Begin maar vast in je portemonnee te grabbelen, want deze wil je waarschijnlijk wel hebben!
Wanneer je op een willekeurige occasion website zoekt naar de goedkoopste auto, is de kans groot dat er wat bijzonders tevoorschijn komt. Wanneer je de duurste auto zoekt ligt het net even anders, daar er regelmatig net ingereden, haast nieuwe bolides bovenaan het lijstje te vinden zijn. Dit mag misschien de standaard zijn, Ford wijkt daar mooi even vanaf.
Zo is de duurste Ford van Autotrack geen gloednieuwe Mustang, of zelfs een Ford GT, maar een ware omgebouwde klassieker! We hebben hier te maken met een Ford Mustang Fastback uit ’66, met een 6,1-liter HEMI V8.
Van alle dealers in Nederland waar hij had kunnen staan, vinden we de Mustang uitgerekend bij Dames Autosalon; een naar eigen zeggen ‘gezellig’ autobedrijf waar geurkaarzen de nasale boventoon voeren. Hoewel de omschrijving je wellicht enigszins op het verkeerde been zet, doet het niets af op de voorraad. Zo vinden we naast de tussen de Cliootjes en Opel’s Adam bijvoorbeeld een C63 AMG en een Audi RS4.
Maar goed, terug naar de Mustang. De Fastback heeft in zijn tijd heel wat gereedschap gezien. Naar het schijnt heeft de vorige eigenaar er jarenlang tijd en geld in geïnvesteerd. Dat mag ook wel, aangezien het zijn raceauto was. De Mustang is hierom volledig klaargestoomd voor het circuit. Zo is het uiterlijk een knipoog naar de Shelby 350 GT, heeft hij verstelbare dempers en veren en is de ophanging verbeterd. Daarnaast is de binnenzijde gestript van onnodige onderdelen en is de bolide voorzien van een rolkooi en kuipstoelen.
Uiteraard is er onder de motorkap ook het een en ander aangepast. De Fastback haalt zijn vermogen uit de 525 pk sterke V8 van de Dodge Challenger HEMI. Opmerkelijk is dat de bestuurder zelf niet hoeft te schakelen, daar de Mustang voorzien is van een automatische versnellingsbak. Vier enorme Goodyear sloffen proberen de auto op het circuit te houden.
Dit alles, samen met het feit dat het een unieke bolide is, zorgt er natuurlijk wel voor dat het een behoorlijk dure grap wordt, mocht je je eraan willen wagen. De verkoper vraagt er 199.500 euro voor.
Een Hemi in een Ford? Ik bied vijf euro.
@Jochempie: vijf euro’s?! Op je muil gauw **** !
@pscarphotography: Hé, je bent een stuk in je broek!
@Jochempie: + wat we allemaal van die rapper vinden..
Een beetje jammer van die Hemi en van de automaat.
@tvklarenbosch: nog altijd beter dan die elektrische Ferrari die hier voorbij kwam een tijdje terug
@koekwaus: 100% met je eens. Echter vrees ik wel dat we aan het idee moeten wennen.
Als je dan een swap doet neem je toch een 5.0 Coyote met wat mods. Meer revs om mee te spelen en een lichtere motor.
Een circuit-auto met een automaat..? Lijkt me helemaal niks
@bennyblisto: vandaar dat hij bij de damessalon staat waarschijnlijk
Ik hou wel van verkrachtte oldtimers maar een Hemi in een Ford is heiligschennis.
Redelijk hoge vraagprijs voor een wagen waarvan de versnellingspook lijkt op een foute dildo.
@benvan: dacht eerst aan een joystick maar het lijkt meer een echte stuurknuppel te zijn….
Krijg je er dan ook een brandblusser bij voor dat geld
Als het geen ’65 Shelby Mustang is, dan is hij te duur
@henk_he: ho ho die ga je toch niet op deze manier aanpakken!?
@bmwfreak038: natuurlijk niet. Dat is heiligschennis.
Dit doet me een beetje denken aan die verbrede manta’s en 3 series die je eind jaren tachtig, begin jaren negentig nog weleens zag rijden. Verhouding is een beetje zoek. Ook wat prijs betreft. Heb dan liever een origenle fastback.
Gaaf ding, ziet er bruut uit. Gave mods, buiten de hemi swap dan.
Maar de vraagprijs is bizar, nee, heel bizar.
Van buiten wel een gruwelijk ding, ze hebben alleen dat interieur een beetje verpest
Ik zou er een handbak in leggen en als daily gaan gebruiken. Elke bocht dwars nemen
@kennone: ik denk dat je geen keuze hebt :)
Vragen kan altijd… Op zich een gaaf pakket, alleen is het een beetje een karikatuur. En dat stuur: ‘what were you thinking son!?’ Vraag me af waar al dat geld in zit. Een nette carrosserie (25k?), een aandrijflijn (30k?), rare wielen en een interieur van de gamma… Ik zie die 2 ton niet terug…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik ben gek op Mustangs en ooit staat er één op de oprit, maar deze sla ik met alle liefde over.
Optisch gezien is deze gewoon helemaal af. De verbreding en verlaging, dit type banden en velgen, de racestrepen en het nummer, het past gewoon heel goed bij elkaar. Maar waarom toch die HEMI? Het is een lekker blok, daar niet van, maar dit had toch ook prima gekund met een moderne Mustang als donor. En dat interieur kan ook echt niet. Daar moet gewoon een mooi verchroomd driespaaks stuur in zoals dit: https://content.speedwaymotors.com/ProductImages/410502_L_193d2e02-8e0b-46f2-8d01-a203334bcbed.jpg en Uiteraard met een mooie verchroomde pook in de middenconsole, en niet zo’n afzichtelijke joystick.
Ik zou hem wel willen. Wat een ding!
Dit lijkt de OMGWTFBBQ (bekend GTV’tje bij het SCARB-forum) wel, maar dan als Mustang.
@posthumus: haha, bekend bij menig SCARB bezoeker inderdaad ??
Dit is echt zonde
https://www.youtube.com/watch?v=vo0hLbsKu2U
Nuff said : Ready To Rock X
Vaak zien staan bij Cruise Brothers in Den Haag. Compleet absurt apparaat met het geluid van een orkaan van V8’en. Heerlijke bak!