• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Olav Mol gooit koud water op Max-feestje in Spa

Auteur: jaapiyo, gepost 26 juli 2018 om 11:55 – 21 Reacties

MV33


Don’t shoot the messenger.

Jaja, het is weer bijna zover. Dit weekend staat eerst nog even de Grand Prix van Hongarije op de planning, daarna is het vier weekjes overbruggen en dáárna gaat het feest weer helemaal los. Bij de tienduizenden gaan we met zijn allen weer België binnenvallen en de hele tent oranje verven. Max Verstappen krijgt eind augustus namelijk zijn vierde kans om zijn thuispubliek een memorabel resultaat te bezorgen.

De eerdere drie pogingen liepen wat dat betreft uit op een deceptie. Eigenlijk was de eerste voor Toro Rosso dan nog de beste. Max werd in 2015 achtste met de STR10 na onder andere een briljante inhaalmanoeuvre op -wie kent ‘m nog- Felipe Nasr. Maar ook dat weekend verliep niet vlekkeloos voor Max: in de kwalificatie kreeg hij te maken met technische malheur en kon hij niet deelnemen aan Q2, terwijl teamgenootje Sainz Q3 haalde.

In 2016 volgde de keiharde knokpartij met de twee Ferrari’s. Net als in Singapore vorig jaar vond er na de start een incident plaats waar zowel Max als de beide Ferrari coureurs bij betrokken waren. Max haalde de finish met een gehavende auto, maar slechts als 11de. Vorig jaar tenslotte viel onze held uit met pech.

Voor de artiest die voorheen bekend stond als VES is het dus te hopen dat niet drie, maar vier keer scheepsrecht is. De voortekenen zijn echter niet per se goed. Als je door de zege van Max in Oostenrijk heenkijkt, lijkt Red Bull de afgelopen races de aansluiting met Ferrari en Mercedes een beetje verloren te hebben. In Hongarije zijn ze weliswaar favoriet, maar dat komt omdat je daar geen opper-motor nodig hebt. Op circuits met (een aantal) lange stukken volgas (zoals Spa) is alles beter dan P5 en P6 mooi meegenomen. Of toch niet?

Zoals we deze week nog herinnerd werden door de kerfuffle rondom Ricciardo’s motorwissel, is Renault van plan in Spa de langverwachte ‘Spec C’-motor in te zetten. Deze heeft naar verluidt extra veel welkome chevaux. Een legitieme reden voor optimisme dus. Maar, dan moeten Red Bull en Max Verstappen de motor wel krijgen. Een Tweet van de onvolprezen Olav Mol trekt dit in twijfel:

Renault gaat op zn vroegst in Spa een vernieuwde versie van zijn motor introduceren: De ‘C-spec’. Wellicht in fases en niet direct voor alle teams beschikbaar.

In principe is Renault verplicht haar klantenteams dezelfde motor te geven als het fabrieksteam, maar zoals bij alles in de F1 is daar wel een mouw aan te passen. Bij de Grand Prix van Amerika van vorig jaar deed een soortgelijke situatie zich voor en besloot Renault uiteindelijk zelf één nieuwe motor in te zetten, Red Bull Racing één nieuwe motor te geven (die kreeg Max destijds) en Toro Rosso één nieuwe motor te geven. Dat was dus wel ‘eerlijk’, maar gezien de huidige verhouding tussen Renault en Red Bull is het de vraag of ze dit nog een keer doen. En áls ze het zo mochten doen, krijgt dan Max of toch Daniel de nieuwe moteur?

Ook interessant!

  • VT2 GP van België: Max crasht, wel snelste tijd
  • Olav Mol
    Olav Mol blijft toch betrokken bij Formule 1
  • Tóch live F1-commentaar van Olav Mol in 2022
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, daniel-ricciardo, Formule 1, Max Verstappen, motor, olav-mol, Racing, Renault, spa-francorchamps

Vorig bericht: « Audi krijgt design-les van een man die Horst heet
Volgend bericht: Genesis is meer premium dan Porsche, BMW en Merc »

Lees Interacties

Reacties

  1. antoonniels zegt

    26 juli 2018 om 12:07

    Het zal weinig uitmaken gok ik zo. Die C spec motor gaat het gat naar Ferrari en Mercedes echt niet dichten en dus zal Max alleen Daniel hebben om mee te strijden. Tenzij het gaat regenen en dan heb je het vermogen weer niet direct nodig. Ik zie een P5 aankomen iig als het droog blijft. Dus laten we alvast maar beginnen met de regendans. Sowieso wel een goed idee op dit moment.

    Login om te reageren
  2. torsen zegt

    26 juli 2018 om 12:16

    Olav Mol. Is dat niet die gast die zodra hij iets in het Engels hoort dit vertaald naar het Nederlands maar dan precies het tegenovergestelde qua betekenis?

    Login om te reageren
    • occasiefapper zegt

      26 juli 2018 om 12:32

      @torsen: dat is de man die de helft van alle belangrijke highlights/boordradios mist, omdat hij te druk bezig is met zijn eigen verhaal af te steken.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        26 juli 2018 om 13:28

        @occasiefapper: Wat een kansloze figuren met hun comments, en dan die likes, stelletje betweters.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          26 juli 2018 om 14:44

          @toniominestrone: hoezo? Alhoewel ik Olav Mol zie als een aimabele en betrokken sportjournalist zie, met absoluut ook een grote kennis van zaken, kan ik me zeker vinden in de kritieken op zijn functioneren als commentator tijdens de kwalificaties en races. En gezien het grote aantal plusjes, delen velen die mening.

          Login om te reageren
        • torsen zegt

          26 juli 2018 om 14:48

          @toniominestrone: Tsja, stel je voor dat mensen van een professional iets basaals verwachten als het begrijpen van de Engelse taal. Of het accuraat rapporteren van wat er op dat moment op de baan gebeurt.

          Ik begrijp niet hoe je naar die vent kunt luisteren zonder minimaal 4x per race te denken “waar heeft die gast het over er werd iets totaal anders gezegd of er gebeurde iets totaal anders”.

          Login om te reageren
        • karaya zegt

          26 juli 2018 om 14:53

          @toniominestrone: Het is gewoon irritant als de commentator bij god niet weet wat er op de baan gebeurd.

          Login om te reageren
      • drdrift zegt

        26 juli 2018 om 13:42

        @occasiefapper: haha idd, hoe vaak hij in z’n liveverslag moet corrigeren ? “Bottas steekt Raikonen binnendoor voorbij” “oh nee, het is Hamilton op Vettel!” “Wat zeg ik!? Het is vettel die botas voorbij!” Wat een move! “ ohnee, hamilton is raikonen voorbij gestoken” “wacht eens ff, hamilton staat in de pits!” “Ho wacht, dat was 6 rondjes geleden!”

        Login om te reageren
        • occasiefapper zegt

          27 juli 2018 om 12:21

          @drdrift: Precies dit! Het blijft uiteraard wel iemand die schwung aan het F1 kijken geeft, maar misschien wordt het tijd voor een opvolger.

          Login om te reageren
      • vetnek zegt

        27 juli 2018 om 14:47

        @occasiefapper: real tobber die Olav Mol

        Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      26 juli 2018 om 16:44

      @torsen: en die gast die samen met die andere droeftoeter genaamd Jack snel vervangen dient te worden. Alleen als ik dat hoofd van Jack zie word ik al onwel.

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    26 juli 2018 om 12:21

    Max én Stoffel op het podium! Je zal wel zien.

    Login om te reageren
    • 9114life zegt

      26 juli 2018 om 12:38

      @cossiekiller: best uit de zon gaan staan en veel water drinken.

      Login om te reageren
  4. volvonerdy70 zegt

    26 juli 2018 om 12:24

    Ah joh, ze kunnen helemaal niks op Spa dus al dit gezeur over de motor maakt niks uit.
    Red Bull hoort niet bij de absolute top meer, volgend jaar nieuwe kansen.
    Dit jaar is het een kwestie van uitrijden.

    Login om te reageren
  5. supertjeduc zegt

    26 juli 2018 om 15:02

    Ferrari schijnt 20% meer power uit de accu te halen
    Niemand weet hoe
    Bij Mercedes zijn ze in paniek want ze snappen het ook niet
    Renault heeft het al lang opgegeven

    Login om te reageren
  6. robbie123 zegt

    26 juli 2018 om 16:23

    Al die reacties boven mij zijn lachwekkend! Jullie begrijpen allemaal totaal niet hoe formule 1 in elkaar steekt. Wat een geneuzel….

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      26 juli 2018 om 16:45

      @robbie123: nou leg het eens uit dan als je het zelf wel zo goed denkt te weten.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        27 juli 2018 om 00:38

        @ikleesookoverautos: Ik ben ook erg benieuwd naar het relaas van robbie123 nu…

        Login om te reageren
      • drdrift zegt

        27 juli 2018 om 11:45

        @ikleesookoverautos: robbie weet het zo 123 niet blijkbaar?

        Login om te reageren
  7. MercMeister zegt

    27 juli 2018 om 07:56

    Olav Mol., de Mart Smeets van de f1. mag ik dat zeggen? Ja , dat mag ik zeggen .Net zo vervelend.

    Login om te reageren
  8. occasiefapper zegt

    27 juli 2018 om 12:22

    @drdrift: Precies dit! Het blijft uiteraard wel iemand die schwung aan het F1 kijken geeft, maar misschien wordt het tijd voor een opvolger.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North