Skoda lanceert iV als submerk

Auteur: , 7 Reacties

Marketing op z'n VAGs.

Superb iV

Waarom SEAT de scheiding maakt tussen hun assortiment en het sportieve CUPRA, we hebben tot nog toe geen idee. Helemaal omdat de meeste submerken die tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond schieten, eerder iets te maken hebben met het milieu. Daarom laat Skoda even zien hoe het moet. Nu ze de CITIGOe iV en de Superb iV met hun (half-)elektrische aandrijflijn hebben onthuld, gaan ze een stapje verder. iV wordt een submerk.

Skoda iV

We kunnen nu de hele marketingpraat van Skoda als zoete koek slikken, maar we houden het erbij dat er in de toekomst op elektrische Skoda’s meer iV-logo’s en minder Skoda-logo’s gaan prijken. Om toch nog even Skoda’s trots te onderstrepen: de i staat voor iconic, individual and intuitive. De V staat voor Vehicle. We geven hem je toch even mee.

De CITIGOe iV en Superb iV zijn een voorbode van wat Skoda met het merk wil doen. Vooral de groene knipoog telt. Dus koop de overige Skoda’s lekker als Monte Carlo-editie: die zijn namelijk totaal niet groen. Wel lekker rood.



7 reacties

Nu nog een snelste rondje op een circuit in een zelfverzonnen categorie en het wordt een gezellige borrel vrijdag op de marketingsafdeling.
Vijf maal een woord beginnen met een i had gezien de Romeinse V mooi genoeg geweest.
Waarom moet het altijd i zijn? BMW I, i-Pace etc. Een e zou toch logischer zijn? Is het omdat iPhones cool en electrisch zijn?
@hzr: bij bmw staat het voor innovation, omdat er meer gebeurt dan elektrisch, de rest misschien ook wel wat omdat we individualisten zijn geworden oid
@hzr: ik heb het er ook mee gehad. Ik ben sterk Ant-i!
@hzr: ik noem de pictogrammen op mijn bureaublad ook nog programma’. Ipv App(licaties).
Kan niet wachten tot de iV-F uitkomt!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).