Hoe stel jij je nieuwe Porsche 911 samen?

Auteur: , 62 Reacties
Porsche 911 Carrera S (992) '19

Altijd lekker om de dode uurtjes op te vullen.

Het was een drukke nacht. Omdat onze tijd niet synchroon loopt met die van Los Angeles, mocht @ikschrijfookoverautos opblijven om verslag te doen van de introductie van de nieuwe Porsche 911. Zoals je hebt kunnen zien (en kunnen verwachten) heeft Porsche gekozen voor evolutie in plaats van revolutie. Dat is op zich logisch, het is al jaren een succesnummer. Grootste verandering is het verplaatsen van de uitlaten en het breder maken van de bips. Dat heeft een beetje een dubbel effect. Alsof je 25 kilo bent aangekomen én een te kleine string aan hebt.

Porsche 911 Carrera S (992) '19

Jazeker. Het is een dikbil geworden, die 911. Wat ook in de lijn der verwachting ligt, is dat deze auto extreem goed gaat verkopen. Net als bijvoorbeeld de Range Rover, Mercedes-Benz S-Klasse en Bentley Continental GT is de 911 een standaard keuze in zijn segment. Dus wat moet je doen? Juist, je 911 een beetje bijzonder samenstellen. De dames en heren van de IT-afdeling van Porsche zijn er snel bij, want de configurator is live!

Porsche 911 Carrera 4S (992) '19

Zo kunnen we ook zien wat de verdere verschillen zijn met de 991. Ten eerste de kleuren. Er is een nieuwe zilvertint (Dolomietzilver) en een nieuwe blauwtint (Gentiaanblauw). Dat je het even weet. Groen gaat het helemaal worden in 2019. De 992 is namelijk leverbaar met twee groene tinten: Aventuringroen en het bekende Lizardgroen. Alle velgen lijken op die van de 991, maar zijn net even anders. Ook nieuw is de diameter: voor krijg je 20″ velgen, maar achter is het nu zelfs 21″, net zoals het geval is bij de 911 GT3 RS (991.2).

Porsche 911 Carrera S (992) '19

De configurator is nog niet heel uitgebreid, zoals vaker het geval bij de aanvang van productie. Zo is het nog niet mogelijk om schaalstoelen te bestellen en zijn er nauwelijks ‘Porsche Exclusive Manufaktur’ opties. Wel opvallend: De 992 is er enkel als Carrera S en Carrera 4S, terwijl voorheen de AWD-modellen een paar maanden later gelanceerd worden. Waarschijnlijk is het gedaan vanwege de populariteit van het model. De Porsche 911 (992) is per direct te bestellen.

Porsche 911 Carrera S (992) '19



62 reacties

Kijk, even lekker met de configurator spelen tijdens de lunch!
@dutchdriftking: of tijdens het werk😬
@yannickvveelen: Dat is het mooie van werken voor Autoblog. In de tijd van de baas gewoon 911’jes samenstellen, en @autoblogger kan er niet boos op worden. Want ja, artikel ;-)
@willeme: oeh, bijna vergeten! Ik wilde nog reageren vorige week op bohemian rapsody etc. Het punt is nu juist dat het geluid van Ferrari uniek is (lamborghini doet rrronk, porsche doet rrrrrrrrr, geitje doet beeeehh) ongeveer net als bij fm.

Bij de tribute probeerden velen nummers van Queen te zingen en zakten massaal door het ijs (behalve gm) much like vele waggies die Ferrari of aston martin proberen te benaderen.

Anyway, porsche liefhebbers doen mij denken aan mensen die de natuur in Nederland prachtig vinden, niets wetende van de grand canyon, het amazone gebied, de himalaya etc.

Mooi weiland, die 911
@piedlourd: ik heb liever een fijn haventje. Lekker
@piedlourd: ??? Ik begrijp de context even niet. Queen? Ferrari? Huh?
@willeme: ja wel blijven opletten. Je had het vorige keer over bohemian rapsody (ff terugzoeken) en dat heb ik toevallig onthouden – kan ik verder ook niks aan doen) maar het gaat over het geluid van Ferrari versus andere sportwagens. Die zijn ook niet verkeerd, maar halen het toch niet bij Ferrari, bijvoorbeeld de portofino
@piedlourd: wat heeft het geluid met de configuratie van de 992 te maken? Ik snap de context nog steeds niet.

Portofino klinkt als een metalen bak met roestige spijkers. Flatplane crank, twee turbo’s en een klein slagvolume zijn geen garantie voor een lekkere sound.
@willeme: euh.. Configureer geen 911 maar een portofino. Dat is de context denk ik dan.
Die reageert erg onrustig op het gaspedaal, met een andere afstelling en sportuitlaat klinkt hij toch echt wel goed hoor.. Ik heb een trackday gehad en een paar rondes gereden; prima ding. 911heeft wel mooier dashboardkastje en betere navigatie, dat wel
@piedlourd: ??? Ben je aan het drinken? Ik begrijp er namelijk niet zoveel van. Dit artikel gaat over de configurator voor de nieuwe Porsche 992. Wat heeft dat in de verste verte te maken met de Portofino? Compleet andere auto. Enige 911 die erbij in de buurt komt (eigenlijk er dik aan voorbij gaat ;-)) is de 911 Turbo S Cabriolet. Ferrari biedt geen auto’s aan in dit segment, dus niet echt relevant mijn inziens.
@willeme: nee hoor, ik ben gewoon nuchter. Mijn punt sloeg eigenlijk op vorige week, de eerste beelden van de nieuwe (….) 911 en natuurlijk niet op deze draad over de configurator. Want ik wil natuurlijk niet dood gevonden worden in de configurator van de 911.

Zo, ik hoop dat de verwarring nu is weggenomen.
@piedlourd: Proost!!
@willeme: soms moet je het ook niet begrijpen maar beleven.. mij geit maakt overigens geen geluid en de Prius doet RONKKK… vermoedelijk iets stuk maar dat is voor morgen.
@yannickvveelen: AB staat eigenlijk altijd wel open.
Ronde dikke billen in kleine onderbroekjes is helemaal hot vandaag de dag dus ik snap de evolutie wel.
@evdw: met een rode string inderdaad
Fisherprice geel graag, zoals den deze die ik recent gespot heb:

Image

Waarom? Anders loopt mijn vriendin steeds naar de foute auto op de parking moest ie in leasegrijs zijn…
@volvo_440_turbo: p1 arena
@reeybehn: Bijna juist :D Onze Lieve Vrouw ziekenhuis Aalst, ondergrondse parking
Heerlijk dat Porsche nieuwe modellen altijd meteen in de configurator gooit. Bij andere merken kun je daar soms maanden op wachten.
Het is gelukt hoor! https://cc.porsche.com/icc_euro/ccCall.do?rt=1543403606&screen=1920×1200&userID=HO&lang=nl&PARAM=parameter_internet_nl&ORDERTYPE=992420&CNR=C20&MODELYEAR=2020&hookURL=https%3a%2f%2fwww.porsche.com%2fnetherlands%2fnl%2fmodelstart%2fall%2f
@dutchdriftking: ho ho, moet daar geen porno-rood interieur in?!
@2wheeler: Hij pakt de instellingen niet over. Camel interieur met bordeax rood uiterlijk. Zo veel mogelijk opties en de standaard zilveren wielen.
Zag laatst een Cayenne rijden met een mooie donkerblauwe carrosserie, zilvergrijze velgen met gele remklauwen daarachter en een cognac interieur. De obligate zwarte details en bestelbus ramen waren achterwegen gelaten. Een erg geslaagde uitrusting die elke auto wel goed staat imo, zo ook mijn fictieve nieuwe 911.
Ik vindt hem niet mooi eigenlijk. Door het plastic waar de uitlaten zich bevinden oogt de 992 goedkoop uit.
@mercedesamg63: Wel, een zwarte voor jou dan, dan valt het zwarte plastic zo niet op ;)
@Volvo_440_turbo: zeker mee eens, maar 911’s zijn toch wel wagens die unieke kleurtjes moeten hebben.
@mercedesamg63: Inderdaad, een speciale auto een speciale kleur… De kans, met dit goedkoper ogend plastic, is groot dat deze Porsche sneller gedateerd gaat lijken vrees ik een beetje. Echt lelijk lelijk vind ik hem niet maar inderdaad, een beetje goedkoper ogend…
Met een paar liflafjes erop (schuifdak, kleur, Burmester en wat kleiner spul), zit de prijs van ’n Carrera S zo aan de 180K plus. Da’s best een beetje geld. Maar als een 911 je ding is, heb je voor die somma wel een auto, die goedbeschouwd weinig tot niets te wensen overlaat.
Zowel als de exterieur als de interieur zijn er niet bepaald mooier op geworden. Ook jammer van de digitale toerenteller.
@appeltaartislekker: digitale toerenteller ?
Jammer dat die uitlaten er zo raar onder zitten. Misschien als ze zwart zijn dat het mooier is of een ander model dan 2x ovaal.
Wat is dat met die fabrikanten die allemaal fan zijn van smurfen. Tegenwoordig zie je met grote regelmaat smurf blauw. Ontstaat het omdat die mensen smurffetish zijn? Waren ze vroeger verliefd op smurfin? Persoonlijk heb ik helemaal niks met dat smurf blauw.
@Bo1972: dus omdat jij er niets mee hebt ligt het aan een ander? Dat is best gek eigenlijk!
@rhellema: niemand kan voor een ander denken. Ik zeg ook niet dat het aan iemand ligt, ik vind het opvallend dat smurf blauw een kleur is die merken in exotische prijzen veelvuldig gebruiken.
@Bo1972: Gargamel?
@Bo1972: niemand verplicht je om die kleur te nemen. Toch?
Oei, kom makkelijk op 225.000 voor de 4S. En dat nog zonder de meerprijs voor British Racing Green, waarin ik ‘m zou bestellen. Nu alleen nog een loterij winnen.
Waarom samenstellen? Ik heb niet eens een fatsoenlijke winterjas!
Wat een prijzen vergeleken met de 991.2 ze zijn bijna 20 k duurder geworden en das allemaal BPm.dus belasting,,,,

Schande gewoon ,lekker wachten op de Taycan ,,,
@brera22: ja, de taycan kan het laatst beetje van het “Porsche imago” af breken in sobere nieuwe emissie vriendelijke stofzuigers
Ik kwam ook op bijna 210K op de 4s Pfffff daar zat bijna 35 K een Bpm op
Gewoon de meest populaire configuratie en snel verpatsen om een Ferrari te kopen. Dat rijdt tenminste wel goed en maakt mooi geluid. Jaja, ik weet het, dashboardkastje, dorpelverlichting en leeslampjes van porsche zijn beter maar ik let nu eenmaal meer op acceleratie, remmen, wegligging, bochtgedrag en glorieus geluid. Dat rrrrrrrrr is sssaaaaaii
@piedlourd: en daar ga je dan je “Opel met Italiaans pak” op inruilen ? Succes :-P
@amghans: Nee, dat is mijn lievelingsopel ; die hou ik lekker.
Maar ik heb gewoon veel liever een fijn haventje dan een kikker met een iets andere sleuf tussen de bumper en voorklep waardoor je kan zien welk type het is.

Jullie zijn zeker ook zo teleurgesteld als je in de winkel geen luchtgekoelde tv met zo’n vertrouwde dikke bult aan de achterkant meer kan krijgen? Oud en vertrouwd design, een echte klassieker!
@piedlourd: veel plezier met je haventje dan maar, ouwe fantast 😂
@amghans: nou, ik heb net nog even in een amg gt r gezeten ; indrukwekkende machine maar ik ga toch voor de portofino als ik de loterij win en anders een 456
@piedlourd: koop dan gewoon meteen een Ferrari, voor 100k heb je al een F430 voor de deur staan. Met zo’n configuratie ga je echt geen winst maken
@autospotterkerkrade: ik ben aan het zoeken naar een mooie 456 voor een goede prijs. Moeilijk maar het gaat wel lukken
Die bumpers doen mij denken aan een Renault 19 en ze hebben nog steeds niet genitaalroze, alleen blauw
Mag ik ff kwijt dat ik die nieuwe sportuitlaat ongeveer een miljoen keer zo lelijk vind als de oude. Leuk 2 van die stortkokers, op een audi. Doe mij maar 2 subtiele pijpjes in het midden.
Nieuw? Ziet er exact hetzelfde uit als de vorige en als de vorige en als de vorige….. wat een faalauto.
Ik ben er na veel spelen met de configurator en het bekijken van diverse filmpjes van de 992 eindelijk achter waarom de achterkant zo lomp oogt. De kentekenplaat. Die zit veel te laag, waardoor je een optisch enorm groot stuk tussen de lichtbalk en de kentekenplaat krijgt. Een uitsparing op die locatie met daarin de kentekenplaat, zoals hier te zien op het uitgaande model GTS zou de 992 echt goed doen: https://i.imgur.com/ItP73by.jpg
Gelukt:
http://www.porsche-code.com/PKGH4KB5
@lyon1845: dit is niet het nieuwe model xd
Zal ongetwijfeld heerlijk rijden, maar deze nieuwe is wel erg dik, beetje lomp eigenlijk.

Ik houd het liever bij mijn 9934S en 991C2S mk1…
Waarvan ik zelf de 993 veruit de mooiste vd twee vind, maar smaken verschillen natuurlijk
@buddy991: Heerlijke combi. 993 als heerlijke mechanische, snerpende beleving. En een 991 als.moderne alleskunner. Ben niet jaloers aangelegd, maar komt nu toch wel de kop opsteken. 😉
Het maximale wat je kunt bereiken is : €238.665 , dus zo’n €75.145 aan opties!!!, voor dat geld kun je nog een kale cayman erbij kopen
Zoals op de header.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).