
Hé, durf je dat ook in zijn gezicht te zeggen?
Helmut Marko ontpopt zich dit jaar als de gift that keeps on giving voor elke journalist die om een quootje verlegen zit. Na vijf jaar zonder titels voor Red Bull Racing, lijkt de Oostenrijker het einde van zijn geduld bereikt te hebben. Hij slaat nu wild om zich heen naar alles en iedereen die ook maar een beetje verantwoordelijk geacht kan worden voor het gebrek aan succes en geen Helmut Marko heet. De FIA, Mercedes, Pirelli, ze moeten het allemaal ontgelden.
In zijn laatste interview is het wederom (indirect) de FIA die het doelwit is van Marko’s pijlen. De Oostenrijker steekt namelijk de loftrompet over de organisatie van de MotoGP. Bij de motormuizen speelt de FIM, de tweewielige variant van de FIA, maar een kleine rol. De echte beslissingen worden gemaakt door Dorna, sinds 1992 de commerciële rechtenhouder van de sport. Strongman Carmelo Ezpeleta zwaait daar de scepter en zet de lijntjes uit. Volgens Marko is dat het ideale model, zo laat hij weten aan Speedweek:
Het probleem in de F1 is, dat je altijd instemming nodig hebt van alle teams. Zo kom je nooit tot een goed compromis. Wat volstrekt verkeerd is: alle teams kijken alleen maar naar hun eigen belang. Vanuit hun zicht bezien is dat immers legitiem. In de MotoGP heb je met Carmelo Ezpeleta één verantwoordelijke, die zich bekommert om de sport, om de fans en om de kosten. Het succes van de MotoGP laat zien dat dat de juiste manier is.
Tegen de wil van Honda in, dwong Ezpeleta onder andere af dat alle teams dezelfde elektronica moeten gebruiken. Marko ziet een potentiële parallel met de F1, waar naar zijn mening de zachtere banden van vorig jaar weer ingezet moeten worden om de sport spannender te maken.
Dat de MotoGP de fans vaak mooie races voorschoteld is in ieder geval een feit en het zorgt er ook voor dat veel F1 coureurs het wel zien zitten op zo’n tweewielig monster plaats te nemen. Maar ondanks de bewondering die Marko heeft voor de sport kan zijn oogappel Max zo’n uitstapje wat hem betreft voorlopig vergeten:
Ik heb het hem verboden. Hij is er nog steeds te dwaas voor om dat te kunnen.
Waarvan akte.
Ja daaag, ga toch heen ouwe opa.
Clikbait alarm!
@etype: en een beduidend aantal meer views en dus inkomsten van ads, waarmee ze bij AB een lekker biertje kunnen drinken. Schol!
@winkeb: Skoll*
Schol is een vis.
@theblazerunner: skøl dus
@potver7: Hij zei *lekker bier* …
@theblazerunner: bier met vissmaak? ?
@etype: ? ik kijk er nu al naar uit om deze reactie terug te zien in het artikel ‘deze reacties vonden jullie het leukst in 2019’.
@benvan: ze hebben de titel aangepast dus mijn doel is bereikt ?
@etype: dit was de originele titel namelijk: Helmut Marko: “Max Verstappen kan niet rijden”
Lekkere titel weer hoor!
Waardeloze clickbaittitel en compleet uit z’n verband gerukt…
@stefanvts16v: impliceer je nu dat er een verband was dan?
Huuuummm huuuummm Namastee, …. Zen!
‘t Is weer weekend zeker?! @autoboulevard
Tjonge ik ben weer ingetrapt om domme artikel te lezen
Jaapiyo op z’n best!
Wat een redbullshitartikel!
@hbk62: Edit: Als het een episch artikel is weet je het al bijna zeker …. JAAPIYO …. :-)
@autoblog begin met de schrijver en dan de titel, daarna gewoon altijd klikken.
Jammer dat autoblog langzaam afzakt met zo’n artikelen…
Mis een beetje de eigen draai aan het hele verhaal…
Zo is het bijna net zo saai als het lezen van het telefoonboek. Ik zou het gewoon heel iets aandikken zonder te overdrijven.
Bijvoorbeeld als titel:
Max Verstappen betrapt in hotel met zes naakte Saoedische buikdanseressen, een Russische roodharige sloerie en de vrouw van Helmut Marko!!!
@moveyourmind: Ja, dat artikel ging over een carnavalsparade langs het hotel waar RB verbleef ….
Mooi artikel, goede analyses en goed onderbouwd. Dat zie je zelden.
Plaats dan geen artikel. Telegraaf niveau.. dus lager dan laag
Maar Max kan toch supergoed rijden? Volgens de analisten is ‘ie beter dan Senna, Lauda en Prost bij elkaar. En dan zegt zijn baas dat ‘ie niet kan rijden?? Die Marko heeft Verstappen juist uit de F3 gehaald!!! Die heeft ‘m in die Toro Rosso gezet!!! En nu het tegenzit, is het de schuld van Max!!! Dat is echt schandalig. Het zijn zijn eigen werknemers! En die behandelt ‘ie zo??? Schandalig! Die Horner moet er maar wat van zeggen want als Max in een Mercedes reed was ‘ie al zes keer kampioen geweest vlak achter Schumacher enzo. Ja ik denk dat Max echt wel beter is! Marko moet gewoon zijn mond houden. Dankzij hem is de RB15 superslecht enzo.
@willeme: r u 4 real
@willeme:
Lol dacht ff dat ik op GPupdate zat.
@willeme: Heb jij een ander artikel gelezen? Ik zie nergens dat hij zegt dat Max niet kan rijden in een F1 auto en dat hij aangeeft dat het allemaal Max zijn schuld is.
@tysson: De beste moet je uitleggen ;-)
Autoblog zakt nu wel heel diep. Zo diep dat het weer grappig is.
Autoblog is zo diep gezakt dat het in Australië weer naar boven komt.
@jaapiyo kijk even naar de reacties en vraag jezelf eens af of het artikel wordt gewaardeerd en @autoblog wellicht moet stoppen met dit soort titels en posts
Kijk aan, er was toch nog tijd voor een momentje zelfreflectie dit weekend.
@towi1989: als ik na het schrijven van een Max-artikel in de spiegel kijk word ik meestal aangestaard door jouw avatar ?
@jaapiyo: lol,ik vind t allemaal geweldig. Even nadenken voor t posten van clickbait flames heren. Er is nog zoiets als humor, artistieke vrijheid, journalistiek met knipoog. Gevalletje rustaaagh!!
Enfin.
Groot gelijk, der Helmut.