• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Nieuwe Clio R.S. leent motor van Megane R.S.”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 15 april 2018 om 12:02 – 16 Reacties


Fans van hot hatches, opgelet!

De Renault Clio R.S. gaat alweer een aanzienlijk aantal jaren mee. Sinds de introductie hebben we een behoorlijke reeks aan speciaaltjes en een facelift mogen verwelkomen, de één smakelijker dan de ander. Desalniettemin gaat de vierde generatie sinds 2012 mee, en wordt het wel weer eens tijd voor iets verfrissends.

Het is in eerste instantie dus wachten geblazen op de nieuwe Clio. Er wordt nog niet bijzonder veel gesproken over de vijfde generatie. Althans, niet over de alledaagse versie. De kans is groot dat hij eind dit jaar in Parijs onthuld zal worden, maar details of concrete informatie hebben we nog niet echt. Dat gezegd hebbende, borrelen er in Frankrijk allerlei geruchten op over de Clio R.S..

Naar verluidt zou de wagen de geblazen 1,8-liter viercilinder krijgen, die we onder meer vinden in de Megane R.S. en de Alpine A110. De krachtbron, die in de auto’s respectievelijk 280 pk en 252 pk produceert, komt volgens de geruchten eveneens in de nieuwe Clio R.S. terecht. Reken echter niet op een 300 pk sterke Clio. Nee, Renault zou de motor nog verder downtunen, zodat deze om en nabij de 225 pk levert. Desondanks is het een bijzonder pittige motor, die ongetwijfeld voor het nodige plezier zal zorgen.

Het is allemaal heel leuk en aardig, maar het zou natuurlijk veel leuker zijn als ze er weer eens een V6 in zouden mikken. Dan is het pas écht feest. (Bron: Caradisiac)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a110, alpine, clio, clio-rs, hot-hatch, megane-rs, motor, Renault, renault-sport

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: Grand Prix van China 2018
Volgend bericht: Huh? Opvolger BMW i3 wordt een veredelde MINI Cooper »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    15 april 2018 om 12:23

    Als ze de zelfde turbo gebruiken moet een upgrade naar 300pk kinderspel zijn. In een Clio! Handbak er bij en de beste hot hatch is weer terug van weggeweest.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      15 april 2018 om 13:06

      @dutchdriftking: dit kan inderdaad de leukste hatchback van het moment worden. Alleen dit recept hebben ze toch ook gebruikt, bij de vorige clio in de vorm van de clio rs 18?.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      15 april 2018 om 19:32

      @dutchdriftking: dan zou ik de voortrein ook maar meteen aanpakken, anders schaats je zo elke bocht rechtdoor. In de Megane hebben ze er al een speciale ophanging voor gemaakt en die heeft nog veel meer gewicht op de voorwielen.

      Overigens lijkt het me wel enorm vet, 300pk in een B-segment hot hatch.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        15 april 2018 om 22:23

        @gulli: precies iets dikkere remmen, mechanisch sper dan kom je er wel.

        Login om te reageren
  2. ghost zegt

    15 april 2018 om 12:42

    Als dit zo is, dan krijg je wat VW destijds deed met de Polo WRC en de Golf 6 R. Zelfde motor maar gedowntuned naar 220pk, na een chipkuurtje alweer 300pk en dus een waar bommetje op wielen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 april 2018 om 22:24

      @ghost: en die van jouw nog iets meer toch?

      Login om te reageren
  3. thomasthomas zegt

    15 april 2018 om 13:20

    Dat ze er maar een handbak in zetten.

    Login om te reageren
  4. aquila2003 zegt

    15 april 2018 om 13:22

    Lijkt me echt geweldig, zo’n opgenaaide 1.8 viercilinder. Ook lekker onderscheidend!!

    Login om te reageren
  5. beefcake zegt

    15 april 2018 om 13:33

    Waarom heeft de Alpine minder pk’s dan de Mégane? Aparte strategie.

    Login om te reageren
    • mperformance zegt

      15 april 2018 om 13:40

      @beefcake: Zal vooral het lagere gewicht van de Alpine zijn

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        15 april 2018 om 13:45

        @mperformance: het gewicht van de auto is niet anders als de turbodruk hoger is.

        Login om te reageren
        • michiel_vandelft zegt

          15 april 2018 om 13:51

          @xiran: dat de Alpine geen 280pk nodig heeft door zijn lagere gewicht bedoelt hij. Held

          Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      15 april 2018 om 13:43

      @beefcake: De Megane RS weegt zo’n 300 kg meer dan de Alpine.

      Login om te reageren
  6. delspeedteam zegt

    15 april 2018 om 16:31

    gisteren naar de nieuwe alpine gaan kijken in de garage!!spijtig was hij niet te koop ,maar in 2 jaar zou er een update komen van zou een 320pk sterke alpine,is afwachten hoe die cup versie het doet !!!

    Login om te reageren
  7. daniel1975 zegt

    15 april 2018 om 17:23

    Ze zouden die Clio juist niet moeten downtunen!

    Login om te reageren
  8. focusrs1 zegt

    15 april 2018 om 18:54

    Ik hou helemaal niet van Franse auto’s maar een clio met 300pk zou het overwegen waard zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North