• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heet! Nieuwe Skoda Karoq Sportline met 190 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 2 augustus 2018 om 10:59 – 53 Reacties

Afbeelding Heet! Nieuwe Skoda Karoq Sportline met 190 pkAfbeelding Heet! Nieuwe Skoda Karoq Sportline met 190 pkAfbeelding Heet! Nieuwe Skoda Karoq Sportline met 190 pk

Heet! Nieuwe Skoda Karoq Sportline met 190 pk
Lekker sportief knallen.

Skoda is weer eens in zo’n bui dat ze om de paar dagen een nieuwe modelvariant lanceren. Eerder deze week maakten we kennis met de Karoq Scout (gaap), maar vandaag komt Skoda met iets Autoblog-vriendelijkers. Het is de Karoq Sportline.

Met zijn rode kleur is deze Sportline helemaal niet verkeerd om naar te kijken. Het echte feest treffen we onder de motorkap. Op dit moment is de 1.5 TSI met 150 pk de krachtigste benzinemotor voor de Karoq, maar met deze Sportline introduceert het automerk de 2.0 TSI benzinemotor naar de SUV.

Het blok levert 190 pk in de Karoq Sportline. Daarmee is de SUV eindelijk te verkrijgen met een serieuze benzinemotor. Wie voorheen 190 pk wenste moest shoppen voor een diesel. De Karoq Sportline herken je aan de ietwat getweakte voorbumper en Sportline-emblemen. Check ook de digitale teller in het interieur. Het lijkt potdikkie wel een Audi R8 V10 Plus.

De sportievere variant van de SUV staat in oktober naast de Karoq Scout op de Autoshow van Parijs. Meer informatie voor de Nederlandse markt volgt in een later stadium.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk
  • Gefacelifte Skoda Karoq
    Gefacelifte Skoda Karoq is alleen voor petrolheads
  • Prijs opgefriste Skoda Karoq bekend, verrassend scherp*

Nieuwste artikelen

  • Is dit de eerste Taycan die méér waard is geworden?
  • Pas op: je kunt vanaf nu een boete krijgen van een focusflitser
  • Koop een 205 GTi voor weinig bij de Belgische overheid!
  • Wat voor gedrocht is Ferrari hier aan het testen…?
FacebookTweetPinLinkedIn

karoq, parijs-2018, Skoda, sportline, SUV

Vorig bericht: « Miami aan de Maas met deze Drophead bij Domeinen
Volgend bericht: Red Bull gooit koud water op Max’ titelaspiraties in 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. henk123456 zegt

    2 augustus 2018 om 11:10

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  2. str8six zegt

    2 augustus 2018 om 11:10

    Leuk ding. Nu de productiecapaciteit maar eens opschroeven want die Skoedie SUV’s zijn niet aan te slepen.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    2 augustus 2018 om 11:18

    Best een leuk ding. Vooral het interieur, zeker voor Skoda begrippen, ziet er heel goed uit. Maar sportief knallen zal er niet in zitten vrees ik.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      2 augustus 2018 om 18:08

      @viezefreddyw: 190pk is echt voldoende lijkt me. Zal zelfs best pittig zijn. Weet niet wat dit kreng weegt, maar kan me in 2005 herinneren dat mn pa een X5 had met maar 231 pk. Dat kwam best van zn plek. Denk dat die bmw gerust 300 kg meer weegt. Denk dus dat dit best lekker zal sturen!

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    2 augustus 2018 om 11:20

    Sportief, dus volgens het standaard autobouwer recept moet daar een zwarte dakhemel en zwarte bekleding bij. Zo jammer, de buitenkant ziet er zo in het rood gewoon lekker vlot en levendig uit, de binnenkant stemmig als een uitvaartondernemer, past totaal niet samen.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      2 augustus 2018 om 11:28

      @mashell: Skoda staat ook niet bekend binnen de VAG groep voor het betere stuurmans werk. Deze is toch 1 op 1 met de Seat Ateca? Kunnen ze dan beter aan Seat overlaten

      Login om te reageren
  5. willeme zegt

    2 augustus 2018 om 11:21

    Eigenlijk best wel een keurige auto ..

    Kan er nix op aanmerken ..

    Zou hem iedereen aanraden ..

    Om zelf te kiezen voor een voorraad Octavia vRS ..

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      2 augustus 2018 om 12:05

      @willeme: een voorraad VRS, bestaat dat in NL? Dat hadden ze in België niet jammer genoeg! Bij ons is het daarom een 1.4tsi met 150pk geworden.
      Gelukkig ook al een hele vooruitgang tov een scenic II, maar volgende keer (beloof ik mezelf) moet het een aankoop waarbij gezond verstand iets minder primeert worden ?

      Login om te reageren
      • raceface zegt

        2 augustus 2018 om 13:12

        @tjorque: hoe bevalt zo’n 1.4 tsi met 150pk ?
        Heb altijd het idee dat dat van die onrustige herrie makende blokken zijn. En heb je hem handgeschakeld of met automaat ?

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          2 augustus 2018 om 18:04

          @raceface: wij hebben een manuele roerstok.
          Qua motorgeluid:
          Stationair klinkt hij als een kleine benzinemotor (best stil)
          Lage toeren met veel koppel rauwe diesel-achtige tracktorroffel. (Maar ik hou wel van tracktors)
          Hoge toerentallen en stevig accelereren klinkt hij wat meer als een grote high-end diesel.
          Toegegeven het is de eerste keer dat ik een turbo benzine blok heb…
          Ik ben in ieder geval wel heel aangenaam verrast van wat zo’n klein blokje kan.
          Het rijdt als een diesel die vlotjes boven de 5000rpm gaat en enkel benzine lust.

          Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      2 augustus 2018 om 13:14

      @willeme: Schrijfstijl van @lincoln overgenomen? ;-)

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        2 augustus 2018 om 13:35

        @olivier420: om zijn punt duidelijk te maken zeer effectief. Net als dat @lincoln scherper is dan de meeste anderen hier.

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          2 augustus 2018 om 16:11

          @peug206: eens

          Login om te reageren
          • ikleesookoverautos zegt

            2 augustus 2018 om 18:40

            @olivier420: eens

            Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    2 augustus 2018 om 11:23

    Nog steeds erg tam. Het wachten is nu op Karoq RS met 4WD en 300pk (Golf R blok).

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      2 augustus 2018 om 13:01

      @alcantara: Of een 4WD RS Plus met 400pk (RS3 blok)

      Login om te reageren
  7. bullgod76 zegt

    2 augustus 2018 om 11:44

    Euh, was is hier nu “sportline” aan? Deze doos ziet er net zo zaai uit als in andere uitvoeringen.

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      2 augustus 2018 om 11:48

      @bullgod76: 190 peekaa ga je in plaats van in 15 seconden, in 11 seconden van 0 naar sukkel.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        2 augustus 2018 om 13:05

        @henk_he: is idd om te janke, maar heel eerlijk. De kans dat je voor aan het stoplicht staat is klein. En iedereen die voor je rijd zal die 15sec nog niet eens halen met hun economisch ingestelde rechter voet en veelste vroeg opschakelen.

        Maar mocht je een keer wel voor aan staan en er staat iemand naast je die ook wel wil zien wie de snelste is, sta je wel goed voor(sukkel)lul ja.

        Login om te reageren
  8. nielsa87 zegt

    2 augustus 2018 om 11:45

    Goh lijkt totaal niet op de SEAT Arona …

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      2 augustus 2018 om 12:08

      @nielsa87:
      t-ROc
      aROna
      kaROq

      Het RO mysterie!!!

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        2 augustus 2018 om 12:29

        @tjorque: en het is uiteraard tjORque dat ziet .. ?

        Login om te reageren
  9. menaz zegt

    2 augustus 2018 om 11:47

    Maar die aluminium voetsteun blijft vooorbehouden aan de premiummerken. :P

    Login om te reageren
  10. tvr1974 zegt

    2 augustus 2018 om 11:49

    Hoog op de poten VS sportief.. Iets vind ik daar niet aan kloppen…
    Ooit wel is een hoog op de poten auto op een circuit gezien? Volgens mij wil je een sportwagen zo laag mogelijk bij de grond.. iets met downforce volgens mij.
    Ja in de rally sport, daar kun je sportieve hoog op de poten auto’s vinden… Maar dan zou ik m eerder Karoq Rally noemen oid.. Is natuurlijk wel een sportief evenement maar nee.. Ik vind een hoog op de auto geen “sport”auto…
    Nb vond die boswachter uitvoering scout mooier.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 augustus 2018 om 12:28

      @tvr1974: Je blaast er harder mee over een circuit dan met een Golf GTI Mk1, en die werd vroeger ook als sportief beschouwd.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 augustus 2018 om 12:55

      @tvr1974: het circuit is natuurlijk ook niet de plaats voor sportwagens, dat is de plaats voor racewagens. Sportwagens gebruik je om sportief mee te rijden op de openbare weg. Dus stoppen om oude vrouwtjes te laten oversteken, een vrachtwagen het invoegen gemakkelijk te maken, rustig uitrollen bij een spoorwegovergang, gewoon sportief gedrag. Op zich is de hogere zit en het goede verkeersoverzicht van deze Karoq daar uitermate geschikt voor.

      Login om te reageren
  11. Jantje_555 zegt

    2 augustus 2018 om 11:51

    en dat 2.0 blok kan je lekker tunen!

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      3 augustus 2018 om 07:36

      @Jantje_555: dit blok valt helaas wel wat regen qua mogelijkheden op dit moment. 270pk houdt het wel op zonder hele grote ingrepen.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        3 augustus 2018 om 08:58

        @kareljansen: ben benieuwd waar nij die 80 paarden vind. Heb een tijdje terug gezocht voor mijn broer die de zijne wat meer power wilt geven. Bij 230pk houd het bij de meeste tuners wel op

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          3 augustus 2018 om 09:29

          @kennone: Eenvoudige chip levert al 255 pk op. Filtertje, uitlaat en dergelijke en de 280 haal je wel.

          Login om te reageren
        • willeme zegt

          3 augustus 2018 om 09:29

          @kennone: Check deze:

          http://www.jdengineering.nl/audi_b9_2-0_tfsi_140kw_190pk/

          Login om te reageren
  12. trustmeiamanengineer zegt

    2 augustus 2018 om 11:53

    Joepie!….

    Login om te reageren
  13. rollingstoned zegt

    2 augustus 2018 om 11:55

    Een ‘sportieve’ bestelbus. Hoe ironisch… ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 augustus 2018 om 14:09

      @rollingstoned: je ziet ze elke avond opnieuw in de avondspits, jonge jongens achter het stuur van een bestelbus, racen met die dingen op een manier waar zelfs max Verstappen nog van zou kunnen leren en dat allemaal om geen gezeur van moeder te krijgen omdat ze niet stip om 18:00u achter de aardappels zitten.

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        2 augustus 2018 om 16:26

        @mashell: Dat zijn de ergste!

        Login om te reageren
  14. prototypezero zegt

    2 augustus 2018 om 11:59

    Niet mijn segment maar samen met de T-roc en CX-3 de mooiste crossover in zijn klasse, netjes gedaan. Verder is de Sportline naar mijn mening niet zo interessant, bespaar of doe het goed als huisvader –> Octavia (v)RS.

    Login om te reageren
  15. Elise zegt

    2 augustus 2018 om 12:07

    Ja mensen wat willen we nu; een praktische SUV met hoge instap of een sportieve auto? Een olifant is toch ook niet gebouwd om te koorddansen?

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    2 augustus 2018 om 12:13

    Op deze manier kan ik ook een week lang “nieuws” brengen. Gewoon van ieder model alle types als een nieuwe auto neer gaan zetten

    Login om te reageren
  17. elias zegt

    2 augustus 2018 om 12:42

    Blijft volgens mij nog steeds een trage auto hoor… waarom al die opwinding?

    Login om te reageren
  18. peug206 zegt

    2 augustus 2018 om 13:38

    Ik mis iets @RubenPriest : de specs? Koppel beschikbaar bij? 0-100? Max rpm?

    Login om te reageren
  19. Stefje zegt

    2 augustus 2018 om 14:20

    Ik kan me herinneren dat een 2.0 in een suv de absolute instapper was. Nu is het kennelijk de top motorisering. How time’s have changed…

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      2 augustus 2018 om 18:41

      @stefje: is al een tijdje zo.

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      3 augustus 2018 om 07:38

      @stefje: ik kan me een tijd herinneren dat SUV’s groot waren en nog geen turbo’s hadden..

      Login om te reageren
  20. dromedaris zegt

    2 augustus 2018 om 14:28

    Wauw 190pk ? doe er dan minstens 60 bij om het een Sport te noemen.

    Login om te reageren
  21. Onehp zegt

    2 augustus 2018 om 18:53

    Zal best aangenaam vlot rijden. 190pk is niet heel veel, maar dit is ook van de weinige ‘sportieve’ Suvs die nog verre van 2000kg wegen…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 augustus 2018 om 23:46

      @Onehp: chipje, uitlaat, luchtfilter en wat klein grut en 280 pk is mogelijk. Meer is niet aan te raden om de aandrijflijn te ontzien. Maar je kan er er echt wel wat leuks van maken met relatief weinig geld (relatief ;-)).

      Ander vraagje aan iemand die er verstand van heeft: een Skoda Superb Sportline 2.0 TSI of een Audi A4 3.0 TFSI. Beide met eenzelfde tuningsplannen. Vraag het voor eh, een kennis voor mij ;-).

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        3 augustus 2018 om 02:48

        @willeme: Ik heb er de ballen verstand van, maar een 330 touring, zonder die nare plannetjes omtrent tuning.. Denk dat die vriend van jou daar ook vrolijker van wordt. Als ik in jouw eigen woorden een YOLO mag noemen. Sterker nog, ik meen me zelfs te herinneren, dat jij zelf een paar jaar geleden deze als minst waardevaste auto hebt betiteld . Caddy BLS:)? Snap de keuze voor een veilige VAG turbo die ook nog ‘relatief’ zuinig is. Denk dat die HEMI’s bij normaal gebruik op 4 pitjes ook wel ok zijn. Ik dacht dat die cadillac’s ook met een 3.3 v6 zijn verkocht. Nee weet je wat je moet zeggen tegen die vriend. Ruil beide in voor een Jag XE-s. Of een Lexus. O misschien wil die vriend wel helemaal geen nieuwe auto. Dat zei ik al , daarmee kan ik je niet helpen.

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          3 augustus 2018 om 07:41

          @fmgarcia: je snapt er inderdaad weinig van, heb je de vraag wel gelezen of was je teveel bezig met jezelf? OT: de 3 liter uiteraard, dat is zeker in combinatie met wat tuning echt wel een prachtig blok (wellicht wat zwaar voor in de neus van een a4)

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            3 augustus 2018 om 13:57

            @kareljansen: Nee lag met je zuster in bed. Snap de vraag nog steeds niet. Is de keuze tussen een 2.0 of 3.0 tfsi? Dan kies je toch altijd voor de grootste lijkt me! Zou je een 2.0 met 150 pk uberhaupt boven de 300pk krijgen zonder dat het onbetrouwbaar is.

            Login om te reageren
        • willeme zegt

          3 augustus 2018 om 09:30

          @fmgarcia: Het gaat om pure, praktische performance. BMW 340i zou het dan worden. 350 pk is toch wel het minimum.

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            3 augustus 2018 om 13:58

            @willeme: Hoe wil je 350 pk uit een 2.0 persen? Zal niet heel makkelijk gaan zonder de nodige aanpassingen. Wel kicke als je dat in je Skoda hebt!

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              3 augustus 2018 om 14:07

              @fmgarcia: Superb 2.0T heeft het versterkte blok van de Golf R. Zit flink wat marge in. 400 pk is relatief eenvoudig eruit te halen. 330i is max. 300 pk ongeveer voor de goede context.

              Login om te reageren
              • fmgarcia zegt

                3 augustus 2018 om 19:02

                @willeme: Oo ik zat te denken aan een 200pk maximaal. Tja ik zou het gewoon doen als het je blok niet gaat kosten

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North