
Een grijze Audi SQ7 op Marktplaats. Ja boeiend! Nou, de prijs zal je verrassen!
We gaan het weer eens hebben over hoe belastingen soms idiote gevolgen hebben voor prijskaartjes op Nederlandse auto’s. Recent in deze nu al populaire reeks hadden we de BMW X5. Maar de Audi Q7 kan er ook wat van. Als je de prijs weet ga je toch anders naar de auto kijken.
Want zeg nu zelf. Als je naar de foto’s kijk, denk je: prima Audi. Beetje saai, maar prima. Toch? Grijs, keurige velgjes, niets spannends. Nu de prijs. We hebben het over een jong gebruikte auto uit 2024 die nog nauwelijks kilometers heeft gemaakt. Zo goed als nieuw. 100.000 euro, misschien 120.000 euro? Fout!
Waar je naar kijkt is een Audi SQ7 van 244.280 euro. Ja, voor hetzelfde geld kun je ook een gebruikte, oudere Lamborghini Urus op de kop tikken. Ook een SUV, maar qua uiterlijk ongeveer het tegenovergestelde van de Audi.

Als je dit ziet rijden op de A4 kijk je er misschien twee seconden naar. Niet langer, want who cares. Gewoon een Q7, denkt je brein. De badge en de vier stortkokers achter zijn enige hinten naar het feest wat er zich onder de motorkap afspeelt.
De prijs is natuurlijk een straf voor de aandrijflijn. Geen plug-in hybride, maar een 4.0 liter twinturbo V8 die het helemaal alleen moet doen. Niet geheel toevallig dezelfde motor als de Lamborghini Urus, om het vergelijk nog maar een keer te maken.

507 pk en 770 Nm aan koppel, waardoor je in 4,1 seconde naar 100 km/u accelereert. De topsnelheid is net zo bescheiden als het uiterlijk van deze Audi SQ7 op Marktplaats. Namelijk 250 km/u.

Het is ideale auto voor iemand die wel die machtige 4.0 V8 van VAG wil, maar niet op het uiterlijk van een RS Q8, Urus of Bentayga zit te wachten. Lekker ingetogen. zo’n Audi SQ7 op Marktplaats. Behalve de prijs dan, want deze zit nog steeds op het niveau van die andere beukers van SUV’s. Liever vier ringen en toch opvallen? Kies dan maar een groene Q8.





Ik vind vooral de combinatie van de ingetogen buitenkant i.c.m. de rode stiksels in het interieur een bijzondere keuze. Ik voorspel dat deze nog wel even te koop zal staan.
Een prijs als dit is toch niet goed te praten? Wat een belachelijk hoog bedrag zeg
Wat kost dit eigenlijk nieuw, als je dit bij de officiële dealer aanschaft? Wel handig voor een beetje context in dit verhaal.
Het is een nieuwe, geen idee waarom ie op marktplaats staat. Kost in de configurator precies even veel, heeft 9km gereden en heeft 4 jaar garantie.
Rijklaar is de vanafprijs 195k volgens Autoweek, deze kost dus even 50k meer. Maar met een kilometerstand van 10 km is dit gewoon een nieuwe. Dan kan je toch beter zelf nieuwe samenstellen…
Overigens lijkt dit hele artikel nogal op een advertentie, ook omdat het verschil in vraagprijs/nieuwprijs niet vermeld wordt, daarvoor leest u de comments.
Het is een officiële dealer, sterker nog vorige maand nog uitgeroepen tot Audi Excellent dealer van 2024, dus ja wat dat betreft hoef je het om de naam niet voorbij te laten gaan, de vraag is is dit je keuze?
Misschien niet, maar het was deze zelfde dealer die ooit tegen mij zei als je het niet hebt staan verkoop je het ook niet!
En aangezien ze binnen de VAG-wereld een aardige naam hebben opgebouwd de afgelopen jaren komt er vanzelf een klant die zegt die wil ik hebben en deze koop ik, door de jaren heen hebben ze wel meer van dit soort ogenschijnlijk onverkoopbare auto’s op voorraad gehad, maar uiteindelijk worden ze altijd verkocht. Dus komt tijd komt raad vroeg of laat zal hij vast en zeker verkocht worden en dan wrijft de dealer weer in zijn handjes, want hij heeft weer een dik kanon weten te verkopen en dan staat meneer PON weer met een nette bonus op de stoep.
Liever dit, dan een Urus!
Mijn keuze is echter een range rover voor dit geld
Je garagehouder is je beste vriend?
Want met die RR kom je daar vaak.
Dat wordt hij vanzelf!
Licht er aan welke je neemt met welke opties. De Diesels (weet niet of dat met de nieuwe generatie nog zo is) waren slecht! Lopen bijna allemaal wel eens stuk. En om de elektronische storingen te verkomen gewoon niet te veel opties aanklikken. De computers zijn gewoon niet sterk genoeg. Bij ons thuis hebben ze 2X een hoop gezeik gehad en 2x helemaal niks. De bom volle Autobiografie’s gaven de meeste problemen. Voornamelijk de rear entertainment zorgde voor het meeste gezeik wat veel storingen veroorzaakte in de rest van het systeem. Nu met de SVR die minder opties heeft dan de grote verlengde Range zijn er gewoon geen problemen.
De prijzen gaan nergens meer over. Bij ons thuis kochten ze voor dat bedrag een Range Rover SVR wat eigenlijk ook al achterlijk duur was. Maar wil je de opvolliger gaat dat bedrag een maal aangekleed gewoon over de 3ton heen! Dit terwijl de nieuwe 4.4 van BMW veel minder uitstoot. Kan je goed vergelijken hoe hard de BPM is gestegen de laatste jaren.
Koop ik liever een urus , rij je in iets speciaals tenminste
Ik zou dan voor (allemaal jonggebruikte) een Giulia QV, Stelvio QV en een Abarth Esseesse gaan.
Zo speciaal dat elke youtuber, infuencer, voetballer en oliesjeik erin rondrijdt?
Het is hier al veel geschreven maar zo zie je nog maar eens smaak is niet te koop.
Je zou het bijna een sleeper kunnen noemen.
En dat bij een SQ7….
Een SQ7 is fabrieksaf al veel te protserig om een sleeper te kunnen zijn…
Wat een belachelijk bedrag voor een auto die feitelijk 10 jaar oud is.