• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het infotainmentscherm van deze auto zet Tesla voor schut

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 4 februari 2019 om 22:02 – 48 Reacties

Deze auto krijgt een beter infotainmentscherm dan Tesla


Groter is beter, zo denken ze in Japan.

In zijn huidige vorm gaat de Subaru Legacy, de zesde generatie, alweer enkele jaren mee. Hoog tijd voor verandering, zo denkt de Japanse autofabrikant. Op de Chicago Auto Show, die komend weekend van start gaat, moet de auto officieel zijn debuut maken. In aanloop naar de onthulling heeft Subaru alvast een aantal half belichte beelden van de zevende generatie gepubliceerd en daaruit kunnen we opmaken dat met name het interieur zeer netjes wordt.

Dit is positief nieuws, want Subaru heeft de laatste jaren niet per se de fraaiste binnenzijden gemaakt. Bij de nieuwe Legacy zal dit wel anders zijn, want naast een nette portie beige leer en een BMW-achtige automatische versnellingspook weet vooral het nieuwe infotainmentscherm de aandacht te trekken. Daar het hier om een opwarmertje gaat, is het lastig te zeggen hoe groot precies het scherm zal worden, maar duidelijk is wel dat het er absoluut smakelijk uitziet. Als Subaru het besturingssysteem een flinke update heeft gegeven – StarLink werkt niet altijd even fijn – dan zal het grote scherm i.c.m. de knoppen een aangename ervaring moeten opleveren.

De ervaring zelf zal overigens aan onze neus voorbijgaan, want Subaru zal de nieuwe Legacy niet naar Europa brengen. De grote broer van de Impreza heeft jaren op de Nederlandse markt doorgebracht, maar omdat de auto hier amper nog over de toonbank gaat, hebben de Japanners besloten de Legacy alleen te leveren waar de consument hem ook daadwerkelijk wil rijden.

De nieuwe Legacy krijgt overigens niet alleen een volledig opgewaardeerd interieur, ook de rest van de wagen is volledig nieuw. De zevende generatie wordt namelijk voor het eerst gebouwd op Subaru’s Global Platform.

Deze auto krijgt een beter infotainmentscherm dan Tesla

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!
  • Subaru en Toyota onthullen binnenkort samen sportief model
  • nieuwe Subaru WRX
    BREEK: nieuwe Subaru WRX gelekt!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

interieur, Legacy, Subaru

Vorig bericht: « Deze 18 C-segmenters hebben een zescilinder
Volgend bericht: Hier, een zeldzaam slechte velg/auto combinatie »

Lees Interacties

Reacties

  1. aschja zegt

    4 februari 2019 om 22:07

    Ja, slapeloze nachten bij Tesla.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      4 februari 2019 om 22:21

      @aschja: Eerder bij de Nederlandse verkopers. Ik hoop dat ze een beetje realistische doelstelling hebben die ze moeten haleb voor 2019, haha.

      Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        4 februari 2019 om 23:44

        @granlusso: denk dat ze nog hun centen aant tellen zijn en binnenkort komt de verkoop van de Model 3 opgang

        Login om te reageren
      • Fritskee zegt

        5 februari 2019 om 10:58

        @granlusso: Tesla heeft helemaal geen verkopers. Elke “verkooppunt” is eigendom van Tesla zelf. Auto’s worden rechtstreeks via de fabrikant verkocht ipv. met dealers te werken zoals (bijna?) elke andere fabrikant doet.

        Login om te reageren
  2. aalt zegt

    4 februari 2019 om 22:22

    Zo’n Legacy zou ik er wel ‘naast’ willen hebben, mijn Impreza met iets kleiner scherm is al een super auto, dus de iets grotere broer voor mn partner zou niet misstaan op onze oprit ;)

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      5 februari 2019 om 08:08

      @aalt: pssst, Legacy 3.0R Spec B, krijg je een STI-onderstel en een handbak ipv die onmeunige CVT. Zijn her en der best te vinden rond de 7/8 duizend euro. Als hij een automaat heeft is het _geen_ Spec B, ondanks dat er genoeg advertenties zijn die van wel beweren :)

      Login om te reageren
      • aalt zegt

        5 februari 2019 om 08:12

        @Gulli: automaat is juist heerlijk, ik rijd in mijn ‘18 Impreza ook vooral relaxed, het is een heerlijke reis auto, handbak is leuk voor t weekend op circuit, maar dan is een Legacy iets te ‘zwaarlijvig’ ;)

        Trust me in Brussel (andere grote steden) is een automaat ‘heilig’ haha

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          5 februari 2019 om 08:18

          @aalt: pssst, Legacy 3.0R maar neem dan niet de Spec B, want dan krijg je een STI-onderstel en een handbak ipv die fijne CVT. Zijn her en der best te vinden rond de 7/8 duizend euro :)

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            5 februari 2019 om 08:19

            aergh, zonder R dan dus :P

            Login om te reageren
        • hotze zegt

          5 februari 2019 om 08:41

          @aalt: voortsukkelen in een file is ook geen autorijden. En er valt ook te genieten van een handbak buiten circuits.

          Login om te reageren
        • renegade zegt

          5 februari 2019 om 21:48

          @aalt: dat relaxed rijden zal wel lukken idd met 115pk ?
          Maar in de bochten houdt niemand je bij……. Ik zag van de week een video van een Finse coureur in een Impreza ‘18, wat die auto kan is echt bizar.

          Login om te reageren
          • aalt zegt

            5 februari 2019 om 21:51

            @renegade: ja, men roept wel 116PK is niet genoeg, maar als je er zelf een hebt en er verl mee rijdt merk je dat de auto goed in balans is en heerlijk door de bochten en bergen heen ‘zweeft’ heb nu in 10mnd ruim 27.000km gereden en raad het iedereen aan!

            Login om te reageren
  3. sidelo zegt

    4 februari 2019 om 22:24

    Het scherm lijkt zo uit een Volvo gekopieerd te zijn :)

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      4 februari 2019 om 23:58

      @sidelo: maar dan werkend

      Login om te reageren
  4. stfu zegt

    4 februari 2019 om 22:46

    En dan vervolgens NIKS in de tekst waarom dit zou zijn. Plus het ziet er grafisch gezien nu al 10x lelijker uit dan bij Tesla.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 februari 2019 om 07:42

      @stfu: Het is een Subaru. Dus je wéét dat dit over 50 jaar nog werkt. Zo niet meer. Zelfde geldt voor de auto eromheen. Die is gebouwd voor de eeuwigheid. Het is geen wegwerpproduct voor de komende paar maanden. Daarbij kom je werkelijk overal met een Subaru.

      PS. Wel grappig dat je kritiek hebt op het artikel en zelf met de meest kinderachtige en ononderbouwde vergelijking komt :-D. Het is onmogelijk om precies 10x slechter te zijn. 9,6 of 10,3 kan ik nog in mee komen, nu brabbel je gewoon ongefundeerde fanboy-onzin!!!!!

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        5 februari 2019 om 08:09

        @willeme: Maar wat heb je aan zo’n groot scherm als je op de weg moet letten? :D
        (want deze Subaru kan volgens mij niet autonoom rijden maar wellicht heb ik het mis)

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          5 februari 2019 om 08:12

          @fanboy: camera erin en besturen met de controller. iRacing op het hoogste niveau van realisme!

          Login om te reageren
        • hotze zegt

          5 februari 2019 om 08:46

          @fanboy: het is hier een autorijden-blog; anders graag overstappen naar autonoompje.nl

          Login om te reageren
      • reactief zegt

        5 februari 2019 om 13:56

        @willeme: En jij bent nu de Subaru fanboy aan het uithangen? Je zegt dat het scherm van deze auto Tesla voor schut zet, maar waarom geef je nog steeds geen antwoord op. Alleen dat deze Subaru nu en over 50 jaar overal komt terwijl je suggereert dat dat bij Tesla niet zo is?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          5 februari 2019 om 14:01

          @reactief: Dat zeg ik helemaal niet ;-)

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            5 februari 2019 om 15:28

            @willeme: Sh*t… Een misser. Je collega uiteraard!

            Login om te reageren
  5. ghost zegt

    4 februari 2019 om 22:55

    Ik dacht altijd dat subaru qua interieur altijd lichtjaren achterliep…man I was wrong!

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      4 februari 2019 om 23:11

      @ghost: Hoezo? Dat klopte prima tot deze gepresenteerd wordt. Heb een STI uit 2004 gehad, dat was gewoon een jaren ’90 interieur (maar alles werkte nog altijd prima).

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 februari 2019 om 23:19

        @rike: bedoel het ook niet afkrakend, maar net wat je zegt, de dashboards waren altijd jaren 90, tuurlijk alles werkte, maar het was vergeleken met Mercedes of Audi gewoon niet van de tijd waarin de auto’s uitkwamen.

        Login om te reageren
      • marc94 zegt

        4 februari 2019 om 23:24

        @rike: vanaf de 2005 blob waren die draaiknoppen weg en kreeg je die zilveren met automatische airco zoals de hawk. Vond het zelf erg fijn. Climate control waar je niet mee hoeft de kloten, een ijskoude airco die altijd werkt en een radio. oja die turno boxer heeft de kachel ook in 2 minuten warm (letterlijk zelfs in stationair). electrische ramen en dat is alles wat ik nodig heb. de rest is voor mij gimmick/troep wat alleen maar kapot kan.

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 februari 2019 om 01:30

      @ghost: Nu niet om flauw te doen, maar een lichtjaar is een afstandseenheid, geen tijdseenheid. 1 lichtjaar is de afstand dat het licht in 1 jaar aflegt.

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        5 februari 2019 om 06:30

        @SimonMc: “lichtjaren vooruit” kent u die uitdrukking?

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          5 februari 2019 om 08:14

          @sirprize: ja, dat is de afstand die iemand heeft tot diegene achter zich. Al ben ik bang dat deze afstand nergens op deze planeet gehaald gaat worden.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2019 om 06:18

      @ghost: dat had ik ook niet durven hopen, het is zelfs al een kleurenscherm!

      Login om te reageren
  6. gandini zegt

    5 februari 2019 om 00:38

    Eindelijk een goed ingebouwd scherm. Letten jullie op Tesla, Mercedes, Renault, enz.?

    Login om te reageren
    • jensefrens zegt

      5 februari 2019 om 01:27

      @gandini: hoe weet je dat dit ding wél werkt? Heb je een top secret gelekte demo gezien?

      Login om te reageren
    • sirprize zegt

      5 februari 2019 om 06:32

      @gandini: het gaat @gandini hier om de wijze waarop het scherm is geïntegreerd in het interieur, niet of het ook prettig werkt. En ik kan het alleen maar met hem eens zijn. Als het ook nog prettig werkt, dan hebben we een winnaar!

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        5 februari 2019 om 08:18

        @sirprize: was @jensefrens bedoeld

        Login om te reageren
      • gandini zegt

        5 februari 2019 om 11:12

        @sirprize: Precies wat ik bedoel ja.

        Login om te reageren
      • jensefrens zegt

        5 februari 2019 om 18:10

        @sirprize: ja maar bij Renault Espace en Talisman en de Tesla Model S zit het ook gewoon netjes ingebouwd toch

        Login om te reageren
  7. reactief zegt

    5 februari 2019 om 00:40

    Waarom staat Tesla nou eigenlijk voor schut?

    Login om te reageren
    • porker zegt

      5 februari 2019 om 00:54

      @reactief: snap het ook niet. Click bait natuurlijk want tesla. Dit scherm slaat nergens op. Gaat nooit om de grootte maar wat je ermee doen kan:)

      Login om te reageren
      • trasimo zegt

        5 februari 2019 om 07:40

        @porker: Dit ja, Autoblog slaat af en toe een beetje door met het verzinnen van clickbait…

        Login om te reageren
    • sirprize zegt

      5 februari 2019 om 06:33

      @reactief: omdat dit scherm wél mooi is geïntegreerd in het interieur. En bij Tesla gewoon op ’t dash geplakt wat ontzettend lelijk is volgens velen (mijzelf incluis)

      Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    5 februari 2019 om 07:00

    Benieuwd, Legacy stond niet op mijn lijst, maar dit zou intressant kunnen worden als de rest van de wagen gelijkaardige sprongen voorwaarts maakt…

    Login om te reageren
    • grandvitara zegt

      5 februari 2019 om 08:03

      @Onehp: vergeet het maar. Deze komt niet naar Europa volgens mij. Alternatief: de Outback

      Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    5 februari 2019 om 08:13

    Subaru zit een beetje in een spagaat denk ik. Ze maken steengoeie auto’s maar zijn vaak te duur t.o.v. de concurrentie (ook vanwege de Yen), en ik denk dat dat met name komt vanwege hun atmosferische blokken. Maar ja, als je er kleine turbotorretjes in zet om de prijs te drukken gaat iedereen klagen dat je geen echte Subaru meer hebt, maar als je de blokken wel blijft gebruiken prijs je jezelf uit de markt.

    Als ze een klein turbo-torretje kunnen ontwikkelen die rijdt en klinkt (veel succes) als hun oude 2.5/3.0 NA blokken hebben ze misschien wel weer een winnaar.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2019 om 08:35

      @gulli: ik zou eerder dat een Subaru zonder turbo niet eens een echte Subaru is.

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    5 februari 2019 om 08:33

    Vooral de rest van de wagen zal een afwerkingsniveau hebben waar Tesla een puntje aan kan zuigen.

    Login om te reageren
  11. subarudriver zegt

    5 februari 2019 om 10:04

    Ik vraag me langzamerhand af waar het eindigt met zoveel electronica om je heen.
    Autorijden word imo betuttelend net als het KNMI met waarschuwingen over het weer we hoeven zelf niet meer na te denken want in alle gevallen worden we gewaarschuwd.

    Rijd in een 19 jaar oude Legacy station met AWD, verder een sobere uitrusting en dat vind ik prima, word nergens door afgeleid en kan daardoor m’n blik op de weg houden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2019 om 10:37

      @subarudriver: waar het eindigt met die electronica is inmiddels wel duidelijk, dat is bij “sit back, relax and enjoy the ride”. Overigens vind ik sommige electronica, zoals een lichtsensor, regensensor, parkeersensoren en automatische airconditioning een duidelijke bijdrage leveren aan het gemak om de blik op de weg te houden.

      Login om te reageren
      • subarudriver zegt

        5 februari 2019 om 16:39

        @Maskell: de sensoren die je noemt heb ik niet in m’n wagen zitten, verlichting gaat automatisch aan bij starten, heb een hillholder dat dan wel weer.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North