• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier, de krachtigste bolide van Genève

Auteur: Loek, gepost 7 maart 2019 om 21:26 – 18 Reacties

Battista
Het is niet Bugatti, Ferrari of zelfs Rimac die met die eer strijkt. Nee, het is een designhuis.

Het blijft leuk: het bijkomende voordeel van elektrische auto’s is de enorme power die je relatief makkelijk kunt produceren. Dus als je even je best doet, kom je op krankzinnige waarden uit. Zoals Tesla eerst voordeed, maar ook Rimac volgde hun voorbeeld. Daar komt nog een strijder bij: Pininfarina.

Het Italiaanse designhuis laat hun eigen naam op deze Battista. Technisch is de auto één en al krankzinnige cijfers: 1.900 pk, 2.300 Nm en een acceleratie van minder dan 2 seconden naar de 100 km/u. Die cijfers lijken op die van de Rimac C_Two en dat klopt: de Kroaten helpen Pininfarina met de elektrische componenten. If you can’t beat them, join them.

De auto kan zo’n 450 km ver op één lading, even ver als een Kona Electric dus. Er zullen 150 exemplaren van de Battista komen en Pininfarina wil er zo’n 2 miljoen euro voor vangen. Duur spul, maar goed, de toekomst is kennelijk duur.

Ook interessant!

  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Bloedmooie Pininfarina Battista met 1.900 pk is nu af!
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, battista, Elektrisch, geneve, geneve-2019, hypercars, pininfarina, rimac

Vorig bericht: « DJ La Fuente wordt blij van deze groene Panamera
Volgend bericht: Brabus neemt oude G voor één laatste keer mee naar Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. danone zegt

    7 maart 2019 om 21:36

    Vind dit echt op een 458/488/F8 lijken. Niet met de deuren open natuurlijk en denk er ronde achterlichten bij.

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      7 maart 2019 om 21:53

      @danone: Ik heb hetzelfde. Ik dacht aanvankelijk dat het zelfs een coachbuild was op basis van een 458/488/F8. best wel goed gelukt verder. Alleen die achterlichten zitten me een beetje te hoog, daar krijgt ie een beetje het “opgetrokken wenkbrauwen syndroom” van.

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      7 maart 2019 om 21:54

      @danone: Eens! Ik vind het op zich een gaaf ontwerp, maar die BMW achterbumper is wel even wennen.

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    7 maart 2019 om 21:41

    1900 miljoen miljard Peekaa’sss!

    Login om te reageren
  3. alassad zegt

    7 maart 2019 om 21:48

    Die range haal je natuurlijk nooit als je die 1900 pk’s gaat aanspreken.. waarschijnlijk is 200 km range al een uitdaging als je er flink mee gaat spelen

    Login om te reageren
    • gove zegt

      8 maart 2019 om 08:09

      @alassad: range zegt ook niet zoveel bij benzine/diesel auto’s als je gaat trappen,

      Login om te reageren
  4. koen0373 zegt

    7 maart 2019 om 21:50

    Zal wel een ouwe l*l aan het worden zijn. Maar ik denk dat ik met mijn Elise S1 met Type R blok en 220 pk toch echt een betere fun combi heb op het circuit. 193.000 km op de klok en nog steeds zo lachen.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      7 maart 2019 om 22:05

      @koen0373: Zo gek is die gedachte niet. Precies daarom is de Mx-5 NA ook nog steeds zo populair.

      Login om te reageren
      • koen0373 zegt

        7 maart 2019 om 22:33

        @gandini: ja precies. Leuk hoor, 1900 pk als je voor Hotel de Paris staat, maar ik ben erg benieuwd of dat ook te handlen is. In een bocht of zo.

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          9 maart 2019 om 07:35

          @koen0373: ik geef ze minder dan 2 seconden of ze plakken al achterop bij hun voorligger

          Login om te reageren
  5. v12powerr zegt

    7 maart 2019 om 22:03

    De voorkant doet me sterk denken aan de ferrari sergio, geen positief gegeven overigens

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      7 maart 2019 om 22:22

      @v12powerr: Haha, de Sergio. Wat een raar apparaat is dat ja. ?

      Login om te reageren
  6. suzikubelona zegt

    7 maart 2019 om 22:20

    De achterkant vind ik dan weer op die van de (nieuwe) Honda NSX denken. Ik zet dat ‘nieuwe’ er maar even bij, je zou bijna vergeten dat die bestaat.

    Login om te reageren
  7. nopetrolnofun zegt

    7 maart 2019 om 23:15

    Geef mij dan maar 190 pk en 230 nm en het geluid van Lambo.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2019 om 06:30

    Een mix met het verkeerde van de 458 en het verkeerde van de NSX. Specs zijn natuurlijk idioot.

    Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    8 maart 2019 om 07:51

    Geen foto van de zijkant

    Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      8 maart 2019 om 07:53

      @maferick74: zal ‘m alvast inkoppen, ook niet van de onderkant ;)

      Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    8 maart 2019 om 10:49

    Die Panamera van daarstraks was zelfs nog groener.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North