Humor: camera’s milieuzone Utrecht werkten op… diesel!

Auteur: , 39 Reacties

De soap rondom de Utrechtse milieuzone wordt met de dag lachwekkender. Het begon met een verkeersbord dat niet op tijd af was en het weren van de Volkswagen Lupo 3L, maar het kan nog veel gekker.

Utrecht zorgt zelf voor meer vervuiling in milieuzone

Voor wie niet op de hoogte is van wat er in de Utrechtse binnenstad staat te gebeuren: diesels van voor 2001 worden per 1 januari 2015 1 mei 2015 geweerd. Die eerste datum werd gemist, omdat het niet lukte het verkeersbord op tijd goedgekeurd te krijgen. Ontzettend jammer, want nu scheuren die ongelofelijk vervuilende Lupo’s nog steeds door het centrum.

Je zou zeggen dat de gemeente er alles aan zou doen om de imagoschade verder zo veel mogelijk te beperken, maar niets blijkt minder waar. Het AD (dank, Bovag) meldt vandaag namelijk dat in ieder geval de kentekencamera op de Noorderstraat 24 uur per dag van stroom werd voorzien door een stinkende, herriemakende dieselgenerator.

In het kader van het terugdringen van de fijnstofuitstoot lijkt ons dat niet zo’n verstandige keuze, maar daar is de gemeente inmiddels ook achter. Het aggregaat is namelijk verdwenen. Toch hebben we zo’n vermoeden dat er maandag wel even iemand op het matje geroepen wordt…



39 reacties

Hier zit een luchtje aan
@kaasdevies:
Yep, een Groenlinks luchtje….
@jrk68: +1
Stelletje linkse pannekoeken!
Ik snap de hele ophef niet. Wat heb je nou in Utrecht te zoeken?
@jansuh87: Waar kom jij vandaan dan?
@jansuh87:
Tja, dat vraag ik me bij Amsterdam nu ook altijd af, ook zo’n Stalinistisch bolwerk….
Al is de kans dat je daar in kogelbiefstuk verandert wel groter dan in Utrecht….
@jansuh87: Broodje Mario halen, duh.
@MrSkyline: haha lekker man
@MrSkyline: zo 2014, broodje Ben vriend ;)
Wat een domme onzin is dit toch ook, gelukkig is de binnenstad in gaan met een auto toch al geen pretje, alleen bijzonder naar voor de bewoners die nu de stad niet meer in mogen met hun eigen auto. En dat ging geloof ik maar om 37 mensen per dag die binnen deze categorie vielen, was het niet? Bijzonder onrendabele investering, alleen maar om Femke Halsema in haar Mercedes uit je stad te houden.
@mgmgb:
twee -fucking- procent om precies te zijn.
Miljoenen kapot slaan voor 2%; me zou als wethouder het geld gebruiken voor een paar hybride bussen op aardgas, maar wie ben ik.
@desjonnies: Zeg maar: voorlopig 2 procent.

Binnenkort haalt zich wel iemand in z’n hoofd om ook benzine van voor 2001 te weren, waarbij tegelijkertijd het dieseljaar naar 2005 wordt gebracht. Een jaartje later gaat ook het benzinejaar naar datzelfde getal, en tegen 2020 is alles dat oude plantjes verbrandt verdwenen in Utrecht.

Das maar 5 jaar ver meer hé…
@desjonnies:
Helemaal mee eens. Of 2-takt brommertjes weren, vrachtleveringen tijdens de spits verbieden, inderdaad het bussenbestand groen maken. Genoeg dingen die de luchtkwaliteit met minder investering meer ten goede komen.
Kunnen ze duitse kentekens ook scannen
Waarom ben ik nou helemaal niet verbaasd?
@desjonnies: waarschijnlijk omdat jou vertrouwen in de linkse politicus volledig verdampt is gedurende je leven. Volledig terecht trouwens…
@lekbak:
nee, een rechtse politicus, daar kun je van op aan…
@super:
Ja, die.zegt dat hij je gaat naaien, als je hem niet wil geloven moet je niet gaan piepen als hij zijn woorden waarmaakt..
@super: jawel hoor! Ze matsen hun vriendjes, privatiseren zodat er nog meer geld verdampt dan als je ambtenaren het werk laat doen en houden hun handje op voor kick-backs alvorens ze de belastingen en lasten voor de lagere en middeninkomens verhogevan en de opbrengsten naar de grote bedrijven sluizen terwijl ze heel hard roepen dat het banen oplevert (hetgeen aantoonbaar niet waar is).

Als ik ze zo kan uittekenen dan zijn ze in ieder geval voorspelbaar…
@w0o0dy: wat een hersenloze kletspraat. Zeg dan gewoon niks als je d’r geen pepernoot van begrijpt..
@parker: ach komend van jou is dat eerder een compliment dan iets waarover ik me zorgen ga maken.

Maar zeggen de namen Sjoerd Swane, Stefan Hulman, Ko Hooijmans, Wilma Verver, Nurten Albayrak, Köksal Gör, Jos van Rey, Harry Groen, Frits Huffnagel, Geert Dales, Ton Hooijmaijers, en Verheijen je iets?

En een autoriteit uit het VVD verleden (Korthals-Altes) zegt zelf: “Ik vind het geen grote successen. De privatiseringsgolf begon in de jaren tachtig met de postgiro, die was te klein. Neelie Kroes vond het allemaal prachtig. Maar uiteindelijk lag de ING (waarin de Postgiro, later Postbank opging) aan het infuus van de belastingbetaler.”
@parker: Slaap lekker verder, welterusten.
Dit zaakje stinkt.
Die ambtenaren die dit bedacht hebben maken zichzelf niet populair, stomme idioten.
@mrrallycross: geven ze niks om, over 5 jaar met een paar milli in zuid frankrijk.
oude diesels weren?, da’s ook bepaalde bevolkingsgroepen weren, discrminatie!!
@eddythedriver: discriminatie (er was 1 letter i geweerd…)
Ach de overheid is wel vaker duf bezig… Wetgeving voor grote pickups zodat ze geen grijs kenteken kunnen krijgen voor maar liefst een viertal auto’s, die vervolgens nooit gekocht gaan worden op grijs omdat ze ineens 20 keer zo duur worden.

Wetgeving voor auto’s uit binnenstad omdat ze 40 auto’s willen weren waar nu nieuwe auto’s voor gekocht moeten worden.. Moeten mensen hun 2000 Lupo 3L inwisselen voor een Lamborghini LM002 die 1:2.5 loopt. welliswaar op benzine, dus minder erg toch?

Bovendien, op jaartal? Ik snap dat dit makkelijker is dan op CO2 uitstoot (wat net zo’n bullshit is, want wij en varkens en koeien stoten ook CO2 uit, moeten we straks inkomstenbelasting betalen over hoeveel we uitademen?) En CO2 gas is al gekozen omdat we daar goedkope sensoren voor hadden ipv echte vieze uitlaatgassen (al eens ooit achter een Golf MK1 diesel gereden? Voor zover je zicht had tenminste, daar komt meer uitstoot uit dan uit een goede oude F4 Phantom en die kun je 10 minuten naderhand nog steeds zien)

Het is waarschijnlijk millieu bewuster om alle ambtenaren te ontslaan, zijn al die electriciteits slurpende treinen ook niet meer nodig.
Niets is wat het lijkt in Europa…
De ironie, of eigenlijk het diep, diep trieste is dat wijzelf, met alles wat we doen ook zonder auto de aller grootste storende factor zijn in het hele eco systeem waar we als mensen onderdeel van zijn.
Na de kernramp in Tsjernobyl in 1986 is het gebied daar verlaten en kan er geen mens leven.
De fauna en flora die doen het daar letterlijk bere-goed, er zijn beren en wolven terug gekomen en het aantal en soorten insecten en andere dieren is er enorm toegenomen, simpelweg omdat wij er niet meer kunnen komen om te jagen en de natuur te verstoren.

En daar sta je dan, met je milieu camera’s…..
@desjonnies: Je vergeet er bij te vermelden dat de meeste van de daar levende diersoorten genetische afwijkingen hebben.
@toniominestrone:
Die serieus-waar reuze meevallen, alle natuur figuren, geite-wollen sokken dragers en biologen hadden daar een soort kaal en dor verwoest maanlandschap verwacht, zelfs wilde zwijnen die zwaar radio actieve paddenstoelen eten schijnen er weinig last van te hebben.
Heb je de tijd, deze docu uit 2007 kijk ik altijd graag :
https://www.youtube.com/watch?v=rwSRJK4s9WU
@desjonnies: Dus eigenlijk zou er ff een kleine kernramp in (de buurt van) Utrecht plaats moeten vinden…

Zal leuk worden voor de NS………
Ik vind het nu onzin om er ook nog in het algemeen over Utrechters te hebben en wat je er te vinden heb omdat je lekker in een van de grote steden van Nederland woont nou je hebt hier genoeg te vinden en het is het Midden van Nederland dus kun je makkelijk overal naartoe reizen en waarom een milieuzone omdat het om het gezondheid gaat en de elektrische auto’s dan?
@mercedesbenz63: niet zo happen, vinden ze alleen maar leuk ;)
@mercedesbenz63: wat is er met jouw punten en komma’s gebeurd?? Verdronken tijdens het comazuipen?
Belachelijk beleid, en het is de vraag of het beleid standhoudt als een auto-eigenaar een rechter vraagt erover te oordelen. Zou zomaar kunnen dat dit gemeentelijke beleid verboden wordt als een rechter vindt dat het bijv. te willekeurig is. En bam, ineens al je werk als gemeente teniet gedaan als je niet uitkijkt…

Overigens is de sloopregeling wel een erg goed initiatief. Ok, het kost de gemeente geld, maar misschien kost het wel minder geld dan het invoeren van milieuzones e.d. Geld wordt verder direct door de consument besteed meestal dus da’s ook goed :)

Zou tuurlijk het mooist zijn geweest als Utrecht een manier had gevonden om toch euro-classificatie te linken aan een auto. Bijvoorbeeld met een kruistabel van merk/type.

Ben verder trouwens ook wel benieuwd naar wat er met buitenlandse kentekens gebeurt. In Duitsland kun je volgens mij een boete krijgen als je niet zo’n sticker achter je ruit hebt (die je zelf moet gaan ophalen en ervoor moet betalen als je bijv. Keulen in wil).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).