• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar XF R-Sport: semi-sportief dieselen

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 februari 2014 om 12:12 – 19 Reacties

Afbeelding Jaguar XF R-Sport: semi-sportief dieselenAfbeelding Jaguar XF R-Sport: semi-sportief dieselenAfbeelding Jaguar XF R-Sport: semi-sportief dieselenAfbeelding Jaguar XF R-Sport: semi-sportief dieselenAfbeelding Jaguar XF R-Sport: semi-sportief dieselen

Jaguar XF R-Sport
Niet alleen de XFR-S Sportbrake verschijnt in Genève ten tonele, Jaguar grijpt de Autosalon ook aan om met een lijn voor de show te komen. Want het ingetogen conservatieve imago moét en zal overboord.

Als gezegd, de nieuwe R-Sport lijn is puur show, en geen extra go. Er is een aanzienlijke groep klanten die graag een extra pittig uiterlijk wil zonder dat daar meteen een grommende, dure, en vooral flink zuipende V8 tegenover hoeft te staan.

Bijna elke fabrikant heeft een dergelijke uitrustingslijn, en nu Jaguar dus ook. Op de foto’s zien we een 2.2 instapdieseltje met 163 pk, waarmee het je ondanks de achtbak op vlak terrein niet gaat lukken binnen 10 seconden vanuit stilstand de 100 te toucheren. Of je moet een orkaan in je rug hebben, dan misschien.

Gelukkig maken de 17 inch lichtmetalo’s, de dikkere bumpers en skirts in zwart hoogglans een hoop goed. In het interieur vinden we RVS-pedaalwerk, sierlijstjes en -stiksels, en natuurlijk….juist, R-Sport-badges. Zo ‘steel je de chow’, maar blijft je verbruik toch beperkt tot 4,9l/100km. Althans, als je een fluwelen voetje hebt.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Jaguar, xf, zwart

Vorig bericht: « JE Design verbouwt je Volkswagen Touareg R-Line
Volgend bericht: Honda CR-V voortvluchtige ‘Bonnie & Clyde’ gevonden [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. henk123456 zegt

    26 februari 2014 om 12:47

    Die enkele einddemper ziet er enorm goedkoop uit zeg, doet echt afbreuk aan de auto.

    Login om te reageren
  2. erind zegt

    26 februari 2014 om 12:47

    Ik heb de R line pack op mijn XFS. maar op een 2.2 hmmm, ik weet het niet

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      26 februari 2014 om 13:50

      @erind: ik weet t wel: de R lijn is de enige die ze moeten leveren; en de opsmeuk valt nog best mee.
      Wat me wel schokt: een 2.2 diesel met 163 die 0-100 niet binnen 10 seconden haalt. Is dat echt waar?

      Login om te reageren
      • erind zegt

        26 februari 2014 om 13:58

        @gregorius: Die 0 – 100 tijd van de 2.2 diesel klopt niet. Die haalt 100 in 8.5 sec. Ben ik zeker van omdat ik het geprobeerd heb. Mijn XF S(275pk) van 2010 doet dat in 6 sec en mijn andere XFS (275pk) van 2013 doet dat in 5.5sec. Ik weet niet waar autoblog die tijden haalt :)

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          26 februari 2014 om 14:02

          @erind:
          En je XF-R?

          Login om te reageren
          • erind zegt

            26 februari 2014 om 14:19

            @StijnB: fiscaal niet zo interessant in België voor bedrijven, vooral als je rond de 50000 km/jaar doet :)

            Login om te reageren
        • gregorius zegt

          26 februari 2014 om 14:02

          @erind: het staat ook op wiki. En als het op wiki staat, dan is het waar!

          Login om te reageren
          • erind zegt

            26 februari 2014 om 14:26

            @gregorius: jawel heb ik aan mijn broer verkocht voor €1 :)

            Login om te reageren
        • gregorius zegt

          26 februari 2014 om 14:19

          @erind: btw: wat is hte doel van het hebben van 2 bijna identieke auto’s? Of krijg je die ouwe niet meer verkocht :)

          Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          26 februari 2014 om 14:25

          @erind: Dat zal ik je vertellen: uit de officiële persmap die Jaguar beschikbaar heeft gesteld. Let wel, dit is de 163 pk-versie he, en niet die met 190 pk die ondergetekende nog gereden heeft:

          Vragen?

          Login om te reageren
          • erind zegt

            26 februari 2014 om 14:29

            @sir_smokalot: Ik heb die 2.2 als vervangwagen gehad, dan had hij misschien idd 190 pk. Dan ben ik verkeerd.

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              26 februari 2014 om 14:31

              @erind: Kan gebeuren, de 163 pk is later geintroduceerd. Hiermee werd deze (190 pk) 2.2 D gepromoveerd naar een Jaguar XF D S. Jazeker…

              Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            26 februari 2014 om 17:11

            @sir_smokalot: Klopt dit wel allemaal? Welke diesel haalt 5500 toeren?

            Login om te reageren
            • Lohran zegt

              26 februari 2014 om 17:53

              @SimonMc: Een moderne diesel? Laatst met de Mazda 3 2.2D gereden en die trekt ook door tot de 5500tpm. Heb ook de XF 2.2D S (190pk) gereden, maar weet niet meer wat ik bij die haalde.

              Login om te reageren
            • erind zegt

              26 februari 2014 om 17:56

              @SimonMc: mijn V6 biturbo van die XF :) met gemak

              Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        26 februari 2014 om 14:00

        10,5 seconden… Het weegt wel wat, zo’n XF

        Login om te reageren
  3. utr1984 zegt

    26 februari 2014 om 13:59

    Dus eigenlijk is het ‘gewoon’ een Aerodynamic Pack, wat al bestond. Maar nu dus even anders genoemd met andere details. Oke.

    Login om te reageren
  4. saxoke zegt

    26 februari 2014 om 17:44

    Ik zeg het niet snel maar als journalistje zou je toch moeten weten dat t “show” is en ni “chow”

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      26 februari 2014 om 18:12

      http://www.autoblog.nl/kopen-ferrari-f430-voah-wehnag

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North