Het kan dus wel, een elektrische SUV bouwen die er gewoon strak uitziet.
Elektrische auto’s zijn voor veel mensen even wennen. Wat dan vaak niet helpt is dat fabrikanten kiezen voor uitgesproken (lees: lelijke) designs. Daarnaast hebben EV’s vaak wat ongelukkige proporties.
We zien niets van dat alles bij de nieuwste EV van Honda. Dit is namelijk een elektrische auto die er helemaal niet uitziet als een elektrische auto. En dat is meestal een goede zaak. Of zijn we nu heel conservatief?
Honda’s nieuwste EV draagt de naam Prologue. Voordat je al te enthousiast wordt: deze is bedoeld voor de Amerikaanse markt. Ondanks het feit dat het een EV is gaat deze auto dus aan onze Europese neus voorbij.
In hoeverre dat een gemis is moet nog blijken, maar op het uiterlijk hebben we in ieder geval weinig aan te merken. De proporties kloppen gewoon en het design is heel clean, zonder allerlei overbodige fratsen. Een klassiek gevalletje ‘less is more’.
Zoals ze het graag zien in de VS is de Honda Prologue een flinke jongen. Met een lengte van 4,88 meter is het een auto van Touareg-formaat. De Prologue heeft bovendien een bijzonder lange wielbasis van 3,09 meter. Daarmee is de wielbasis zelfs groter dan die van een Escalade.
De Honda Prologue is ontwikkeld in samenwerking met GM. De technische details zijn nog niet bekend, dus we moeten het voor nu even doen met de foto’s. Honda heeft al wél plaatjes van het interieur. Daarmee doen ze het beter dan Maserati, want de binnenkant van de nieuwe GranTurismo hebben we nog niet gezien.
Dat de specificaties nog niet bekend zijn heeft ongetwijfeld iets te maken met het feit dat de Honda Prologue pas in 2024 op de markt komt. Daarmee zijn ze niet bepaald vroeg, maar daar hebben wel meer Japanse merken last van.
harrie zegt
Goeie familiebak, zou Kelly dan toch zwanger zijn?
Edge zegt
Goed ontwerp. Modern, clean en optisch lekker laag en breed. Mijn enige punt van kritiek zijn de letters “Honda” op de zwarte balk op de achterklep. Dat hadden allemaal hoofdletters moeten zijn, of liever nog gewoon een mooi chroomkleurig Honda-logo.
Qua interieur vind ik het iets minder. Dat infotainmentscherm ziet er simpelweg niet mooi uit. De bezel links is veel te groot. Ik snap dat ze dat doen om ruimte te maken voor een draaiknop, maar zorg dan dat die lege ruimte daaronder ook benut wordt. Ook de UI van het infotainmentsysteem en het instrumentencluster vind ik erg oudbollig ogen, alsof het uit een auto van 10 jaar geleden komt. Wat dan wel weer een dikke pluim verdient is die grote rij met knoppen. Er gaat niks boven een stel knoppen voor de meest gebruikte functies.
Edge zegt
Oh. en vergeet ook dat stuur niet. Linksonder zit een blanco plaatje. Dat ziet er direct zo goedkoop uit als de rest van het stuur wel netjes gevuld is met knopjes.
vonklausenburg zegt
Wat een fijne wagen om te zien. Zowel van buiten als van binnen gewoon erg clean! Als dit de voorbode is van wat Honda wereldwijd gaat brengen raak ik misschien zelfs overtuigd om eens een proefritje te doen.
HzR zegt
Mooi geintegreerde schermen ook…
meetsysteem zegt
Van buiten best fraai, binnenin wat minder, vooral de middenconsole/tunnel. Echt voor de Amerikaanse markt zo te zien.
B00G1E zegt
Waar laat je anders die big gulps achter. minimaal 4x liter in de cupholders
utregcity zegt
Mooi hoor. Een heule grote e. Én gewoon knoppen voor de ventilatie en zo. 👍
Jagris zegt
De achterkant vind ik wel heel erg op een range rover velar lijken en de voorkant op het nieuwe opel design. Maar een mooie auto deze honda!
autodrome zegt
Dat Honda logo is knap gedateerd ……
Flatsix zegt
Da’s ‘Heritage’ jonguh.
Je ziet nu veel fabrikanten teruggrijpen op hun oh zo rijke historie, omdat elektrificatie nog meer eenheidsworst van auto’s dreigt te maken.