• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helaas, een F1-bochtje afsnijden kan niet meer in Mexico

Auteur: jaapiyo, gepost 26 oktober 2017 om 14:01 – 27 Reacties

Ocon-Perez


Slecht nieuws voor Max Verstappen?

Oké, te makkelijk, movin’ on. Na het debacle/spektakel van vorig jaar hebben ze in Mexico besloten dat het Autodromo Hermanos Rodriguez (trackguide) hier een daar wat tweaks krijgt.

Vorig jaar zochten verschillende coureurs een aantal keer hun toevlucht op het gras naast de baan. Lekker weer, voetjes in het gras, je kent het wel. Toch raakten de gemoederen uiteindelijk wat verhit (video) door al deze excursies, wat een geweldig einde van de race opleverde met een potsierlijk podium.

Aanvankelijk finishte Max als derde in de race, maar hij kreeg nog voor de podiumceremonie een straf van vijf seconden aan de broek (waar hebben we dat meer gezien). Vettel stond daarom op het laagste trapje van het ereschavot. Maar de Germaan werd later óók bestraft, in zijn geval voor het onreglementair blokken van Ricciardo. Sebbie kreeg niet vijf, maar tien seconden aan de broek. Daardoor staat Ricciardo officieel in de boeken als de man die vorig jaar derde werd in Mexico, voor Verstappen en dan pas Vettel.

Maar ja, zóveel lol beleven aan een F1-race, dat achten de powers that be toch iets teveel van het goede. Daarom is het circuit op verschillende punten iets aangepast dit jaar. Zowel in de eerste knik als in de slingerende sectie tussen bocht acht en bocht elf zijn er drempels en hogere randstenen geplaatst om afsnijden te ontmoedigen. Jammer maar helaas. Of zou iemand het toch nog wagen even voor grasmaaier te spelen?

Circuit
Bij de pijlen zijn de aanpassingen doorgevoerd. De rode lijn is het nieuwe circuit, de groene lijn is het oude circuit waar in het verleden de Grand Prix op verreden werd. Niet andersom dus.

Ook interessant!

  • Hamilton vindt Bottas
    Hamilton vindt Bottas géén geweldige vent
  • Uitslag Formule 1: Grand Prix van Mexico 2021
  • derde beter dan tweede
    'Derde startplaats is beter dan tweede'
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, daniel-ricciardo, Formule 1, Max Verstappen, mexico, Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Tesla in de problemen vanwege massaontslag
Volgend bericht: Dit is de gefacelifte Citroën C4 Cactus »

Lees Interacties

Reacties

  1. lowlow zegt

    26 oktober 2017 om 14:08

    Ohnee nu gaat de kleine furie het eens eerlijk moeten spelen !!

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      26 oktober 2017 om 18:33

      @lowlow: u is Belg?

      Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    26 oktober 2017 om 14:12

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    26 oktober 2017 om 14:15

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    26 oktober 2017 om 14:20

    Als de FIA nou ook wat consequenter/consistenter wordt met het uitdelen van straffen, zitten we helemaal gebeiteld. Voor Max is de kans op een straf in ieder geval iets geslonken, Gary Connelly heeft dit weekend vrij.

    Login om te reageren
  5. banaan7 zegt

    26 oktober 2017 om 14:25

    Als ik de comments hierboven zo lees krijg ik het gevoel dat de rode lijn het nieuwe circuit is

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    26 oktober 2017 om 14:26

    Was ook wel nodig ook. Het is een erg makkelijke baan en foutjes worden zeer matig bestraft.
    Het is dat ‘de slingerende sectie tussen bocht 8 en 11’ er is, anders zou het alleen maar een start-stop circuit zijn. (ok, en ingang stadion).
    Ik hoop dat de drempels hoog genoeg zijn dat er dan ook echt geen voordeel meer te halen valt.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      26 oktober 2017 om 14:43

      @gregorius: mocht het zo zijn dat de drempels niet hoog genoeg zijn dan wordt overwogen om er trottoirbanden voor in de plaats te leggen.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        26 oktober 2017 om 18:09

        @rhellema: waarom geen betonblokken. Veel spectaculairder. Een kleuter leren we toch ook binnen de lijntjes kleuren ipv met een marge van 1cm? Om het nog maar niet over de timmermannen te hebben…

        Login om te reageren
  7. FieRo zegt

    26 oktober 2017 om 14:28

    Wat een grote pijlen hebben ze aangelegd

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 oktober 2017 om 16:27

      @fiero: ja. @Jaapiyo heeft Hermann Tilke geadviseerd om zo het één en ander duidelijk te maken.

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        26 oktober 2017 om 16:59

        @willeme: ah, aardig van ze!

        Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    26 oktober 2017 om 14:32

    Die pijlen zijn ook een handige leidraad voor ene “mongol”, werkzaam bij de wedstrijdleiding. Als Charlie nu nog even vooraf goed duidelijk maakt wat wel en niet mag kunnen we weer een leuke race hebben waarbij de eerste 3 die onder de finishvlag doorrijden ook daadwerkelijk op het podium komen.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    26 oktober 2017 om 14:40

    Grasmaaier gezocht? Magnussen wil vast tijdens de race wel iemand ‘promoveren’ tot grasmaaier. Het liefst zijn teammaat denk ik.

    Login om te reageren
  10. bennyyy zegt

    26 oktober 2017 om 14:54

    Drempels? Breng ze nu niet teveel op ideeën dalijk gaan ze ook flitspalen en trajectcontrole monteren, hoewel dat misschien meer iets Hollands is.

    Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      26 oktober 2017 om 15:25

      @bennyyy: krijgen ze een TomTom mee om te vertellen waar ze staan, ook een nederlands product

      Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      26 oktober 2017 om 19:34

      @bennyyy: Een live flitspaal is misschien nog wel een meer humor. Ben alleen bang dat ze te hard gaan om geflitst te worden

      Login om te reageren
  11. kilum zegt

    26 oktober 2017 om 14:55

    Ik ben zeer benieuwd of het YouTube kanaal van formula 1 deze race ook de drivers breefing post.

    Login om te reageren
  12. gitaarknul zegt

    26 oktober 2017 om 15:03

    Ook hier geld: totaal niet nodig als de FIA consequent is met penalty’s. Iedereen is er nu van over de zeik omdat het toevallig weer met verstappen gebeurt maar ik vond mexico 2016 een stuk erger dat er maar liefst twéé mercedes wagens de eerste knik afsnijden en daarme p1-2 vasthouden en dat verstappen met dezelfde manouvre wel bestraft werd. Excuses k ben er nog steeds niet overheen :p

    Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      26 oktober 2017 om 15:20

      @gitaarknul: #fanboygedrag

      Login om te reageren
      • gitaarknul zegt

        26 oktober 2017 om 15:39

        @esprit84: klopt. Er zijn een paar coureurs die ik wat meer gun dan anderen. Max os daar idd een van, andere zijn ricciardo, ocon, hulkenberg, saintz, alonso vandoorne, gastly om er maar een paar te noemen. Als hetzelfde gebeurt bij hun vind ik dat net zo scheef. Maar dat gebeurt dus niet, vandaar dat alle “ik kijk alleen voor max” fans nu zo overdreven doen

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      26 oktober 2017 om 16:21

      @gitaarknul: Mja. En als de FIA consequent penalty’s gaat uitdelen dan is het volgende commentaar: Ze fluiten de wedstrijd dood.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        26 oktober 2017 om 17:19

        @pomoek: Dat hoeft niet. Men moet gewoon duidelijk afspreken wat wel en niet kan, en zich daaraan houden. Het meten met twee maten zoals dat nu gebeurt is niet goed voor de sport. De Verstappen-incidenten zijn daar een voorbeeld van, maar Vettel’s gedrag in Baku ook. De stewards gaven toen aan dat ze hem niet diskwalificeerden omdat ze geen invloed wilden uitoefenen op het kampioenschap. Dat is toch ook niet goed? Men moet gewoon straffen wanneer de regels gebroken worden, ongeacht de coureur. Geef het een paar races en de coureurs weten ook binnen die strengere handhaving mooie acties te maken.

        Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    26 oktober 2017 om 18:19

    Is het circuit aangepast naar aanleiding van zondag of was dit sowieso doorgevoerd?

    Login om te reageren
    • firebird zegt

      27 oktober 2017 om 00:25

      @mrrallycross: dit is aangepast naar aanleiding van vorig jaar, niet afgelopen zondag.

      Login om te reageren
  14. clarkson zegt

    26 oktober 2017 om 19:03

    Leuk allemaal. Maar als die gasten een gaatje zien schuiven ze hem er gewoon in.

    Login om te reageren
    • patrick_hoekstra zegt

      27 oktober 2017 om 19:31

      @clarkson: Pun intended?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North