• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huh? Mercedes wil juist méér competitie in Formule 1

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 20 januari 2018 om 11:58 – 8 Reacties

Huh? Mercedes wil juist méér competitie in Formule 1


Buitensporige dominantie heeft de Duitsers in een lastige situatie gebracht.

Dieter Zetsche, beter bekend als ‘de man met de snor‘, doet in een recent interview met Autocar een boekje open over de huidige stand van zaken binnen de Formule 1, en werpt daarbij zijn heldere en sportieve kijk op de sport de wereld in. Het is volgens hem noodzakelijk dat andere teams de zaken op orde krijgen, zodat de sport niet tenonder gaat aan hun dominantie.

In het gesprek bevestigt Zetsche dat Mercedes wel degelijk voor de lange termijn verbonden is aan de Formule 1, ondanks dat hij ziet dat de spanning er na vier achtereenvolgende kampioenschappen wel een beetje vanaf is. Het Formule 1-team van Mercedes wordt al sinds 2014 aan het begin van elk seizoen gezien als het te kloppen team. Een vleiende bevestiging van hun harde werk, maar een kritiek punt voor de interesse van de fans. Zetsche zou het daarom liever anders zien.

“I have said many times the best outcome would be winning the championship by one point in the last race. Being on the track last half of last season I was not that sure of my statement!”

Zetsche volgt deze gedachte op met de wetenschap dat de nieuwe regels van afgelopen seizoen een hoop goeds hebben gebracht voor de spanning binnen de sport, maar dat er nog altijd ruimte is voor verbetering.

To be clear, we want to be successful and we want the platform to be successful and when one is dominant that doesn’t help. We need stronger competitors and rule changes which give new cars to everybody and to some extent, this last season was that change.

In dat opzicht bevindt Mercedes zich in een lastig parket, gezien het enerzijds een garantie wil dat ze kan meedoen om de eindzege, maar anderzijds niet té dominant wil zijn, wetende dat het de interesse zou beslechten. Misschien toch maar motoren leveren aan de vijand?

Dieter hoopt deze interesse ook op andere manieren te kunnen verwerven. Zetsche zou bijvoorbeeld graag meer fan-interactie willen zien, zowel thuis als op het circuit. Met name dit laatste punt is wat betreft Zetsche noodzakelijk. In zijn optiek mag de aantrekkingskracht van het bezoeken van een race nooit verdwijnen, en moeten de prijzen van de kaartjes in de gaten gehouden worden, zodat deze niet te duur worden. Het gaat immers niet om het geld, toch?

Ook interessant!

  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton
  • Romain Grosjean keert terug in de Formule 1 voor Mercedes
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Dieter-Zetsche, Formule 1, Mercedes, Racing

Vorig bericht: « Vang je eigen boeven met deze originele Renault van de Gendarmerie
Volgend bericht: Dit is de duurste Ford van Autotrack »

Lees Interacties

Reacties

  1. volvonerdy70 zegt

    20 januari 2018 om 12:14

    Logische uitleg, maar als ze er als RedBull voor hadden gestaan miepten ze weer anders. Laten we hopen op een spannender seizoen!

    Login om te reageren
  2. piquet1986 zegt

    20 januari 2018 om 12:54

    Blaaaaaaaa, blaaaaa, blaaaa. Bang dat de cijfertjes dalen bij een te lange dominatie periode. Niets meer niets minder.

    Login om te reageren
  3. justthelaw zegt

    20 januari 2018 om 12:56

    Als ze het zo spannend willen maken moeten ze redbull een motor leveren.

    Login om te reageren
  4. dirkv zegt

    20 januari 2018 om 13:16

    Wat zal de man met de snor zijn best gedaan hebben om zijn gezicht in de plooi te houden tijdens dat interview. Waarschijnlijk had hij het liever schaterlachend uitgebruld “wij zijn de beste en de rest bakt er niets van!”
    Maar ja, hij moet wel de professionele Duitser uithangen dus maakt hij er maar een bla bla verhaal van.

    Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    20 januari 2018 om 15:56

    Ik hoop op een spannend seizoen met veel verschillende winnaars

    Login om te reageren
  6. Silverarrow zegt

    20 januari 2018 om 16:10

    De auto is nu zo dominant dat ze best zelf een beetje kunnen sturen met hier en daar wat mindere resultaten om wat meer spanning te creeren. Toch doen ze dat niet. Gek he?

    Login om te reageren
  7. willemseles zegt

    20 januari 2018 om 16:21

    Dat dacht Red Bull Racing ook toen zij de WK-kampioenschappen van zowel coureur als constructeur 4 jaar op rij wonnen (2010-2013) en zie ; ze gaven de F1 weer de spanning eerlijk terug. Sorry ,fan van Max, maar die zie ik dit jaar als 4e eindigen.

    Login om te reageren
  8. battyar zegt

    21 januari 2018 om 17:56

    Misschien elke piloot elke race in een andere race-stal laten rijden, dat zou pas spannend zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North