• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je 911-instapper doet nu mee met de grote jongens

Auteur: RubenPriest, gepost 17 september 2025 om 14:55 – 6 Reacties

Je 911-instapper doet nu mee met de grote jongens

Maak van je Porsche 911 Carrera (992.2) een dikke sjaak.

Laten we eerlijk zijn. De Porsche 911 is al duur genoeg in ons landje. Door die hatelijke BPM is zelfs sparen voor een Carrera al niet meer te doen. In principe is er ook een keerzijde. De Carrera is echt niet meer een lullige instapper. Voor 196.000 euro krijg je een 911 die in 4,1 sec naar de honderd sprint en een top heeft van 294 km/u met 394 pk. Wat heb je nou nog meer nodig?

Misschien een wat dikker uiterlijk dan. Tuner Larte Design heeft voor de facelift van de Porsche 911 een pakketje bedacht. Het Russische designhuis heeft een complete bodykit ontwikkeld die de standaard 911 een kleine transformatie geeft. Echt niemand denkt nu te maken te hebben met de instapper.

Larte Porsche 911

De inspiratie voor het pakket komt niet zomaar uit de lucht vallen. De tuner zegt te hebben gekeken naar de 911 Carrera RSR 3.0 van Holbert Racing uit 1974, een auto die met zijn blauw-gele livery en startnummer 14 uitgroeide tot een icoon in de Trans-Am-racerij. Dat erfgoed zie je terug in de sculpturale accenten die Larte de moderne 992.2 heeft meegegeven. Altijd leuk zo’n historische knipoog.

Larte Porsche 911

Het pakket bestaat uit twaalf losse onderdelen, leverbaar in hoogglans gespoten uitvoering of -als het budget het toestaat- carbon. Denk aan een 3D-geboetseerde motorkap met luchtuitlaten en een nieuwe voorbumper die de neus visueel verlaagt. Is het subtiel? Absoluut niet.

Larte Porsche 911

Achteraan vind je een diffuser met nieuw ontworpen uitlaatpijpen en verticale remlichten. Alsof dat nog niet genoeg is, krijgt de Carrera ook een forse achtervleugel mee. Het staat een beetje over de top allemaal op een Carrera, maar je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat de buurman dezelfde 911 heeft.

Larte Porsche 911
Larte Porsche 911
Larte Porsche 911

Larte benadrukt dat alle onderdelen volgens OEM-standaarden zijn ontwikkeld. Dat wil zeggen: het moet aansluiten op een hoogwaardig niveau. Geen goedkope aftermarket oplossingen, waarbij je de naden ziet omdat de bumpers niet lekker aansluiten op de koets. Daarnaast zijn de materialen TÜV-gecertificeerd. De montage verloopt via de originele bevestigingspunten, dus van gaten boren is geen sprake.

De Larte Edition kit voor de Porsche 911 Carrera (992.2) is per direct te bestellen. De nieuwe Carrera is nog maar sinds kort verkrijgbaar, dus ze zijn er lekker snel bij daar bij Larte.

Ook interessant!

  • Coole Porsche-optie fleurt de 911 Carrera op
  • Porsche 911 992.2 Carrera S is net zo sterk als oude 911 Turbo
  • 911 Dakar op Marktplaats mag mee voor de hoofdprijs
    911 Dakar op Marktplaats mag mee voor de hoofdprijs
  • Nieuwe 911 Carrera T is hier en nu ook als cabrio
    Nieuwe 911 Carrera T is hier en nu ook als cabrio

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992.2, larte-design, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Wees als Michel Perridon en koop je eigen one-off Bugatti
Volgend bericht: Zo luxe heb je een Fastned nog nooit gezien »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3246cm252kw zegt

    17 september 2025 om 15:17

    Altijd erg appart gevonden dat een Carrera niet gewoon 300kmh haalt en dat ze technisch vanaf de 996 al niet echt sneller zijn geworden op topsnelheid. Ik weet dat dat natuurlijk ook niet echt interessant is de topsnelheid maarja als je 300kmh wilt cruisen wil je niet op max snelheid rijden, dan is het lekker als je wat over hebt…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 september 2025 om 22:22

      Dat komt omdat iedere generatie 10cm breder is. Luchtweerstand is belangrijker dan pk’s voor topsnelheid.

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      18 september 2025 om 09:09

      Een standaard 911 is flink sneller dan zo’n beetje elke 996 op de turbo (s) na. Alleen op topsnelheid niet. Maar wat maakt dat uit, niemand rijdt 300km/pu dagelijks. Maar acceleratie en weggedrag wordt wel dagelijks gebruikt.

      Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    17 september 2025 om 15:55

    Die spoilers uit de achterlichten..😭

    Login om te reageren
  3. coupedriver zegt

    17 september 2025 om 17:29

    Russisch?!? Het land dat ons (Navo) net aangevallen heeft en ons al jaren miljarden kost?…. Nog erger dan Tesla

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    17 september 2025 om 22:13

    992.2 Togliatti Edition.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North