
De transmissieloze hyper-/mega-/flippediefloepcar is helaas niet meer te bestellen en dat heeft een goede reden…
Vanaf de eerste presentatie werd het al door het Zweedse merk én de motorenleverancier van Spyker benadrukt: er komen slechts tachtig Regera’s en geen exemplaar meer. Nu voel je natuurlijk al aankomen wat er aan de hand is. De Regera is inderdaad uitverkocht.
Dat betekent uiteraard niet dat er al tachtig exemplaren van op de weg rondrijden, maar alle productieslots zijn gereserveerd. De Regera is door Koenigsegg in de markt gezet als een GT en daarmee is het de comfortabele tegenhanger van de Agera RS die eveneens in het gamma zit.
Met behulp van hybride techniek levert de aandrijflijn 1.500 pk en meer dan 2.000 Nm aan koppel. Van het vermogen neemt de V8 trouwens 1.100 pk voor z’n rekening. De achterwielen worden aangedreven zonder tussenkomst van een transmissie, zodat het vermogensverlies en het gewicht zoveel mogelijk worden beperkt. 0-400 km/u duurt met dit apparaat slechts 20 tellen.
Hoogst subjectief: ik vind ‘m persoonlijk ook een stuk mooier dan de andere auto’s die door Koenigsegg worden gebouwd. De snuit maakt dat de Regera wat minder lomp en hoekig oogt en dat past prima bij een auto als deze. Jammer dat ze zo duur zijn en dat je ze dus nooit tegenkomt…
Dank aan @trolle voor het tippen!
Shit net te laat
De velgen zijn echt prachtig! Een beetje Saab met een vleugje Italiaans ontwerp.
En tja, uitverkocht. Dat viel te verwachten. Ik vind het wel de mooiste Koenigsegg tot zover.
Mooie velgen, maar de auto zelf vind ik niet mooier dan de andere modellen.
Overigens al had ik hem makkelijk kunnen betalen (stel dat) had ik hem nooit van mn leven gekocht, een traploze bak…. SAAAAI, ik wil door de toeren kunnen gaan, flipper trekken en nog een keer en ga zo maar door!
@spykerboy: Ik denk dat alle toekomstige eigenaren van een Regera al meerdere auto’s hebben waarmee ze “door de toeren kunnen gaan, flipper trekken en nog een keer en ga zo maar door!” Maw, er zullen (vrijwel) geen rijkaards zijn voor wie een Regera de eerste auto is.
Sinds de CCR vind ik dat ze geen mooie auto’s meer hebben gemaakt. Het zijn allemaal auto’s die lijken op het oorspronkelijke model, maar dan net alsof iemand los is gegaan in de Halfords winkel. Dit is geen uitzondering, op de velgen na. Die zijn wel mooi.
@baklava: het is gewoon telkens een variant van dezelfde auto. Dit soort kleine fabrikanten (Pagani is precies zo) kan het zich gewoon niet veroorloven telkens een echt nieuwe auto te ontwikkelen. Dat is geen schande, de vorige Touran heeft ook twee facelifs gehad en de Golf 6 was ook geen echt nieuw model, als VW dat doet is het voor een kleine fabrikant geen schande.
@mashell: Begrijp me niet verkeerd, de doorontwikkeling is prima. Alleen ik vind ze er niet meer mooi uit zien.
Dit vind ik nou de meest interessante supercar van de afgelopen 10 jaar. Niet om het uiterlijk, maar de praktische manier van omdenken waardoor de auto lichter én minder complex wordt én sneller accelereert.
Chapman en Enzo zouden Christian applaudisseren tot ze blauwe handen kregen.
Machtig mooi!
@gekketurbo: ik denk dat ze daar geen tijd voor hebben. … ze zijn nog druk aan het klappen voor de Outlander phev
Ik ben dan de eerste die niet zo zeker is van de velgen. Het lijkt wel een goedkope tribaltattoo of werpsterren. Nee dat kan fraaier.
De auto zelf vind ik wel erg mooi. De mooiste Egg tot nu toe, ook het interieur. Maar ik ben wel benieuwd hoe dat nu rijdt zonder versnellingsbak. Moet wel een bijzondere ervaring zijn. Ik weet alleen nog niet of er ik zo blij mee zou zijn.
@berlinetta: t lijken net fidget spinners! Ik vind zelf de ccx/ccr’s het mooiste! Maar deze mag er verder ook wezen, sowieso een prachtig merk!
@berlinetta: zoek een cvt auto en je weet het ;) het enige verschil is het vermogen :P
@berlinetta: je mag m’n scooter anders keertje lenen.
Voor een rijervaring zonder versnellingsbak :p
@berlinetta:
Je slaat de spijker op zijn kop. Koenigsegg maakt enorme stappen naar de toekomst op technologisch gebied, onvoorstelbaar wat hij met zijn relatief kleine team voor elkaar heeft gekregen door compleet out-of-the-box te blijven denken. Dan behoor je imho tot de ‘groten’… De video’s op hun website/blog zijn ook aanraders. Hoewel deze auto’s maximaal buiten bereik liggen, ben ik een enorme fan van dit merk.
@bietje:
Foutje: ik weet niet hoe het kwam, maar hierboven was een reactie op GekkeTurbo ipv Berlinetta
@berlinetta: stap in een Outlander phev en je weet het :-)
Ik vind sowieso dat de Koenigseggs de laatste jaren niet echt meer mooie auto’s bouwen. Het concept en de eerste CC’s waren super. Unieke vormgeving e.d. Maar nu zijn het allemaal van die extreem uitgebouwde dingen. Regera is idd een stuk mooier dan een Agera! Maar toch, die man en zijn kennis en innovatie, met een mooier model zou alles veel beter samen komen!
Al iets bekend over het model dat onder de Agera geplaatst gaat worden?
De CCGT vind ik persoonlijk mooier.
Verschrikkelijk gave wagen en een technisch meesterwerk! Wel bizar dat ze er dus zo snel zo makkelijk zoveel kunnen verkopen. 80 exemplaren van een aantal miljoen per stuk, is blijkbaar een ruime markt voor.
Respect voor wat christiaan von koeningsegg bereikt heeft met z’n bedrijf!
Wielen gejat van Alfa?
zullen we em voortaan gewoon een flippediefloepcar noemen? klinkt beter dan megacar, daarbij zou ik zo’n amerikaanse truck verwachten…
Ik zou nu toch graag eens een serieuze review van de Regera zien. A la Chris Harris of DRIVETRIBE.
Zelf vind ik de eerste Agera’s de mooiste eggs. Geen canards of extreme spoilers. Maar gewoon een strak design in combo met die VGR velgen.
Manuele CCX ook echt Cool natuurlijk.
Vier jaar alle slots nu uitverkocht. Toch heavy.
Pagani daarentegen heeft met zijn manuele zonda 760 die hypermarkt nog een mooie extra niche bezorgd.
Het doet me allemaal niet zoveel, dat Koenigsegg. Vind de auto’s niet mooi, heb verder ook niks met het merk. Knap dat ie de meuk aan de gang weet te houden. Maar verder, liever iets anders.
Dan koopt men toch een spijker? Heb je wel een agera blok erin hangen!