• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CV

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 november 2018 om 17:01 – 53 Reacties

Afbeelding Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CVAfbeelding Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CVAfbeelding Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CVAfbeelding Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CVAfbeelding Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CVAfbeelding Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CVAfbeelding Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CVAfbeelding Geld over? Geef een ton uit aan deze “nieuwe” 2CV


Hé, je moet er iets voor overhebben.

Nog tijdens het schrijven van dit artikel horen we in de verte het soppende ondergoed van de hier aanwezige francofielen. Logisch, want het komt zelden voor dat werkelijk klassieke, iconische auto’s in nieuwstaat worden aangetroffen. Specialer nog is het wanneer diezelfde auto’s te koop worden aangeboden. Bij onze oosterburen is dit toch echt het geval.

Aan de andere kant van de grens staat namelijk een praktisch nieuwe Citroën 2CV6 Club, die klaar is om de garage van een nieuwe eigenaar te ontdekken. De auto is ruim 28 jaar in het bezit geweest van zijn eerste baas en heeft in die tijd bijster weinig kilometers afgelegd. Sterker: we vermoeden dat de eigenaar zijn Citroën 2CV helemaal niet van stal heeft gehaald, daar er slechts 145 km op de teller is af te lezen.

Het vermoeden wordt enigszins bevestigd door het feit dat de auto in zijn 28 jaar op aarde geen enkele keer gerestaureerd is en tevens geen nieuwe laklaag heeft gekregen. Bijna dertig jaar lang heeft de auto in een droge garage mogen vertoeven. De eigenaar heeft in deze periode zelfs de onderzijde van de auto verzegeld, om alle risico’s te vermijden. Het zal de investering ongetwijfeld waard zijn geweest, want wanneer de auto voor de volledige vraagprijs verkocht wordt, mag de huidige eigenaar liefst 99.000 euro bijschrijven op zijn rekening.

Het is nog maar de vraag of alles naar behoren werkt. De nog geen 30 pk sterke tweecilinder en de handgeschakelde vierbak zijn immers amper aangeraakt. Aan de andere kant, dankzij de haarfijne buiten- en binnenzijde is het een volwaardig museumstuk. Een museum kan hij overigens sowieso wel in als slotakkoord van een 2CV-collectie, want de auto in kwestie is in het allerlaatste productiejaar gebouwd.

Meer lezen? Bekijk HIER ons uitgebreide artikel over de minder geliefde tegenpool van de Deux Chevaux: de Renault 4.

Met dank aan Dennis voor de tip!

Ook interessant!

  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • mobiliteitsalliantie
    Mobiliteitsalliantie: Geef geld voor bredere en nieuwe wegen
  • Bedrijfsleven wil niet opdraaien voor nieuwe autobelastingen
    Bedrijfsleven wil niet opdraaien voor nieuwe autobelastingen
  • Nederlands autobedrijf moet 8 ton terugbetalen aan voetbalclub

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

2cv, Citroen, geld, Klassiekers, occasion

Vorig bericht: « Kia Stinger verliest zijn cool met akelige widebody
Volgend bericht: Special: Chevrolet Corvette Z06 (C5) »

Lees Interacties

Reacties

  1. sameshitdifferentday zegt

    17 november 2018 om 17:10

    Frikandellen zijn in de aanbieding vandaag…

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      17 november 2018 om 20:06

      Un homme intelligent m’a appris à marcher avec un grand arc autour de tout ce qui est français, surtout s’il s’agit d’une Citroën!
      Vertaald:
      Een slimme man leerde mij: loop met een grote boog om alles wat Frans is heen, speciaal als het een Citroen betreft!

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 november 2018 om 20:19

        @audicoupe84: Wel mooi om naar te kijken.
        Heb een DS waai ik 85.000 € heb ingestopt.
        En weet je wat, dat ding heeft nog steeds kuren.

        Login om te reageren
        • henkhekje zegt

          17 november 2018 om 21:56

          @wimof: dan heb je vast ‘goed’ je best gedaan..

          Login om te reageren
        • frederik zegt

          18 november 2018 om 08:54

          @wimof: Respect, dan moet je DS wel in nieuwstaat zijn. Kuren hou je altijd wel. Met de mijne ben ik net naar Frankrijk gereden waarbij de richtingaanwijzer er prompt mee op hield. Ook niet handig. :)

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        17 november 2018 om 21:42

        @audicoupe84:
        Is dat die man die jou ook ‘Frans’ heeft geleerd?

        Login om te reageren
        • audicoupe84 zegt

          18 november 2018 om 18:23

          @desjonnies: die man is Google Translate, ik spreek absoluut geen Frans, steek geen moment meer dan nodig in Franse nonsens. Was heeel gelukkig na de NL overwinning op de Franse cock.

          Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        18 november 2018 om 08:03

        @audicoupe84: haha, lachen man dat er in een Audi een Faurecia interieur zit…dat is Frans, is van PSA!
        Dus een VAGje wordt het voor jou ook niet meer???

        Login om te reageren
        • audicoupe84 zegt

          18 november 2018 om 18:25

          @rufctr01: Ik weet niet eens meer hoe dat interieur eruit zag, rij inmiddels Japanse degelijkheid.

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 november 2018 om 18:49

          @rufctr01: Plus de PSA-motoren bij BMW…

          Login om te reageren
  2. johnhert zegt

    17 november 2018 om 17:12

    Voor dit bedrag bouw je er 3 die even nieuw er uit zien én bedrijfszeker zijn…

    Login om te reageren
  3. frederik zegt

    17 november 2018 om 17:16

    Absoluut uniek. Maar ja wat moet je ermee? Rijden kan niet want dan duikelt de waarde totaal in elkaar. Zinloos dus.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 november 2018 om 17:32

      @frederik:

      Tegen zoveel logica kan niemand op ..

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 november 2018 om 20:19

        @lincoln: Indeed.

        Login om te reageren
    • Robert zegt

      17 november 2018 om 17:36

      @frederik: los daarvan, deze auto wordt in Duitsland aangeboden -en je mag er daar bijna geen stad meer mee inrijden.

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        17 november 2018 om 18:57

        @rrrobert: het is geen diesel….

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          17 november 2018 om 19:03

          @frank2b: dat de focus in de media op ‘diesel’ ligt betekent niet dat andere fossiele brandstoffen buiten schot blijven, hoor. Deze auto krijgt toch écht geen Euro 4 vignet meer op de voorruit. En dan kun je de toegang tot de stad eveneens vergeten…

          Login om te reageren
          • O plaat zegt

            17 november 2018 om 20:58

            @rrrobert:
            Er zijn uitzonderingen voor oldtimers.

            Login om te reageren
            • Loek zegt

              19 november 2018 om 09:28

              @shiva: ziehier waarom milieuzones zo’n goed idee zijn…

              Login om te reageren
    • Dizono zegt

      17 november 2018 om 18:21

      @frederik: in Andijk staan er een stuk of wat fabrieksnieuw. Met nog ruim 100km minder dan dit op de teller, sommige nog in de originele coating. Dit is echt geen 99 mille waard…

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 november 2018 om 20:20

        @dizono: Tuurlijk niet, tenzij het er wil voor geven.

        Login om te reageren
  4. chriscross zegt

    17 november 2018 om 17:23

    Dit brengt mij op ideeën… Ik ga maar eens naar de Chinees, heb nu wel zin in een peking eend. Smakelijk allemaal

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      17 november 2018 om 19:49

      @chriscross:
      Ik zit toevallig nét aan de eendenborst. Heerlijk.

      Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    17 november 2018 om 17:55

    Geen idee waarom je zo’n vracht geld voor een 2CV zou willen neertellen, voor een procent of 10-15 van dat bedrag heb je er één waar je wel mee kan rijden zonder failliet te gaan aan afschrijving. Dus nee, laat deze graag staan voor een wilde speculant, die denkt er op enig moment iemand voor te kunnen vinden, die er een nóg mallotiger bedrag voor wil geven.

    Login om te reageren
  6. beder zegt

    17 november 2018 om 18:12

    Vorige week nog in een Eend gereden. Verschrikkelijk!

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      17 november 2018 om 19:03

      @beder: ’t Is maar hoe je er naar wilt kijken. Waarschijnlijk vind je het rijden verschrikkelijk omdat je het vergelijkt met veel jongere en modernere auto’s. Maar probeer ’t eens te bekijken vanuit het idee waardoor deze 2 CV is ontstaan. Hij kwam al in juli 1949 op de markt en was bedoeld voor boeren, die de melk vanuit de wei naar huis of de melkfabriek wilden brengen. Hij trok daarbij door modderwegen als geen ander. Maar hij vond ook afzet bij vele anderen, die hem konden waarderen. Zozeer zelfs, dat er in totaal meer dan 5 miljoen van zijn verkocht. Natuurlijk maakt hij ontzettend veel lawaai, presteert hij maar matig en is bovendien erg onveilig bij een aanrijding. Maar hij had (uiteindelijk) wel een enorme charme en het comfort was onovertroffen voor zo’n primitief waggie. En daarom kan ik hem nog steeds buitengewoon waarderen. ’t Is maar hoe je hem wilt zien.
      OT: Ik vind deze echt veel te duur, maar dat vind ik ook van alle exoten, die nu voor miljoenen van de hand gedaan worden.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 november 2018 om 20:23

        @9000cse: Als het veel lawaai maakt biedt het voor mij geen comfort.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          18 november 2018 om 02:14

          @wimof: Voor wat de auto’s van nu betreft, ben ik het helemaal met je eens. En misschien had ik v.w.b. het comfort van de 2 CV beter kunnen zeggen dat niets comfortabeler over echt slechte wegen reed dan die 2 CV. Zelfs in de eerste uitvoeringen, waarvan de zittingen uit niet meer bestonden dan met een uitgevouwen ovenhandschoen overtrokken kippengaas zat je nog als een vorst. En ook de wegligging was voor zijn prestatieniveau uitstekend te noemen. Het ding hing in snel genomen bochten zo ver over dat iedereen dacht dat hij wel ’n koprol moest gaan maken, maar dat deed hij niet!

          Login om te reageren
        • frederik zegt

          18 november 2018 om 08:51

          @wimof: Je had een DS toch?! :)

          Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          18 november 2018 om 10:21

          @wimof: Kijk, weer een voorstander van elektrisch rijden :)

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            18 november 2018 om 11:22

            @dondeboer: Als VW er eentje bouwt naar mijn behoeften, sta ik zeker op de eerste rij.

            Login om te reageren
            • monsieurleloure zegt

              18 november 2018 om 13:55

              @wimof: Als je kunt wachten tot 2115 vast wel (-:

              Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        17 november 2018 om 21:32

        @9000cse: Sinds we in 2018 leven bekijk ik alles en iedereen vanuit het oogpunt van 2018. Ik weet wel dat zo’n eend heel charismatisch rijdt. Maar vergeleken met de huidige auto’s is het gewoon net helemaal niks.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          17 november 2018 om 21:54

          @phevtreb:
          Onzin, het rijd heerlijk over de routes nationales en départementales en het is de manier om te onthaasten. Daarnaast rijdt het lekker en voel je je een schumacher, je moet goed de motor op toeren houden, op tijd schakelen en de uitstekende wegligging gebruiken om de gang erin te houden.
          ’s winters op de A16 rijden is heg een onding.

          Login om te reageren
          • frank2b zegt

            18 november 2018 om 11:45

            @desjonnies: Dat ‘de gang er in houden’ is uiteraard ook geheel relatief! :)

            Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          17 november 2018 om 21:54

          @phevtreb:nee, er zit ook maar 69 jaar verschil in?

          Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          18 november 2018 om 02:33

          @phevtreb: Toch wel jammer vind ik! Natuurlijk heb ik veel belangstelling voor alles wat nieuw(s) is op “autogebied”, maar ik heb als uitgesproken autoliefhebber ook nog altijd een zwak voor young- en oldtimers. Zo kun je volgens mijn bescheiden mening de evolutie op dat gebied ook meer waarderen. En voor wat jouw (beslist wel gerespecteerde) mening betreft, vind ik het ook jammer, dat je je mening van nu, 17-11-2018, al over zo’n 1½ maand zult moeten herzien. Dan is 2018 voorbij, evenals alles wat je t/m nu zo wist te waarderen. Die waardering is dan dus weg en moet je weer opnieuw beginnen. Weet je vrouw/vriendin dat overigens ook? ;-)

          Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      17 november 2018 om 19:03

      @beder: je moet er in de zomer mee tuffen, dakkie opgerold tot boven de achterruit, de béret basque op ‘t hoofd en maling hebben aan iedereen met haast. Fantastique !

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        18 november 2018 om 08:04

        @amghans: en zo is het!

        Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    17 november 2018 om 18:13

    De huidige eigenaar heeft zo te zien al een Gouden Loekie gekregen voor de advertentie van de Eend.

    De beste man is trouwens een echte Citroënliefhebber, dat zie je meteen als je de foto’s goed bekijkt. Denk alleen dat hij in plaats van een Eend liever een SM in de parkeerkelder heeft.

    https://www.autoblog.nl/gallery/Citroen/0_Divers/2CV_nieuw_occasion/17-citroen-2cv-rood-100k.jpg

    Login om te reageren
  8. fiestaxr2 zegt

    17 november 2018 om 18:30

    Weinig vragen is luiigheid.

    Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    17 november 2018 om 18:59

    Das veel geld voor een Meccanodoos.

    Login om te reageren
  10. raoufff zegt

    17 november 2018 om 19:13

    Hoeveel bijtelling heeft tie?

    Login om te reageren
  11. kjeld zegt

    17 november 2018 om 19:51

    Wat een onzin dit.
    Bij http://www.burtoncar.com/ in Zutphen kun je alle orginele onderdelen gewoon kopen om deze auto zelf te bouwen, als nieuw.
    Heb zelf een Burton gemaakt #133

    Login om te reageren
    • joostie zegt

      17 november 2018 om 21:55

      @kjeld: Nice! Mijn pa en ik hebben #748 gebouwd! Helaas wel verkocht enkele jaren geleden, aan een Fransman. Dus de 2CV is weer terug in haar geboorteland :)

      Login om te reageren
      • kjeld zegt

        18 november 2018 om 10:53

        @joostie: ja leuk. Mijn vader en ik hebben het ook samen gedaan. Ik raad het iedereen aan.

        Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    17 november 2018 om 20:41

    Ontzettend veel geld!

    Login om te reageren
  13. shibby zegt

    18 november 2018 om 00:07

    Ik wil er best een ton voor geven, maar dan een doorgerotte houten ton van een paar euro

    Login om te reageren
  14. tenaci zegt

    18 november 2018 om 12:43

    Succes ermee! Mijn Daf 66 heeft 20 jaar stil gestaan in een Duitse garage. Carrosserie is helemaal hard. Daar ging het mij ook om. Maar denk niet dat je er zo mee weg kan rijden. Riemen van de variomatic hadden er ook 20 jaar op gezeten. Dan heb je (hoe droog hij ook staat) altijd roest op je schijven. Ook de membranen van de primaire en secundaire vario waren verrot. Hierdoor schakelt hij niet meer. Alle koelleidingen waren droog. Filters idem, troep in de brandstoftank. Sommige pakkingen uitgedroogd. Ik vond het allemaal niet erg, ik vervang liever onderdelen dan dat ik moet slijpen en lassen maar ik betaalde dan ook geen ton. Dit is echt een belachelijk bedrag voor een auto waar nog veel aan moet gebeuren en die nou niet echt heel speciaal te noemen is.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      18 november 2018 om 17:43

      @tenaci: je bent/was ongetwijfeld een graag geziene gast bij het DCN magazijn in Geldrop. Rijdt-ie inmiddels. Leuke autootjes, heb er ook een gehad (een 6624).

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        18 november 2018 om 18:38

        @amghans: hij is rijdend, de koppeling zit er wel aan te komen. Inderdaad heel wat bij DCN magazijn weggehaald, hoewel vooral via de webshop. Ook bij Dafhobby trouwens en met een beetje speuren vind je ook wel eens wat op MP. Ik zeg altijd maar zo, rijden is de helft van de hobby.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          18 november 2018 om 19:02

          @tenaci: qua de laatste regel : zie je punt. Al was ik eerlijk gezegd meer van het rijden dan van het sleutelen. Maar soms ontkom je er idd niet aan met zo’n oud beestje. Veel plezier ermee/ervan !

          Login om te reageren
  15. daan83 zegt

    19 november 2018 om 14:22

    Onverwoestbaar! Dubbel en dwars zijn geld waar, helemaal na het zien van het filmpje in de link ?

    https://youtu.be/aZTxu4uj1bc

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North