Brekend: we betrapten de tuner op een subtiele creatie.
FAB staat nu niet bepaald bekend om het creëren van fapbare schepsels. Zo is een confrontatie met een SLS FAB Design een regelrecht recept voor PTSS. Deze door de tuner aangepakte S-klasse Coupé heet Ethon en trok onze aandacht. Op de drukke voorbumper na, is het geen afgrijselijk monster geworden. Hoera!
FAB vertelt over de toegevoegde aerodynamische spielerei. De voorbumper, het bilwerk en de aangeplakte zijskirts moeten voor extra flow zorgen. Ook de V8-motor is gekieteld. Er valt geen enkel woord over AMG, bovendien verraden de uitlaten dat we met de S500 te maken hebben. Een S400 heeft immers een zespitter aan boord. Het ietwat extremere zwarte model, die Esquire heet, heeft dan weer wél vier orkestrale pijpen.
Een S500 levert standaard 455 pk en 700 Nm aan koppel. FAB schopt dit aantal omhoog naar 630 pk en 920 Nm. Op 80 Nm na, zijn dit S65 AMG-waarden. Niet slecht dus. Ook de versnellingsbak en het remsysteem zijn berekend op het nieuwe vermogen. De modellen zijn leverbaar met twee verschillende soorten wielen. Uitkiezen welke van de twee je het lekkerst vindt doe je in de gallery.
Sodeju, dikker en veel mooier dan het origineel!
Mooie creatie!
Nog altijd niet mooi. Maar wat een koppel!
Die skirts vind ik niet echt mooi, ziet eruit alsof ze eigenlijk te weinig ruimte hadden maar tóch absoluut die vouwen erin wilden hebben.
Ik blijf me toch afvragen waarom er mensen zijn die hier op zitten te wachten… Je koopt zo’n S-klasse toch omdat hij mooi is van zichzelf?
Sonde van die witte lijn door de luchthappers aan de voorkant. Dit maakt hem naar mijn idee veel te druk. Had dit achterwegen gelaten dan was de tjoening een stuk mooier!
Fapbaar, of FABaar? #flauw.
Niet mijn kopje thee, doe mij het origineel maar.
@joostm91: hashtag flauw..? Vent praat normaal
Dan heeft de ’s klasse ronde vormen en dan gaat FAB hoekige bumperts monteren.. Seems legit right?
Jazeker, als je er in rijdt zou je nek moeten worden omgedraaid
Die zwarte is het lekkerst. Valt die drukke voorbumper ook niet zo erg op.
Liever een Laguna Coupe dan dit geval.
Hoe maak je een dure auto goedkoop part1.
Leuk om nog eens ronde einddempers te zien op een dikke amg (de zwarte), helaas zijn ze een tikkeltje overdreven. Net zoals de drukke luchthappers. Trop is te veel.
Zo op de topicfoto heeft ie wel wat weg van een Alfa GT ?
Beter dan bet origineel die achterkant
Ik vond hem nog wel OK, tot ik de voorkant zag
die zwarte!! wat een brute verschijning moet dat zijn