Het infotainmentscherm van deze auto zet Tesla voor schut

Auteur: , 48 Reacties

Groter is beter, zo denken ze in Japan.

Deze auto krijgt een beter infotainmentscherm dan Tesla

In zijn huidige vorm gaat de Subaru Legacy, de zesde generatie, alweer enkele jaren mee. Hoog tijd voor verandering, zo denkt de Japanse autofabrikant. Op de Chicago Auto Show, die komend weekend van start gaat, moet de auto officieel zijn debuut maken. In aanloop naar de onthulling heeft Subaru alvast een aantal half belichte beelden van de zevende generatie gepubliceerd en daaruit kunnen we opmaken dat met name het interieur zeer netjes wordt.

Dit is positief nieuws, want Subaru heeft de laatste jaren niet per se de fraaiste binnenzijden gemaakt. Bij de nieuwe Legacy zal dit wel anders zijn, want naast een nette portie beige leer en een BMW-achtige automatische versnellingspook weet vooral het nieuwe infotainmentscherm de aandacht te trekken. Daar het hier om een opwarmertje gaat, is het lastig te zeggen hoe groot precies het scherm zal worden, maar duidelijk is wel dat het er absoluut smakelijk uitziet. Als Subaru het besturingssysteem een flinke update heeft gegeven – StarLink werkt niet altijd even fijn – dan zal het grote scherm i.c.m. de knoppen een aangename ervaring moeten opleveren.

De ervaring zelf zal overigens aan onze neus voorbijgaan, want Subaru zal de nieuwe Legacy niet naar Europa brengen. De grote broer van de Impreza heeft jaren op de Nederlandse markt doorgebracht, maar omdat de auto hier amper nog over de toonbank gaat, hebben de Japanners besloten de Legacy alleen te leveren waar de consument hem ook daadwerkelijk wil rijden.

De nieuwe Legacy krijgt overigens niet alleen een volledig opgewaardeerd interieur, ook de rest van de wagen is volledig nieuw. De zevende generatie wordt namelijk voor het eerst gebouwd op Subaru’s Global Platform.

Deze auto krijgt een beter infotainmentscherm dan Tesla



48 reacties

Ja, slapeloze nachten bij Tesla.
@aschja: Eerder bij de Nederlandse verkopers. Ik hoop dat ze een beetje realistische doelstelling hebben die ze moeten haleb voor 2019, haha.
@granlusso: denk dat ze nog hun centen aant tellen zijn en binnenkort komt de verkoop van de Model 3 opgang
@granlusso: Tesla heeft helemaal geen verkopers. Elke “verkooppunt” is eigendom van Tesla zelf. Auto’s worden rechtstreeks via de fabrikant verkocht ipv. met dealers te werken zoals (bijna?) elke andere fabrikant doet.
Zo’n Legacy zou ik er wel ‘naast’ willen hebben, mijn Impreza met iets kleiner scherm is al een super auto, dus de iets grotere broer voor mn partner zou niet misstaan op onze oprit ;)
@aalt: pssst, Legacy 3.0R Spec B, krijg je een STI-onderstel en een handbak ipv die onmeunige CVT. Zijn her en der best te vinden rond de 7/8 duizend euro. Als hij een automaat heeft is het _geen_ Spec B, ondanks dat er genoeg advertenties zijn die van wel beweren :)
@Gulli: automaat is juist heerlijk, ik rijd in mijn ‘18 Impreza ook vooral relaxed, het is een heerlijke reis auto, handbak is leuk voor t weekend op circuit, maar dan is een Legacy iets te ‘zwaarlijvig’ ;)

Trust me in Brussel (andere grote steden) is een automaat ‘heilig’ haha
@aalt: pssst, Legacy 3.0R maar neem dan niet de Spec B, want dan krijg je een STI-onderstel en een handbak ipv die fijne CVT. Zijn her en der best te vinden rond de 7/8 duizend euro :)
aergh, zonder R dan dus :P
@aalt: voortsukkelen in een file is ook geen autorijden. En er valt ook te genieten van een handbak buiten circuits.
@aalt: dat relaxed rijden zal wel lukken idd met 115pk 😉
Maar in de bochten houdt niemand je bij……. Ik zag van de week een video van een Finse coureur in een Impreza ‘18, wat die auto kan is echt bizar.
@renegade: ja, men roept wel 116PK is niet genoeg, maar als je er zelf een hebt en er verl mee rijdt merk je dat de auto goed in balans is en heerlijk door de bochten en bergen heen ‘zweeft’ heb nu in 10mnd ruim 27.000km gereden en raad het iedereen aan!
Het scherm lijkt zo uit een Volvo gekopieerd te zijn :)
@sidelo: maar dan werkend
En dan vervolgens NIKS in de tekst waarom dit zou zijn. Plus het ziet er grafisch gezien nu al 10x lelijker uit dan bij Tesla.
@stfu: Het is een Subaru. Dus je wéét dat dit over 50 jaar nog werkt. Zo niet meer. Zelfde geldt voor de auto eromheen. Die is gebouwd voor de eeuwigheid. Het is geen wegwerpproduct voor de komende paar maanden. Daarbij kom je werkelijk overal met een Subaru.

PS. Wel grappig dat je kritiek hebt op het artikel en zelf met de meest kinderachtige en ononderbouwde vergelijking komt :-D. Het is onmogelijk om precies 10x slechter te zijn. 9,6 of 10,3 kan ik nog in mee komen, nu brabbel je gewoon ongefundeerde fanboy-onzin!!!!!
@willeme: Maar wat heb je aan zo’n groot scherm als je op de weg moet letten? :D
(want deze Subaru kan volgens mij niet autonoom rijden maar wellicht heb ik het mis)
@fanboy: camera erin en besturen met de controller. iRacing op het hoogste niveau van realisme!
@fanboy: het is hier een autorijden-blog; anders graag overstappen naar autonoompje.nl
@willeme: En jij bent nu de Subaru fanboy aan het uithangen? Je zegt dat het scherm van deze auto Tesla voor schut zet, maar waarom geef je nog steeds geen antwoord op. Alleen dat deze Subaru nu en over 50 jaar overal komt terwijl je suggereert dat dat bij Tesla niet zo is?
@reactief: Dat zeg ik helemaal niet ;-)
@willeme: Sh*t… Een misser. Je collega uiteraard!
Ik dacht altijd dat subaru qua interieur altijd lichtjaren achterliep…man I was wrong!
@ghost: Hoezo? Dat klopte prima tot deze gepresenteerd wordt. Heb een STI uit 2004 gehad, dat was gewoon een jaren ’90 interieur (maar alles werkte nog altijd prima).
@rike: bedoel het ook niet afkrakend, maar net wat je zegt, de dashboards waren altijd jaren 90, tuurlijk alles werkte, maar het was vergeleken met Mercedes of Audi gewoon niet van de tijd waarin de auto’s uitkwamen.
@rike: vanaf de 2005 blob waren die draaiknoppen weg en kreeg je die zilveren met automatische airco zoals de hawk. Vond het zelf erg fijn. Climate control waar je niet mee hoeft de kloten, een ijskoude airco die altijd werkt en een radio. oja die turno boxer heeft de kachel ook in 2 minuten warm (letterlijk zelfs in stationair). electrische ramen en dat is alles wat ik nodig heb. de rest is voor mij gimmick/troep wat alleen maar kapot kan.
@ghost: Nu niet om flauw te doen, maar een lichtjaar is een afstandseenheid, geen tijdseenheid. 1 lichtjaar is de afstand dat het licht in 1 jaar aflegt.
@SimonMc: “lichtjaren vooruit” kent u die uitdrukking?
@sirprize: ja, dat is de afstand die iemand heeft tot diegene achter zich. Al ben ik bang dat deze afstand nergens op deze planeet gehaald gaat worden.
@ghost: dat had ik ook niet durven hopen, het is zelfs al een kleurenscherm!
Eindelijk een goed ingebouwd scherm. Letten jullie op Tesla, Mercedes, Renault, enz.?
@gandini: hoe weet je dat dit ding wél werkt? Heb je een top secret gelekte demo gezien?
@gandini: het gaat @gandini hier om de wijze waarop het scherm is geïntegreerd in het interieur, niet of het ook prettig werkt. En ik kan het alleen maar met hem eens zijn. Als het ook nog prettig werkt, dan hebben we een winnaar!
@sirprize: was @jensefrens bedoeld
@sirprize: Precies wat ik bedoel ja.
@sirprize: ja maar bij Renault Espace en Talisman en de Tesla Model S zit het ook gewoon netjes ingebouwd toch
Waarom staat Tesla nou eigenlijk voor schut?
@reactief: snap het ook niet. Click bait natuurlijk want tesla. Dit scherm slaat nergens op. Gaat nooit om de grootte maar wat je ermee doen kan:)
@porker: Dit ja, Autoblog slaat af en toe een beetje door met het verzinnen van clickbait…
@reactief: omdat dit scherm wél mooi is geïntegreerd in het interieur. En bij Tesla gewoon op ’t dash geplakt wat ontzettend lelijk is volgens velen (mijzelf incluis)
Benieuwd, Legacy stond niet op mijn lijst, maar dit zou intressant kunnen worden als de rest van de wagen gelijkaardige sprongen voorwaarts maakt…
@Onehp: vergeet het maar. Deze komt niet naar Europa volgens mij. Alternatief: de Outback
Subaru zit een beetje in een spagaat denk ik. Ze maken steengoeie auto’s maar zijn vaak te duur t.o.v. de concurrentie (ook vanwege de Yen), en ik denk dat dat met name komt vanwege hun atmosferische blokken. Maar ja, als je er kleine turbotorretjes in zet om de prijs te drukken gaat iedereen klagen dat je geen echte Subaru meer hebt, maar als je de blokken wel blijft gebruiken prijs je jezelf uit de markt.

Als ze een klein turbo-torretje kunnen ontwikkelen die rijdt en klinkt (veel succes) als hun oude 2.5/3.0 NA blokken hebben ze misschien wel weer een winnaar.
@gulli: ik zou eerder dat een Subaru zonder turbo niet eens een echte Subaru is.
Vooral de rest van de wagen zal een afwerkingsniveau hebben waar Tesla een puntje aan kan zuigen.
Ik vraag me langzamerhand af waar het eindigt met zoveel electronica om je heen.
Autorijden word imo betuttelend net als het KNMI met waarschuwingen over het weer we hoeven zelf niet meer na te denken want in alle gevallen worden we gewaarschuwd.

Rijd in een 19 jaar oude Legacy station met AWD, verder een sobere uitrusting en dat vind ik prima, word nergens door afgeleid en kan daardoor m’n blik op de weg houden.
@subarudriver: waar het eindigt met die electronica is inmiddels wel duidelijk, dat is bij “sit back, relax and enjoy the ride”. Overigens vind ik sommige electronica, zoals een lichtsensor, regensensor, parkeersensoren en automatische airconditioning een duidelijke bijdrage leveren aan het gemak om de blik op de weg te houden.
@Maskell: de sensoren die je noemt heb ik niet in m’n wagen zitten, verlichting gaat automatisch aan bij starten, heb een hillholder dat dan wel weer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).