• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het is nu officieel, de Nissan GT-R is dood

Auteur: RubenPriest, gepost 15 juni 2024 om 11:57 – 13 Reacties

Het is nu officieel, de Nissan GT-R is dood

Geen vage geruchten, dit keer is het Nissan die officieel het einde van de GT-R inluidt.

Dat praktische offroaders als een Mercedes G-klasse en Toyota Land Cruiser decennialang worden aangeboden is niet zo gek. Maar een supersportwagen als de Nissan GT-R? Voor het type auto had de Japanner een extreem lang bestaan. Maar zoals Nelly Furtado ooit zong. Aan alle goede dingen komt een keer een einde.

Zo ook aan het hoofdstuk Nissan GT-R. Geruchten waren er genoeg, het is Nissan zelf die nu bekendmaakt dat het doek inderdaad gaat vallen voor het icoon. Dat doet de Noord-Amerikaanse tak van het merk met de aankondiging van speciale edities. Want geen afscheid zonder een speciaaltje.

De markt in Amerika en de thuismarkt in Japan gelden als de belangrijkste afzetmarkten voor de GT-R. Hier in Europa en met name in Nederland is dat een ander verhaal. Door de stijgende prijzen én de BPM staat de GT-R niet langer in de prijsslijsten bij ons.

De nieuwprijs ging met wat opties richting de twee ton, de auto langer aanbieden was niet nodig. Geen hond die zo’n bedrag gaat stukslaan op een nieuwe GT-R: hoe goed de auto ook is. Voor 200.000 euro hebben de meeste mensen liever een andere badge op de motorkap, zo werkt dat nu eenmaal.

In de Verenigde Staten neemt Nissan afscheid van de GT-R met de introductie van de T-Spec Takumi Edition en de Skyline Edition. Zeggen dat je een Nissan GT-R Skyline is toch een nostalgiebom van jewelste of niet dan. De volgorde is verkeerd, dat dan weer wel.

T-spec Takumi Edition

Je herkent een T-spec Takumi Edition aan de iconische Midnight Purple kleur. Het interieur is uitgevoerd in Mori Green. Andere highlights zijn gesmeden 20 inch RAYS velgen, verbrede wielkasten, en Vehicle Dynamic Control van Nismo voor een nog scherper rijgedrag. Het VIN-nummer is weergegeven op een gouden plak.

GT-R Skyline Edition

De Nissan GT-R Skyline Edition is er ook eentje om je vingers bij af te likken. In de kleur Bayside Blue met een Sora Blue interieur. Paul Walker zou er zijn vingers bij aflikken. Aan het vermogen van beide specials is niet gesleuteld, dus nog dik 550 pk uit de welbekende V6 met twee turbo’s.

Nissan GT-R einde
Nissan GT-R einde
Nissan GT-R einde
Nissan GT-R einde
Nissan GT-R einde
Nissan GT-R einde

Het is klaar

Meer dan 17 jaar maakte de GT-R deel uit van de line-up. In oktober 2024 is het echt gedaan, dan stopt de productie van de Nissan GT-R voor de Noord-Amerikaanse markt.

De T-spec Takumi Edition begint bij 151.090 dollar voor de Amerikanen. De Skyline Edition kost 131.090 dollar. Beide specials worden in een oplage van 200 stuks gemaakt en exclusief voor de Noord-Amerikaanse markt. Liever op zoek naar een occasion? De eerste exemplaren zijn nu een youngtimer!

Ook interessant!

  • Nissan GT-R wil maar niet dood, krijgt nieuwe opties
  • Nissan GT-R SUV is de ideale trekauto
  • Nissan GT-R met 1.400 pk fikt af in Naaldwijk [video]
  • Nismo Skyline GT
    Nismo Skyline GT met alleen achterwielaandrijving is heerlijk retro

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, r35, verenigde-staten

Vorig bericht: « Eerste gemeenten zetten streep door milieuzone plannen
Volgend bericht: Gespot – Welke kleur Alpine A110 kies jij? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    15 juni 2024 om 12:10

    Die Takumi is wel geniaal hoor. Zo lust ik hem wel.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      15 juni 2024 om 12:54

      Eensch !

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    15 juni 2024 om 12:49

    Tijd voor een geschreven requiem van woordkundstenaar @willeme. De oto is er iconisch genoeg voor.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      15 juni 2024 om 14:31

      De oto niet de auto wel

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 juni 2024 om 20:48

      “woordkundstenaar”
      I see what you did there ;)

      Login om te reageren
  3. William zegt

    15 juni 2024 om 12:50

    Een van de laatste auto’s met nog een echte handrem. Zoals ’t heurt.

    Login om te reageren
  4. THSD zegt

    15 juni 2024 om 13:24

    Kan wel zeggen dat het DE performance car in 17 jaar is geweest die voor zoveel opschudding heeft gezorgd.Het heeft merken die niet met Nissan vergeleken willen worden behoorlijk aan het denken en werk gezet.

    Login om te reageren
  5. rwdftw zegt

    15 juni 2024 om 15:38

    Laten we dan afsluiten met een filmpje waarin een GT-R Jeremy Clarkson weet te slopen : https://www.youtube.com/watch?v=YXFSVoVqhYw

    Het is mooi geweest. De GT-R kreeg de bijnaam Godzilla en werd verbannen uit competitie omdat het ding te snel was. De blokken, en zeker de RB26DETT, waren tot ver in de 4 cijfers te tunen zonder dat het kapot ging. Net als de 2JZ hoort het blok tot het beste wat JDM te bieden heeft als inline 6 (https://www.youtube.com/watch?v=ZSqyb-wdeiY).

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      15 juni 2024 om 16:00

      Inline 6?

      Login om te reageren
      • Matc zegt

        15 juni 2024 om 19:31

        De RB26 ja.
        Ik weet alleen niet waarom hij het in dit topic erbij haalt.

        Login om te reageren
        • THSD zegt

          15 juni 2024 om 20:12

          @Match
          Als je dat niet snapt dan zou ik me maar eerst eens verdiepen erin want ik snap ‘m volledig 😉

          Login om te reageren
  6. racerx zegt

    16 juni 2024 om 09:20

    Vind het nog steeds een gave auto + een van de weinige auto’s waar ik écht graag eens een rondje in zou willen rijden.

    Login om te reageren
  7. shicomm zegt

    17 juni 2024 om 18:31

    Op de een of andere manier smoelt midnight purple op deze generatie niet lekker.
    Bayside blue daarintegen…. oeh…
    Jammer dat die qua interieur zo tam is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North