• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GP Japan: Red Bull twijfelt en Mercedes is “terug”

Auteur: Author, gepost 6 oktober 2017 om 11:01 – 16 Reacties


We praten je bij over de laatste nieuwtjes omtrent de aankomende Grand Prix.

Red Bull

Allereerst de renstal van Max Verstappen en Daniel Ricciardo. Red Bull Racing heeft een interessante vrijdag achter de rug. We schreven al dat FP2 grotendeels in het water viel door hevige regenval, maar gelukkig konden de mannen tijdens de eerste vrije training de nodige data verzamelen om zo tot een goeie afstelling voor de race te vinden.

Dat blijkt echter lastiger dan verwacht. Het team reed volgens Ricciardo namelijk met teveel downforce. Daardoor was de snelheid in de twisty bits zeker aanwezig. De topsnelheid, toch al de achilleshiel van de motor, bleek echter een struikelblok. Tijdens trainingen geen ramp, maar men wil natuurlijk voorkomen dat Daniel en Max in de race links en rechts om de oren worden gereden.

Het team heeft dus nog wat werk voor de boeg om de juiste balans te vinden tussen downforce en snelheid in rechte lijn. Desalniettemin heeft zowel Max als Daniel een goed gevoel na de eerste trainingen. De twee verwachten het gevecht aan te kunnen gaan met Ferrari en Mercedes.

Mercedes

Daarmee slaan we meteen een bruggetje naar wat tot voor kort het te kloppen team was. Mercedes had in Maleisië echter niet de race pace te pakken die we van ze gewend zijn. Het hoe en waarom hebben de Duitsers binnenskamers gehouden.

Wel was bekend dat Hamilton er in Sepang voor koos om met het oude aerodynamicapakket te racen, waar Bottas koos voor de update. In Japan zal ook #LH44 met de nieuwe aero rijden en volgens de Brit is loopt alles weer op rolletjes.

Hamilton heeft er dan ook alle vertrouwen in dat hij dit weekend weer meedoet om de eindzege. Zijn immer spraakzame teamgenoot Valtteri Bottas sukkelde er vanochtend een beetje achteraan en kwam tijdens de kletsnatte tweede vrije training de pitbox niet uit.

Ook interessant!

  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Motorenbaas Mercedes maakt overstap naar Red Bull
  • Red Bull én Mercedes hebben problemen voor 2022
  • Mercedes speelt vals
    BREEK: FIA geeft Mercedes geen gelijk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Formule 1, japan, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Red Bull Racing, suzuka, Valtteri Bottas

Vorig bericht: « Supergaaf! De Toyota GR HV Sports Concept
Volgend bericht: Mercedes zet vergeten SUV in het zonnetje »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomasthomas zegt

    6 oktober 2017 om 11:15

    Die Weber carburateurs nog een beetje afstellen en gaan met die banaan.

    Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      6 oktober 2017 om 11:38

      @thomasthomas: Zwaardere rolletjes, stugge trekveertjes, wat snelle bougies en het komt helemaal goed ?

      Login om te reageren
      • jens28 zegt

        6 oktober 2017 om 11:42

        @rijnooit: doe er nog maar een agressievere nokas in, dubbele klepveren en knallen met die Kiwi

        Login om te reageren
        • suzikubelona zegt

          6 oktober 2017 om 12:07

          @jens28: Mottenballen in de tank en je!

          Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        6 oktober 2017 om 13:03

        @rijnooit: ik zou gewoon even een bredere powerband monteren, maar ja, wie ben ik…

        Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      6 oktober 2017 om 13:34

      @thomasthomas: het uitvijlen vd ventieldopjes niet vergeten

      Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      6 oktober 2017 om 18:49

      @thomasthomas: beetje extra olie bij kapprn is belangrijk dat extra vloeistof

      Login om te reageren
  2. itiswhatitis zegt

    6 oktober 2017 om 11:15

    Is mercedes dan weg geweest ?

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      6 oktober 2017 om 11:45

      @itiswhatitis: misschien dat er daarom “terug” staat.

      Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      6 oktober 2017 om 12:54

      @itiswhatitis: ze kletsen maar wat, misschien is ook hier de informatiebron nutcase Olav Mol maar Mercedes heeft wel degelijk aangeven waar de problemen zaten (banden in de goed temp window krijgen) en waarom de kwalificatie wel goed was want dat was namelijk om 17.00 local time en dus cooler dan race start 14.00 local time

      Login om te reageren
  3. jens28 zegt

    6 oktober 2017 om 11:31

    “Uit een 2 takt kan je grofweg 2x zoveel vermogen halen als uit een 4 takt”
    Ik zeg ombouwen naar 2 takt! Olie verbranden toen ze toch al!

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      6 oktober 2017 om 11:36

      @jens28: daar zit nog een zekere discrepantie in. Wat betreft het olie verbranden, daar wordt je sowieso lichter van, dat werkt meestal wel in je voordeel.

      Login om te reageren
  4. maferick74 zegt

    6 oktober 2017 om 15:55

    K&N luchtfiltertje, n paar extra peekaas en knallen.

    Login om te reageren
    • technofreak zegt

      6 oktober 2017 om 16:25

      @maferick74: Vergeet niet een paar mooie racestrepen van de neus totaan de achterbumper! Zeker 3 PK meer!!

      Login om te reageren
  5. 87sandyd zegt

    6 oktober 2017 om 16:12

    Hamilton gaat de laatste races berekend rijden. Die gaat geen gekke capriolen uithalen, als hij dat al deed (op de baan).

    Login om te reageren
  6. HZW zegt

    6 oktober 2017 om 17:40

    Als Max weer in inhaal poging waagt bij LH44 dan gaat hij spontaan aan de kant.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North