• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Genesis is meer premium dan Porsche, BMW en Merc

Auteur: jaapiyo, gepost 26 juli 2018 om 12:54 – 24 Reacties

Arnie


Onderzoek bewijst het.

Wij Europeanen lopen achter. In deze contreien denken we nog dat als je het een beetje goed doet in het leven je een dikke Duitse premiumbak moet kopen, maar blijkt echt te 2002 te zijn. The game has moved on, zeggen ze dan in het land van JD Power. Jazeker, we hebben weer een onderzoekje te pakken van de onderzoeksbureau.

Onlangs meldden we al dat Genesis volgens JD Power het betrouwbaarste merk op de markt is, maar laten we eerlijk zijn, who cares? Wat we tegenwoordig echt verwachten van een auto, is dat de buurman er stikjaloers op is. Om deze factor op een objectieve manier te onderzoeken heeft JD Power het APEAL onderzoek bedacht. APEAL staat officieel voor Automotive Performance, Execution And Layout, maar het echte doel is om vast te stellen hoe begeerlijk een auto is.

Om dit te doen heeft JD Power 77(!) variabelen bedacht om de ‘emotionele’ band tussen mens en auto te meten. Het gaat dan om die intangibles die niet uit een keiharde cijfermatige vergelijking blijken, zoals de manier waarop je je voelt als je het gaspedaal intrapt, of het gevoel van welbehagen en luxe dat je bekruipt als je de auto betreedt.

G70

Na het optellen van alle scores, rolt er een toch wel enigszins verrassend resultaat uit de bus. Het merk met de hoogste APEAL heet niet BMW, niet Mercedes en zelfs niet Porsche, maar Genesis! De luxedivisie van Hyundai, die we in Europa nauwelijks kennen, heeft de Amerikaanse hearts and minds veroverd. Porsche komt nog wel binnen op de tweede plaats, voor @lincoln, BMW en Mercedes. De briljante Lincoln Navigator is overigens de auto met de hoogste score van allemaal, maar dat blijkt niet voldoende te zijn om het merk als geheel boven Genesis te liften.

Goed, dus nu weet je het. Wil je de buurman écht jaloers maken, dan wordt het tijd zo’n Genesis G70 te bemachtigen in plaats van een nieuwe 3-serie.

Ook interessant!

  • Enkel elektrische primeurs voor dit premium luxemerk
  • premium elektrische crossover
    Premium elektrische crossover heeft 500 km range
  • Briljante atmosferische V8
    Briljante atmosferische V8 bijna uit productie
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

badge, genesis, Hyundai, jd-power, onderzoek, premium

Vorig bericht: « Olav Mol gooit koud water op Max-feestje in Spa
Volgend bericht: Officieel: Lamborghini pakt ‘Ringrecord af van Porsche »

Lees Interacties

Reacties

  1. rikus zegt

    26 juli 2018 om 13:10

    Als je buurman een Amerikaans is, dan wel ja.

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      26 juli 2018 om 13:18

      @rikus: of muziekliefhebber

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        26 juli 2018 om 13:57

        @jochen: Of fan van het eerste bijbelboek.

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        27 juli 2018 om 06:50

        @jochen: rollator rockers. ??

        Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    26 juli 2018 om 13:18

    Hebben ze daar bij JD Power ooit een zinvol onderzoek verricht?

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    26 juli 2018 om 13:27

    Ik vind het knappe bakken hoor. Zeker in die R Spec. Zou me er niet voor schamen.

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      26 juli 2018 om 13:49

      @e34m5touring: helemaal gelijk. Maar je voor iets niet schamen, of iets heel graag willen hebben, daar zit nog wel wat ruimte tussen

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        26 juli 2018 om 14:23

        @ghengiskhan: Is ook weer zo. Laat ik het zo zeggen, ik zou er een midrange 530i voor laten staan. Dan liever die 5.0 R Spec.

        Login om te reageren
  4. gove zegt

    26 juli 2018 om 13:32

    genisis ook hoofdsponsor ofzo

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      26 juli 2018 om 14:50

      @gove: dan hadden ze nog best wel meer aan naamsbekendheid mogen doen. Zodat je dan in ieder geval de merknaam correct weet te schrijven…

      Login om te reageren
  5. tge1 zegt

    26 juli 2018 om 13:51

    Ik vind wel meer merken meer “premium” dan de Duitse clichés. Maar ja, overprijzing is vaak inherent aan het “premium” waar veel mensen blind in geloven. :-)

    Login om te reageren
    • hollow zegt

      27 juli 2018 om 12:12

      @tge1: ach, ik wacht wel tot wanneer Peugeot, Citroën, Hyundai,… me een RWD 6 in lijn presenteert, gekoppeld aan een zalige ZF8. Ja, die merken bieden tegenwoordig ook wel knappe afwerking en luxe voor een scherpere prijs, maar sommige liefhebbers zoeken meer dan dat. En net dat leveren ze niet.

      Login om te reageren
  6. ometom zegt

    26 juli 2018 om 14:08

    De Lincoln Navigator lijkt mij echt een fantastisch apparaat om een stukje VS mee door te toeren. Mooi of niet, uitstraling heeft ie zeker.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      26 juli 2018 om 17:03

      @ometom: echt hoor! Sinds dat filmpje van Doug Demuro heb ik echt een harde carcrush voor dat ding, wat een apparaat! Alleen jammer genoeg geen V8 meer..

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        26 juli 2018 om 18:20

        @2wheeler: Hij is ffing goed he die gast lol.

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        27 juli 2018 om 12:21

        @2wheeler: sinds dat filmpje ben ik meer van zijn “deze auto is 1.3 miljoen waard omdat…” filmpjes gaan kijken. Hij neemt echt zijn tijd en gaat de hele auto van boven tot onder door. Goeie presentator ook

        Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    26 juli 2018 om 14:33

    Ik snap het onderzoek wel. Je kant tegenwoordig aardig kale basisversies krijgen van BMW, Merc en Audi; weinig premium gevoel daar. In America worden een hoop auto’s gewoon uit voorraad verkocht; dus daar zullen ook redelijk wat aardig kale modellen tussen zitten (voor de prijspakkers).
    Dit soort Aziaten (Infiniti ook bijvoorbeeld) worden standaard relatief vol gehangen met opties en mooie materialen. De dikste versies van een model bij de Duitse 3 zullen vaak een stuk meer ‘premium’ aanvoelen dan de dikste aangeklede versies van dit soort Aziaten, maar gemiddeld gok ik dat de Aziaten mooi bij kunnen blijven.
    (en ja, ik ben partijdig: ik heb BMW en Audi gereden (en doe het nog steeds), maar heb nu een Infiniti voor het dagelijkse en ik hoef niet meer terug. Daarnaast wacht ik op de 2019 Aviator van Lincoln (mini-Navigator) en hoop die over een jaar of 2 hier te krijgen. Wat een mooie dingen zijn dat zeg!

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      26 juli 2018 om 18:19

      @gregorius: Prijspakkers in de VS ik denk het niet want aangezien hier bijna alles uit voorraad word verkocht word een ook een volle auto een prijspakker wanneer ze er vanaf willen of er komt een refresh/einde jaar/feestdag enz enz. Ze moeten hier vaak sowieso vol met opties zitten ivm concurrentie en de kleinere motoren (hier in FL althans) moeten ze al helemaal niet.

      Login om te reageren
  8. ikleesookoverautos zegt

    26 juli 2018 om 16:38

    Die G70 ziet er zo van voren wel lekker uit. Jammer van dat lelijke logo dat Genesis heeft. Ziet er niet zo premium uit.

    Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    26 juli 2018 om 17:01

    Een bijzondere wagen, die Genesis, maar nog steeds een Hyundai.

    Maar dat kan ook een pré zijn als je het stempel dat je als BMW/Merc/Audi-rijder steeds maar weer opgedrukt krijgt echt he-le-maal zat bent.

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      26 juli 2018 om 22:18

      @frank2b: of als je totaal ongevoelig bent voor merktekens en gewoon een iets anders wilt.

      Login om te reageren
  10. RobUSA zegt

    26 juli 2018 om 18:14

    De duitsers noemen ze idd vaak “premium” maar na het zien van alle okesion vids hier is alleen het plastic meer Premium .. al die ” aandachtspunten ” ( ik zou het goewoon kutkwaliteit onderdelen noemen) vullen vaak het halve filmpje.
    Genesis is gewoon een heel goed en sterk merk hier met mooie dikke auto’s vergeet ook niet de G80 en G90.

    Login om te reageren
  11. duittenb zegt

    26 juli 2018 om 20:17

    Helaas is de CO2 uitstoot dusdanig hoog dat zo’n auto erg duur wordt. Bij het importeren van een 3-4 jaar oude Genesis uit Duitsland betaal je zo €20k aan CO2 toeslag (‘BPM’)

    Login om te reageren
  12. erce zegt

    27 juli 2018 om 11:14

    Ik heb een maand of wat geleden in Seoul in een Genesis G90 gereden en dat is echt een serieus knappe bak. Geweldige afwerking, doodstil van binnen en behoorlijk krachtig. Onbegrijpelijk dat je Genesis hier in Europa niet ziet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North