• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed nieuws over de nieuwe SUV van Aston Martin

Auteur: jaapiyo, gepost 6 april 2018 om 18:58 – 18 Reacties

DBX


Drie keer raden…

Inderdaad! De auto krijgt nul-komma-nul elektro-goodies mee. Nou ja, behalve de conventionele dan die al decennialang in auto’s zitten. Maar het wordt dus géén hybride en al helemaal geen EV. Dit is opvallend omdat de ‘offroader’ aanvankelijk gepresenteerd werd als een EV. Volgens Aston zou dat passen bij de doelgroep van de SUV, die immers speciaal ontworpen is voor Charlotte, een fictionele rijke vrouw van tegen de 40 uit Californië. De zachtere sekse houdt van het milieu en daar past zo’n uitstootvrije auto natuurlijk goed bij. Overigens zouden wij ons nooit wagen aan dergelijke stereotypering, maar dit is de visie van Aston Martin.

Of beter gezegd: was de visie van Aston Martin. We weten namelijk niet wat er precies veranderd is, maar volgens Andy Palmer wordt de Varekai nu dus toch gewoon een ouderwetse dino-verbrander. We wisten al dat er ook een versie met een conventionele verbrandingsmotor zou komen, echter dachten we dat die naast een EV-variant zou verschijnen.

Nu blijkt dat dat dus niet het geval is. Waar motorenpartner Mercedes voor de nieuwe C63 AMG juist wel inzet op hybride-technologie, heeft Aston Martin nu puntje bij paaltje komt daar nog geen trek in. Onder de kap van de Varekai komen waarschijnlijk gewoon de V8 en V12 te liggen die we kennen van de Vantage en de DB11. Diesels komen er in ieder geval niet, want die zijn volgens de Aston-eindbaas een ding van het verleden.

De pure EV heeft hiermee niet afgedaan binnen Aston Martin, maar wordt voor nu doorgeschoven naar het Lagonda-label. In Genève presenteerde het merk de Lagonda Vision Concept, met batterijen en autonome techniek. Dit model met styling cues van de Taraf zou in 2022 op de markt moeten komen. We wachten het rustig af…

Ook interessant!

  • Aston Martin DBX707
    Aston Martin DBX707 is belachelijk snel
  • DBX S
    DBX S wordt sterkste power SUV
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Andy Palmer, Aston Martin, dbx, lagonda, SUV

Vorig bericht: « BREEK: Max Verstappen rijdt spoedig Nederlandse Grand Prix!
Volgend bericht: Koop de Benz met Hermès-swek van een drugsbaron »

Lees Interacties

Reacties

  1. zegheteens zegt

    6 april 2018 om 19:08

    Hij komt niet!

    O, verkeerd geraden..

    Login om te reageren
  2. notsobig zegt

    6 april 2018 om 19:31

    Precies mijn gedachte, maar helaas….

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      6 april 2018 om 19:32

      @notsobig: was @zegheteens

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    6 april 2018 om 19:51

    Sir David Brown wist tenminste wel hoe het moest…

    https://goo.gl/images/BYag3g

    Die oude trekker is én terreinwaardig, heeft een ongekend goede wegligging door het lage zwaartepunt, ziet er serieus snel uit én is ook serieus snel.

    Maar goed dat de beste man niet meer hoeft mee te maken wat er van zijn geesteskind terecht is gekomen…

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    6 april 2018 om 19:58

    Nog niet. Binnen 2 jaar komt er alsnog een Hybrid

    Login om te reageren
  5. camber24 zegt

    6 april 2018 om 20:06

    Alsof hybrides zo erg zijn… 918, P1, LaFerrari. Techniek gaat zo snel. Zeker geen schande meer.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      6 april 2018 om 21:00

      @camber24: om de 10k een motorrevisie oid. Ja, de techniek os heel ver. De dagelijkse bruikbaarheid en betrouwbaarheid is er nog niet.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        6 april 2018 om 21:40

        @peug206: het is misschien een verkeerde vergelijking maar de XC90 T8 is wel oké voor dagelijks gebruik (als je al de storingen/uitvallen van functies enzo even achterwegen laat)

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          6 april 2018 om 21:57

          @kennone: en wat wil je een auto elke dag moet gebruiken?

          Login om te reageren
  6. granlusso zegt

    6 april 2018 om 20:15

    Een elektrische variant kan prima. Al denk ik dat het voorlopig het beste werkt onder een ander label zoals Lagonda. Afijn, dat zal dus nu ook gebeuren waarschijnlijk.

    Een SUV zie ik best zitten. Het is wennen binnen de wereld van stijlvolle kanonskogels en gentlemen’s GT’s, maar een Range Rover is in zekere zin ook een gentlemen’s car. Dus waarom een Aston Martin SUV niet? Het zal in ieder geval niet zo schreeuwerig zijn als een X6, dus persoonlijk denk ik dat dit plan van Aston Martin goed kan uitpakken.

    Voor de mening van ons autobloggers dan, verkopen doet ‘ie toch wel.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      6 april 2018 om 20:53

      @granlusso: daar zeg je zo iets. Range doet al 40 jaar Premium SUV, t is het enige wat ze doen zelfs. En iedereen vindt het fantastisch. Het ís fantastisch. En als andere merken er mee beginnen, is het o zo fout… Raar toch?

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        6 april 2018 om 21:03

        @futse: Nou precies. De term SUV heeft dan wel pas later zijn intrede gedaan, het principe van een auto hoog op de poten blijft hetzelfde.

        Login om te reageren
      • notsobig zegt

        6 april 2018 om 23:07

        @futse: Range pakt een terrein wagen en maakt deze luxer en sportiever.
        De trent van nu is, we pakken een hatchback, station of sportwagen, zetten m hoger op de poten, rekken hem in de hoogte en evt breedte uit en doen alsof het dan ineens een volwaardige terreinwagen is, die over de weg rijdt alsof het een hatchback of zelf een sportwagen.
        In werkelijkheid is het in beide gewoon niet goed en heb je een auto die nergens echt goed in is, behalve veel ruimte in nemen, brandstof slurpen en patserig overkomen…

        Daarnaast proberen ze vaak nog de neus en een kont te behouden van de hatchback/station. Naar mijn mening klopt het dan voor geen kant meer, qua uiterlijk…

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        6 april 2018 om 23:40

        @futse: Range Rover is dan ook een merk dat (zoals je terecht opmerkt) van oudsher dat soort wagens bouwt, terwijl Aston Martin een merk is dat onlosmakelijk verbonden is aan snelle en stijlvolle GT’s. Een SUV past dan ook niet bij de geschiedenis van Aston Martin, net als dat een snelle tweedeurs GT niet bij Range Rover past.

        Login om te reageren
        • futse zegt

          7 april 2018 om 06:55

          @Edge: ach, die geschiedenis… Ik ben zeker geen SUV fan hoor. Maar omdat je toevallig al 80 jaar (ik zeg maar wat) auto’s van type X maakt, en de markt veranderd en auto’s van type Y zijn hot, zou je als fabrikant dat niet mogen aanbieden. Want jij maakt toch enkel type X?? Vind ik maar raar…

          Login om te reageren
      • jorden zegt

        7 april 2018 om 10:02

        @futse: Lamborghini Ursus vind ik een afschuwelijk ordinair, raar ding maar, de Bentayga vind ik prima bij Bentley passen. Bijna logische aanvulling van het gamma. Het is nog even gissen naar het uiterlijk, toch lijkt een Rolls-Royce SUV ook soort logische aanpassing van een nieuwe tijd.

        Login om te reageren
    • peke zegt

      6 april 2018 om 21:18

      @granlusso: nadeel is dat men het familiegezicht op de SUV wil plakken. Dat werkt niet bij deze AM en ook bijvoorbeeld niet bij Maserati. Porsche vind ik wel weer redelijk geslaagd.

      Range rover is daarentegen ontworpen puur als SUV, dat werkt beter vind ik.

      Login om te reageren
  7. loserboi932 zegt

    6 april 2018 om 23:47

    Merkwaarden hebben er niks mee te maken het gaat om het verdienmodel suvs doen t goed. Dat was 10 jaar geleden al duidelijk. En AM rijdt je alleen als je niet schrikt van bizarre prijzen dus dan kan een suv cash cow er ook nog wel bij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North