Uitzonderlijk gaaf!
De belangrijkste criteria bij de aanschaf van een bedrijfswagen is vaak dat de auto ruim en zuinig moet zijn. Een betrouwbaar voertuig waar je op de lange termijn plezier aan gaat hebben om werkzaamheden uit te voeren. In het geval van deze F350 moeten we zuinig buiten beschouwing laten, maar ruim en plezier zit wel snor.
Waar we naar kijken is een Ford F350 Superduty Tuscany Dually met een imposante 6.7-liter grote diesel V8. Niet bepaald een kleine bestelbus. ‘Nu nog het nog kan’ moet de eigenaar gedacht hebben, want steeds meer steden in Europa moeten maar weinig van deze brandstof hebben. De truck is geleverd door een FordStore in Zwolle en het is een vrij bijzonder ding.
In de eerste plaats omdat je geregeld F150’s ziet rijden, maar de F350 Superduty is een stuk zeldzamer. En ten tweede omdat je zeker deze uitvoering niet zomaar tegen het lijf gaat lopen. Het gaat hier om een gelimiteerde Black Ops-editie. Wereldwijd worden slechts 500 stuks van de pickup gemaakt en productienummer één is deze Nederlandse auto.
Ode aan veteranen
De bedrijfswagen is een ode aan de Black Ops veteranen. Militairen die hebben deelgenomen aan de meest geheime missies van het Amerikaanse leger. Tuscany, het bedrijf dat deze F350 bouwt in samenwerking met Ford, doneert een deel van de opbrengst van elke verkochte F350 Superduty Black Ops aan non-profit organisaties die zich inzetten voor veteranen.
Krachtige diesel
De dieselmotor is goed voor 440 pk en een schrikbarende 1.165 Nm koppel. Geen klus is te min voor deze bijzonder krachtige bedrijfswagen. Het blok is gekoppeld aan een zestraps automaat. Als je dit in je spiegel ziet krijg je bijna een brok in je keel. Wat zal de goedkoopste bedrijfswagen verzekering kosten voor zo’n apparaat?
Met dank aan Bart voor de tip! Fotocredit: Wensink via Facebook
Respect voor de eigenaar. Wat een kanon van een wagen.
@marijn90: waarom moet je respect hebben voor de eigenaar?
@tazmania: zo respectloos jij
@kennone: ik heb geleerd om voor iedereen respect te hebben, maar niet per se omdat iemand een dikke, aparte auto in gebruik neemt. Bewondering kan ik daar wel voor hebben, dat is een heel ander begrip.
Uitzonderlijk lelijk! Maar toch, toch wilt iedere man gerust wel eens zo’n ding hebben.
@speedgeek: eeeh jij misschien maar ik absoluut niet, zie ze liever nog gisteren dan vandaag worden verboden in Nederland.
@Soulmaster: want? Het zijn zeer capabele werkvoertuigen. Dit is gewoon een vrachtwagen, met vrachtwagen capaciteiten.
Zelfs als ze deze als bedrijfswagen op kenteken hebben kunnen krijgen is het een stuk veiliger en minder hinderlijk als al die overbeladen campers die niet voor die gewichten gemaakt zijn.
@lekbak: Dit is een speciale uitvoering. Ik kan het fout hebben, maar ik denk dat dit ding nauwelijks meuk zal gaan trekken.
Net als de F150’s of de Dodge RAMs. 2/3e van de tijd rijdt 1 of andere ZZP-er erin omdat hij het cool vind.
Die Amerikaanse pickups hebben echt wel hun nut, en zijn voor sommige dingen beter geschikt dan een Sprinter o.i.d. wat we hier hebben.
Maar veelal wordt er gewoon meegereden voor de lol. Dan is het onzinnig en onnodig onveilig.
Want ook als je iemand anders raakt is het gewoon een vrachtwagen qua impact/veiligheid.
@Soulmaster: aldus iemand die nog nooit met zo’n wagen heeft gewerkt op de bouwplaats…
@gwnbmw: wij reden vroeger met een aftandse VW transporter afgeladen vol met bouwmateriaal door de prut van de Bijlmermeer om het bij de woningen weer uit te laden.
en ja mijn mening blijf ik houden over dit soort gedrochten
@Soulmaster: OK Boomer
@Soulmaster: voor die tijd reden ze zelfs nog met paard en wagen en was de Bijlmerdump er niet eens. Kun je nagaan.
@Soulmaster: ‘afstandse vw transporter’ en dan dit een gedrocht worden.
@Soulmaster: waarom gelijk weer verbieden ook
@soulmaster: ideale stemmer..
Dan is ie toch wel heeeeel klein…
@amazinglaurent: dan is die reactie wel heeeeel origineel…
@amazinglaurent:
klopt helemaal. Deze “man” kan gerust genderneutraal op zijn visum invullen zonder bang te zijn eruit te worden gepikt bij de body scanner
Zo een gelimiteerde leger versie zou het toch veel beter doen in de VS? Beetje vreemd dat #001 naar Nederland komt.
Nog even los van dat je een C rijbewijs nodig hebt als je meer als een pakje boter mee wil nemen.
@flutterby: Ik denk dat art fout is meestal betekend dit 1 van de 500 en niet #001 als in de eerste gebouwde. Zeker aangezien van deze uitvoering een percentage nr een goed doel gaat zal #001 vast geveild zijn.
@RobUSA: wellicht dat je even de foto’s moet bekijken
@r525:Dat had ik wellicht allang gedaan, dat plaatje zegt niks idd. Het gaat om het chassisnummer 001 oftewel dit zelfde plaatje zit alle 500 stuks. Wellicht had jij wat extra uitleg nodig.
@RobUSA: dan had er denk ik gewoon 1 gestaan ipv 001. Dat duidt toch meer op een oplopende volgorde
Als je zoiets rijdt dan heb je schijt aan wat mensen van je denken. Wat een heerlijk apparaat. Veel toffer dan de zoveelste Vito of Sprinter.
@misterds5: zijn ook lekker te vergelijken, not.
0 neuks gegeven niveau level: oneindig! Wat een apparaat zeg!
Hang hier een oplegger achter van 12 ton en je hebt de meest comfortabele vrachtauto van Nederland. En het zou mij niet verbazen als het ook een van de zuinigste is met dat gewicht.
Als personenwagen/bedrijfswagen lijkt het me het meest nutteloze ding wat je kunt verzinnen. Als het überhaupt al lukt met het leeggewicht.
@lekbak: Het leeggewicht van een F350 6.7 crew cab long wheelbase zit op 3489kg als ik het goed heb. Dus dit kan je enkel met een C rijbewijs rijden. Overigens is een F350 qua cab vrijwel gelijk aan een F250 en een F150, de enige reden om voor een F350 of F450 te kiezen is wanneer je er trailers mee gaat trekken. Het frame is zwaarder en steviger, de koeling is beter en de vering is stugger. Bij de F450 heb je ook zwaardere assen en is de vooras breder. Ga je er trailers van 4 ton of minder mee trekken dan heb je genoeg aan een F150 of hooguit een F250. Een F350 wordt interessant als je 10 ton+ trailers moet gaan trekken.
@MrSkyline: een f150 is wel degelijk een andere auto dan de f250. Overigens is er nog een hele goede reden om voor de 3/4 ton trucks te gaan. Die komen al jaren met dikke diesels. De halve ton trucks nog maar sinds kort, en dan ook met niet zulke hele dikke diesels.
@lekbak: precies. Een mooie 5th wheel dieplader erachter en je eigen grondverzet machine vervoeren naar de klus… Gaaf!
Mag je deze nog met B-rijbewijs rijden?
@harrie: Een standaard F350 Dually weegt 7379lbs, ofwel 3347kg. Mag dus nog nét, maar als je schoonmoeder mee moet, moet je toch even op voor een C-rijbewijs
@edge: Mooie reden dus om dit ding aan te schaffen. Kun je haar altijd thuis laten.
@berlinetta: Tja, ik héb een rijbewijs C. Wat nu?
-edit: nutteloze bijdrage-
Heerlijke bak, mooi voor centrum Amsterdam.
Staat dit ding op portal axles?
@nout: nee gewoon een starre volgens mij
Met mijn 1,97 vind ik dit een beetje krap ogen,, liever een F450 of F650 dan?
@kennone: Liever een f430 dan
@sanderp: scuderia.
@sanderp: wel de scuderia dan.
Gaaf! Gaaf! Gaaf!
Had ik maar een reden (lees: excuus) om hier mee rond te rijden!
Niet dat ik het mij kan veroorloven hoor ?
Nu nog het nog kan, inderdaad!
-edit: nutteloze bijdrage-
@faithnomore: van waar die fixatie op piemels bij een pick-up?
@autogedrocht: bijzonder fenomeen hè. Ze voelen zich wss een beetje onzeker over zichzelf. Daarom maar lekker projecteren op anderen. Aandoenlijk.
Ja de eigenaar zich AUB voor de ‘mijn auto’s rubriek aanmelden? Met voorbaad dank!
Hij is stoer. Maar je kan geen parkeervak of parkeergarage in. Maakt het hok behoorlijk onhandig. Neemt niet weg dat ik hem wil hebben.
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
@johnwaters: Zelf heb ik altijd geleerd dat acties een man maken en niet zijn bezit. Als je auto je “ontmannelijkt” dan was er niet veel “mannelijkheid” om te beginnen..
heerlijk dit!
Zet maar op de oprit! Oh nee, past niet…..
De fotolocatie oogt net wel/ net niet bekend. Ben al naar de Facebook link gegaan om te spieken of er daar wat info stond maar helaas.
Iemand een idee waar de foto’s zijn genomen? Iets in me zegt bij de ENCI Beverwijk, maar er staan een paar schoorstenen die ik niet echt herken.
@nietcreatief: Ik vermoed dat de locatie in Zwolle is aan de bomhofsweg 5 (Zandwinning Zwolle)
@bas1997: dank u
Gaaf ding hoor. Ik zou dit graag eens willen proberen. Zou dit niet als enige auto willen maar voor erbij. Op de ranch. Met een 458 speciale en een RS6 er naast. Dromen moet je hebben.
Niet echt een Ford guy, maar allemachtig wat een beest! Heerlijk.