
Daarmee bedoelen we in dit geval niet dat hij in Molsheim aan de slag gaat met de Franse keuken.
Stephan Winkelmann maakt er geen half werk van. Elf jaar lang stond hij aan het roer van Lamborghini, voordat hij begin vorig jaar de overstap maakte naar Quattro GmbH Audi Sport. Misschien herinner je je nog dat collega @casperh de sharp dressed man ter gelegenheid van zijn nieuwe betrekking aan de tand voelde over zijn plannen met de snelle divisie van Audi.
Veel tijd om de plannen uit te voeren krijgt Winkelmann echter niet, want binnen de VAG-gelederen wordt hij nu naar Bugatti gepromoveerd. Of moeten we zeggen weggepromoveerd? Dat kan je je afvragen. Bugatti staat qua badge-appeal natuurlijk wel ettelijke stappen hoger dan Audi, maar qua afzetvolume ligt de zaak precies andersom. Audi Sport is wat dat betreft waarschijnlijk een ‘belangrijkere’ divisie binnen VAG.
Enfin, feit is dat Winkelmann de taken van Wolfgang Dürheimer over gaat nemen. Vorige maand werd al duidelijk dat Dürheimer weg zou gaan bij Bentley, maar over zijn functie bij Bugatti werd toen met geen woord gerept. Nu is duidelijk geworden dat Wolfgang (59) met pensioen gaat. Of Winkelmann (53) ook de bossman wordt bij Bentley is niet bekend.
Ondertussen wordt Michael-Julius Renz naar verluidt opgelijnd als vervanger van Winkelmann bij Audi Sport. Deze 59-jarige paarse broek is in 1994 bij Audi begonnen als hoofd retail marketing.
UPDATE 1: de functie van honcho bij Bentley gaat niet naar Winkelmann, maar naar de Brit Adrian Hallmark. De taken van Dürheimer worden dus opgesplitst.
UPDATE 2: het is officieel, Michael-Juliuz Renz volgt Stephan Winkelmann op.
Kortom, nog steeds bij VAG. Handig hoor, geen pensioengat, zelfde arbeidsvoorwaarden.
Ha wat een grap
Overgeplaatst naar de merken waar hij rustig kan uitbollen. Denk niet dat hij zo onder druk zal moeten presteren zoals het geval was bij Lamborghini en Audi.
Soort parkeerplek uit de wind als de schandalen slachtoffers gaat eisen. Na een tijdje of ook weg of een plek in de echte top van VAG.
Wat is dat toch met die Audi-mensen om altijd Quattro GmbH voluit te schrijven. We hebben het toch ook niet over Heineken N.V., Donkervoort Automobielen B.V., Lotus Cars Limited (ltd) etc. etc.
@jack_abarth: Komt waarschijnlijk omdat dat een van de weinige manieren is om op papier het bedrijf van de aandrijflijn te onderscheiden.
@jack_abarth: Schrijf het maar eens niét voluit en je weet het:
GmbH
Zegt niemand wat en moeten ze iedere keer een heel verhaal erbij gaan vertellen wie ze zijn en wat ze doen…
@jack_abarth: dat soort gasten willen altijd een beetje popiejopie doen, niks van aantrekken. Groetjes, Prof. Dr. h.c. mult. MSc. ir. PhD. LLM. Raoufff
@jack_abarth: het klinkt in mijn hoofd ook altijd zo verschrikkelijk Duits geej-em-bee-ha, of lezen jullie het in het Nederlands?
Je mag 80 uur per week werken, maar wel een heel fijne wagen van de zaak en een dik salaris.
@dutchdriftking: bij VAG kun je buiten werktijden niet eens werkmail ontvangen. De vakbonden zijn er stuk invloedrijker dan hier in Nederland.
@dizono: Geld dat ook voor een man op zo’n functie?
En paar weken geleden beweerde hij nog een supercar van Audi te gaan bouwen… Ik denk dat het waarheidsgehalte van dit gerucht vele malen groter is trouwens…
@persian1: hij bedoelde waarschijnlijk Audi onderdelen. (En een badge van Bugatti op het eindproduct, maar dat hield hij dan maar even voor zich)
Wat doet zo’n man op een doorsnee werkdag voor Bugatti?! Voor de omzet cijfers kan je mij daar ook wel achter een bureau zetten.
@jorden: hij begint met drinken van een cappucino, daarna doet hij zijn stropdas recht, drinkt een espresso en doet zijn stropdas recht, belt met Wolfsburg om te vragen of ze al een 4 deurs sedan of SUV voor hen ontwikkelt hebben, drinkt een espresso, begroet een klant die een auto komt configueren, maar niet te lang want druk, drinkt een espresso, doet zijn stropdas recht, bekijkt de verkoopcijfers, hé +1 tov vorige week, drinkt een espresso, doet zijn stropdas recht,en gaat naar huis.
@mashell: als je zoveel koffie drinkt dan moet je ook echt een drukke baan hebben anders lig je de hele nacht wakker. Hij switcht na de middag vast naar sjampoepel, lekker chique en heel Frans.
Lekker dan. Ff een belletje na een sollicitatie dat je afgewezen bent kan er tegenwoordig niet meer af. Thanks VAG, ik zoek nog wel ff verder…
Die durheimer deed dus werk wat door 2 personen opgevangen moet worden.
@mrrallycross: nee, ze hebben nu twee managers die ze graag weg willen promoveren.
Maar eh…scheer die baard nou eens Af!
Mooi dat Bentley weer een Brit aan het roer krijgt. Zou leuk zijn als-ie z’n voorganger af en toe een kaartje stuurt.
Handig die gele peilen ?
@pindakoning: peilen!! Man man, oprechte excuses, ik ga in de hoek staan
Mmhs oke. Dit bericht stond 3 weken geleden al op fourtitude. Laat nieuws