• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule 1-team helpt Triumph met nieuwe motoren

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 16 mei 2019 om 13:23 – 13 Reacties

Formule 1-team helpt Triumph met nieuwe motoren


Dit belooft wat te worden.

Het idee dat alle voertuigen moeten worden voorzien van een elektrische aandrijflijn heeft inmiddels ook de motorenindustrie bereikt. Waar Harley-Davidson inmiddels al een volwaardig productiemodel klaar heeft, staan ze bij Triump nog aan de vooravond van een dergelijke omslag. De Britten vertellen deze week druk bezig te zijn met het ontwikkelen van de techniek voor zijn nieuwe generatie motoren.

Vooralsnog heeft Triumph dus geen elektrische modellen te presenteren. Wel deelt het merk dat het de handen ineen heeft geslagen met een aantal deskundigen uit Groot-Brittannië, om zijn stap in de richting van een (deels) elektrische toekomst op een zo vlekkeloos mogelijke manier te zetten.

Met onder andere de Advanced Engineering-afdeling van het Formule 1-team van Williams aan boord moet het project een succes worden. Terwijl de renstal van de Britse equipe grote moeite heeft het hoofd boven water te houden in de koningsklasse, blijft Williams Advanced Engineering opdrachtgever na opdrachtgever binnenhengelen. Het helpt bijvoorbeeld ook Singer Vehicle Design met het maken van deze fantastische Porsche. Bij Triumph verzorgt Williams het lichtgewicht batterijontwerp.

Naast Williams Advanced Engineering helpen ook Integral Powertrain, WMG en Innovate UK bij het realiseren van de ambities van Triumph. Het merk heeft bekendgemaakt al twee jaar aan een project (TE-1, genaamd) te werken, waarbij de focus ligt op het ontwikkelen van een aandrijflijn die uiteindelijk in de elektrische motoren terecht moet komen. Het is voorlopig echter nog niet duidelijk wanneer de eerste elektrische motor van Triumph op de markt komt.

Ook interessant!

  • Porsche gaat Singer motoren
    Porsche gaat Singer motoren bouwen
  • Singer DLS
    De eerste Singer DLS is eindelijk gebouwd
  • In memoriam: Frank Williams (1942-2021)
  • Carlos Reutemann overleden
    F1 GP-winnaar Carlos Reutemann overleden

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, motoren, Motorfiets, Singer, triumph, williams

Vorig bericht: « Hier is de Ford Focus ST Wagon, en wat ‘ie kost [update]
Volgend bericht: Favoriete Grand Prix Verstappen verdwijnt van de kalender »

Lees Interacties

Reacties

  1. theladystig zegt

    16 mei 2019 om 13:42

    Sonde! Een motor moet je aan horen komen (voor de veiligheid natuurlijk ;) )
    Zo’n relatief zware accu komt het zwaartepunt ook niet echt ten goede.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 mei 2019 om 13:44

      @theladystig:

      Ach joh .. dat is ook maar relatief ..

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 mei 2019 om 16:37

      @theladystig: die accu’s kun je best laag leggen, dat zal het probleem niet zijn. Groter probleem is dat het totale gewicht hoger wordt, wat met name in het snellere bochtenwerk link kan worden ivm het toch heel beperkte contactoppervlak met het asfalt. Aan de andere kant maakt het de ontwikkeling van tweewielaangedreven motoren mogelijk…

      Login om te reageren
      • theladystig zegt

        16 mei 2019 om 17:02

        @potver7: Ik zie het nut van 2 wiel aangedreven motoren niet zo. Verder eens al is het hoge zwaartepunt ook vervelend bij motoren vind ik. Zelf meerdere motoren gereden maar dat verschil merk je echt.

        Login om te reageren
      • wpgt zegt

        17 mei 2019 om 10:10

        @potver7: 2-wiel aangedreven motoren werden al vorig decenium gebruikt bij de dakar rally’s. De WR450F 2-Trac met hydraulische aandrijving van t voorwiel.

        Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    16 mei 2019 om 13:43

    Rijden al 100den prototypes rond ..
    Hobbyisten genoeg die het al geperfectioneerd hebben tot huidige maatstaven ..
    Zonder hulp van een F1 batterijen specialist ..

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      16 mei 2019 om 14:03

      @lincoln: ieder motormerk is wel in een hobbyist zijn schuur ontstaan..

      Login om te reageren
  3. chriscross zegt

    16 mei 2019 om 13:59

    Met het engineering team van Williams moet het een succes worden. Ze kunnen zich beter gaan focussen op de Formule 1

    Login om te reageren
  4. johnwaters zegt

    16 mei 2019 om 14:44

    Een beetje hetzelfde systeem als destijds de Lada Samara met een door Porsche ontwikkelde motor. Zoiets levert meestal leuk ogende kleppendeksels op, maar ook niet meer dan dat.

    Login om te reageren
  5. janmetdelangeachternaam zegt

    16 mei 2019 om 15:18

    Je moet wat als je formule 1 geen inkomsten brengt

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    16 mei 2019 om 16:49

    Zo jammer dat Williams momenteel eerder negatief dan positief is……

    Login om te reageren
  7. xytras zegt

    16 mei 2019 om 19:06

    Het zwaartepunt hoeft geen probleem te zijn, dat valt wel op te lossen en het gewicht, op termijn, ook. Sowieso moet je er rekening mee houden dat je bij het drooggewicht van een conventionele motorfiets nog een 20kg mag bijtellen eens alle vloeistoffen aan boord zijn en je tank volledig is gevuld.
    Zero begint mijn inziens best in de buurt te komen qua rijbeleving en gewicht, qua koppel is het zeker al geen probleem. De prijs is echter nog een ‘klein’ struikelblokje…

    Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    17 mei 2019 om 09:37

    Williams heeft ook de ontwikkeling van de elektrische Brompton gedaan. De hardware is prima. De software een ramp. Als je er op fietst is de trapondersteuning alles of niets. Rijdt van geen meter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North