Je kapsel zal namelijk nooit goed in model blijven zitten.
En daarom moet je ontiegelijk vaak terug naar de kapper, die zodoende lekker verdient en met de monnie een Audi TT Roadster kan kopen. Hij. maakt. ‘m. gewoon.
Enfin, terug naar het onderwerp van dit artikel, de Audi S5 cabrio van ABT. De Duitse tuningsboer pompte eerder al de nieuwe S4, uitgerust met dezelfde techniek onder de kap, op naar 425 pk. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat ook de S5 uitkomt op deze score na een ABT-kuurtje.
Het aanpakken van de S5 cabrio is een handige move van ABT, daar de RS5 momenteel alleen nog maar te verkrijgen is als coupé. Oben ohne liefhebbers met een hang naar meer power dan de 354 pk die de standaard S5 levert, hebben zodoende weinig opties. Of nou ja, er zijn natuurlijk nog veel meer tuningsboeren die je Audi van extra power kunnen voorzien, maar ABT is zo dik met VAG dat dingen als garantie en dergelijke bij hen wat beter geregeld zijn.
Optisch verfraait ABT de S5 met dikke wielen en een stel spoilers. Om de juiste Zubehör-Katalog sfeer te creëren is ABT’s S5 bovendien voorzien van speciale vloermatten en lampjes in de deur die het ABT-logo op de grond projecteren.
Foto’s van de opgepompte S5 zie je in de gallery hierboven en voor de gelegenheid heeft ABT ook nog de onderstaande video de wereld ingeslingerd.
Waarom moet ik bij een witte Audi cabrio altijd denken aan de tour de france? :-)
@olivier420: dat was toch een eos?
@n0zem: Wie ziet het verschil, het is VAG.
Sorry, die was flauw.
Dan zou ik denk ik toch wachten op een rs5 cabrio. Abt of niet, het blijft tjoening.
@marc94: Dit is toch veel chiquer! Voor dat geld koop je een 991.1 cabrio oid.
Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding…
@basvspr: de a5, s5 of rs5 zijn absoluut niet lelijk. Dan wil ik niet weten wat je mooi vind? Cactus?
@bmwfreak038: smaken verschillen. Ik hou niet zo van Audi en hun moderne smoelen zijn al helemaal niet “mijn ding”. Interieur daarentegen vind ik erg mooi. Qua exterieur houd vind ik BMW vele veeeeele malen mooier. En nee, Cactus is niet mijn smaak.
Bij het leger kreeg ik ook een S5. Dat kostte niks.
@donvincenzo: Mijn vader heeft ook een S5 gekregen van zijn werk. Je kan er ook mee bellen.
@berlinetta: Ik kreeg mijn S5 al bij de keuring. Knettergek…
@donvincenzo: Met deze auto heb je ook zo een artikel 5.
@viezefreddyw:
Mambo nr. 5?
@jack_abarth: Hahaha was ‘ie weer! Jazeker Mambo no.5
@viezefreddyw:
Ik zag het te staan, en kon het niet laten :P
Nette update zolang ze het uiterlijk maar ongemoeid laten.
EDIT: fixed
Kappersauto, in praktijk is dat een Fiat 500, Mini of iets anders kleins / semi hip trendy . Bijna nooit een Boxster Slk Z4 TT..
@rovadepo: Voor kappers niet. Wel voor hairarchitects…
@rovadepo: een niet nader te noemen mannelijk familielid die het kappersberoep uitoefent reed wel een tijd in een tt.
@rovadepo: wel in de tijd dat de eerste tt net op de markt was overigens, dus is ook alweer een tijd geleden.
@rovadepo: Mijn kapper heeft toevallig een Boxster en zijn partner een Z4 haha
@rovadepo: Niemand zal ooit begrijpen dat een Boxster, SLC en een TT te duur zijn voor kappers. Janken dat het kappersauto’s zijn terwijl het toch serieuze sportauto’s zijn. Vooral de performance modellen
@romeoalfa: Of het voor kappers te duur is, blijkbaar niet getuige mijn kapper.
Ik zou het eerder gooien op een soort jaloezie, vanwege de stereotypering en het meestal zelf niet kunnen veroorloven van een dergelijke voiture. Of het zijn gewoon zure meiden die dit brullen ?
@romeoalfa: Ik ken een kapper met een Maserati Granturismo :p
@romeoalfa: precies een gewone kapper verdient niet zoveel en met eigen zaak moet je nog flink knippen voor een TT, of je moet toppen knippen dan gaat het harder
Ik vind de achterkant niet echt in verhouding met de auto.
Een beetje fletse foto’s. Zou de Abt nog niet weten dat de tijd dat het cool was om je foto’s in instragram stijl met filters te vern**ken wel voorbij is?
Net een a3 limousine