• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda Prologue is een gelikte elektrische SUV

Auteur: machielvdd, gepost 6 oktober 2022 om 17:58 – 11 Reacties

Het kan dus wel, een elektrische SUV bouwen die er gewoon strak uitziet.

Elektrische auto’s zijn voor veel mensen even wennen. Wat dan vaak niet helpt is dat fabrikanten kiezen voor uitgesproken (lees: lelijke) designs. Daarnaast hebben EV’s vaak wat ongelukkige proporties.

We zien niets van dat alles bij de nieuwste EV van Honda. Dit is namelijk een elektrische auto die er helemaal niet uitziet als een elektrische auto. En dat is meestal een goede zaak. Of zijn we nu heel conservatief?

Honda’s nieuwste EV draagt de naam Prologue. Voordat je al te enthousiast wordt: deze is bedoeld voor de Amerikaanse markt. Ondanks het feit dat het een EV is gaat deze auto dus aan onze Europese neus voorbij.

Honda Prologue
Honda Prologue
Honda Prologue

In hoeverre dat een gemis is moet nog blijken, maar op het uiterlijk hebben we in ieder geval weinig aan te merken. De proporties kloppen gewoon en het design is heel clean, zonder allerlei overbodige fratsen. Een klassiek gevalletje ‘less is more’.

Zoals ze het graag zien in de VS is de Honda Prologue een flinke jongen. Met een lengte van 4,88 meter is het een auto van Touareg-formaat. De Prologue heeft bovendien een bijzonder lange wielbasis van 3,09 meter. Daarmee is de wielbasis zelfs groter dan die van een Escalade.

De Honda Prologue is ontwikkeld in samenwerking met GM. De technische details zijn nog niet bekend, dus we moeten het voor nu even doen met de foto’s. Honda heeft al wél plaatjes van het interieur. Daarmee doen ze het beter dan Maserati, want de binnenkant van de nieuwe GranTurismo hebben we nog niet gezien.

Dat de specificaties nog niet bekend zijn heeft ongetwijfeld iets te maken met het feit dat de Honda Prologue pas in 2024 op de markt komt. Daarmee zijn ze niet bepaald vroeg, maar daar hebben wel meer Japanse merken last van.

Ook interessant!

  • Max Verstappen neemt het op voor Vips na racistische uitlatingen
    Kan Max Verstappen de Honda e nog redden?
  • Zien Honda's er straks uit als Tesla Cybertrucks?
  • McLaren overweegt nu toch een SUV
    McLaren overweegt nu toch een SUV
  • Krijgt de geflopte Honda NSX tóch weer een opvolger?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Honda, prologue

Vorig bericht: « Morgan die crashte op de A30 kan nu van jou zijn
Volgend bericht: Dit is de nieuwe, altijd geëlektrificeerde Kia Niro »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    6 oktober 2022 om 18:35

    Goeie familiebak, zou Kelly dan toch zwanger zijn?

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    6 oktober 2022 om 19:05

    Goed ontwerp. Modern, clean en optisch lekker laag en breed. Mijn enige punt van kritiek zijn de letters “Honda” op de zwarte balk op de achterklep. Dat hadden allemaal hoofdletters moeten zijn, of liever nog gewoon een mooi chroomkleurig Honda-logo.

    Qua interieur vind ik het iets minder. Dat infotainmentscherm ziet er simpelweg niet mooi uit. De bezel links is veel te groot. Ik snap dat ze dat doen om ruimte te maken voor een draaiknop, maar zorg dan dat die lege ruimte daaronder ook benut wordt. Ook de UI van het infotainmentsysteem en het instrumentencluster vind ik erg oudbollig ogen, alsof het uit een auto van 10 jaar geleden komt. Wat dan wel weer een dikke pluim verdient is die grote rij met knoppen. Er gaat niks boven een stel knoppen voor de meest gebruikte functies.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      6 oktober 2022 om 19:17

      Oh. en vergeet ook dat stuur niet. Linksonder zit een blanco plaatje. Dat ziet er direct zo goedkoop uit als de rest van het stuur wel netjes gevuld is met knopjes.

      Login om te reageren
  3. vonklausenburg zegt

    6 oktober 2022 om 19:05

    Wat een fijne wagen om te zien. Zowel van buiten als van binnen gewoon erg clean! Als dit de voorbode is van wat Honda wereldwijd gaat brengen raak ik misschien zelfs overtuigd om eens een proefritje te doen.

    Login om te reageren
  4. HzR zegt

    6 oktober 2022 om 19:10

    Mooi geintegreerde schermen ook…

    Login om te reageren
  5. meetsysteem zegt

    6 oktober 2022 om 19:15

    Van buiten best fraai, binnenin wat minder, vooral de middenconsole/tunnel. Echt voor de Amerikaanse markt zo te zien.

    Login om te reageren
    • B00G1E zegt

      6 oktober 2022 om 19:44

      Waar laat je anders die big gulps achter. minimaal 4x liter in de cupholders

      Login om te reageren
  6. utregcity zegt

    6 oktober 2022 om 20:13

    Mooi hoor. Een heule grote e. Én gewoon knoppen voor de ventilatie en zo. 👍

    Login om te reageren
  7. Jagris zegt

    6 oktober 2022 om 22:34

    De achterkant vind ik wel heel erg op een range rover velar lijken en de voorkant op het nieuwe opel design. Maar een mooie auto deze honda!

    Login om te reageren
  8. autodrome zegt

    6 oktober 2022 om 23:04

    Dat Honda logo is knap gedateerd ……

    Login om te reageren
    • Flatsix zegt

      7 oktober 2022 om 06:27

      Da’s ‘Heritage’ jonguh.
      Je ziet nu veel fabrikanten teruggrijpen op hun oh zo rijke historie, omdat elektrificatie nog meer eenheidsworst van auto’s dreigt te maken.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North