• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda onthult ook de CITIGOe iV

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 23 mei 2019 om 17:42 – 28 Reacties

Afbeelding Skoda onthult ook de CITIGOe iVAfbeelding Skoda onthult ook de CITIGOe iVAfbeelding Skoda onthult ook de CITIGOe iVAfbeelding Skoda onthult ook de CITIGOe iVAfbeelding Skoda onthult ook de CITIGOe iVAfbeelding Skoda onthult ook de CITIGOe iV

Skoda onthult ook de CITIGOe iV
Driemaal raden waar die naam op duidt.

Tegelijkertijd met de vernieuwde Skoda Superb heeft het merk de doeken van zijn eerste volledig elektrische auto getrokken. Het merk maakt daarmee een elektrische dubbeltreffer. De zogenaamde CITIGOe iV is uiteraard Skoda’s equivalent van de e-Up, maar qua technische specificaties doet de elektrische stadsauto niets onder voor het exemplaar van het moederschip.

Integendeel: als we kijken naar de details van de CITIGOe iV, dan zijn we eigenlijk best tevreden. Het autootje wordt aangedreven door een elektromotor die goed is voor ruim 80 pk en zelfs 210 Nm aan koppel. Netjes, maar het is vooral de actieradius waarvan wij onder de indruk zijn. Waar de e-Up nog geen 150 kilometer haalt op één lading, komt de volledig elektrische CITIGOe iV volgens het merk 265 kilometer ver. In 12,5 seconden zoeft hij naar de 100 km/u, zijn topsnelheid bedraagt een doodnormale 130 km/u.

De nieuwe CITIGO haalt zijn stroom uit een accu met een inhoud van 36,8 kWh – net als de Volkswagen e-Up, dus. Zoals gebruikelijk zijn er behoorlijke verschillen tussen de laadtijden. Wie een 40 kW-gelijkstroomlader met het Combined Charging System gebruikt, beschikt binnen een uur over 80 procent van het elektrosap. Met een 7,2 kW-lader duurt het vier uur om de Skoda volledig op te laden, een thuislaadstation (2,3 kW) vult de CITIGO in slechts 12,5 uur.

Afgezien van een voor de CITIGO totaal nieuwe aandrijflijn, heeft de auto ook een ietwat aangepast exterieur gekregen. Het oogt allemaal net even moderner, mede dankzij het feit dat de grille nu is gesloten. Binnenin de auto vinden we een relatief goed gevuld interieur met standaard allerlei opties, zoals Climatronic, een dockingstation voor de smartphone en elektrisch bedienbare ramen aan de voorzijde.

De Skoda CITIGOe iV komt in januari volgend jaar op de markt. Prijzen volgen in een later stadium.

Ook interessant!

  • Mijn Auto - De Skoda Citigo E iV van Ramon
  • Skoda Enyaq rijtest en video
  • Skoda Enyaq iV Sportline
    Skoda Enyaq iV Sportline wordt een absolute leasetopper
  • Skoda Enyaq topmodellen
    Nieuwe 4x4 topmodellen voor de Skoda Enyaq iV

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

citigo, Elektrisch, iaa-2019, Skoda

Vorig bericht: « Opel Corsa-e is helemaal officieel
Volgend bericht: Irmscher maakt de Insignia GSi nog lekkerder »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    23 mei 2019 om 18:02

    ‘op één lading, komt de volledig elektrische CITIGOe iV volgens het merk 265 kilometer ver. In 12,5 seconden zoeft hij naar de 100 km/u, zijn topsnelheid bedraagt een doodnormale 130 km/u.’

    Wat een droefenis…

    Login om te reageren
    • vingers zegt

      23 mei 2019 om 18:08

      @baklava: De reguliere up doet er 14,4 sec over naar de 100. En theoretisch kan hij 160 maar daar heb je zo een auto niet voor. En meer dan 200km in een up? Moet er niet aan denken. Met andere woorden een prima elektrische alternatief voor de Up.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 mei 2019 om 20:51

        @vingers: dit dus. Ik laat hem lekker staan, maar als leaseauto binnen de stad geniaal. Altijd gratis parkeren.

        Login om te reageren
    • dwfc zegt

      23 mei 2019 om 18:23

      @baklava: Heb jij dan een 911, M3, GT-R of dergelijke ?

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 mei 2019 om 18:28

      @baklava: Altijd 210NM beschikbaar is erg fijn hoor, dat hebben vele auto’s niet op ieder moment beschikbaar. Zal daarom beter rijden dan meestr A en B segment auto’s met die kleine motoren.

      80pk elektrisch > 80pk benzine

      Login om te reageren
      • JoostvdWater zegt

        4 juni 2019 om 13:20

        @fanboy: het koppel neemt juist af wanneer het toerental stijgt. groot voordeel van een elektromotor is natuurlijk wel dat het maximum koppel direct beschikbaar is. Het koppel van de Mii is dus niet continu beschikbaar. Daarom is een elektrische auto vanuit stilstand ook lekker vlot, maar op de tussensprint relatief gezien niet.

        Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    23 mei 2019 om 18:24

    Dit is een heel belangrijk wagentje als de prijs goed is. Ik denk dat hij rond de 20K interessant zat is voor heel veel mensen.

    Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      23 mei 2019 om 18:32

      @fanboy: Dat zou dan ook de eerste zijn rond de 20k. Een normale up/citigo/mii doet met wat extra opties al meer…..

      Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        23 mei 2019 om 18:47

        @ablogjunk: Voor 14k heb je een prima uitrusting op een benzineversie.

        Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      23 mei 2019 om 18:51

      @fanboy: dat zou mooi zijn, maar denk eerder aan zo’n €28k ofzo. Net een klasse kleiner dan een ZOË

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        23 mei 2019 om 19:33

        @ds3thp: Mwah de ID3 is een hele slag groter, en die kost 30K. Dan zal deze max op 25K uitkomen maar ik denk dichterbij de 20K, zal wel 22K zijn.

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          23 mei 2019 om 23:53

          @fanboy: de E-up doet €25k, deze zal er net iets onder zitten denk ik.

          Login om te reageren
  3. gandini zegt

    23 mei 2019 om 19:11

    Hebben ze die naam Whatsapp-end onder het rijden ingevoerd ofzo?

    Login om te reageren
    • mcshine zegt

      24 mei 2019 om 17:11

      @gandini: GOe iVonden!

      Login om te reageren
  4. caprio zegt

    23 mei 2019 om 19:14

    Het model is al een en al droevenis, daar verandert de E variant niets aan. Kijk naar een Panda of de nieuwe 120 centoventi van Fiat hoe het ook kan, met zoveel meer liefde vormgegeven. Dat zal het VAG concern, hoe goed ook op technisch gebied als ze niet liegen, nooit leren.

    Login om te reageren
    • fromtheg zegt

      23 mei 2019 om 23:15

      @caprio: de ontwerper heeft oa ook de R8 en de Alfa 156 ontworpen.

      Login om te reageren
  5. rikus zegt

    23 mei 2019 om 22:13

    Ein de lijk.. Pff wat duurt wachten dan toch lang hé, met zoiets moois in het vooruitzicht. Wat een machine. En in het echt waarschijnlijk nog vele malen mooier. Tjonge.. Dit nieuws fleurt de dag lekker op.

    Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    23 mei 2019 om 22:36

    Deze soort auto’s elektrificeren is in mijn ogen RETEBELANGRIJK!
    – er is geen enkele reden om aan zulke auto’s benzine te verspillen
    – ze doen zelden grote afstanden en staan het meeste stil
    – ze rijden meestal in verstedelijkte omgeving en hebben dus grote impact op de luchtkwaliteit en geluidsoverlast.

    Ik juich dit helemaal toe.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      24 mei 2019 om 11:00

      @tjorque: 100% eens!

      Login om te reageren
    • beardman zegt

      24 mei 2019 om 11:37

      @tjorque: Prima voor de stad! Nog een auto of motor voor de liefhebberij/weekend ritjes erbij

      Login om te reageren
    • JoostvdWater zegt

      4 juni 2019 om 13:21

      @tjorque: yup. Elektrisch voor kleine voortuigen en rlatief korte afstanden, hybride voor een maatje groter en middenlange afstanden, waterstof voor zwaar vervoer, grotere auto’s, langere afstanden.

      Login om te reageren
      • JoostvdWater zegt

        4 juni 2019 om 13:23

        @joostvdwater: En nu zonder typo’s….. Yup. Elektrisch voor kleine voertuigen en relatief korte afstanden, hybride voor een maatje groter en middellange afstanden, waterstof voor zwaar vervoer, grotere auto’s, langere afstanden.

        Login om te reageren
  7. stuko zegt

    23 mei 2019 om 22:43

    Mooi dingetje. Actieradius prima. Nu de prijs nog.

    Dit is zomaar de perfecte 2e auto voor vele gezinnen!

    Login om te reageren
  8. TimoBac zegt

    24 mei 2019 om 06:45

    Vriendin rijdt elke dag 70 km in d’r up naar werk. Dit zou een top alternatief zijn!

    Login om te reageren
  9. louisvdd76 zegt

    24 mei 2019 om 07:19

    Mijn vrouw heeft nu een Mii… dit is een prima alternatief voor de 4.000 km die er elk jaar mee gereden worden.

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    24 mei 2019 om 10:23

    Een Biro is sneller ondertussen..

    Login om te reageren
  11. nietcreatief zegt

    24 mei 2019 om 13:18

    Met 210 nm in ruim 12 seconden naar 100. Weegt dat ding 2 ton ofzo? Snelheid zal wel elektronisch of toerentechnisch begrensd zijn, daar kijk ik niet zo gek van op.

    Login om te reageren
  12. bernoulli zegt

    24 mei 2019 om 15:06

    Ideale tweede auto. Neus is wel aardig verpest met die opvulstukken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North