoor, voer de correctie maar weer door: https://www.rijnmond.nl/nieuws/190773/Twee-uur-vertraging-op-A29-door-autobrand

              Op sociale media werd de lange vertraging toegeschreven aan een brandende elektrische auto, maar dat blijkt niet te kloppen. “Het ging om een hybride-auto en we zijn daar hooguit een kwartier bezig geweest”, zegt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.

              Login om te reageren
      • flutterby zegt

        13 januari 2020 om 13:09

        @fanboy: niets journalisme. Bij vrachtwagens met pech wordt het ook genoemd omdat de overlast nou eenmaal groter is dan een personenwagen.

        Login om te reageren
    • vocars zegt

      13 januari 2020 om 13:13

      @mashell: het was als ik het goed heb een Kia Niro

      Login om te reageren
  2. flatsixx zegt

    13 januari 2020 om 10:32

    Schijnt om een Rimac te gaan.

    Login om te reageren
  3. antielectrischeautos zegt

    13 januari 2020 om 10:32

    Tja goede techniek he… alle co2 besparing die dat ding ooit had moeten doen, in een paar minuten teniet gedaan… echt super die ondingen!

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      13 januari 2020 om 10:38

      @antielectrischeautos: daar is ie dan, de “alle CO2…teniet gedaan” -opmerking.

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        13 januari 2020 om 18:16

        @pomoek: Mogelijk, dat ervaringscijfers over feiten toch wat meer duidelijkheid verschaffen voor iedereen die het weten wil. Aangezien ik zo vlug geen cijfers kon vinden m.b.t. het aantal auto’s, dat in Nederland door een technische oorzaak in brand is gegaan (dus NIET in brand is gestoken!), maar eens even gezocht naar de feiten in het land van de “echte premium” (?) auto’s: Duitsland.
        In dat land branden jaarlijks ca. 15.000 auto’s uit. Dat zijn er dus gemiddeld zo’n 40 per dag! Niet meegerekend zijn auto’s, die vanwege een technisch probleem gedeeltelijk door brand beschadigd zijn. Dat zijn er ca. 40.000 per jaar.
        Het Duitse blad “Wirtschaftswoche” publiceerde m.b.t. autobranden het volgende:
        Statistisch gezien branden er in verhouding veel minder EV’s uit dan auto’s op benzine of diesel. Uitgangspunt is het aantal uitgebrande auto’s per miljard gereden kilometers. Door deze vergelijking te maken is het aantal rondrijdende EV’s in verhouding tot het aantal rondrijdende “klassieke auto’s” dus niet van belang. En wat blijkt uit deze cijfers? Per miljard gereden kilometers branden er 90 “klassieke auto’s” uit en slechts 2 EV’s! Hieruit mag iedereen uiteraard zijn eigen conclusies trekken.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          13 januari 2020 om 19:26

          @9000cse: dank!

          Login om te reageren
    • barendbotje zegt

      13 januari 2020 om 10:38

      @antielectrischeautos: Hier koopt men ze alleen voor de portemonnee, dus dat CO2 boeit niemand. Vinden ze wel leuk om over te praten als t op een feestje over auto’s gaat, weetje ik rij elektrisch heeft geen uitstoot blablabla ?

      Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      13 januari 2020 om 10:41

      @antielectrischeautos: BMW M3 E90 ON FIRE on the Nordschleife! https://www.youtube.com/watch?v=sthSMJhAOpE

      Dus, ik kan mij toch iets herinneren over dat u zei dat u een V8 4.0 BMW bezit als daily.

      Login om te reageren
      • antielectrischeautos zegt

        13 januari 2020 om 10:54

        @speedgeek: klopt, maar 1 groot verschil ik koop mn autos niet om mn co2 uitstoot te verminderen, iets waar ze met die electro onzin op nat gaan, wat nu dus niet meer is in het geval van deze auto. ik zelf geef namelijk 0 om die hele klimaat onzin… heb graag dat het wat warmer word hier…

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          13 januari 2020 om 11:00

          @antielectrischeautos: Ik geef zelf ook vrij weinig om het klimaat aangezien ik denk dat wij als “mens” (en al helemaal als Nederland) er vrij weinig aan kunnen doen.
          Maar u begint uw bericht direct met “tja goede techniek he….”. Uw suggereert dus dat techniek het verschil maakt terwijl ik u met 3 seconden zoekwerk een stukje techniek, die u aanmoedigt en bezit, laat zien die ook kapot gaat en brand als gevolg heeft. Over kortzichtig gesproken.

          Login om te reageren
          • antielectrischeautos zegt

            13 januari 2020 om 11:11

            @speedgeek: dan snap je mijn punt niet… maar dat ligt toch echt aan jou in dit geval..

            En idd, ik denk ook niet dat wij als nederland er een verschil in zullen maken ooit. dat is voor mij de reden dat ik er vrij weinig aan doe, en zal gaan doen, laat eerst de grote jongens aangepakt worden voor wij aan de beurt zijn, heeft meer zin.

            Login om te reageren
            • SpeedGeek zegt

              13 januari 2020 om 11:21

              @antielectrischeautos: Ik snap uw punt wel en ik zal niet ontkennen dat een brand een nadelig effect heeft op het doel van een elektrische auto. Maar geef het tijd want, eerlijk is eerlijk, elektrische auto’s staan pas in hun kinderschoenen. Het is lekker simpel om een elektrische auto direct af te doen als slechte techniek maar bekijk het aan de andere kant, de model-T Ford was ook zo kansloos als de prijs voor een Dopper.
              Sta open voor de techniek, bewonder het want ontwikkeling wat betreft transport zijn nou eenmaal nodig. Ik ben een groot fan van het merk wat u bezit en heb zelf een drie liter benzine wat haaks staat op het motto ven Tesla. Maar om het nou direct af te zeiken…….. Niet nodig in mijn ogen. #Mand

              Login om te reageren
              • antielectrischeautos zegt

                13 januari 2020 om 12:56

                @speedgeek: Tja, tis maar net hoe en wat je wilt behalen met de veranderende techniek, van mij mogen ze er alles van maken en op alles laten lopen, als het geluid maar niet verdwijnt, de trillingen/klappen die je krijgt bij het schakelen naar een volgende versnelling, de geur van een lopende auto etc… maar net die dingen verdwijnen bij een electrische auto, juist de dingen die de auto leuk maken… zolang dat er niet inzit, ben ik 100% anti de ontwikkeling

                weten ze een manier om alles wat ik net benoemde te behouden (en niet door middel van een speaker bijvoorbeeld) dan wil ik best naar een EV gaan ofzo, zonder absoluut niet!

              • gewoondirk zegt

                13 januari 2020 om 13:35

                @antielectrischeautos: Zou u 120 jaar eerder geleefd hebben, had u dan ook gezegd dat u pas een automobiel zou hoeven wanneer deze zou hinnikken, ruiken naar paard en vooral lekker overal een hoopje mest zou dumpen?
                Begrijp me niet verkeerd, ik snap het sentiment rond de brandstofmotor echt wel. Ook ik geniet van de geur, het geluid en het gevoel dat mijn 4.6 achtcilinder me geeft zodra ik hem aanslinger. Overigens gebruik ik deze auto enkel voor plezierritjes. De dagelijkse werkkilometers gaan per lease wasmachine, die ritjes zijn overigens zo onboeiend dat ik daar de trillingen, het geluid en alles prima kan missen. Sterker nog, dit zou van mij prima in een zelfrijdende auto mogen. Wie weet kan ik dan 2×40 minuten per dag extra productief zijn hetgeen mijn werkdag weer kan verkorten.
                Dagelijks vervoer is niet meer dan dat, dat ging per paard, daar kwam de auto met ICE voor in de plaats en wordt ooit vervangen door een autonoom iets. De paarden zijn al gepromoveerd van lastdieren naar hobbydieren, dit zal langzaamaan ook gaan gebeuren met de auto’s met ICE. Dit is vooruitgang, of ik zal het voor u verandering noemen. Wen er maar aan want hier kan je waarschijnlijk nog minder aan veranderen dan aan het veranderende klimaat.

                Tot slot nog een kleine persoonlijke ergernis, het is elektrische auto, met een k. Momenteel bent u volgens uw username dus anti iets dat helemaal niet bestaat. ;-)

              • antielectrischeautos zegt

                13 januari 2020 om 13:57

                @gewoondirk: als je taal nazi bent kan je je er aan ergeren ja, mij boeid het totaal niet dat mn naam niet klopt, tis maar de spelling van een woord….

                En omdat ik juist met mn V8 elke dag rijdt, geniet ik ook van de woon/werk ritjes etc, ik hoef niet mn werkdag te verkorten ofzo, waarom zou ik dat willen doen? nog meer vrije tijd waar ik niet van weet wat ik er in godsnaam mee moet doen zoals ik nu al heb met mn vrije tijd? tuurlijk zijn er mensen zoals jou die graag dat willen maar dat is niet voor iedereen zo.

              • autopetje zegt

                13 januari 2020 om 14:06

                @gewoondirk: ? super leuke commentaar en nog realistisch ook.

    • raoufff zegt

      13 januari 2020 om 12:23

      @antielectrischeautos: co2=ok

      Login om te reageren
  4. unknown32 zegt

    13 januari 2020 om 10:45

    In het geval van die opel zafira, die wellicht niet all risk verzekerd is. Wie betaald wat? Ben wel nieuwsgierig… Aangezien het tegenpartij is, zal het enkel voor de verzekering zijn, of gaan die die miljoenen proberen terug te eisen?

    Login om te reageren
  5. RiKe zegt

    13 januari 2020 om 10:52

    Er staat wel vaker een auto in brand, maar als het dan gaat om een elektrische auto is het ineens groot nieuws… Paar jaar geleden hadden we nog diesels die op hol sloegen en maximaal bleven draaien als je zelfs de sleutel er uit haalde, hoorde je haast nooit wat over

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      13 januari 2020 om 11:04

      @rike: ik snap de nieuwswaarde wel; vooral nu ze nog nieuw zijn is men toch wel benieuwd of elektrische auto’s extra risico’s met zich meebrengen voor berijders en de mensen er omheen. Daarnaast blijken ze aanzienlijk moeilijker te blussen, waar ook nog niet echt een duidelijke oplossing voor is.

      Login om te reageren
    • bitd zegt

      13 januari 2020 om 11:25

      @rike: ik denk dat de nieuwswaarde vooral in de 3 uur vertraging zit… wat erg lang is.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    13 januari 2020 om 12:51

    Nog even en we krijgen iedere 5 km een dompelbad waar we brandende auto’s in gaan stoppen……

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      13 januari 2020 om 15:47

      @dutchdriftking: moet toch perfect te combineren vallen met die bassins die Jespers naast de weg ziet om hevige regen in op te vangen en eventueel zo grindbakken voor falende remmen onderaan steile hellingen ?

      Login om te reageren
  7. 911targa zegt

    13 januari 2020 om 13:05

    Alles best en wel, maar is zo’n brand niet enorm slecht voor het milieu?!

    Login om te reageren
  8. fanboy zegt

    13 januari 2020 om 13:18

    Het was dus niet eens een elektrische auto, maar een hybride waar ze heel kort mee bezig zijn geweest. Er klopt dus weer niks van, net als met die parkeergarage.

    https://www.rijnmond.nl/nieuws/190773/Twee-uur-vertraging-op-A29-door-autobrand

    Op sociale media werd de lange vertraging toegeschreven aan een brandende elektrische auto, maar dat blijkt niet te kloppen. “Het ging om een hybride-auto en we zijn daar hooguit een kwartier bezig geweest”, zegt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.

    En zo is er weer wat ongecheckte onzin de wereld ingeslingerd!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 januari 2020 om 22:09

      @fanboy: de mensen zouden toch inmiddels wel mogen weten dat de sociale media vooral uit leugens bestaan.

      Login om te reageren
  9. rs62k5 zegt

    13 januari 2020 om 14:24

    Ondertussen gaat de media (met autoblog voorop) weer los over niet bestaande EV branden.

    In het kerstweekend en net daarna heb ik 2x een redelijk nieuwe volvo V40 in de fik zien staan langs de A2. Volvo heeft een callback op brandgevaarlijkheid: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4787411/volvo-v40-v60-v70-s80-xc60-xc90-terugroepactie-gevaar-auto

    De kans op een fik in je Volvo is groter dan die in een Tesla.

    https://www.1limburg.nl/autobrand-veroorzaakt-file-op-a2-bij-nederweert

    Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      14 januari 2020 om 13:32

      @rs62k5: elektrische auto’s krijgen meer clicks vanwege de overdreven tegenstrijdigheden welke emoties kunnen opwekken in kamp ‘dekbed van elon musk’ en in kamp ‘ik roep maar wat anti elektrisch want dat is cool’. Beiden partijen net zo erg als je het mij vraagt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North