• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Irmscher Zafira IS3 Black Phantom is cooler in het echt

Auteur: willeme, gepost 27 juli 2020 om 14:02 – 6 Reacties

Irmscher Zafira

De aangekondigde plaatjes waren ok-ish, het resultaat van de Irmscher Zafira is heel erg dik.

Het is voor ons nog eventjes wennen. De vierde generatie Zafira is geen superslimme midi-MPV meer, maar een afgeleide van een bedrijfswagen. Uiteraard nog steeds een busje, maar dan anders.

Busjes

De Opel Zafira is de personenwagenversie van de Vivaro. Die auto lijkt op zijn beurt weer op twee druppels water op de Toyota ProAce, Peugeot Expert of Citroen SpaceTourer. Simpelweg omdat het allemaal dezelfde auto’s zijn. Gelukkig heeft Opel tuner Irmscher de oplossing.

Irmscher Zafira

Irmscher Zafira IS3 Black Phantom

De Irmscher Zafira IS3 Black Phantom (zoals de auto voluit heet) is een van de gaafste busjes die we de afgelopen maanden voorbij hebben zien komen. We hebben de IS3 al de revue zien passeren als computertekening en er was zelfs een productieversie. Dit is de nog dikkere IS3 Black Phantom.

Voorzijde

Vele modificaties

De wijzigingen en modificaties aan deze Irmscher Zafira en talrijk. De neus is bijna compleet nieuw. Er is een nieuwe voorspoiler en alle chromen of plastic accenten zijn nu uitgevoerd in hoogglans zwart. De zwarte grille met het eveneens zwarte logo geven de Zafira een sinister voorkomen, zover dat mogelijk is bij een busje.

Irmscher Zafira

Zwart thema

Het zwarte thema gaat door aan de zijkant. Zowel onderaan als op het midden van de Irmscher Zafira zien we diverse stickers. Deze striping met Irmscher logo’s doet denken aan de geweldige striping op de Irmscher Opels in de jaren ’80. Tevens zijn de ‘Heli Star’ velgen zwart. Dat niet alleen, ze meten 20″, een flinke maat voor een busje. Niet alleen de nieuwe grotere wielen zorgen voor een betere wegligging.

Bochten

Onderstel

Ook het onderstel doet een duit in het zakje. De auto is voorzien van een verlagingsset. Of het middels een schroefset is gedaan of verlagingsveren, wordt niet vermeld. Wel kunnen we op de foto’s zien dat de Irmscher Zafira er veel zin in heeft. Zelden zagen we persfoto’s waarbij een busje met volle snelheid door de bochten werd gejaagd.

Irmscher Zafira

Achterzijde

Aan de achterkant is te zien dat er wederom een stickerset is gemonteerd. Tevens staat er een dakspoiler fraai te wezen. Als laatste zijn er opzetstukken voor de achterbumper. Ook voor het interieur van de grote Opel zijn er de nodige opties mogelijk. In dit geval is d e Irmscher Zafira omgebouwd tot camper. Fraai detail: de Irmscher vakantiestoelen. Wat dat betreft is deze Irmscher Zafira Black Phantom de beste auto om volgend jaar naar de 24 uur van de Nürburgring te gaan.

Stoelen

Prijzen en beschikbaarheid zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Mokka is eindelijk cool genoeg voor goede oude tuning
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, bodykit, Busjes, camper, irmscher, Opel, tuning, verlaagd, zafira

Vorig bericht: « Dit is de goedkoopste Ferrari 550 Maranello van Marktplaats
Volgend bericht: Noodplan moet Mitsubishi van ondergang redden »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevertje zegt

    27 juli 2020 om 16:12

    Wellicht is deze Zafira de snelst in waarde verdampende investering na een Dacia. De velgen houden de waarde in ieder geval meer dan de rest van deze camionette met pluche – maar hoe dan ook – je kan er als groot gezin maar het plezier van hebben zo. Al is het maar te hopen dat niemand de auto start tijdens het ontbijt.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      27 juli 2020 om 16:21

      @kevertje:

      Welnu, koop een Dacia Logan MCV Stepway 15th Anniversary voor € 17.435,- en je schrijft in 10 jaar per jaar (hem. € 1.743,50) minder af dan ieder ander gangbaar premium model.

      Een Tesla/BMW 5/6/7/8 c.q. Mercedes van + € 50.000,- schrijft in het 1e jaar al meer af dan een Dacia nieuw kost.

      Login om te reageren
      • ladapowa zegt

        28 juli 2020 om 09:27

        10% per jaar is nogal optimistisch om eerlijk te zijn, fiscaal gezien zou het kunnen maar de werkelijke handelswaarde van Dacia keldert nogal snel. Ik ruil laatst een Dacia Logan MCV Prestige in welke nieuw €17.350,- kostte in 2016 – voor een (handelsbieding) van €6.500,-. En dan praten we over een fraaie auto met net een tonnetje gereden. Zou de auto 80.000 km gereden hebben, dan wordt het misschien €7.000,-.

        Je koopt nieuwe Dacia’s zeer scherp geprijsd, maar de realiteit is dat ze daardoor ook gewoon hard afschrijven in de restwaarde voor particulieren. “You can’t have it both ways.” denk ik dan maar.

        Login om te reageren
    • tenaci zegt

      27 juli 2020 om 16:22

      @kevertje: afschrijving van een Dacia valt nominaal enorm mee. Van een Mercedes C-klasse ben je in het eerste jaar meer euro’s kwijt. Het is maar hoe je het bekijkt.

      Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    27 juli 2020 om 16:34

    Mooie velgen die je niet kunt zien omdat ze zwart zijn

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      27 juli 2020 om 17:51

      Een beetje een “schrodingers cat“ verhaal:
      Wat je niet ziet is tegelijk mooi en lelijk :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North