
Maak van je Porsche 911 Carrera (992.2) een dikke sjaak.
Laten we eerlijk zijn. De Porsche 911 is al duur genoeg in ons landje. Door die hatelijke BPM is zelfs sparen voor een Carrera al niet meer te doen. In principe is er ook een keerzijde. De Carrera is echt niet meer een lullige instapper. Voor 196.000 euro krijg je een 911 die in 4,1 sec naar de honderd sprint en een top heeft van 294 km/u met 394 pk. Wat heb je nou nog meer nodig?
Misschien een wat dikker uiterlijk dan. Tuner Larte Design heeft voor de facelift van de Porsche 911 een pakketje bedacht. Het Russische designhuis heeft een complete bodykit ontwikkeld die de standaard 911 een kleine transformatie geeft. Echt niemand denkt nu te maken te hebben met de instapper.
Larte Porsche 911

De inspiratie voor het pakket komt niet zomaar uit de lucht vallen. De tuner zegt te hebben gekeken naar de 911 Carrera RSR 3.0 van Holbert Racing uit 1974, een auto die met zijn blauw-gele livery en startnummer 14 uitgroeide tot een icoon in de Trans-Am-racerij. Dat erfgoed zie je terug in de sculpturale accenten die Larte de moderne 992.2 heeft meegegeven. Altijd leuk zo’n historische knipoog.

Het pakket bestaat uit twaalf losse onderdelen, leverbaar in hoogglans gespoten uitvoering of -als het budget het toestaat- carbon. Denk aan een 3D-geboetseerde motorkap met luchtuitlaten en een nieuwe voorbumper die de neus visueel verlaagt. Is het subtiel? Absoluut niet.

Achteraan vind je een diffuser met nieuw ontworpen uitlaatpijpen en verticale remlichten. Alsof dat nog niet genoeg is, krijgt de Carrera ook een forse achtervleugel mee. Het staat een beetje over de top allemaal op een Carrera, maar je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat de buurman dezelfde 911 heeft.






Larte benadrukt dat alle onderdelen volgens OEM-standaarden zijn ontwikkeld. Dat wil zeggen: het moet aansluiten op een hoogwaardig niveau. Geen goedkope aftermarket oplossingen, waarbij je de naden ziet omdat de bumpers niet lekker aansluiten op de koets. Daarnaast zijn de materialen TÜV-gecertificeerd. De montage verloopt via de originele bevestigingspunten, dus van gaten boren is geen sprake.
De Larte Edition kit voor de Porsche 911 Carrera (992.2) is per direct te bestellen. De nieuwe Carrera is nog maar sinds kort verkrijgbaar, dus ze zijn er lekker snel bij daar bij Larte.





Altijd erg appart gevonden dat een Carrera niet gewoon 300kmh haalt en dat ze technisch vanaf de 996 al niet echt sneller zijn geworden op topsnelheid. Ik weet dat dat natuurlijk ook niet echt interessant is de topsnelheid maarja als je 300kmh wilt cruisen wil je niet op max snelheid rijden, dan is het lekker als je wat over hebt…
Dat komt omdat iedere generatie 10cm breder is. Luchtweerstand is belangrijker dan pk’s voor topsnelheid.
Een standaard 911 is flink sneller dan zo’n beetje elke 996 op de turbo (s) na. Alleen op topsnelheid niet. Maar wat maakt dat uit, niemand rijdt 300km/pu dagelijks. Maar acceleratie en weggedrag wordt wel dagelijks gebruikt.
Die spoilers uit de achterlichten..😭
Russisch?!? Het land dat ons (Navo) net aangevallen heeft en ons al jaren miljarden kost?…. Nog erger dan Tesla
992.2 Togliatti Edition.