• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hé, deze Skoda kennen we eigenlijk al lang

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 september 2019 om 15:47 – 4 Reacties

Skoda
Zelfs met een elektrische aandrijflijn erin zet hij niemand op het verkeerde been.

Als een verbeterde versie van de Volkswagen e-Up, zo moet je naar de Skoda CITIGOe iV kijken. De miniscule drieling van de Volkswagen Group is op enkele duidelijke verschillen na nagenoeg hetzelfde, bij de elektrische varianten zit er meer verschil. Althans, er zat meer verschil.

Héél even was de volledig elektrische CITIGO beter dan zijn Duitse evenbeeld, in de vorm van de Volkswagen e-Up. Het kleine stadsautootje uit Tsjechië debuteerde eerder dit jaar met een nieuw, groter batterijpakket: een exemplaar met een inhoud van 36,8 kWh. Hiermee kan hij voortaan ruim 250 kilometer ver rijden, relatief gezien aanzienlijk meer dan de 160 kilometer van het verleden.

Nu Volkswagen zijn geüpdatete versie van de e-Up heeft onthuld, is de CITIGOe iV niet langer de beste kleine EV van VAG. Wellicht vindt het wagentje troost in het feit dat de iV-divisie voortaan door het leven mag als een apart submerk. De iV-tak telt momenteel welgeteld twee auto’s, maar daar moeten in de toekomst uiteraard meer modellen bijkomen. Over enkele jaren mag de CITIGOe iV trots terugkijken op het feit dat hij dit offensief heeft gestart.

Ook interessant!

  • Mijn Auto - De Skoda Citigo E iV van Ramon
  • Skoda Enyaq rijtest en video
  • Skoda Enyaq iV Sportline
    Skoda Enyaq iV Sportline wordt een absolute leasetopper
  • Skoda Enyaq topmodellen
    Nieuwe 4x4 topmodellen voor de Skoda Enyaq iV

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, citigo, Elektrisch, iaa-2019, Skoda, skoda-iv

Vorig bericht: « Het wordt tijd dat Mercedes deze 750 pk sterke racer gaat maken
Volgend bericht: Eíndelijk weer een BMW met een normale grille »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikehaans zegt

    11 september 2019 om 16:26

    Sorry… maar wat is de VAG en PSA drieling toch hopeloos achterhaald als je kijkt naar Kia en Hyundai… los van de elektrische aandrijflijn, ze hadden hier écht wel wat meer van kunnen maken na al die jaren

    Login om te reageren
  2. bernoulli zegt

    11 september 2019 om 16:31

    Maar hoe snel is hij op de Nürburgring?

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      11 september 2019 om 21:30

      @bernoulli: van start naar laadpaal in 3 rondjes. Ongeveer.

      Login om te reageren
  3. wimof zegt

    11 september 2019 om 21:20

    VW ag is reeds sinds de jaren negentig de nieuwe benaming voor VAG.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North