• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Giulia opvolger moet Mercedes EQE slopen

Auteur: willeme, gepost 18 augustus 2022 om 09:59 – 18 Reacties

Giulia opvolger

De Giulia opvolger gaat een maatje groeien. En ja, hij wordt elektrisch,

Het is een merk dat we allemaal een warm hart toedragen: Alfa Romeo. De reden is simpel, de fabrikant uit Arese maakt auto’s waarbij rijeigenschappen en design het belangrijkst zijn. Precies zoals de petrolhead dat graag ziet. Maar met ‘petrol’ alleen ga je het tegenwoordig niet meer reden.

Dat betekent dat ook Alfa Romeo over moet stappen naar elektrische aandrijving. Nu klinkt dat allemaal veel enger dan dat het is. Een mooie auto die geweldig rijdt mag van ons ook gewoon elektrisch zijn. Zelfs een verstokte benzinehoofd als @jaapiyo ziet een achterwielaangedreven Audi e-tron GT wel zitten.

Giulia opvolger

Maar hoe gaat Alfa Romeo dat dan doen? Gisteren konden we mede delen dat de Italianen eerst nog even een Alfa supercar met verbrandingsmotor op de markt willen brengen. Daar is niet veel logica achter, tenzij ze zo de kosten van de Maserati MC20 kunnen spreiden door Alfa Romeo een eigen uitvoering van die auto te geven.

Giulia opvolger

Maar daarnaast komt er een elektrische sedan van het Italiaanse merk. Deze auto zal gepositioneerd worden als concurrent van de Mercedes-Benz EQE en de nog te introduceren Audi A6 e-tron en BMW i5. De laatste keer dat Alfa Romeo in het E-segment actief was, was met de 166 die in 2005 uit productie ging.

Giulia opvolger

Vervanger Giulia

Volgens Alfa Romeo-honcho Jean-Philippe Imparato zal dat de opvolger van de Giulia worden. Dat verklaart ook wellicht waarom de Maserati Ghibli (een E-segment sedan) geen opvolger krijgt. Dat wordt dan de nieuwe Giulia. Deze auto hoeft overigens niet per se een traditionele sedan te worden. Volgens Imparato kan het van alles zijn: een sedan, crossover, liftback. Zolang het maar sportief is.

Dat klinkt bijna als een soort Kia EV6: volgens Imparato moet de nieuwe auto erg praktisch en ruim worden, zonder dat de aerodynamica daar onder gaat lijden. Het zal niet de eerste keer zijn dat Stellantis zo’n soort auto maakt, want ook de Citroen C5 X en Peugeot 4008 zijn gebouwd volgens dat recept. Ook doet het idee wat denken aan de eerste schetsen van de Stelvio.

Giulia opvolger

STLA-Large

Het wordt overigens sowieso géén Alfa-versie van die twee auto’s. Die staan namelijk op het STLA Medium-platform en de Nuova Giulia komt op het STLA-Large-platform te staan. Qua accu’s en motoren deelt die nieuwe Alfa techniek met andere Stellantis auto’s, maar het chassis zal puur en alleen Alfa zijn.

Naast de ‘sedan’ komt er ook nog een lading SUV’s. Naast de Tonale en Stelvio, komt er een model onderaan de range (de Brennero) en een geheel elektrische SUV daarboven, die met de BMW iX moet concurreren. Er zijn in elk geval voldoende plannen!

Giulia opvolger

Via: Auto Express.

Meer lezen? Alfa-facelift: vier epic fails op een rij!

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • Zo wil Alfa meer auto's gaan verkopen
  • toekomst Alfa Romeo Giulia
    Toekomst Alfa Romeo Giulia eindelijk helemaal officieel

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

166, Alfa Romeo, Elektrisch, Giulia, jean-philippe-imparato, Video

Vorig bericht: « Prijs 911 GT3 RS is bijzonder pittig, configurator online!
Volgend bericht: Bijzondere Boxster van Seinfeld is cooler dan 911 GT3 RS? »

Lees Interacties

Reacties

  1. racerx zegt

    18 augustus 2022 om 10:14

    Zal wel weer zo’n hondslelijke crossover worden, de meute schijnt dat leuke auto’s te vinden.

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      18 augustus 2022 om 14:16

      een auto van 2,5 meter breed en/of 6 meter lang is minder handig dan een opgehoogde sedan/hatchback/station om zo te voorzien in ruimte voor accu’s.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        18 augustus 2022 om 18:34

        Het lukt Porsche, Tesla en Dodge (Charger Concept) ook prima…

        Login om te reageren
  2. w0ut zegt

    18 augustus 2022 om 10:30

    Tegen 2035 in de showrooms!!

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      18 augustus 2022 om 15:02

      Jij bent optimist!

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      18 augustus 2022 om 15:06

      Het is nu van Stellantis. Die gasten kennen best doorpakken

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    18 augustus 2022 om 10:42

    De plannen zijn mooi. Wat ik als nieuwbakken Alfist graag zou zien is onderstaand modellengamma. Dan krijg je een soort Italiaans Porsche. Je kan met slechtere merken vergeleken worden. Ondanks dat ik ze niet hoef mag Alfa (om eindelijk geld te verdienen) op basis van de platformen per segment prima een SUV/Crossover bouwen. Zolang er ook maar een station komt.

    Sportwagen
    6C (op basis van MC20) als HALO
    5C, samenwerking met Lotus, Alpine of DS, deze zou ik uitsluitend elektrisch doen, en ook als cabriolet aanbieden.

    E-segment
    166 opvolger (elektrisch lijkt handig, graag dit keer rwd en 4wd) uiteraard een sedan welke óók als station komt.

    D-segment
    Giulia opvolger (elektrisch lijkt handig) uiteraard ook hier een sedan welke óók als station komt.

    C-segment
    Een elektrische hatchback welke ook als sedan (neem de A3 sedan als voorbeeld) en als station geleverd wordt. Uitmelken die ontwikkelingskosten.

    B-segment
    Ik kan mij voorstellen dat de marges hier te klein zijn, maar als je toch een Crossover (Brennero) gaat bouwen, gebruik dit platform dan ook voor een mooie B-segment Hatchback. Een waardige (elektrische) Mito opvolger welke wellicht ook als Fiat Punto in de markt gezet kan worden. Dit kan een praktische 5 deurs variant zijn. Mocht het een drie-deurs worden, maak er dan een beetje een coupé van zoals de drie deurs varianten destijds van de Astra en Mégane.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      18 augustus 2022 om 10:52

      Da’s een mooie line-up. Met één bemerking : die E segment stationcar gaat er gegarandeerd niet komen, dat wordt in het gunstigste geval een crossover.

      Login om te reageren
    • tmenges zegt

      18 augustus 2022 om 12:14

      Wat je opnoemt klink goed! Echter tegen de tijd dat alfa Romeo zo’n Line up voor elkaar heeft mag jij waarschijnlijk alleen nog een rollator besturen.

      Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      18 augustus 2022 om 23:15

      Een AR B segmenter kan misschien mooi op het platform van de 208/208e

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        19 augustus 2022 om 08:18

        @lithiumion: Dat is een goed idee, was ik zelf helemaal vergeten. Maar het Corsa/208 platform gebruiken voor de nieuwe 147 en Punto moet prima kunnen.

        Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    18 augustus 2022 om 10:54

    Als het maar echt een sedan (desnoods liftback) wordt en geen hoog op de poten crossover. Die hele SUV/crossoverhype is voor mij een grotere nagel aan de autoliefdedoodskist dan de elektrificatie en verduurzaming ervan.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      18 augustus 2022 om 18:36

      Je haalt me de woorden uit de mond, 100% mee eens.

      Login om te reageren
  5. Petrovski zegt

    18 augustus 2022 om 11:10

    Fantastisch merk met deels een heel mooie historie. Heb met veel plezier 5 jaar in de Giulia 2.0 gereden. Helaas iets te vaak teleurgesteld in dit soort productplanningen en toekomst-bespiegelingen. Komst van een mooie sportauto is meestal een teken aan de wand; het duurt dan nog even voor er echt iets nieuws komt in het normale modelprogramma. Laat je auto keuze niet afhangen van dit soort berichten, maar koop het fantastische product alstublieft wel als het er uiteindelijk is! Dit soort merken houden we alleen samen overeind!
    PS en graag weer een mooie en elegante spider!

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    18 augustus 2022 om 11:15

    Niks over de nieuwe Dodge Challenger EV?

    Login om te reageren
  7. ttr6 zegt

    18 augustus 2022 om 11:53

    Mooie plannen, laat die nieuwe Giulia maar komen. Kan ik mijn I4 weer op een Alfa inruilen.
    Wel masochistisch artikel: de allermooise, aller begeerlijkste Alfa als 2-e plaatje invoegen: de Tipo 33 stradale. Als ik toch miljoenen te besteden had…….dan ging ik voor mijn normaal vervoer wel met het OV, zou ik er zo voor over hebben.

    Login om te reageren
  8. SpiderIV zegt

    18 augustus 2022 om 13:58

    Ik lees geen introductie datum. Complimenten aan de Alfa-organisatie voor deze wijsheid. Als die datum wel ergens opduikt realiseer je dan dat je er minimaal 3 jaar bij op moet tellen ;-).

    Login om te reageren
  9. (ooo--V--ooo) zegt

    18 augustus 2022 om 15:57

    Waarmee de Giulia de nieuwe 75 wordt. “De laatste “échte””.

    Helaas zal dit de afschrijving voorlopig nog geen goed doen. Dan nog maar door met de 159. Ook wel “de laatste “échte” station” van ze.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North