• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?

Auteur: jaapiyo, gepost 5 maart 2018 om 21:59 – 27 Reacties

Afbeelding Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?Afbeelding Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?Afbeelding Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?Afbeelding Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?Afbeelding Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?Afbeelding Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?Afbeelding Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?Afbeelding Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?

Vizzion
Zie hier de Volkswagen I.D. Vizzion, met de ‘zz’ van zzz…zzz…zzz…

Volkswagen zet zoals bekend vol in op de elektrificatie van haar modellengamma. Tientallen miljarden trekken ze er in Wolfsburg voor uit om in de nabije toekomst ettelijke elektrische Volkswagen aan te kunnen bieden. Tot op heden hebben we alleen de nodige studiemodellen gezien in deze ‘ID-lijn‘. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we van de meeste hiervan niet echt warm worden. Nou ja, de nieuwe hippiebus, die heeft op zich wel wat.

De eerste I.D. die aan het publiek getoond werd, was uiteraard de beoogde Kever/Golf-opvolger. Of die auto echt zo legendarisch gaat worden als de genoemde modellen zullen we moeten afwachten. Naast de Golf is er echter nog een ander model dat al sinds jaar en dag erg belangrijk is voor het merk: de Passat. Met de I.D. Vizzion zien we voor het eerst een voorproefje van hoe de D-segment sedan in de toekomst vorm zou kunnen krijgen.

Volgens Volkswagen topman Herbert Diess is het beoogde vlaggenschip een topper. Hij gaat zelfs zo ver om te stellen dat het de meest emotionele Volkswagen ooit is. Kennelijk is ‘emotioneel’ het nieuwe buzzwoord bij Volkswagen. De head honcho nam het laatst ook al in de mond bij de bekendmaking dat er een open T-Roc op de markt zal verschijnen.

It is the most personal, most emotional and most individual Volkswagen of all times. And it also shows that, even in the electric, self-driving future, we will be using desirable, expressive and individual automobiles – and not just uniform tin boxes.

Mooie woorden, maar bij ons roepen de plaatjes die we onder ogen krijgen in combinatie met het lezen van de termen ‘elektrisch’ en ‘autonoom’ niet direct de emoties op waar Volkswagen wellicht op gehoopt had. Maar goed, misschien komt dat omdat we dino’s zijn. 2030 staat ‘ie in de showroom. De Nederlandse importeur rept echter nog niet over een datum waarop je de auto kan bestellen. Als ze een voorbeeld aan Tesla nemen, kan die nooit lang op zich laten wachten.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, concept, Elektrisch, geneve-2018, herbert-diess, id, ID-Vizzion, passat, Volkswagen

Vorig bericht: « Officieel: de Bentley Bentayga Hybrid
Volgend bericht: Koop de Mercedes ML63 AMG van Davy Pröpper »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    5 maart 2018 om 22:03

    Geen stuur, dat is de toekomst. Geen schermen, dat is design. Maar die zonneklep op foto 11 op die plek, dat is gewoon verkeerd.

    Login om te reageren
    • g60gti zegt

      5 maart 2018 om 22:15

      @mashell: lekker voor de beentjes

      Login om te reageren
  2. Orichy zegt

    5 maart 2018 om 22:20

    Is dit niet gewoon het failliet van de auto in ultieme vorm?
    Want waarom ga je nog met de auto rijden, of eigenlijk waarom laat jij de auto nog rijden, om jou weg te brengen? Dat lijkt mij wel een dodenrit, als uit het liedje van Drs. P.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      6 maart 2018 om 07:39

      @Orichy: nee, want dan zou je tijdens je elektrische rit met je gezin op de A2, 1 voor 1 je kinderen er uit moeten mikken.

      Login om te reageren
  3. leaper035t zegt

    5 maart 2018 om 22:23

    Ik rij nog liever met de gocart naar het werk dan in een ‘wagen’ zonder stuur. Goed voor de conditie alvast.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      5 maart 2018 om 22:35

      @leaper035t: of die golfkar van mercedes!

      Login om te reageren
  4. appiejappie zegt

    5 maart 2018 om 22:32

    Mengsel van een RO80 en een Tesla, doe eens gek

    Login om te reageren
  5. daihatsucuore zegt

    5 maart 2018 om 22:33

    Concepten zijn altijd leuk. Echte productiemodellen die je kan kopen zijn nog leuker.

    Login om te reageren
  6. postzegel zegt

    5 maart 2018 om 22:37

    Hartstikke leuke design studie. Maar als we echt niet meer zelf hoeven te sturen, dan is deze opstelling gewoon waardeloos. Doe dan gewoon treinzit,.. Hoe toevallig ;-) maar goed. Kijken we verder zien we vooral aan het VW logo op de achterkant dat ’t een VW is. Formaat Passat. That’s it. Niets van wat je ziet zal ooit echt in productie gaan. De lijnen van buiten staan mij wel aan trouwens. Maar of dat nog steeds het geval ik in 2030?

    Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    5 maart 2018 om 22:47

    “It is the most personal, most emotional and most individual Volkswagen of all times. And it also shows that, even in the electric, self-driving future, we will be using desirable, expressive and individual automobiles – and not just uniform tin boxes.”
    #Hoedan? #Hoezodan?

    Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    5 maart 2018 om 22:49

    Zitten hier en daar mooie stijlementen in, dat zeker, alhoewel niet alles naar mijn smaak is, maar is de toekomst niet zweven met antigravitatiedinges?

    Login om te reageren
  9. karaya zegt

    5 maart 2018 om 22:51

    Aan de vooroverhang te zien met het batterijpakket voor de vooras.

    Dat zal lekker sturen.

    Die gaan als warme broodjes, let op m’n woorden!

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      5 maart 2018 om 23:22

      @karaya: Sturen? Goed kijken hé ;)

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      5 maart 2018 om 23:50

      @karaya: Iedereen mist hier het sturen, dus gaat het lekker zijn eigen weg, de bocht om. De vooroverhang en achteroverhang zullen eerder met veiligheids(kreukel)zones te maken hebben, dan met het electro-pakket.

      Login om te reageren
  10. kareljansen zegt

    5 maart 2018 om 22:55

    2030, je auto komt sochtends voor rijden om naar je werk te gaan (mocht je deze dag niet thuis werken). Je voegt vervolgens met 170 naadloos in, en bent op elke plek in de randstad binnen 40 minuten. Je auto stopt voor de deur om je uit te laten stappen na het lezen van je krant (jaja) en het eten van een croissant. Je auto parkeert zichzelf vervolgens ergens op een plek die niet zoveel uit maakt. Laat de toekomst maar komen, ik koop er wel een Z4 3.0 bij voor de lol..

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      5 maart 2018 om 23:12

      @kareljansen: in 2030 zal jij spijtig genoeg een crimineel zijn omdat je vergif uitstoot met jou Z4, nu 2000 jaar later weten wij ook van de Romeinen dat ze zich vergiftigde met loden silo’s waar het graan werd in bewaard.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        5 maart 2018 om 23:25

        @volvo_440_turbo: en waar volgens mij ook de fameuze aquaducten mee bekleed waren.

        Login om te reageren
  11. karhengst zegt

    5 maart 2018 om 23:52

    Wanneer dit naar eigen mening het meest individualistische en emotionele ontwerp ooit zou moeten zijn, dan zegt dat vooral heel veel over het huidige design.

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    6 maart 2018 om 00:26

    Deze ID Vizzion ligt wel lekker op het netvlies en ook het interieur ziet er, afgezien van het ontbreken van een stuur en pedalen, mooi uit. Toch word ik niet heel warm van dit idee. Volkswagen zegt dat het niet richting de uniforme tinnen boxjes gaat, maar dat is wel de toekomst als je de binnenruimte zo maximaal mogelijk wil benutten.

    Login om te reageren
  13. marinepower zegt

    6 maart 2018 om 01:01

    Niet alleen het design binnen de VAG groep wordt bij elkaar ge-xeroxt, de reclame slogans beginnen ook al per merk over te lopen. Auto Emocion was toch van de Spaanse tak?

    Login om te reageren
  14. caprio zegt

    6 maart 2018 om 04:44

    Dromen zijn bedrog

    Login om te reageren
  15. bullgod76 zegt

    6 maart 2018 om 06:38

    We wisten al lang dat Duitsers geen grappen maken. Maar sinds nu is het ook duidelijk dat Duitsers geen emoties hebben. Wat een saaie bak qua design, maar dat zijn we al eeuwenlang gewend van VW.

    Login om te reageren
  16. alfapeter zegt

    6 maart 2018 om 07:36

    Het gaat hier duidelijk om een typische VAG basis/instap versie. Attributen zoals een stuur zijn een optie.

    Login om te reageren
  17. harrie zegt

    6 maart 2018 om 07:37

    ID Vizzion, de naam is net zo inspiratieloos als het dezzzzzzign.

    Login om te reageren
  18. trustmeiamanengineer zegt

    6 maart 2018 om 08:44

    Haha, wat een loze kreten van die kerel zeg. Ongelofelijk.

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2018 om 09:46

    hmm, niet helemaal mijn uitvoering.

    Login om te reageren
  20. Gulli zegt

    6 maart 2018 om 09:55

    @jaapiyo heet die man niet Herbert Diezz trouwens?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North