Is dit de Volkswagen Passat van de toekomst?

Auteur: , 27 Reacties

Zie hier de Volkswagen I.D. Vizzion, met de 'zz' van zzz...zzz...zzz...

Volkswagen zet zoals bekend vol in op de elektrificatie van haar modellengamma. Tientallen miljarden trekken ze er in Wolfsburg voor uit om in de nabije toekomst ettelijke elektrische Volkswagen aan te kunnen bieden. Tot op heden hebben we alleen de nodige studiemodellen gezien in deze ‘ID-lijn‘. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we van de meeste hiervan niet echt warm worden. Nou ja, de nieuwe hippiebus, die heeft op zich wel wat.

De eerste I.D. die aan het publiek getoond werd, was uiteraard de beoogde Kever/Golf-opvolger. Of die auto echt zo legendarisch gaat worden als de genoemde modellen zullen we moeten afwachten. Naast de Golf is er echter nog een ander model dat al sinds jaar en dag erg belangrijk is voor het merk: de Passat. Met de I.D. Vizzion zien we voor het eerst een voorproefje van hoe de D-segment sedan in de toekomst vorm zou kunnen krijgen.

Volgens Volkswagen topman Herbert Diess is het beoogde vlaggenschip een topper. Hij gaat zelfs zo ver om te stellen dat het de meest emotionele Volkswagen ooit is. Kennelijk is ‘emotioneel’ het nieuwe buzzwoord bij Volkswagen. De head honcho nam het laatst ook al in de mond bij de bekendmaking dat er een open T-Roc op de markt zal verschijnen.

It is the most personal, most emotional and most individual Volkswagen of all times. And it also shows that, even in the electric, self-driving future, we will be using desirable, expressive and individual automobiles – and not just uniform tin boxes.

Mooie woorden, maar bij ons roepen de plaatjes die we onder ogen krijgen in combinatie met het lezen van de termen ‘elektrisch’ en ‘autonoom’ niet direct de emoties op waar Volkswagen wellicht op gehoopt had. Maar goed, misschien komt dat omdat we dino’s zijn. 2030 staat ‘ie in de showroom. De Nederlandse importeur rept echter nog niet over een datum waarop je de auto kan bestellen. Als ze een voorbeeld aan Tesla nemen, kan die nooit lang op zich laten wachten.



27 reacties

Geen stuur, dat is de toekomst. Geen schermen, dat is design. Maar die zonneklep op foto 11 op die plek, dat is gewoon verkeerd.
@mashell: lekker voor de beentjes
Is dit niet gewoon het failliet van de auto in ultieme vorm?
Want waarom ga je nog met de auto rijden, of eigenlijk waarom laat jij de auto nog rijden, om jou weg te brengen? Dat lijkt mij wel een dodenrit, als uit het liedje van Drs. P.
@Orichy: nee, want dan zou je tijdens je elektrische rit met je gezin op de A2, 1 voor 1 je kinderen er uit moeten mikken.
Ik rij nog liever met de gocart naar het werk dan in een ‘wagen’ zonder stuur. Goed voor de conditie alvast.
@leaper035t: of die golfkar van mercedes!
Mengsel van een RO80 en een Tesla, doe eens gek
Concepten zijn altijd leuk. Echte productiemodellen die je kan kopen zijn nog leuker.
Hartstikke leuke design studie. Maar als we echt niet meer zelf hoeven te sturen, dan is deze opstelling gewoon waardeloos. Doe dan gewoon treinzit,.. Hoe toevallig ;-) maar goed. Kijken we verder zien we vooral aan het VW logo op de achterkant dat ’t een VW is. Formaat Passat. That’s it. Niets van wat je ziet zal ooit echt in productie gaan. De lijnen van buiten staan mij wel aan trouwens. Maar of dat nog steeds het geval ik in 2030?
“It is the most personal, most emotional and most individual Volkswagen of all times. And it also shows that, even in the electric, self-driving future, we will be using desirable, expressive and individual automobiles – and not just uniform tin boxes.”
#Hoedan? #Hoezodan?
Zitten hier en daar mooie stijlementen in, dat zeker, alhoewel niet alles naar mijn smaak is, maar is de toekomst niet zweven met antigravitatiedinges?
Aan de vooroverhang te zien met het batterijpakket voor de vooras.

Dat zal lekker sturen.

Die gaan als warme broodjes, let op m’n woorden!
@karaya: Sturen? Goed kijken hé ;)
@karaya: Iedereen mist hier het sturen, dus gaat het lekker zijn eigen weg, de bocht om. De vooroverhang en achteroverhang zullen eerder met veiligheids(kreukel)zones te maken hebben, dan met het electro-pakket.
2030, je auto komt sochtends voor rijden om naar je werk te gaan (mocht je deze dag niet thuis werken). Je voegt vervolgens met 170 naadloos in, en bent op elke plek in de randstad binnen 40 minuten. Je auto stopt voor de deur om je uit te laten stappen na het lezen van je krant (jaja) en het eten van een croissant. Je auto parkeert zichzelf vervolgens ergens op een plek die niet zoveel uit maakt. Laat de toekomst maar komen, ik koop er wel een Z4 3.0 bij voor de lol..
@kareljansen: in 2030 zal jij spijtig genoeg een crimineel zijn omdat je vergif uitstoot met jou Z4, nu 2000 jaar later weten wij ook van de Romeinen dat ze zich vergiftigde met loden silo’s waar het graan werd in bewaard.
@volvo_440_turbo: en waar volgens mij ook de fameuze aquaducten mee bekleed waren.
Wanneer dit naar eigen mening het meest individualistische en emotionele ontwerp ooit zou moeten zijn, dan zegt dat vooral heel veel over het huidige design.
Deze ID Vizzion ligt wel lekker op het netvlies en ook het interieur ziet er, afgezien van het ontbreken van een stuur en pedalen, mooi uit. Toch word ik niet heel warm van dit idee. Volkswagen zegt dat het niet richting de uniforme tinnen boxjes gaat, maar dat is wel de toekomst als je de binnenruimte zo maximaal mogelijk wil benutten.
Niet alleen het design binnen de VAG groep wordt bij elkaar ge-xeroxt, de reclame slogans beginnen ook al per merk over te lopen. Auto Emocion was toch van de Spaanse tak?
Dromen zijn bedrog
We wisten al lang dat Duitsers geen grappen maken. Maar sinds nu is het ook duidelijk dat Duitsers geen emoties hebben. Wat een saaie bak qua design, maar dat zijn we al eeuwenlang gewend van VW.
Het gaat hier duidelijk om een typische VAG basis/instap versie. Attributen zoals een stuur zijn een optie.
ID Vizzion, de naam is net zo inspiratieloos als het dezzzzzzign.
Haha, wat een loze kreten van die kerel zeg. Ongelofelijk.
hmm, niet helemaal mijn uitvoering.
@jaapiyo heet die man niet Herbert Diezz trouwens?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).