• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huh? Opvolger BMW i3 wordt een veredelde MINI Cooper

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 15 april 2018 om 13:03 – 15 Reacties

Opvolger BMW i3 wordt een veredelde MINI Cooper


Hoe werkt dat dan weer?

De BMW i3 is bepaald geen verse auto meer. BMW heeft een aantal opties voor de toekomst, maar de meest voor de hand liggende keuzes zijn het maken van een nieuwe generatie, of een vervanger. Hoewel er vanuit BMW zelf nog geen duidelijkheid is over de toekomst van het elektrische stadsautootje, lijken verschillende bronnen erop te wijzen dat de BMW i3 vervangen gaat worden door de BMW i1.

De BMW i1 is één van de vele nieuwe modelnamen die de Duitsers een poos geleden registreerden. Destijds begonnen elektrofanaten direct in extase rond te rennen, daar er talloze modellen geregistreerd werden. Zoals wel vaker, bleek dit echter meer te maken te hebben met het feit dat het desbetreffende merk geen blauwtje wil lopen wanneer ze de wagen daadwerkelijk in productie willen nemen. Het zijn immers mogelijke opties voor de toekomst.

BMW besloot een hele rits namen te registreren, van i1 tot en met i9, met daarnaast zelfs nog X-versies. Volgen we de logica van het merk, dan zou het betekenen dat de i1 de allerkleinste elektrische auto van het merk zou worden. Inmiddels blijkt echter dat dit helemaal niet het geval is. Mochten de bronnen de waarheid spreken, dan is de i1 juist groter dan de bestaande i3.

Uit toevallig opgevangen gesprekken in de wandelgangen blijkt dat de BMW i1, samen met de BMW i4, een van de eerste nieuwe i-modellen is die BMW op de markt zal brengen. Naar verluidt zal de auto worden gebouwd op hetzelfde platform als de MINI Cooper Electric. Dit betekent weer dat we hoogstwaarschijnlijk te maken zullen hebben met een middelgrote, vijfdeurs hatchback. De aito moet worden aangedreven door één enkele elektromotor op de vooras. (Bron: Motor.es)

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW zet eindelijk een punt achter de i3

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-i, i3

Vorig bericht: « “Nieuwe Clio R.S. leent motor van Megane R.S.”
Volgend bericht: Lauda: “twijfel aan de intelligentie van Verstappen” »

Lees Interacties

Reacties

  1. tenaci zegt

    15 april 2018 om 13:11

    Freuda am fahren dus….

    Login om te reageren
  2. iniesta zegt

    15 april 2018 om 13:24

    -edit: doei fanboy-

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    15 april 2018 om 13:27

    Ah toe BMW…. Mag de nieuwe Mini dan een carbon fiber tub krijgen?

    Login om te reageren
  4. beefcake zegt

    15 april 2018 om 13:37

    Er zijn altijd veel klachten over elektrisch rijden, maar dat is als klagen over de herfst: er is geen ontkomen aan. Goed dat de merken nu al flink aan het oefenen zijn. Tegen de tijd dat we geen keus meer hebben, zal het aanbod in ieder geval een stuk smakelijker zijn!

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    15 april 2018 om 13:37

    Jammer, had gehoopt dat ze bij BMW hun merkwaarden in ere zouden houden en de i1 zes in lijn opgestelde electromotoren zou krijgen…

    Bij Porsche begrijpen ze tenminste wel hoe het moet, De Hybrid E heeft gewoon een luchtgekoelde electromotor zoals het hoort.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      15 april 2018 om 13:48

      @moveyourmind: zou een keer een proefrit gaan maken in de i3. Ding rijdt echt zo veel beter dan de huidige 1 serie. Het is dat hij zo lelijk is en een te kleine range heeft, anders zou ik het wel weten. Ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwe versie.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        15 april 2018 om 16:46

        @janjansen: dus hij is lelijker en minder praktisch inzetbaar, maar wel beter? Wat is er dan precies beter?

        Login om te reageren
        • WinkeB zegt

          15 april 2018 om 19:06

          @timobac: hij zegt: ‘rijdt echt zo veel beter’, dus ik gok het rijden

          Login om te reageren
          • TimoBac zegt

            15 april 2018 om 19:50

            @winkeb: Ja maar dat kan niet waar zijn omdat een i3 bandjes van een fiets heeft en een 1-serie met achterwielaandrijving en een handbak stukken beter is. Een i3 is een handtasje. Een accessoire!

            Login om te reageren
            • frederik zegt

              15 april 2018 om 19:59

              @TimoBac: i3 heeft ook achterwielaandrijving.

              Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      15 april 2018 om 13:52

      @moveyourmind: merktwaarden? Ja ik hoop dat ze blijven vast houden aan achterwielaandrijving. Wacht eens!

      Login om te reageren
  6. jonathan1996 zegt

    15 april 2018 om 18:41

    i1 wordt gewoon elektrische variant van de nieuwe 1 serie (die idd op het mini platform zal komen). net zoals de i4 de elektrische variant van de 4 wordt en de ix3 (die binnen een maandje in concept zal getoond worden in beijing) van de x3. deze modellen zullen identiek zijn maar uiterlijke verschillen hebben.

    Login om te reageren
  7. flutterby zegt

    15 april 2018 om 19:20

    Voorwiel aandrijving is waardeloos in een volledige elektrisch auto, de techniek bied alle NM vanaf 0. Maak daar gebruik van!

    In de Ioniq begint bij het kleinste dosis gas in de bocht ook al de tractiecontrol in te grijpen, zonde.

    Login om te reageren
  8. ikleesookoverautos zegt

    16 april 2018 om 09:59

    De aito?

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    16 april 2018 om 13:01

    Logisch. Zal sowieso een betere auto worden dan de huidige i3, en zeker dan de huidige mini-met-elektrospul-ingegooid…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North