• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is er een auto populairder dan de Mazda CX-30?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 maart 2019 om 10:14 – 47 Reacties

Is er een auto populairder dan de Mazda CX-30?
Kleine kans.

Het is inmiddels wel duidelijk dat crossovers veruit het populairste autosegment vertegenwoordigen. Praktisch ieder merk dat zijn inkomsten wil zien stijgen, heeft tenminste één of zelfs meerdere van zulke modellen in zijn gamma. Mazda heeft inmiddels zijn zoveelste twijfelaar onthuld, en nu al is het een van de populairste auto’s.

Op een beurs als het Autosalon van Genève, waar tientallen gloednieuwe en bijzonder speciale auto’s te vinden zijn, is het absurd genoeg de oh zo doorsnee Mazda CX-30 waarnaar de internationale pers massaal uittrekt. Uren later en zelfs meer dan een volledige dag na de officiële onthulling van de tussen de CX-3 en CX-5 geplaatste crossover wordt de auto nog omringd door journalisten en fotografen.

Dit is een goed teken. Hoewel de verschillen tussen de CX-30 en zijn kleinere en grotere broer op het oog niet zo enorm zijn, zal ook dit wederom een degelijke auto worden. Een met goede rijkwaliteiten, een strak interieur en een degelijke prijs. Meer moet je niet willen.

Ook interessant!

  • Waarom een Mazda CX-30 de veiligste auto ter wereld is
  • We nemen afscheid van deze compacte crossover
    We nemen afscheid van deze compacte crossover
  • 3 redenen om te kiezen voor de Mazda CX-30
  • Dit is de duurste Mazda CX-30 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, crossover, cx-30, geneve, geneve-2019, Mazda

Vorig bericht: « Chiron ‘110 ans Bugatti’ is eigenlijk maar saai
Volgend bericht: Brabus 800 Widestar is om bang van te worden »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    7 maart 2019 om 10:28

    een nieuwe mazda cosmo zou wel leuk zijn

    Login om te reageren
    • gove zegt

      7 maart 2019 om 10:30

      @gove: of rx8,
      of een mx 5 waar niet alleen liliputters in passen

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        7 maart 2019 om 11:05

        @gove: jij past er ook niet in? Ik zit met mijn halve kop boven het voorruit uit. Ziet er echt niet uit, ik heb mijn vrouw bijna moeten reanimeren

        Login om te reageren
        • tge1 zegt

          7 maart 2019 om 12:05

          @lekkerlinksrijden: Heb je een gigantisch bovenlichaam?

          Login om te reageren
          • gove zegt

            7 maart 2019 om 15:34

            @tge1: ik pas ook niet en ben 1.96, dus ook niet extreem lang ofzo, maar kan er niet lekker in zitten, alles is te krap

            Login om te reageren
            • techniekmeneer zegt

              7 maart 2019 om 20:29

              @gove: Ik kan met mijn 1.92 net niet fatsoenlijk zitten. Ik moet óf onderuit zakken óf mijn hoofd scheef houden omdat ik anders het dak raak. Erg jammer. Bij een S2000 of RX8 bijv heb ik meer dan genoeg ruimte.

              Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        7 maart 2019 om 13:14

        @gove: nieuwe rx-7. ‘nuff said.

        Login om te reageren
        • gove zegt

          7 maart 2019 om 15:38

          @thijsj: denk dat de wankel tijd wel voorgoed voorbij is helaas

          Login om te reageren
      • jochempie zegt

        9 maart 2019 om 11:39

        @gove: foamectomy is je vriend.

        Login om te reageren
  2. mpssmile zegt

    7 maart 2019 om 10:35

    Meer vermogen graag..

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      7 maart 2019 om 12:27

      @mpssmile: de skyactive X motor is een 2 liter met supercharger, geeft aardig wat koppel, vergelijkbaar met een turbo diesel en 184pk met een verbruik van 1:17. Prima waardes voor deze auto lijkt mij.

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        7 maart 2019 om 12:47

        @civicfk3: ik lees altijd dat je Mazda’s hoog in de toeren moet rijden als je een beetje vlot wil meekomen. Hebben andere modellen dat een motor zonder supercharger?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 maart 2019 om 15:10

          @sirprize: ja. Alles behalve de nieuwste generatie is zonder turbo of supercharger. Maar wel gewoon super efficiënt, dus zuinig.

          Login om te reageren
        • civicfk3 zegt

          7 maart 2019 om 15:44

          @sirprize: De Skyactive G motoren zijn atmosferisch, de diesel motoren hebben wel een turbo. Van het zomer is de Skyactive X motor leverbaar (die dus ook in de CX-30 komt) en die beschikt over een super zuinige, en superkrachtig blok met supercharger.

          Login om te reageren
          • sirprize zegt

            7 maart 2019 om 15:48

            @civicfk3: ah, duidelijk. Tnx

            Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        7 maart 2019 om 13:17

        @civicfk3: Ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat de Skyactiv X een supercharger krijgt. Naar mijn weten is dit blok gewoon atmosferisch, net als de andere blokken van Mazda.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 maart 2019 om 15:12

          @berlinetta: de nieuwste generatie is wel degelijk geblazen. Ik dacht met turbo, maar daar ben ik niet zeker van. Is hier ook over geschreven.

          Login om te reageren
        • civicfk3 zegt

          7 maart 2019 om 15:41

          @berlinetta: Google maar eens, https://www.popularmechanics.com/cars/car-technology/a20650087/skyactiv-x-engine-mazda/
          Zijn ook wel andere artikelen te vinden en als je een plaatje van het blok kan vinden zie je hem ook overduidelijk zitten.

          Login om te reageren
        • civicfk3 zegt

          7 maart 2019 om 15:42

          @berlinetta: Artikel met plaatje: https://www.powernationtv.com/post/2019-mazda-3s-new-supercharged-skyactiv-x-engine-coming-soon

          Login om te reageren
  3. mashell zegt

    7 maart 2019 om 10:41

    Een prettige motor mag je best ook wel willen. Die interessante Skyactive X zelf ontbrander benzine bijvoorbeeld. Want het valt op dat de nieuwe Mazda 3 in de pers als een fijne auto wordt omschreven maar dat de atmosferische 2 liter motor wat traag aanvoelt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 maart 2019 om 13:22

      @mashell: Als je turbomotoren gewend bent, dan voelt atmosferisch opeens ook weer iets trager. Ik heb sinds een aantal maanden een Focus met een NA 1.6. Moest ik in het begin ook weer even aan wennen. Nu vind ik het heerlijk.

      Daarnaast heb ik ook gelezen dat de 3 een hele fijne auto, maar blijkt uit de testen ook dat de auto een enorme dode hoek heeft. Ik zou dan ook lekker voor de sedan gaan.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2019 om 11:02

    Mazda is dan ook het Japanse Alfa Romeo. Looks en rijeigenschappen zijn altijd wel goed voor elkaar. Altijd als ik een Mazda 6 zie rijden kijk ik een keertje extra.

    Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      7 maart 2019 om 11:08

      @dutchdriftking: Als in; ze hebben weinig modellen en verkopen slecht?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 maart 2019 om 11:32

        @gebruikersnaam3: Sky-active is inderdaad slecht voor de bijtelling.

        Login om te reageren
        • sanderp zegt

          7 maart 2019 om 12:18

          @dutchdriftking: Bijtelling? Alleen volledig elektrische auto’s hebben nog bijtellings voordeel.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            7 maart 2019 om 13:28

            @sanderp: Dat is precies m’n punt…..

            Login om te reageren
    • baklava zegt

      7 maart 2019 om 11:14

      @dutchdriftking: ze roesten niet uit elkaar als je er naar kijkt.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 maart 2019 om 11:32

        @baklava: Dat doen oude Golfjes nog veel harder!

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          7 maart 2019 om 16:01

          @dutchdriftking: omdat oude Golfjes nog rondrijden en 323’s niet.

          Login om te reageren
      • peekaas zegt

        7 maart 2019 om 11:52

        @baklava: nee daarom hebben ze die grote plastic randen rond de wielkasten toegepast natuurlijk.. plastic roest niet

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        7 maart 2019 om 12:28

        @baklava: dat is juist de grootste overeenkomst met alfa. Mazda’s roesten als de beste, het zijn de meest roestgevoelige auto’s van dit moment.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          7 maart 2019 om 20:32

          @lekbak: Mazda’s van 10 jaar en ouder wel, nu hebben ze het wel goed onder controle.

          Login om te reageren
    • duittenb zegt

      7 maart 2019 om 11:17

      @dutchdriftking: was het eerste dat ik dacht toen ik de foto’s zag.

      Login om te reageren
  5. autodrome zegt

    7 maart 2019 om 11:14

    Wat zijn die dikke plastic fantastic plaatdelen leluuuuukkk zeg op deze auto. Wie heeft dat bedacht? Trekt de hele lijn uit de auto voor wat mij betreft.

    Login om te reageren
  6. dijan zegt

    7 maart 2019 om 11:16

    Wel vreemd dat hier niet word gesproken over dat je niet meer kunt zien welke Mazda het is . Bij Audi,Mercedes en Bmw is er meteen commentaar zoals ; copieermachine ,of te heet gewassen. Ik kan hier alleen maar zeggen ;eenheidsworst van modellen bij Mazda.

    Login om te reageren
  7. Gizzi zegt

    7 maart 2019 om 11:41

    Ik snap zulk soort naamgeving nog steeds niet..
    “de tussen de CX-3 en CX-5 geplaatste crossover”, laten we hem CX-30 noemen. Weten ze bij Mazda dat tussen de 3 en 5 het getal ‘4’ zit?

    Login om te reageren
    • galant zegt

      7 maart 2019 om 11:46

      @gizzi: ik denk dat ze dat wel weten, maar was er niet iets met 4 en dood in China? Misschien dat de Japanners liever 1 naam voeren over de hele wereld en rekening hebben gehouden met hun buren? Puur speculaas van mij hoor, zou anders ook de logica achter “30” niet weten….

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      7 maart 2019 om 12:19

      @Gizzi: cx-4 is er al in China en zou dus verwarrend zijn.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 maart 2019 om 12:32

        @sanderp: vewarrend voor wie? Intern voor Mazda? Dat de CX-4s per ongeluk op de boot voor China gaan ipv voor Europa? Of voor de consument die toch maar één mdoel CX-4 krijgt aangeboden? VW heeft over de wereld een aantal verschillende modellen Passat’s rond rijden, zij kunnen dat logistiek wel aan. Lijkt me dat Mazda dat ook zou moeten kunnen door de CX-30 in Europa gewoon CX-4 te noemen.

        Login om te reageren
  8. ghost zegt

    7 maart 2019 om 11:47

    Heeft deze een wankelmotor?

    Login om te reageren
  9. stationcar zegt

    7 maart 2019 om 12:23

    Volstrekt logisch dat de Mazda stand zo populair is, iedereen probeert Mazda te imiteren met z’n SUV’s qua vormentaal.

    Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    7 maart 2019 om 12:31

    Ik wil wel graag nog meer. Bijvoorbeeld een optimale verhouding tussen ruimte en efficiëntie. Zoals een hatchback of stationwagen bijvoorbeeld. Ook wil ik graag een auto die niet onnodig zwaar is, zoals een hatchback of stationwagen. Oh, en een normaal laag zwaartepunt is ook wel zo fijn, zoals een hatchback of stationwagen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 maart 2019 om 14:53

      @lekbak: “optimale verhouding tussen ruimte en efficiëntie” eigenlijk wil jij dus gewoon een Renault Scenic, geef het maar toe…

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        7 maart 2019 om 15:09

        @mashell: ik wil gewoon een stationwagen, die ik dus ook heb. Een mpv is minder zuinig dus minder optimaal in het efficiëntie gebied. Maar die is tenminste nog super ruim en praktisch.

        Login om te reageren
  11. cloverleaf zegt

    7 maart 2019 om 15:59

    Ongelooflijk. Nog niet zo heel erg lang geleden bracht Mazda ons de 121 Bolhoed…

    Goed beIg

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      7 maart 2019 om 16:00

      @cloverleaf: *bezig

      Login om te reageren
  12. brera22 zegt

    7 maart 2019 om 22:07

    Hele mooie auto met een mooi interieur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North