• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari slaat nieuwe richting in met de kersverse Roma

Auteur: Loek, gepost 13 november 2019 om 20:19 – 108 Reacties

Afbeelding Ferrari slaat nieuwe richting in met de kersverse RomaAfbeelding Ferrari slaat nieuwe richting in met de kersverse RomaAfbeelding Ferrari slaat nieuwe richting in met de kersverse RomaAfbeelding Ferrari slaat nieuwe richting in met de kersverse RomaAfbeelding Ferrari slaat nieuwe richting in met de kersverse Roma

Ferrari Roma voorkant
Een Ferrari als nooit tevoren met 620 pk.

Ferrari, toch wel een beetje zo’n merk waar je niet omheen kan in de auto-industrie. Wat ze ook doen, de naam Ferrari laat zich maar al te graag associëren met het begrip supercar en andersom. Zo’n fenomeen worden als het merk uit Maranello is een moeilijke opgave. Toch lijkt Ferrari af en toe een beetje achter de feiten aan te huppelen. Door de komst van merken als McLaren, moet Ferrari uniek blijven.

Eén van de dingen waar Ferrari uniek in is, is herkenbare styling én Italiaanse flair en emozione. Die zaken komen op papier goed samen bij de nieuwe Roma, die zoals verwacht zojuist gepresenteerd werd. La Nuova Dolce Vita, zo noemt Ferrari het. Die spreuk wordt in Italië vaak gebruikt om het goede leven aan te duiden. Het goede leven bevat dus kennelijk een Ferrari-GT met een dikke motor. In ieder geval het nieuwe goede leven.

Ferrari Roma 2019

De nieuwe weg die Ferrari wil inslaan is dan ook op het gebied van design. Hij heet Roma omdat de auto een lofzang is naar het zorgeloze leven in Rome in de jaren ’50 en ’60. Maar dan dus vertaald in een gloednieuw ontwerp wat op deze mini-812 prijkt. En dat blijkt: niet alleen de koets lijkt op niks wat Ferrari ooit heeft gebouwd, ook het interieur is compleet op de schop gegaan. Het resultaat is voor de meeste even wennen, want je moet goed je best doen om de vaste Ferrari-details te herkennen. De koplampen hebben iets weg van de SF90, de velgen en diffusor herkennen we ook nog wel. De rest is hagelnieuw.

In het interieur is het enige wat we herkennen het stuurwiel met Manettino-switch, het knopje waarmee je de rijmodi selecteert. Maar verder is het interieur volledig nieuw met tevens hagelnieuwe techniek. Wat direct opvalt is dat het tweekleurige leer gescheiden wordt door een lijn die van links naar rechts gaat, en een boog maakt op het dashboard. Dit geldt voor beide zitplaatsen: erg fraai. Er is dus sprake van een tweezitter (Ferrari noemt het een ‘2+’) die allebei in luxe verkeren. De bestuurder staart tussen zijn stuur naar een gloednieuw volledig digitaal scherm. Ferrari heeft al een tijdje een tellerblok gehad met multimedia naast de centrale toerenteller, maar nu is alles digitaal. Ook dus de centrale toerenteller. Een flinke stap om te maken, maar in deze wereld waar schermen een grote rol spelen wel logisch.

Ferrari Roma 2019

Het compleet nieuwe stuur bevat wederom alle bedieningen voor richtingaanwijzers, verlichting, ruitenwissers et cetera, maar de knopjes zijn compleet nieuw. Aan de passagierskant vinden we wederom het multifunctionele scherm voor de passagier (waarop diverse info getoond of gespiegeld kan worden vanuit het centrale scherm), dit keer groter dan ooit. En ten slotte het belangrijkste: het gloednieuwe infotainmentscherm wat nu de plaats inneemt van zowat alle bediening. Hij staat rechtop zoals een smartphone. Wat ons betreft een heel gaaf ontwerp.

Technisch is de verrassing minder groot. De auto vervult de rol van een Portofino met een vast dak. Daarom heeft de Roma dezelfde aandrijflijn: een 3.9 liter V8 met twee turbo’s. In de Roma levert hij 620 pk bij 7.500 toeren en 760 Nm bij 5.750 toeren. Wat wel nieuw is, is de achttraps automaat met dubbele koppeling die de Roma meekrijgt. Deze komt uit de SF90 Stradale. De combinatie van de twee is goed voor een sprinttijd naar de 100 km/u in 3,4 seconden. Naar de 200 km/u vanuit stilstand is gepiept in 9,3 seconden. De 4,6 meter lange coupé weegt 1.472 kg.

Ferrari Roma 2019

Ferrari’s gamma is groter dan ooit en deze Roma wordt één van de belangrijkere nieuwe modellen. Van de Portofino uitgaande wordt het een relatief goedkope Ferrari, die de onderkant van het assortiment aanvult. Hij zit dus onder de F8, 812 Superfast (en GTS) en SF90. Prijzen en beschikbaarheid worden spoedig bekend gemaakt.

Ook interessant!

  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, roma, V8

Vorig bericht: « Max Verstappen ‘wil er alles aan doen’ om derde te worden
Volgend bericht: Gallery: Skyline-eigenaren stelen de show op Times Square »

Lees Interacties

Reacties

  1. rd1991 zegt

    13 november 2019 om 20:23

    007’s DB10 ❤ F-type?

    Login om te reageren
    • birdnerd84 zegt

      13 november 2019 om 20:24

      @rd1991: Nee Ferrari Roma..

      Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        14 november 2019 om 07:46

        @birdnerd84: hahahaha wat een nep auto

        Login om te reageren
    • bobje zegt

      13 november 2019 om 20:34

      @rd1991: die achterkant lijkt wel een Porsche. Ze zijn de les van de 348 alweer vergeten…. waarom die ronde achterlichten weg. Ze zijn sowieso de weg kwijt qua design, maar dat is natuurlijk al veel langer het geval.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        13 november 2019 om 20:53

        @bobje: die dubbele ronde achterlichten is ook maar iets van de jaren 70 en deze verwijst naar vroegere tijden. Daarnaast vind ik persoonlijk de 348 een van de fraaiste ontwerpen van Ferrari ooit. Zeker recht van achteren, wat een komt! Daar moet je geen ronde lampen op willen. Dat bewijst de 512m wel…

        Login om te reageren
        • bobje zegt

          13 november 2019 om 22:18

          @Dizono: niet voor niets heeft de opvolger van de 348 weer ronde achterlichten gekregen. Bij de 512 paste het inderdaad niet, omdat het een noodoplossing was.

          Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        13 november 2019 om 21:01

        @bobje: heb juist het omgekeerde; Het opzetten van Ferrari’s nieuwe Centro Stile is een gouden zet geweest; De Monza SP1&2, de FXX-K en de huidige Portofino zijn verfrissend, elegant en toch een echte Ferrari. Ze trekken nu actief toptalent aan in plaats van een middelmatig ontwerp in te kopen bij Pininfarina die vervolgens door een man in een grijs pak knikkend wordt goedgekeurd. Eindelijk zijn ze weer toonaangevend de designtaal aan het voorschrijven.

        Login om te reageren
        • technofreak zegt

          14 november 2019 om 09:43

          @janjansen: “Eindelijk zijn ze weer toonaangevend de designtaal aan het voorschrijven” En meteen gaan ze full-retro naar de tijd dat Ferrari nog mooi was. Mooi jaren ’60 GTB/4 lijnenspel, met moderne elementen. Zelfs het ronde Daytona zij-knipperlichtje zit op dezelfde plek als toen ;-)
          Ik vind het schitterend! Maar “nieuwe designtaal”, “nooit eerder gedaan”, “verfrissende richting”? Mwah… terug naar de roots, dat is het.

          Login om te reageren
          • Vanquish zegt

            14 november 2019 om 14:21

            @technofreak: In tijden als deze kan dat ook erg verfrissend zijn! ;)

            Overigens ben ik het helemaal met je eens, ik vind dit een geslaagd ontwerp!

            Login om te reageren
        • lotuselises2 zegt

          14 november 2019 om 19:46

          @JanJansen: de fxx-k elegant? Dat hoor je niet vaak.

          Login om te reageren
      • hotze zegt

        13 november 2019 om 21:58

        @bobje: Panamera-achtig inderdaad.

        Login om te reageren
      • vroaaaaaaaaaar zegt

        14 november 2019 om 21:58

        @bobje: Bokma

        Login om te reageren
    • tortuga zegt

      13 november 2019 om 21:24

      @rd1991: eerder mercedes amg gt

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      13 november 2019 om 21:51

      @rd1991: amg gt?

      Login om te reageren
  2. ibssr zegt

    13 november 2019 om 20:24

    Wat een mooie Ferrari. Helemaal top.

    Login om te reageren
  3. birdnerd84 zegt

    13 november 2019 om 20:24

    Mooie, chique, ingetogen GT

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    13 november 2019 om 20:26

    Kijk, die koplampen zijn er stukken op vooruit gegaan t.o.v. de modellenreeksen van de afgelopen jaren.

    Login om te reageren
    • qoekje zegt

      13 november 2019 om 21:18

      @RRRobert: maar ze zijn er nog niet! Want deze zijn ook weer spuug lelijk.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        13 november 2019 om 22:02

        @qoekje: nou, ik vind het eigenlijk wel fraai.

        Login om te reageren
  5. drf76 zegt

    13 november 2019 om 20:26

    Beetje DB11 achtig, geen slechte auto om op te lijken…

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      13 november 2019 om 20:48

      @drf76: dit is zoals de nieuwe Vantage had moeten zijn!

      Login om te reageren
  6. bischero zegt

    13 november 2019 om 20:26

    Wow, mooie kanteling van de designtaal.. mi garba!

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      13 november 2019 om 21:18

      @bischero: inderdaad, respect! Wat een prachtige verrassing van Ferrari.

      Login om te reageren
  7. baklava zegt

    13 november 2019 om 20:30

    Mooi! Beetje Zagato die achterkant

    Login om te reageren
  8. isn1981 zegt

    13 november 2019 om 20:32

    Mijn android toestel is stuk…..zie alleen 1 foto verder geen interieur fotos of andere plaatjes. Die ene foto ziet er wel gelikt uit maar weet niet is inderdaad niet direct Ferrari herkenning.

    Login om te reageren
    • Escudo zegt

      13 november 2019 om 20:33

      @isn1981: ligt niet aan je Android toestel, ligt aan de app :-)

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      13 november 2019 om 20:36

      @isn1981: even harde restart of refresh. Ging even wat mis met de plaatjes ten tijde van publicatie, zou nu gefixt moeten zijn ;)

      Login om te reageren
  9. Escudo zegt

    13 november 2019 om 20:32

    Sodeknetters, voor het eerst in een jaar of 20 dat ik het kan zeggen.. wat een mooie Ferrari!

    Login om te reageren
    • hetzwartesaabvandefamilie zegt

      13 november 2019 om 21:11

      @escudo: hear hear

      Login om te reageren
  10. tmenges zegt

    13 november 2019 om 20:35

    Prachtig!

    Login om te reageren
  11. janmetdelangeachternaam zegt

    13 november 2019 om 20:35

    Compleet onverwacht, wat een prachtig ontwerp, je ziet er duidelijk wat elementen van oude Ferrari’s in terug. Je kan het bijna retro noemen

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      14 november 2019 om 09:11

      @janmetdelangeachternaam: klopt ja. Van opzij doet de neus me denken aan de Daytona.

      Login om te reageren
  12. bernoulli zegt

    13 november 2019 om 20:36

    Mooie verschijning.

    Naam is wel even wennen. Fer RaRiRo Ma.

    Login om te reageren
  13. pel96 zegt

    13 november 2019 om 20:37

    Wauw. Dit is echt echt een droom gt. Bellissima!

    Login om te reageren
  14. lacker zegt

    13 november 2019 om 20:37

    Wow!!! Wat een beauty!!

    Login om te reageren
  15. tkoote zegt

    13 november 2019 om 20:43

    Voor het eerst sinds tijden een Ferrari die er best aardig uit ziet. Interieur doet me wel enorm aan McLaren denken (en de buitenkant inderdaad aan andere Britse sportwagenmerken) maar het is in ieder geval een enorm vooruitgang qua ontwerp in mijn ogen.

    Login om te reageren
  16. cpp1 zegt

    13 november 2019 om 20:45

    Nee, te gladjes en te rond. Niet agressief genoeg.

    Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      14 november 2019 om 10:48

      @cpp1: Een Ferrari hoeft zeker niet aggressief te zijn naar mijn mening. Ik vind het juist gaaf dat ze weer wat meer richting de oude GT’s gaan van de jaren 60

      Login om te reageren
  17. autodidact zegt

    13 november 2019 om 20:46

    Eindelijk weer een Ferrari zonder tierelantijnen, schitterend zijaanzicht maar de achterkant is even wennen.

    Login om te reageren
  18. turboboy zegt

    13 november 2019 om 20:46

    Wauw en dan wetende dat hedendaagse ontwerpen in het echt vaak nog mooier zijn ??

    Login om te reageren
  19. crashingduke zegt

    13 november 2019 om 20:50

    Aston Martin, Daytona, 60’s Corvette interieur. Erg mooi.

    Login om te reageren
  20. lekkerlinksrijden zegt

    13 november 2019 om 20:52

    Ik had net een Roma voor me staan

    Login om te reageren
    • arias zegt

      13 november 2019 om 21:04

      @lekkerlinksrijden: Reed ie na zielig te hebben gedaan en staan bedelen weg in Mercedes E-Klasse op Roemeens kenteken?

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        13 november 2019 om 21:08

        @arias: nee was een Nespresso

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      14 november 2019 om 06:19

      @lekkerlinksrijden: k heb een hele club op het in de keuken…

      Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    13 november 2019 om 20:53

    Fraai ding zeg! Clean design met vloeiende lijnen, mooier dan dat wordt het niet.

    Login om te reageren
  22. str8six zegt

    13 november 2019 om 20:59

    Interessant, chique.

    Login om te reageren
  23. eklasse zegt

    13 november 2019 om 20:59

    Ik wacht nog even op een rode. Dan is hij perfect denk ik.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      14 november 2019 om 12:03

      @eklasse: @automobiliferrari op Instagram heeft een video met een rode. Vind hem zelf dan nog mooier ;)

      Login om te reageren
  24. lecomte zegt

    13 november 2019 om 21:02

    Alles na de F355 en 456 GT kon ik wel waarderen maar niet echt meer mooi vinden van Ferrari. Zo te zien is er weer hoop, dit ziet er mooi uit!

    Login om te reageren
  25. viezefreddyw zegt

    13 november 2019 om 21:02

    Zo dan, wat een verrassing! Mooi ontwerp zeg. Was echt wat geweest voor Maserati!

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      13 november 2019 om 21:22

      @viezefreddyw: ja nu je het zegt. Deze koets met lichte wijzigingen zou zo een Alfieri/GT-opvolger kunnen worden.

      Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    13 november 2019 om 21:05

    Een pak eleganter dan die overdreven dingen die ze de laatste jaren gemaakt hebben. Maar zo nieuw is het niet, het is eerder een terugkeer naar de elegantie van weleer…

    Login om te reageren
  27. jeebee zegt

    13 november 2019 om 21:06

    Gewoon een niet gelekt nieuw model. Nu hebben ze de F1 natuurlijk als ultieme leerschool om dingen geheim te houden, maar uniek is dit wel

    Login om te reageren
  28. wjeurs zegt

    13 november 2019 om 21:07

    Eerste blik: ja vet! Maar even beter kijken, toch wat saai weinig interessante details en de proporties in het zij-aanzicht net niet.

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      14 november 2019 om 06:54

      @wouterjeuring: Ze hadden het zijraam moeten afronden aan de achterkant, zoals bij de Maranello.

      Login om te reageren
      • jipino zegt

        14 november 2019 om 06:55

        @jipino: rond maken dus, niet afronden

        Login om te reageren
        • gewoondirk zegt

          14 november 2019 om 10:02

          @jipino: Juist niet, dan zou iedereen weer vallen over de dikke c-stijl die je dan krijgt. Nu heb je een C-stijl die naar huidige maatstaven rank is, zeker en profil is het maar een dun lijntje. Los daarvan vind ik het hele design erg smakelijk, frisse wind bij Ferrari.

          Login om te reageren
  29. Bastiaan zegt

    13 november 2019 om 21:15

    Ciao bella!

    Login om te reageren
  30. Justawheelchairguy zegt

    13 november 2019 om 21:19

    Wat een knappe verschijning! Eindelijk weer een strak en clean design van Ferrari! I like it!

    Login om te reageren
  31. FieRo zegt

    13 november 2019 om 21:19

    Lijkt meer op een Aston dan een Ferrari…los van dat het design netjes is. Hoe maak je het verschil als merk tov anderen? Key elements, mis ik hier nog wat van..

    Login om te reageren
    • anders zegt

      15 november 2019 om 00:02

      @fiero: Aston Martin doet de laatste tijd foute dingen met hun knalgroene design. Ferrari’s design hing van aerodynamische flapjes aan elkaar de afgelopen 10 jaren.

      Login om te reageren
  32. kevin_krystofiak zegt

    13 november 2019 om 21:20

    Nice! Interieur is wel wennen … (En ik zou andere velgen kiezen)

    Login om te reageren
  33. rob5nismo zegt

    13 november 2019 om 21:27

    Dat interieur heeft wel iets.

    Login om te reageren
  34. HzR zegt

    13 november 2019 om 21:32

    Mooie wagen, maar wat is dat rommelige gedoe onder het centrale display?

    Login om te reageren
  35. monaco zegt

    13 november 2019 om 21:43

    Jeetje wat lekker clean zeg! Wow

    Login om te reageren
  36. jippie zegt

    13 november 2019 om 21:56

    Bij Ferrari zien ze eindelijk het licht: al die drukke lijnen in de carrosserie zijn technisch razend knap om te maken maar je krijgt er bepaald geen mooiere auto door. De Roma is eindelijk weer eens iets echt moois van Ferrari.
    Ben benieuwd hoe lang ze nog bij BMW op de verkeerde weg door blijven gaan, maar dat terzijde.

    Login om te reageren
    • anders zegt

      15 november 2019 om 00:05

      @jippie: idd. Ferrari werd er niet eleganter op met die aerodynamische flapjes. En Aston Martin gaat ook ineens gek doen met die gifgroene huisstijl. Een verademing dit!

      Login om te reageren
  37. fastforward zegt

    13 november 2019 om 21:59

    De eerste mooie Ferrari sinds de 550 Maranello? ( Duikt)

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      13 november 2019 om 23:15

      @fastforward: nee hoor, de 458 mocht er ook wel wezen.

      Login om te reageren
  38. mats106rallye zegt

    13 november 2019 om 22:00

    Schitterend! Voor het eerst in tijden een mooie ferrari, en toch vind ik het niks. Komen ze even de schitterende Astons en Jag’s of Maserati concurreren

    Login om te reageren
  39. MaartenD zegt

    13 november 2019 om 22:14

    Nietszeggend ontwerp…dat deed Pininfarina in het verleden stukken beter

    Login om te reageren
  40. JamesBond007 zegt

    13 november 2019 om 22:17

    Doet me beetje denken aan de 250 GT SWB. Ook zo’n prachtige slanke coupe

    Login om te reageren
  41. camber24 zegt

    13 november 2019 om 22:20

    Bij de neus moest ik denken aan een Model 3. Geen compliment. Koplampen zitten me ook iets te laag. Interieur is als vanouds, alsof er een bom is ontploft.

    Vooralsnog voel ik het niet, maar misschien moet nog wat rijpen op het netvlies.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      14 november 2019 om 07:46

      @camber24: Ook jammer dat een Model 3 Performance sneller op de 100 zit dan deze Ferrari.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        14 november 2019 om 08:25

        @vondick: dat zou kunnen, maar dat zou me niets uitmaken, mocht ik een Fezza rijden.

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          14 november 2019 om 11:22

          @camber24: Ik zou om die reden de Ferrari laten staan. Te traag.

          Login om te reageren
          • camber24 zegt

            14 november 2019 om 13:35

            @vondick: lol, trol :-)

            Login om te reageren
            • vondick zegt

              14 november 2019 om 15:45

              @camber24: Nope, ik was serieus. Een onpraktische auto als een Ferrari hoort te presteren. Als hij niet eens een simpele maar praktische familiesedan kan bijhouden vind ik het niks.

              Login om te reageren
              • anders zegt

                15 november 2019 om 00:11

                @vondick: die strijd is gestreden, lekker belangrijk op de dag dat we horen dat we 100km mogen en niet harder. Er is zoveel meer dan prestaties op papier. En als je dat toch vindt, dan shop je verder bij Ferrari.

  42. dwfc zegt

    13 november 2019 om 22:21

    Eleganter, mooi en uiteindelijk minder patserig …. een Ferrari voor Gentlemen.

    Login om te reageren
  43. toyotafortuner zegt

    13 november 2019 om 22:35

    Voor mij toch wel de eerste écht mooie Ferrari, sinds de 599

    Login om te reageren
  44. John-Lammers zegt

    13 november 2019 om 22:35

    Eh, ben ik nou de enige die bij de neus van deze auto aan de Daytona moet denken?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 november 2019 om 09:46

      @john-lammers: neus, flank, heel de wagen. Dit is werkelijk briljant modern retro design.

      Login om te reageren
  45. karaya zegt

    13 november 2019 om 22:57

    Eindelijk weer een aristocratische elegant vormgegeven coupé met de motor voorin. Grijpt terug naar de jaren zestig toen de fine fleur van de wereld zich voortbewoog in een Ferrari.

    Dat mensen er allerlei auto’s van ‘gewone’ merken in terug zien is erg vermakelijk. God vergeef ze, ze weten niet beter.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      14 november 2019 om 12:04

      @karaya: ja, wow, er zit LED verlichting op! Dat had mijn Polo uit 2012 ook al!

      Login om te reageren
  46. mrrobot zegt

    13 november 2019 om 23:38

    Nieuwe F-type?

    Login om te reageren
  47. mrB zegt

    14 november 2019 om 00:01

    Beetje een zoutloos ding. De Aston Martin vantage is ineens een stuk mooier, gaver en begeerlijker geworden. Het is niet lelijk, maar vlees noch vis zeg maar

    Login om te reageren
  48. fransananas zegt

    14 november 2019 om 06:32

    Eindelijk is dat interieur aangepast. Nu nog in mooi donkergroen exterieur en chocoladebruin leder gehuld

    Login om te reageren
  49. rikv99 zegt

    14 november 2019 om 06:35

    Ik denk dat dit ook een goeie sneakpeek is van hoe de nieuwe Maserati GranTourismo er uit gaat zien.

    Login om te reageren
  50. Jochempie zegt

    14 november 2019 om 07:02

    Ik willem.

    Login om te reageren
  51. emping zegt

    14 november 2019 om 07:24

    Vind het een algemeen ontwerp, niet echt een Ferrari. Zou van alles kunnen zijn.

    Login om te reageren
  52. koen0373 zegt

    14 november 2019 om 07:29

    Iets zegt me dat ze in Maranello een beetje zenuwachtig worden van de jongens en meisjes in Woking en Newport-Pagnell. Lekker clean ding in ieder geval.

    Login om te reageren
  53. ericc zegt

    14 november 2019 om 07:52

    Fantastisch! Een ontwerp zoals uit de jaren ’50 en ’60. Klasse, aristocratisch, verfijnd,.. Een echte GT om naar de Cote d’ Azure te rijden. Ben benieuwd wanneer we de wagen kunnen samenstellen in de configurator.

    Login om te reageren
  54. Dutchdriftking zegt

    14 november 2019 om 08:54

    Eigenlijk vind ik de Portofino mooier. Zelfs met het klapdak dicht. Ferrari gaat sowieso de verkeerde kant op met het design. De 488GTB was perfectie, de F8 is helaas een net niet aftreksel, dit is een net niet Portofino, en de SF90 lijkt helaas ook op een conceptcar van Citroën…. Nee, doe mij maar een 812 zo lang de voorraad strekt.

    Login om te reageren
  55. technofreak zegt

    14 november 2019 om 09:07

    @720s : “niet alleen de koets lijkt op niks wat Ferrari ooit heeft gebouwd” Je had iets langer moeten graven, hoewel… graven? 1 van de bekendste designs van Ferrari, zeker in de states (Hi Sonny Crocket!) is de Ferrari 365 GTB/4, ook wel ‘Daytona’ genoemd.

    De hele koets van deze nieuwe Roma is een afgeleide van dat model. ;-)

    De Daytona komt uit 1968, ietwat aan de late kant voor ’50s en ’60s Dolce Vita, maar duidelijk de inspiratiebron voor deze Fezza.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 november 2019 om 11:15

      @technofreak: Ik was te lui om er wat over te zeggen, maar het is inderdaad een moderne Daytona om te zien. Helemaal die achterkant, met de vorm van de achterklep.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      14 november 2019 om 12:01

      @technofreak: uiteraard. Die komt ook uit de periode waar Ferrari het over heeft met La Dolce Vita. En ja, daar heeft de Roma wel wat van weg. Maar het is duidelijk een zeer andere auto. En Ferrari heeft er een handje van om in ieder geval bijvoorbeeld de achterlichten of koplampen te laten lijken op zijn voorgangers of andere auto’s in het assortiment. Dat doet deze Roma niet. Nieuwe koplampen, nieuwe achterlichten, nieuw koetswerk en nieuw interieur. Daytona-inspiratie is enkel knipoogsgewijs.

      Login om te reageren
      • technofreak zegt

        14 november 2019 om 13:18

        @720s: Zekers! Dat punt heb je zeker goed gemaakt.
        Maar “lijkt op niks wat Ferrari ooit heeft gebouwd” da’s wat enthousiast ;-) Alle design-elementen van een Daytona zitten er in. Dus het lijkt wel ergens op, haha! **verder z’n middag op mierenn@$kblog spenderen gaat…**

        Login om te reageren
  56. tjorque zegt

    14 november 2019 om 09:13

    Welke KERS op de taart?

    Verder wel een leuke nieuwe richting qua design…

    Login om te reageren
  57. lambowambo zegt

    14 november 2019 om 09:35

    Kan niet zeggen dat ik de auto niet mooi vind maar ik mis wel een beetje ‘Ferrari flair’. Het is een chique auto maar een beetje een grijze muis (niet alleen door de kleur). Ik had minimaal dat schild met die knol op de voorpanelen verwacht.

    Login om te reageren
  58. Design_Driven zegt

    14 november 2019 om 10:32

    Persoonlijk ben ik niet weg van de proporties van deze GT. Ook de voorkant vind ik maar niets, op de gril en het profiel (sharknose) na dan. Wel een heel aantal mooie details en de achterkant vind ik wel prachtig.

    Wel verfrissend te zien dat de kunst van het weglaten nog niet verleert is.

    Login om te reageren
  59. cocoloco zegt

    14 november 2019 om 11:58

    Beetje een mix van Aston,Jaguar,AMG Gt, en Porsche op deze beelden maar ik wacht nog even met m’n mening tot echte beelden en niet zwaar bewerkte rommel.

    Login om te reageren
  60. onlyporscheman zegt

    14 november 2019 om 12:21

    Achterkant top, voorkant en proporties zijn meh. Bij Ferrari verwacht je toch meer dan deze doorsnee design?

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      14 november 2019 om 13:25

      @onlyporscheman: Deze doorsnee design?!

      Hou jij het maar bij Porsche, de sportwagen voor het volk.

      Login om te reageren
  61. spotkoningvdaal zegt

    14 november 2019 om 13:31

    T’is dat het uit Italië komt, anders had James Bond er graag in gereden waarschijnlijk. AM kopie

    Login om te reageren
  62. sonnybonds zegt

    14 november 2019 om 14:09

    Mooie auto. Is dit nu een opvolger van de portofino? of weer een nieuw model?

    Login om te reageren
  63. seicilindri zegt

    15 november 2019 om 06:18

    Jakkes, een Tesla coupe ! Wat een matig ontwerp zeg. Als dit echt de toekomst van Ferrari design is haak ik af.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North