Hier, de krachtigste bolide van Genève

Auteur: , 18 Reacties

Het is niet Bugatti, Ferrari of zelfs Rimac die met die eer strijkt. Nee, het is een designhuis.

Het blijft leuk: het bijkomende voordeel van elektrische auto’s is de enorme power die je relatief makkelijk kunt produceren. Dus als je even je best doet, kom je op krankzinnige waarden uit. Zoals Tesla eerst voordeed, maar ook Rimac volgde hun voorbeeld. Daar komt nog een strijder bij: Pininfarina.

Het Italiaanse designhuis laat hun eigen naam op deze Battista. Technisch is de auto één en al krankzinnige cijfers: 1.900 pk, 2.300 Nm en een acceleratie van minder dan 2 seconden naar de 100 km/u. Die cijfers lijken op die van de Rimac C_Two en dat klopt: de Kroaten helpen Pininfarina met de elektrische componenten. If you can’t beat them, join them.

De auto kan zo’n 450 km ver op één lading, even ver als een Kona Electric dus. Er zullen 150 exemplaren van de Battista komen en Pininfarina wil er zo’n 2 miljoen euro voor vangen. Duur spul, maar goed, de toekomst is kennelijk duur.



18 reacties

Vind dit echt op een 458/488/F8 lijken. Niet met de deuren open natuurlijk en denk er ronde achterlichten bij.
@danone: Ik heb hetzelfde. Ik dacht aanvankelijk dat het zelfs een coachbuild was op basis van een 458/488/F8. best wel goed gelukt verder. Alleen die achterlichten zitten me een beetje te hoog, daar krijgt ie een beetje het “opgetrokken wenkbrauwen syndroom” van.
@danone: Eens! Ik vind het op zich een gaaf ontwerp, maar die BMW achterbumper is wel even wennen.
1900 miljoen miljard Peekaa’sss!
Die range haal je natuurlijk nooit als je die 1900 pk’s gaat aanspreken.. waarschijnlijk is 200 km range al een uitdaging als je er flink mee gaat spelen
@alassad: range zegt ook niet zoveel bij benzine/diesel auto’s als je gaat trappen,
Zal wel een ouwe l*l aan het worden zijn. Maar ik denk dat ik met mijn Elise S1 met Type R blok en 220 pk toch echt een betere fun combi heb op het circuit. 193.000 km op de klok en nog steeds zo lachen.
@koen0373: Zo gek is die gedachte niet. Precies daarom is de Mx-5 NA ook nog steeds zo populair.
@gandini: ja precies. Leuk hoor, 1900 pk als je voor Hotel de Paris staat, maar ik ben erg benieuwd of dat ook te handlen is. In een bocht of zo.
@koen0373: ik geef ze minder dan 2 seconden of ze plakken al achterop bij hun voorligger
De voorkant doet me sterk denken aan de ferrari sergio, geen positief gegeven overigens
@v12powerr: Haha, de Sergio. Wat een raar apparaat is dat ja. 😂
De achterkant vind ik dan weer op die van de (nieuwe) Honda NSX denken. Ik zet dat ‘nieuwe’ er maar even bij, je zou bijna vergeten dat die bestaat.
Geef mij dan maar 190 pk en 230 nm en het geluid van Lambo.
Een mix met het verkeerde van de 458 en het verkeerde van de NSX. Specs zijn natuurlijk idioot.
Geen foto van de zijkant
@maferick74: zal ‘m alvast inkoppen, ook niet van de onderkant ;)
Die Panamera van daarstraks was zelfs nog groener.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).