• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HEET! De Audi A6 is nu ook bereikbaar voor jou

Auteur: jaapiyo, gepost 15 augustus 2018 om 15:43 – 62 Reacties

A6


Tot op heden kon je de A6 alleen bestellen met dikke V6 onder de kap. Daar is nu verandering in gekomen.

Want leuk en aardig, zo’n smeuïge zespitter, maar vrijwel niemand bestelt zo’n ding natuurlijk in Nederland. Je zou wel gek zijn, want dankzij de CO2-tax betaal je er de absolute hoofdprijs voor. Dat geld kan je veel beter stuk slaan op dingen als mooi leder of de HD Matrix LED-koplampen. Het is de typische Nederlandse spec voor de gemiddelde premiumbak: lekker veel opties, grote velgen en lekker weinig cc’s onder de kap. Op de snelweg mag je immers toch maar 130 rijden en bergen hebben we niet. Ja, op Saba, maar daar hoef je doorgaans niet op klantenbezoek met je lease-raket.

Gelukkig komt Audi nu op de proppen met de A6 40 TDI. Ik weet, dat getal zegt jou net zoveel als mij, namelijk niks. Daarom heb ik het even nagezocht: onder de kap huist VAG’s 2.0 liter vierpits dieseltor met in dit geval 204 pk. Standaard is de krachtbron gekoppeld aan de automatische S Tronic transmissie met dubbele koppeling. DSG in da house yo! De Laufkultur van een lekkere V6 mag dan ontbreken, maar op papier zijn de prestaties nog best oké: nul-naar-honderd geschiedt in 8,1 seconden (Avant 8,3) en de topsnelheid bedraagt liefst 246 km/u (Avant 241). Die S Tronic heeft dus kennelijk een lekker lange hoogste versnelling.

Maar goed, de reden dat je voor de 40 TDI kiest in plaats van een van de hogere getallen in de range, is natuurlijk de lagere prijs. Met de komst van de nieuwe instapper daalt het prijskaartje van de A6 naar 61.245 Euro. De Avant doet minimaal 64.645 Euro. Ter vergelijking: een A6 Avant 45 TDI doet minimaal 77.145 Euro. Die vijf puntjes(?) minder schelen wat dat betreft dus echt een slok op een borrel. Uitgedrukt in keiharde cijfers is het 12.500 Ekkermannen. Collega @willeme zou je aanraden toch maar dieper in de buidel te tasten, maar uit ervaring weten we dat geen enkel NL-ertje dat zal doen. De buurman ziet namelijk toch niet dat er twee cilinders te weinig onder de kap huizen en het gemis aan een quattro-badge valt ook niet direct op.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, c8, Diesel, geld, sedan, station

Vorig bericht: « Hoe lang kunnen we nog genieten van Bentley’s?
Volgend bericht: “Michael Schumacher verhuist naar Mallorca” [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjongejongejonge zegt

    15 augustus 2018 om 15:54

    Kwam net langs de dealer en er stond een rij……. met mensen die klagen over olieverbruik…..

    Login om te reageren
    • kevin82 zegt

      15 augustus 2018 om 15:57

      @tjongejongejonge: iets met oude koeien en een sloot….. tjongejongejonge

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        15 augustus 2018 om 16:03

        @kevin82: maar nog wel zeggen dat Italiaanse merken roesten, dat Duitse degelijkheid nog bestaat en dat Franse merken slecht zijn. Dat zijn pas oude koeien uit de sloot halen. Dat is zooooo 1984…..

        Login om te reageren
        • kevin82 zegt

          15 augustus 2018 om 16:57

          @rufctr01: Dat zijn jou woorden.. ik zie het verband niet met mijn opmerking.

          Login om te reageren
          • cpp1 zegt

            15 augustus 2018 om 22:27

            @kevin82: jouW

            Login om te reageren
        • dirkiii zegt

          15 augustus 2018 om 19:05

          @rufctr01: mijn Alfa heeft gewoon roest hoor “ik noem het karakter”

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            15 augustus 2018 om 22:03

            @dirkiii: Mijn Audi verbruikt gewoon teveel olie, dat noem ik Duitse degelijkheid.

            Login om te reageren
            • pindakoning zegt

              16 augustus 2018 om 07:41

              @karaya: mijn Mercedes lijkt een taxi, ik noem het comfortabel

              Login om te reageren
          • elemento zegt

            16 augustus 2018 om 09:18

            @dirkiii: ik heb ren alfa romeo gt 1.9 jtd grhad. Was prima auto

            Login om te reageren
      • henkhekje zegt

        15 augustus 2018 om 17:32

        @kevin82: dat spreekwoord is alleen van toepassing als een probleem al jaren niet meer van toepassing is. Helaas maakt VAG nog steeds motoren die meer olie zuipen dan brandstof

        Login om te reageren
        • dijan zegt

          15 augustus 2018 om 18:22

          @henkhekje: Je word steeds zieliger met je 4 de handse opmerkingen.

          Login om te reageren
          • henkhekje zegt

            15 augustus 2018 om 19:43

            @dijan: het is niet zielig als het de waarheid is ;-)

            Login om te reageren
          • henkhekje zegt

            15 augustus 2018 om 19:44

            @dijan: het is wel zielig voor alle gedupeerden die hun zuurverdiende centen in een dergelijk wanproduct stoppen

            Login om te reageren
        • f31bmw320d zegt

          15 augustus 2018 om 18:58

          @henkhekje: nou meer olie dan brandstof zorgt wel voor een astronomische kilometerkostprijs! Dan ben je wel liefhebber om door te blijven rijden ;-)

          Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      15 augustus 2018 om 16:08

      @tjongejongejonge: net als dat jij achteraan de rij staat van mensen die dezelfde grap willen maken

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      16 augustus 2018 om 09:17

      @tjongejongejonge: ik zag 3 mensen klagen over ketting problemen en 2 mensen problemen s.tronic lange laatste versnelling

      Login om te reageren
  2. baklava zegt

    15 augustus 2018 om 16:01

    61.000 voor een auto. Ja dat is echt bereikbaar voor de gewone nederlander.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      15 augustus 2018 om 16:13

      @baklava: om reacties op te roepen en jij valt er voor.

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      15 augustus 2018 om 17:54

      @baklava: ach, de meeste mensen in Nederland bezitten ook een huis van gemiddeld 230k. Het is dus maar net waar je prioriteit ligt ?

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        15 augustus 2018 om 20:21

        @kareljansen: van wie is dat feitelijk ? De bewoner, of toch de bank ?

        Login om te reageren
      • duckmefaddy zegt

        15 augustus 2018 om 20:45

        @kareljansen: oh ja ik zal even een hypotheek regelen voor een omgekatte skoda

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      15 augustus 2018 om 18:21

      @baklava: Niemand, behalve lease maatschappijen, koopt zo’n auto.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        15 augustus 2018 om 19:43

        @e550: precies, even wachten tot ze na een paar jaar zo afgeschreven zijn dat je voor dat bedrag een lekker aangeklede 55 TFSI kunt krijgen… of 50 TFSI, ik volg die nieuwe motoren van Audi niet zo (55 TFSI is de enige motor voor de A7 dus dat zal de 3.0 V6 zijn)

        Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    15 augustus 2018 om 16:05

    Ze zijn bij Audi de boetes en verloren winsten van al het sjoemelen van VAG aan het goedmaken? Man, man, dat je meer dan 60 ruggen voor een 2.0 Tdi op tafel gaat leggen…dan ben je niet fris in je bovenkamer.

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      15 augustus 2018 om 17:47

      @rufctr01: Dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht. Je koopt een prachtige afgewerkt vlotte auto uit het hogere segement met best wat status, én een 2.0tdi.
      In mijn optiek is dat gewoon 60k waard.

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        15 augustus 2018 om 18:29

        @evdw: ga jij nou echt in discussie met spuit 11. Succes…

        Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      15 augustus 2018 om 17:58

      @rufctr01: bmw 520d: 60600 euro.

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      15 augustus 2018 om 17:59

      @rufctr01: Mercedes e 220d: 66300 euro

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        15 augustus 2018 om 18:36

        @kareljansen: Maar he, jouw opties zijn niet het merk waar rufje zo’n hekel aan heeft, en die mening blijkbaar bij elke topic over VAG moet ventileren.

        Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        16 augustus 2018 om 00:39

        @kareljansen: iemand die dat durft uit te geven voor die 5% grotere C klasse is helemaal volledig van de ratten besnuffeld.

        Login om te reageren
    • 20klepper zegt

      21 augustus 2018 om 09:50

      @rufctr01: kan jij jouw VAG haat account niet gewoon verwijderen? In dit segment met zulke motoren is die prijs niet heel gek. En olieverbruik was een leuke grap in 2014 ;

      Login om te reageren
  4. v6ti zegt

    15 augustus 2018 om 16:06

    Koopje, doe er maar 3, leuk voor monsterjam.

    Login om te reageren
  5. SpiderIV zegt

    15 augustus 2018 om 16:07

    HEET???? dit ding scoort heel goed om ijskoud te blijven.

    Login om te reageren
  6. kruij zegt

    15 augustus 2018 om 16:09

    Allemaal diesel, hebben ze het management van Kodak overgenomen ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 augustus 2018 om 08:19

      @kruij: nee, het tegendeel. Het wordt onder tafel gemoffeld maar er is bij VAG (en andere concerns) een enorm probleem met de benzinemotoren. Die hebben nog wat werk nodig om goed door de WLTP testen te komen, eigenlijk zijn ze niet schoon genoeg. Daarom moeten we er op wachten. De ironie is dat na het diesel schandaal alleen de diesels schoon genoeg zijn.

      Login om te reageren
  7. MoeWat zegt

    15 augustus 2018 om 16:18

    Het vorige model van de A6 had toch ook een 2.0 motorinhoud ??
    En het model tussen ‘04-‘11ook.. of lees ik nu iets over het hoofd..?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      15 augustus 2018 om 16:31

      @moewat: Het gaat in dit geval om de nieuwe A6. Die kon je net na de introductie alleen bestellen met een V6. Nu is de vierpitter er ook bij gekomen.

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        15 augustus 2018 om 19:20

        @viezefreddyw: Ze moeten nog even snel van de sjoemel Diesels af, dat verkoopt beter als je dat in een nieuw model schroeft.
        Over 2 jaar is dat ding met nog een beetje geluk de helft waard, als je er dan nog mee mag rijden volgen de nieuwe 2020 emissie regels.
        Diesels in personenwagens hebben geen toekomst, ik zou zo’n olie stoker niet een gratis voor de deur willen hebben.

        Login om te reageren
        • dirkiii zegt

          15 augustus 2018 om 22:29

          @HZW: 86% van de nieuw verkochte auto’s wordt gefinancierd of geleased. Dus als alle diesels in 2 jaar compleet waardeloos of onverkoopbaar zijn hebben heel veel mensen een flinke schuld. aangezien je boekhoud technisch een auto in 4 jaar 75% a 80% moet afschrijven.

          Extreem slecht voor de economie dus dit laat de politiek waarschijnlijk niet toe.

          Login om te reageren
    • evdw zegt

      15 augustus 2018 om 17:50

      @moewat: Ja je hebt gelijk hoor, ik snapte eerst ook niet wat ze nou bedoelde met de inleiding van dit artikel. Maar het gaat dus idd om de, nog maar een paar weken oude, nieuwe A6.

      Login om te reageren
  8. roadster1976 zegt

    15 augustus 2018 om 16:28

    Kan leuk zijn voor sommige leasers onder ons

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    15 augustus 2018 om 16:33

    Verwonderlijker: BMW & Mercedes doen hun 230-240pk/500nm diesel versie tegenwoordig met een 2.0 4cil; maar Audi doet t nog met een 3.0 6cyl.
    BMW en Mercedes geven hem een naam alsof het een 3.0 zou moeten zijn (vroeger).
    Audi geeft het een naam, uhm, geen idee.

    Anyway; dat Audi een 2.0 4cyl diesel heeft met ongeveer 200 pk en 400 nm; ach; weinig BREEK of HEET’s aan.

    Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      15 augustus 2018 om 17:39

      @gregorius: by audi hebben ze teveel van hun tdi uitlaatgassen ingeademd toen ze die nieuwe type nummers bedachten

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 augustus 2018 om 18:04

      @gregorius: *cil

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      15 augustus 2018 om 23:24

      @gregorius: ik had eerlijk gezegd ook meer verwacht van de biturbo TDI van vag. Die is alleen in de passat gebleven, en niet geheel probleemloos heb ik begrepen.

      Login om te reageren
  10. juniorclk zegt

    15 augustus 2018 om 16:34

    We gaan ze cadeau krijgen van audi of van auto blog?

    Login om te reageren
  11. Erik zegt

    15 augustus 2018 om 16:55

    Volgens mij is de redactie aan vakantie toe, de artikelen worden steeds slechter qua inhoud.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      15 augustus 2018 om 18:24

      @erik2907: kwamkwamertijd

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      15 augustus 2018 om 19:08

      @erik2907: net als de reacties dus.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        15 augustus 2018 om 19:57

        @henk_he: precies deze reactie dus. Fijne vakantie!

        Login om te reageren
  12. siebren zegt

    15 augustus 2018 om 17:21

    Komt er ook nog een 2.0 TFSI? Ongelofelijk hoe ze vast blijven houden aan die diesels

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 augustus 2018 om 18:16

      @siebren: inderdaad. En desnoods een 1.5 TFSI; in de Golf levert dat ding óók iets van 170 pk. Méér dan genoeg voor leasend Nederland.

      Login om te reageren
      • siebren zegt

        15 augustus 2018 om 18:56

        @RRRobert: bizar wat een vermogens ze tegenwoordig uit die blokkies halen. Kom ik dan met mn 2,5 liter 6 in lijn met 190pk

        Login om te reageren
  13. jossebos zegt

    15 augustus 2018 om 19:12

    Wat een bezopen codering, 40 TDI; net als BMW 1.8, is gewoon 3 cylinder motor
    Fake labelling.

    Login om te reageren
    • cupsport zegt

      15 augustus 2018 om 21:22

      @jossebos: jossie… bij BMW staat de type aanduiding al 30 jaar voor het vermogen (een 18i heeft om en nabij de 136pk) en niet voor de motorinhoud. Als je dat niet weet ben je geen kenner.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        15 augustus 2018 om 23:26

        @cupsport: ?

        Login om te reageren
      • e28forever zegt

        16 augustus 2018 om 00:53

        @cupsport:
        Dan kan ik je geen kenner noemen, want 30 jaar geleden beschreven de type-aanduidingen nog gewoon de cilinderinhoud.
        Bezint eer ge reageert.

        Login om te reageren
        • cupsport zegt

          16 augustus 2018 om 13:49

          @e28forever: dan moet je even de feiten checken. Of denk je dat een E30 316i een 1.6 motor had en een 318i een 1.8?

          Ook toen werkten ze al met 2 of 3 type benzine motoren met verschillende vermogens en type aanduidingen.

          Login om te reageren
  14. cpp1 zegt

    15 augustus 2018 om 22:24

    Dit ding moeten ze gewoon aanbieden vanaf 52.000. En dan met een klein lijstje aan essentiële opties net onder de 70K blijven. Dan heb je een leuke auto voor je geld.

    Login om te reageren
  15. intimrasiert zegt

    15 augustus 2018 om 23:16

    Die hele V6 wil je niet eens. Om te voldoen aan de WLTP hebben ze hem zo’n brakke software gegeven dat het turbogat nu twee-komma-vier tellen lang is. Kortom, wachten tot eind 2019 tot ze het WLTP-motormanagement onder de knie hebben, of deze 4-cil nemen.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      15 augustus 2018 om 23:27

      @intimrasiert: hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?

      Login om te reageren
  16. stuko zegt

    16 augustus 2018 om 08:58

    Zoveel zeik, maar WTF, 246kmh uit een 2.0 diesel die al gauw 1650kg weegt? Bijzonder

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North