• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huh? Jeep Gladiator met Maserati motor?

Auteur: willeme, gepost 13 juli 2020 om 13:01 – 25 Reacties

Jeep Gladiator met Maserati motor

Yep, de Jeep Gladiator krijgt een Maserati motor onder de fraaie kap. Sommige dingen zijn logischer dan verwacht.

Sommige combinaties lijken in eerste instantie heel erg vreemd. Peter R. de Vries en bescheidenheid. Johan Derksen en politieke correctheid. @Jaapiyo en een voorliefde voor frontoverhang. Het komt gewoon raar over.

Temperamentvol

Dat kun je ook zeggen van de combinatie van een temperamentvolle Italiaanse zescilinder in het vooronder van een van de meest ouderwetse autotypes: de pick-up. In dit geval gaat het om de Jeep Gladiator, een bedrijfswagen-versie van de Wrangler, als het ware.

Zwart

Kleine pick-up

De Gladiator past een beetje in de klasse van de Ford Ranger. Waar die auto’s vaak voornamelijk heel erg praktisch en doelmatig zijn, is de Gladiator juist heel erg stoer. De Gladiator is op dit moment leverbaar met een 3.6 Pentastar motor, goed voor 295 pk en 353 Nm. Met name dat laatste is niet bijzonder ondrukwekkend.

Jeep Gladiator met Maserati motor

VM motori

Gelukkig heeft FCA besloten dat er binnenkort een Jeep Gladiator met Maserati motor leverbaar is. In dit geval gaat het om de ‘EcoDiesel’. Heel erg mooie marketing, maar het is natuurlijk de VM Motori A 630 motor. Een gietijzeren V6 diesel met aluminium kop, vier kleppen per cilinder en common-rail in spuiting. Wij kennen de motor onder andere van de Maserati Ghbili, Levante en Quattroporte.

V6

600 Nm

In de Jeep Gladiator is de motor goed voor een maximum vermogen van 260 pk en een maximaal draaimoment van 600 Nm. QUa vermogen dus ietsje minder, maar het koppel is natuurlijk het belangrijkste bij deze grijs kenteken versie.

Jeep Gladiator met Maserati motor

Vierwielaandrijving

Deze Jeep Gladiator met Maserati motor krijgt standaard de extra sterke Dana 44 assen aan de voor- en achterzijde mee. Deze waren voorheen voorbehouden aan de Rubicon-modellen. De motor is gekoppeld aan een automatische transmissie, een achttraps automaat van ZF. De Gladiator is standaard voorzien van vierwielaandrijving. Dat laatste is niet gemeengoed in deze bedrijfswagen klasse.

Rubicon

Nederland

De Gladiator is vooralsnog niet in Nederland leverbaar. Mocht de auto conformeren aan de regels betreft het grijs kenteken, zou het een gaaf alternatief zijn op bijvoorbeeld een bus met dubbele cabine. De civiele versie van de Gladiator, de Wrangler, is wél leverbaar in Nederland. Deze kun je zelfs als extra luxe en/of stoere Brute krijgen.

Jeep Gladiator met Maserati motor

Ook interessant!

  • Next Level Gladiator
    Next Level Gladiator is overbodig maar wel leuk
  • Nep-Jeep
    Nep-Jeep is meer Jeep dan echte Jeep
  • Video: Jeep loopt lichte rolschade op
  • Video: Ford duwt Jeep van de rijbaan

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Diesel, gladiator, Jeep, Maserati, v6

Vorig bericht: « Zoveel BPM mist de overheid dankzij dalende verkopen
Volgend bericht: Wachttijd gaafste limousine helaas bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    13 juli 2020 om 13:11

    Over smaak valt niet te twisten, maar zijn er mensen die dit mooi vinden?

    Login om te reageren
    • donaldjgarrison zegt

      13 juli 2020 om 13:22

      @gregorius: ja. Ik als BMW/Audi RS rijder vind dit mooi en gaaf. Zou graag zo’n ding grijs kenteken op mijn zaak rijden. En dan een liftkit, 38” banden, stalen bumpers, lier monteren etc.

      Login om te reageren
    • htadema zegt

      13 juli 2020 om 13:29

      @gregorius: Ik! En ik vind ‘m fantastisch (althans de Rubicon). Staat iedere avond voor het raam geparkeerd zodat ik er naar kan kijken. Bulten karakter. Passend in mijn leven, m’n leukste auto ooit …

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 juli 2020 om 13:30

      Kinderen jonger dan 5 misschien?
      Maar ik zat ook de foto’s te kijken en dacht “ze hebben geen Maserati motor nodig maar een Maserati designer”. Dit ding is zo lelijk, heeft zo’n enorme wielbasis, is zo onhandig lang, deze kies je alleen maar om anders dan anders te zijn.

      Login om te reageren
    • estoque zegt

      13 juli 2020 om 14:53

      @gregorius: ja! Ik! Mijn angst is alleen dat de Amarok V6 die ik nu rijd, een vele betere auto is. Gewoon in alle opzichten. Maar de Gladiator wint het qua stoere-looks! Dikke banden, iets verhogen, dikke lier erop en een ledbalk. Ik vind hem vet!

      Login om te reageren
    • PAN zegt

      14 juli 2020 om 20:18

      @gregorius: ja heel gaaf ding. Hopelijk is betrouwbaarheid super want dat hoort bij zo’n auto

      Login om te reageren
  2. Maarten123 zegt

    13 juli 2020 om 13:13

    Dit gaat een grijze import knaller worden. Mooie schone krachtige diesel erin, maar toch de aaibaarheid van een klassieke Jeep. Voor wie een RAM iets te lomp is.

    Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      13 juli 2020 om 16:39

      Goh, voor mensen die graag zware dingen slepen valt een Gladiator toch af. Zelf met towing pack kom je niet aan 3500 kg sleepvermogen. Een Ram oid trekt die 3500 kg alsof het niks is.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    13 juli 2020 om 13:20

    Tja, ik ben er niet voor in de markt, maar voor Dusa is het een mooie aanvulling van het assortiment.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    13 juli 2020 om 13:27

    Past de Gladiator in de klasse van de Ford Ranger? Gevoelsmatig is de Ranger toch een heel stuk kleiner. De Gladiator oogt meer als een auto die in het niemandsland tussen de F-150 en Ranger in valt.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      13 juli 2020 om 13:37

      Nee de Ford Ranger past in het handschoenenvakje van de Gladiator denk ik. Mein himmel wat een landboot!

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      13 juli 2020 om 15:19

      @Edge: Ja, qua laadvermogen etc. valt de Gladiator in de zelfde klasse als de Ranger. In de US dan, de Europese Ranger steekt er met kop en schouders bovenuit, maar die komt qua capaciteit dan ook aardig in de buurt van de F-150.

      Login om te reageren
  5. realhustler zegt

    13 juli 2020 om 13:39

    Ik kijk graag TFL op jijbuis, en zij zijn kritisch, maar toch ook enthousiast over het laatste model Wrangler en ook de Gladiator.
    In Nederland is het een vrij zinloze auto, maar als je off road als hobby hebt, 4×4 pickups zijn best capabel op onverhard, maar echt offroad is de Gladiator ze allemaal de baas. Wel is hij in verhouding erg duur.

    FCA / Jeep heeft de nieuwe Wrangler de looks weten te geven van de oude Wrangler, maar de auto is veel moderner, rijdt veel beter ook op de weg, en het interieur en infotainment systeem is van Europese kwaliteit, vooral daarop scoort hij veel beter dan andere Amerikaanse pickup aanbieders. Nu is het nog even wachten op de V8. In USA lijkt het wel of iedereen een V8 swapt in zijn oude Jeep.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 juli 2020 om 13:50

      “en het interieur en infotainment systeem is van Europese kwaliteit”
      Maar als dat infotainment van Peugeot kwaliteit is dan is het nog steeds een paar lichtjaren verwijderd van BMW kwaliteit.

      Login om te reageren
      • Atmosferie zegt

        13 juli 2020 om 14:00

        Alsof je een peperduur BMW-esque infotainment wil hebben in je Gladiator.
        Een Peugeotschermpje zou voor mij prima zijn.
        En trouwens, ook al zou het bagger zijn, het is een Gladiator, so who cares?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          13 juli 2020 om 15:01

          Daar heb je een punt. Een Gladiator rijden doe je uit masochistische motieven en daar past geen goed infotainment bij.

          Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    13 juli 2020 om 14:00

    Dat blok is ook logischer in een Jeep dan in een Maser imho.

    Login om te reageren
  7. scalvaro zegt

    13 juli 2020 om 14:04

    Voorkant: oké. Motor: top…. maar wat een lelijke overgang van cabine naar bak. Gruwel! Lijkt wel of het er aangeplakt is.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 juli 2020 om 21:19

      @scalvaro: joh… If it sounds like a duck, looks like a duck, walks like a duck, then maybe it’s a… Duck! Zo hoort een bak van een pickup truck eruit te zien namelijk: er aangeplakt. Lekker stoer en utilitaire, niks mooier maken dan het is.

      Login om te reageren
  8. boerie zegt

    13 juli 2020 om 14:46

    Is dit niet het diesel blok uit de jeep grand cherokee?

    Login om te reageren
  9. MrSelected zegt

    13 juli 2020 om 15:04

    Leuk om te hebben als grijs kenteken wagen! Benieuwd wat de ex ex prijs gaat zijn, als hij omgekeurd kan worden.

    Login om te reageren
  10. RazorHead zegt

    13 juli 2020 om 16:38

    Tja, hopelijk heeft de Gladiator met deze motor eindelijk eens een mooi sleepvermogen.
    Ik was aan het kijken naar deze om mijn 2014 GMC Sierra te vervangen maar ga toch mooi voor een F-150 gaan denk ik. Buiten het feit dat een Gladiator minder comfortabel is, valt het sleepvermogen enorm tegen! Zelf met towing pack kom je niet aan 3500 kg, terwijl mijn huidige GMC in feite 4350 kg mag trekken.

    Login om te reageren
  11. Dutchcarwizard zegt

    13 juli 2020 om 19:58

    Een VM blok dus, net als in zoveel Chrysler producten.

    Login om te reageren
  12. Foramen zegt

    13 juli 2020 om 21:39

    Gaat niet op grijs kenteken leverbaar zijn, een vriend van me heeft de enige. Hoop gezeur met onenigheid tussen rdw en belastingdienst.
    Grijs kenteken was hem door rdw toegezegd, belastingdienst heeft dit teruggedraaid nadat hij al op kenteken stond.

    Login om te reageren
  13. driftkicker zegt

    21 juli 2020 om 16:50

    Nee. Doe mij maar een Toyota Tundra.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North