Ford maakt prijzen Mustang Mach-E bekend

Auteur: , 62 Reacties

Wat ben je nu eigenlijk kwijt voor zo'n gezonde Mustang?

De Ford Mustang Mach-E is waarschijnlijk een fantastische zet van Ford. Natuurlijk, bij een Mustang denken we automatisch aan een V8, dragraces en superchargers. Maar juist dat is de reden waarom ze voor de Mustang-badge hebben gekozen: het is in elk geval niet saai en stoffig. Elektrische auto’s zijn veelal behept met een ‘muesli-esque’ imago.

Daar heb je met de Mustang Mach-E minder last van. Nog een voordeel omdat het een elektrische auto is dat we over deze Mustang niet enorme bedragen hoeven te betalen aan enkel BPM om ‘m op gele platen te kunnen zetten.

Ford Mustang Mach-E '19

Instapprijs
Gelukkig heeft Ford Nederland de prijzen van de Mach-E bekend gemaakt en waarempel, de Mustang Mach-E is zelfs goedkoper dan de Mustang Ecoboost! De auto is per direct te reserveren. De richtprijs voor de instapversie is 49.925 euro. Voor dat geld heb je redelijk wat uitrusting en 258 pk die op de achterwielen worden afgeleverd.

Ford Mustang Mach-E '19

Mustang Mach-E AWD
De Mustang Mach-E AWD heeft twee motoren en is leverbaar met twee accupakketten. Met 75.7 kWh accupakket kost de Mustang Mach-E AWD 57.665 euro, de 98,8 kWh-Mustang kost 67.140 euro. Je kan de Dual Motor uitvoeringen herkenen en aan de 19-inch wielen, rode remklauwen en donkere hemelbekleding. Een superluxe Mustang Mach-E First Edition is ook te bestellen. Deze heeft onder andere een B&O geluidsinstallatie, adaptieve cruise control en 360-graden camera. Deze Mustang Mach-E First Edition is leverbaar van 70.940 euro.

Ford Mustang Mach-E '19

Aanbetaling
Alle uitvoeringen zijn op dit moment bij Ford te reserveren. Tegen een aanbetaling van 1.000 euro ben je verzekerd dat je een van de eerste exemplaren krijgt die hier aan land komen. De Mustang Mach-E GT met 465 pk wordt in 2021 geïntroduceerd, de prijzen worden ter zijner tijd bekend gemaakt. De eerste Mustangs Mach-E worden in het vierde kwartaal van 2020 verwacht.



62 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Niet de Mustang naam waardig. Wat triest zeg.
@fendercd60: Idd, Misbruik van de naam Mustang, trieste dag waar “Ford” Mustang voor staat!!!
Al is het de beste (elektrische) SUV op de wereld, dan nog koop ik em nie i.v.m. de naam.
@okdoei: en leasen?
@sjonniedeluxe: dat sowieso niet
Wat zijn de range’s van de verschillende accu’s/motoren?
@tenaci: Als ik de Ford website begrijp heeft de instapper van 50.000 euro een (theoretisch) rijbereik van 600km. Dat zou best heel netjes zijn.

Maar het lijkt me dat de instapper de 75kwh accu krijgt en dat zo’n grote SUV wel iets meer verbruikt dan 125Wh per kilometer. Dus dat het eerder 450km o.i.d. zal worden.

Toch is het een betere deal dan verwacht. Die andere opties zijn verder gewoon van het kaliber nog meer dure elektrische SUVs.
En de goedkoopste is 50K, dat is nog steeds voor heel veel mensen veel te duur.
@fanboy: dat zou inderdaad best netjes zijn! Als het cijfers van Ford USA zijn dan vraag ik me wel af of het NDEC of WLTP cijfers zijn.
@tenaci: een Model 3 LR heeft ongeveer 75kw. Die haalt geen 600km. Die Mustang dus ook niet.
@stephane8200: En de Model 3 heeft op elektrotechnisch gebiedt de meest efficiënte aandrijflijn + aerodynamica gecombineerd. Lijkt me niet dat zo’n SUV dit kan overstijgen. Dan hebben ze echt gigantische baanbrekende technologie uitgevonden dat niet bekend is bij de gehele wereld qua elektrotechniek. (En dat is niet zo….. dus behoorlijke bullshit)

Er is op dit moment geen auto die lager komt met wh/km dan de Tesla Model 3.
@fanboy: Misleiding door opmaak. Die 600km geldt welliswaar voor de Mach-e, maar die is in twee bereikversies beschikbaar. De vanafprijs hoort bij het standaardbereik, de 600km bij de versie met extra bereik welke bij € 58.075 begint.
Er staat een * bij. Scrol je nou helemaal naar beneden, dan staat daar:
[*] Wanneer volledig opgeladen. Geschatte rijbereik volgens de Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) voor de RWD uitvoering *met groter accuvermogen*.
@fanboy: De basisversie met 75 accu heeft een theoretisch bereik van 450 km, niet 600.
Duurder dan verwacht. Ik had hoop op Model 3 prijzen maar dit kruipt richting E-tron en dat is een heel ander niveau van auto.
@mashell: volgens mij kost de model 3 49000.. en deze die nog wat groter is nog geen 1000 meer.. een Etron zit op 72000 dus 22k meer..dus nee dit is geen slechte deal als je elektrisch gaat rijden
@tvr1974: Sterker nog, de Tesla Model 3 Standard Range Plus van 49.998 heeft een 55kWh batterij en 340km range. Deze Mustang die een paar honderd euro goedkoper wordt heeft een 75.7kWh standaard accu met 450KM range. De Tesla is wel sneller, maar mocht het je vooral om de range gaan dan is de Ford een betere aanbieding.
@bosje: hoezo 340km range? Toch 410 ofzo?
@sjonniedeluxe: 409 wltp
@bosje: en de ford is een dikke bak met alles erop en eraan, dat kun je bij die verschrikkelijk kale tesla niet zeggen helaas
Vertel je trots aan je wederhelft dat je een Mustang mag leasen van de baas, kom je hiermee aanrijden…
@dutchdriftking: En vervolgens is ze nog blij ook want SUV 😩
@dutchdriftking: beter dan dat je met een 4-cilinder echte Mustang aankomt. Daar verwacht men ook nog die dikke V8 roffel
@gulli: de gemiddelde wederhelft zal het niet opvallen denk ik
@gulli: Die 4-cilinder gaat 2 seconden sneller naar de 100 dan deze Mach E
@dutchdriftking: Ik denk dat ze op dat moment blij is, spaart weer scheiding-in-gang-zettende”V8”-BPM….
Still #NOTaMUSTANG
Wat is toch het grote bezwaar tegen echte knoppen/schakelaars dat vandaag de dag door steeds meer fabrikanten gebezigd wordt? En als het dan toch per se met een aanraakscherm moet, is het dan onmogelijk om dit te integreren ipv het als een attribuut tegen het dashboard aan te kleven?
@alfapeter: knoppen zijn duur om te laten ontwikkelen.
Om in te bouwen (dus onder een zonnekap) daarvoor zijn de schermen te groot. Dan komen ze te ver van de gebruiker te zitten of komt het dashboard te dichtbij de gebruiker. Eigenlijk zijn de vrijstaande schermen een heel logische elegante oplossing.
@mashell: Elegant? Meen je dat echt?
@alfapeter: Ben het met je eens, een groot gebrek aan smaak. Zelfs een E-Up! doet het veel beter.En tegen wat voor prijs en uitrusting.
@alfapeter: jazeker. Hoe verder het dashboard van de gebruiker staat hoe ruimtelijker het interieur werkt. En hoe ruimtelijker hoe aangenamer het verblijf in het interieur is.
@mashell: Behalve dat (aanraak-)schermen enorm snel verouderen; terwijl een mooie ontworpen metalen knoppenset vrij tijdloos is. En als er een knopje stuk zou zijn, is het meestal een goedkope en makkelijke reparatie; nu schuift de dealer je gewoon een factuur van 1600 euro voor de inbouw van een veel te duur en achterhaald scherm in de schoenen…
@alfapeter: hear hear! Ik word een beetje verdrietig van al die opgeplakte tablets en op het dashboard staande digitale fotolijstjes :(
@alfapeter: Simpel: Echte knoppen die een specifieke functie hebben. Kunnen niet wijzigen met een Software update. Tesla heeft die flexibiliteit om extra functionaliteit toe te voegen. Of het interface om te gooien, zoals ze in het begin bij de Model S al paar keer gedaan hebben.
@nissanfairladyz: Je koopt geen RR voor stomme tech-gadgets die over 2 jaar verouderd zijn… niets verouderd zo snel als een grafische interface en/of touch-screen. Over 5 jaar heeft iedereen 4K AMOLED HDR dashboards en navi met live-streaming en eindelijk een fatsoenlijk open OS/platform; en jij met je oude scherm zonder betekeniswaardige updates …. het is niet alsof de nerds er stoelverwarming bij kunnen programmeren. Daarnaast zou je ook vanaf dag 1 gewoon goed over je UX en UI kunnen nadenken zodat je niet eerst 33 updates nodig hebt voordat iets fatsoenlijk werkt (doel niet op Tesla, maar op de gemiddelde ‘startup’ kwaliteit anno 2019) …
Zou er ook een Steve Mcqueen versie komen 😌
@thomasthomas: nee, een Steve McGreen.
Hoeveel vermogen heeft de Dual-motor?
Komen deze Ford’s samen met de Tesla’s, Europa redden, in dezelfde dieselstokende oceaan-reus???????
@ericc: Wat het maar diesel.
@ericc: … want al die andere auto’s komen op eigen kracht zomaar uit de grond bij de dealers.
@ericc: Ja diezelfde waar al die olie altijd mee gebracht wordt.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@cjdg: Los daarvan, er zitten behoorlijke grove taalfouten in het algemeen.

Ik werk zelf als zelfstandige in de media- en beleidswereld als eindredacteur: alle teksten worden en moeten vooraf worden gecontroleerd op fouten. Misschien handig om dat hier voortaan ook te doen.
@vonklausenburg: daar was tijd genoeg voor want dit nieuws is al een week oud
@vonklausenburg: lees je eigen tekst nog eens en je bewijst je punt. Heb ik zelf ook nog wel eens als ik even tussendoor snel wat schrijf.

Hoe dan ook: ik ben het helemaal met je eens verder.
Heeft wel wat weg van een Urus, maar dan zonder de scherpe kantjes…
Kill it with fire. Nu heeft Ford de naam Mustang helemaal uitgemolken. Eerst door het huidige model te voorzien van een 4 cilinder en nu door dit gedrocht op de baan te sturen.
Mustang Maggi… het wordt er niet smakelijker op…
Beeld je in, je hebt net nieuwe baan. Leert je collega’s kennen en het zijn ook autoliefhebbers. Zeg je “Ja ik rij een mustang” kom je in dit ding aanrijden… ze lachen je vierkant uit
Slechts 750 kg trekgewicht.
Al was ie gratis….
@baklava: dan zou ik hem wel willen hebben. Dan kan ik hem lekker verkopen. :) lekker makkelijk verdiend dan. :)
Zouden deze auto met de naam Mustang als SUV op de markt moeten brengen met de benzine motoren geheid een hit!!
Ik moet zeggen dat ik hem in het zilver niet verkeerd vind en die aflopende fake daklijn is echt leuk gedaan.
Die dikke heupen zijn ook leuk en nieuw, ik denk dat hij nog wel eens voor verrassing kan zorgen in aantallen verkoop.
Wat maakt het nu uit hoe een auto heet? X5 is toch ook geen naam? Al noemen ze een een auto een citroen, kan ik er nog zo blij als een aardappel mee zijn…als het maar goed rijdt en uitziet…😅
@niwi: inderdaad, en dan wetende dat 9/10 reaguurders dit ding niet eens kan betalen of leasen :’l
Grappig, een Musla model Y
lee iacocca draait zich om in z’n graf als ie dit zou zien…..manmanman….
Ik ga even helemaal contrair. Ik vind m gaaf. Beter dan een model X, fraaier dan een Model 3, qua prijs vergelijkbaar met een gelijk aangeklede VW IQ3. Prima zou ik zeggen. Konkurrenz belebt das Geschäft zullen we dan zeggen.

Laat maar komen, ik ga er eigenlijk vanuit dat de Mondeo BA7 facelift die we nu rijden vermoedelijk de laatste ICE is die we gekocht hebben.
@barchettadriver: volgens mij is deze wel iets duurder dan een gelijke id3. De duurste id3 1st edition is even duur als de goedkoopste mustang ev die je nu kan kopen. Dan zit de id3 wel wat ruimer in zn opties denk ik.
Een auto met een pak minder onderdelen, met geen nieuwe techniek, voor 50% meer verkopen als een klassieke auto. Niet verwonderlijk dat de gezamenlijke autopers wordt ingeschakeld om dit door onze strot te duwen. De potentiële winsten zijn gigantisch.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).