• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Audi R8 of Mercedes-AMG GT S?

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 maart 2015 om 13:48 – 110 Reacties

AMG GT S (Ed 1) vs Audi R8


We hebben weer een leuke vergelijking voor jullie.

Wie een nieuw speeltje uit de buitencategorie zoekt krijgt er twee leuke opties bij. Een compacte AMG GT in S-uitmonstering bijvoorbeeld, of – wanneer de honger naar veel cilinders groot is – een gloednieuwe Audi R8.

Beide auto’s zijn bloedjesnel, maar verschillen behoorlijk van elkaar: de ene heeft een atmosferische V10 aan boord, de ander een geblazen V8. De ene heeft quattro, de ander laat alle pk’s los op de achteras. Ook qua prijs zit er een aadrige verschil tussen de sportieve toppers: de AMG GT S trek je vanaf €165.950 bij de dealer vandaan, de Audi R8 zit hier met €222.300 nog een flinke mep boven.

Nog niet alle R8-specs ware ten tijde van publicatie bekend. Audi koos ervoor alleen gedetailleerder op zijn nieuwe V10 Plus in te gaan. Deze weegt droog 1.454 kg, en volgens DIN-norm 1.555 kg. Voor de R8 zijn we daarom uitgegaan van een gewicht van 1.575 kg. De 0-200 tijd is een schatting op basis van de performance van de vorige V10 Plus (550 pk). De 10 pk minder zou aardig gecompenseerd moeten worden door technische ontwikkeling en een iets lager gewicht. De huidige V10 Plus (610 pk) doet de 0-200 overigens in 9,9 seconden.

Bij rustig rijden rij je met de R8 – die zijn grote sideblades inruilde voor twee kleine gescheiden exemplaren – dankzij cilinder on demand overigens met een vijfcilinder (geen 5-in-lijn, voor de balans wordt er niet een hele bank uitgeschakeld, maar op elke bank enkele cilinders).

Hieronder hebben we de specs op een rijtje gezet, voor wie zijn keuze graag maakt op basis van cijfertjes. Uiteindelijk zal je echter eerder je hart laten spreken, dus kies maar: wordt het de Schwaab of de Beier?

ModelAudi R8AMG GT S
Cilinderinhoud5.204 cm33.982 cm3
Vermogen540 pk @ n.b. rpm510 pk @ 6250 rpm
Koppel540 Nm @ 6.500 rpm650 Nm @ 1.750-4.750 rpm
Verbruik11,8 l/100 km9,4 l/100 km
CO2-emissie216 g/km219 g/km
Rijklaar gewicht~1.575 kg1.570 kg
Kg/pk verhouding~2,92 kg/pk3,08 kg/pk
0-100 km/u3,5 seconden3,8 seconden
0-200 km/u~10,9 seconden11,9 seconden
Topsnelheid323 km/u310 km/u
Prijs€222.300€165.950


Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, Audi, kies-maar, Mercedes, R8, R8 V10, Vergelijkingen

Vorig bericht: « ‘NL infrastructuur heeft miljardeninvestering nodig’
Volgend bericht: Autoblog-Advies: waarin te investeren met anderhalve ton? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bouwvakkert zegt

    11 maart 2015 om 13:51

    Poeh, wat is de r8 duur zeg. Amg gt voor mij.

    Login om te reageren
  2. samasama zegt

    11 maart 2015 om 13:52

    Duhh doorsparen voor een 488gtb

    Login om te reageren
  3. jpoers zegt

    11 maart 2015 om 13:52

    Qua design ed. de Mercedes. Ook omdat deze alleen achterwielaandrijving heeft. Qua cilinders en het feit deze nog atmosferische is de R8.

    Login om te reageren
  4. regera918 zegt

    11 maart 2015 om 13:54

    Tussen een X6m en een GLE 63 Coupe kies ik blindelings voor de Mercedes.

    Deze is moeilijk zowel de AMG GT als de R8 vind ik beiden begeerlijke auto’s, mag ik allebei zeggen :)
    De V10 in de Audi is gewoon heerlijk en de AMG GT meer een funauto. Gewoon allebei als dat kan.

    Login om te reageren
  5. sr20det zegt

    11 maart 2015 om 13:54

    Aventador

    Login om te reageren
    • bouwvakkert zegt

      11 maart 2015 om 14:03

      @sr20det: juist, die kost meer dan 4 ton he.

      Login om te reageren
    • appelvis zegt

      11 maart 2015 om 14:13

      @sr20det: bij sommige van de reacties op autoblog begin ik me af te vragen of ze wel door autoliefhebbers/kenners geplaatst zijn…

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        11 maart 2015 om 14:17

        @appelvis:
        De reaguurder waar je op reageert heeft in iedergeval wel een probleem met begrijpend lezen.., ik geloof naliet dat ik zijn antwoord in de vraag terug kan vinden..

        Login om te reageren
      • rolov zegt

        11 maart 2015 om 18:03

        @appelvis: nog erger zijn die figuren die zeggen: de duurste dan verkoop ik die en koop een…. Bla bla.

        Login om te reageren
    • bmw-freak zegt

      11 maart 2015 om 14:16

      @sr20det: daar kun je niet uit kiezen. ;)

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        12 maart 2015 om 08:05

        @bmw-freak: heh? Jammer weer

        Login om te reageren
  6. razzie zegt

    11 maart 2015 om 13:54

    De AMG GT. Heb nog nooit wat gevoelt voor de R8.

    Login om te reageren
  7. 123bat zegt

    11 maart 2015 om 13:56

    De vorige R8, met handbak!

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    11 maart 2015 om 13:57

    Voor mij absoluut de Mercedes. Die verslaat de R8 op werkelijk alle fronten voor mij, behalve het geluid. Vind de V10 mooier klinken dan de V8, maar dat neem ik wel voor lief.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 maart 2015 om 14:32

      @berlinetta: Ohja en ik weet niet hoe ze het doen, maar ze hebben het bij Audi voor elkaar gekregen om een Huracan om te bouwen naar een slap aftreksel van de vorige R8. Dat is toch wel een kunst.

      Login om te reageren
  9. harrie zegt

    11 maart 2015 om 13:57

    De nieuwe R8 ziet er uit als flets een ontwerp van 15 jaar geleden. Veilig ontdaan van het randje karakter wat de vorige nog wel had. Dat Audi bij de leasetoppers voor de veilige (saaie) design weg kiest kan ik nog begrijpen, maar voor een imago-builder als de R8 is het een enorme gemiste kans.
    Anytime de Mercedes dus.

    Login om te reageren
  10. steef2 zegt

    11 maart 2015 om 13:59

    De AMG GT, alleen het geluid is al genoeg om mij te overtuigen.:)

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      11 maart 2015 om 17:20

      @steef2: geluid van AMG GT tegen atmosferische V10? laat me niet lachen. Ik ben fan van het geluid van veel AMG’s maar het geluid van de AMG GT en nieuwe C63 is echt belabberd.

      Login om te reageren
      • brabusrocket zegt

        11 maart 2015 om 17:36

        @jrmpower24: jij blijft maar kritiek leveren op de nieuwe sound van de AMG’s maar je moet ze niet vanuit je speakertjes horen maar op straat gewoon geloof me dan praat je totaal anders het klinkt gewoon buitenaards daar kan geen R8 en al helemaal niet die X6M tegenop totaal niet zelfs

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          11 maart 2015 om 17:58

          @brabusrocket: zoveel auto’s klinken gewoon fantastisch op video en de AMG GT opeens alleen in het echt? beetje apart of niet soms? De 4.4 biturbo van BMW en de 5.5 V8 in de CLS63 klinken gewoon zooveel beter naar mijn mening.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            11 maart 2015 om 21:52

            @jrmpower24: de AMG-GT klinkt echt best wel aardig. Niet zo indrukwekkend als de 6.2 uit de SLS, maar dat was een van de beste geluiden ooit uit een machine!

            Login om te reageren
            • jrmpower24 zegt

              11 maart 2015 om 22:10

              @gtwillem: ieder z’n ding..
              maar inderdaad, de SLS klinkt echt vreselijk mooi.
              heeft ook meer een diepere klank wat de 6.2 C63 dan weer mist. Die klinkt ook super maar heb zelf dan liever het blok en geluid van M3 E92.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                11 maart 2015 om 22:54

                @jrmpower24: de E92 M3 begint pas een mooi geluid te maken boven de 5.000 toeren. De C63 6.2 klinkt over het hele toerenbereik fantastisch. Alhoewel ik persoonlijk beide niet ‘best in class’ vind. Zowel de Audi RS4 B7 als de Lexus IS-F klonken nog mooier… Ach, die goede oude tijd…

      • steef2 zegt

        11 maart 2015 om 17:41

        @jrmpower24: de reviews die ik op internet heb bekeken hebben het tegendeel bewezen. Al is dat natuurlijk anders dan in het echt. Maar de v10 van Audi heb ik ook nog niet gehoord.. Tip: kijk naar de review van Chris Harris van de C63 AMG, die bekijkt ok het uitlaattraject waaruit blijkt de het geluid hoog op het lijstje stond van de engineers.

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          11 maart 2015 om 18:01

          @steef2: heb al die video’s al gezien.
          Ze zijn positief omdat de AMG GT van binnen ook echt heel diep en vol klinkt. Hoe weet ik niet want van buiten is het geluid zwaar teleurstellend: https://m.youtube.com/watch?v=HUWmxiPwmSE

          Login om te reageren
  11. str8six zegt

    11 maart 2015 om 14:00

    Zonder twijfel de Merc.

    Login om te reageren
  12. jvthof zegt

    11 maart 2015 om 14:01

    Hoger verbruik maar toch een lagere co2 uitstoot bij de R8??

    Maar jarenlang zou ik direct voor de R8 gekozen hebben, bij de SUV’s ook voor de Q7 bijv. maar Audi is bij deze modellen in mijn ogen (en mijn mening, smaak en enz) de weg kwijt.

    De grill is vooral het punt van kritiek…

    Daarentegen vind ik Mercedes echt qua design flinke stappen maken! S, C en deze AMG zijn mooie wagens geworden!

    Dus bij deze vergelijking doe maar de AMG!

    Wacht eigenlijk dan nog op de shootingbreak alla Ferrari FF… Achterbankje erin en met zijn 4ren in comfort over de route du soleil cruisen naar de zon!

    (En ja in een FF zit je echt goed achterin als je niet langer bent dan 1,90)

    Login om te reageren
  13. kets zegt

    11 maart 2015 om 14:01

    @123bat : precies! De mooie 4.2 V8 met 6 traps handbak. Liefst in het donkerblauw met silveren sideblades.

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      11 maart 2015 om 21:43

      @kets: Jij snapt ‘m! Vergeet het beige/oyster kleurig leer niet :D

      Login om te reageren
  14. Senne zegt

    11 maart 2015 om 14:03

    Simpel, de Mercedes.
    Deze ziet er écht speciaal uit, en in deze prijsklasse mag dat wel.

    Login om te reageren
  15. kapiteinaudi zegt

    11 maart 2015 om 14:04

    Is die AMG GT nu een mooie auto of niet? Soms vind ik hem mooi, en soms iets minder. De R8 daarentegen vind ik prachtig. Dus doe die maar.

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    11 maart 2015 om 14:06

    AMG GT S. Dan heb je een geweldige, dure sportwagen op de oprit en houd je nog geld over voor een A/CLA/GLA45 voor de dagen dat het iets praktischer mag, of gewoon een lekker aangeklede C-klasse of iets dergelijks.

    Login om te reageren
  17. begbers zegt

    11 maart 2015 om 14:10

    Ik neem de vorige generatie R8 Gt wel…

    Login om te reageren
  18. Forza zegt

    11 maart 2015 om 14:13

    Benz. Wat een bak. Niks geen mislukte facelift. Kan die R8 nog zo goed zijn, hij mist echt karakter ten opzichte van het origineel. Nee, de mensen bij AMG hebben een bijzonder goed gelukt apparaat gebouwd!

    Login om te reageren
  19. tiemegommer zegt

    11 maart 2015 om 14:14

    Audi R8 v10 plus in een opvallende kleur

    Login om te reageren
  20. tupperware zegt

    11 maart 2015 om 14:14

    De AMG, ziet er specialer uit datadiensten opgepompte TT..
    Daarnaast is hij goedkoper, praktischer en meer dan rap genoeg..

    Login om te reageren
  21. RazorHead zegt

    11 maart 2015 om 14:15

    Mercedes anytime ! De R8 is maar een flauw afkooksel van wat het vroeger was.

    Login om te reageren
  22. ferrari94tr zegt

    11 maart 2015 om 14:15

    AMG GT die is het goedkoper, mooier en achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  23. carspotter-rietdijk zegt

    11 maart 2015 om 14:21

    R8! 100%

    Login om te reageren
  24. racerx zegt

    11 maart 2015 om 14:23

    Eitje: de Merc, RWD, mooier en op een wat bochtiger traject ongetwijfeld sneller.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 maart 2015 om 14:37

      @racerx: ik denk het niet… Die R8 is nauwelijks zwaarder zal een beter zwaartepunt hebben en wil in principe niet onder- noch oversturen en kan koppel verdelen om dat tegen te gaan.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        11 maart 2015 om 15:54

        @w0o0dy: de tijd van de AMG GT-S bij TopGear vond ik dusdanig indrukwekkend dat ik vermoed dat die wagen in z’n totaliteit beter is dan de som der delen. Hij was in ieder geval stukken sneller dan de oude R8, maar wellicht is audi onderhuids minder lui geweest dan aan de oppervlakte.

        Login om te reageren
  25. atmosferischemotor zegt

    11 maart 2015 om 14:24

    Uiteraard de AMG GT, Die R8 is teveel TT en te saai.
    En de AMG wil Lekker dwars!

    Login om te reageren
  26. strepentrekker zegt

    11 maart 2015 om 14:37

    De R8 graag

    Login om te reageren
  27. gtwillem zegt

    11 maart 2015 om 14:38

    Ik zou voor de AMG-GT gaan, zeker als ik hem zelf zou moeten betalen. De R8 staat er wel een half segmentje boven, dus de vergelijking gaat een beetje mank. Maar de AMG-GT (konden ze dat ding niet gewoon SLC noemen, zoals de besoeling was) is een bijna perfecte auto. De R8 is dat ook, maar ik zou dan voor de vorige gaan: een handgeschakelde V8 of V10 plus, graag.

    Login om te reageren
  28. pureturkish1 zegt

    11 maart 2015 om 14:41

    Audi r8 ! Sneller en agressiever !

    Login om te reageren
  29. baasbas zegt

    11 maart 2015 om 14:41

    AMG, no contest.. De R8 heeft niets begeerlijks over die prachtige coupé van AMG. Ik zou nooit spijt van die keuze krijgen denk ik

    Login om te reageren
  30. Audiboy zegt

    11 maart 2015 om 14:42

    Doe maar de AMG GT, van de rest van het geld een mooie tweedehands S8 om alsnog te kunnen genieten van een V10

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      11 maart 2015 om 14:49

      @Audiboy: Als het dan aankomt op een sedan met V10 zou ik eerder gaan voor een E60 M5.
      Wat een geluid.

      Login om te reageren
      • regera918 zegt

        11 maart 2015 om 15:34

        @viezefreddyw: Maar die S8 (D3) is gewoon een tank op wielen.

        Login om te reageren
  31. brennie-1994 zegt

    11 maart 2015 om 14:48

    100% voor de Mercedes! Ookal zijn de lijne van de A6 etc strak en sportief vind ik de nieuwe R8 te klinisch en te functioneel. Bij de merc zie je dat er emotie bij zit en als sportwagen heb je emotie nodig.

    Plus daarbij is de nieuwe V8 biturbo echt een snoepje

    Login om te reageren
  32. gieltj zegt

    11 maart 2015 om 14:48

    Zowieso de AMG GT! De R8 was al niet mijn ding en deze nieuwe vind ik helemaal niet veel aan. De GT is veel eleganter

    Login om te reageren
  33. reactief zegt

    11 maart 2015 om 15:00

    Waarom nooit een poll bij de ‘kies maar’ -topics?
    Hieronder een poging?

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      11 maart 2015 om 15:02

      @reactief: +jes voor je voorkeur. Die van mij gaat naar de AMG.

      Login om te reageren
  34. reactief zegt

    11 maart 2015 om 15:01

    Mercedes AMG GT-S

    Login om te reageren
  35. reactief zegt

    11 maart 2015 om 15:01

    Audi R8

    Login om te reageren
  36. paulaner zegt

    11 maart 2015 om 15:04

    De GT, die TT staat me niet zo aan.

    Login om te reageren
  37. dtm01 zegt

    11 maart 2015 om 15:06

    R8

    Login om te reageren
  38. mazdarx zegt

    11 maart 2015 om 15:06

    Als ik echt MOET kiezen tussen deze 2 autos: Doe maar dan maar een Audi R8 V10 plus. Ik vind de facelift wel geslaagd, nog steeds geen mooie auto maar wel al ietsje beter. De Mercedes vind ik gewoon veel te steriel, mooier om te zien dat de Audi maar verder doet het mij niets. Een V10 is sowieso al erg cool, zou ooit nog eens een auto met zo’n blok willen rijden!

    Login om te reageren
  39. noshit zegt

    11 maart 2015 om 15:12

    AMG GT wat een prachtige auto en natuurlijk het geluid van die auto dus voor mij de Mercedes.

    Login om te reageren
  40. mrrallycross zegt

    11 maart 2015 om 15:23

    AMG gt, ik wil geen eenheidsworst! Daarnaast vind ik de AMG gt veel dikker!

    Login om te reageren
  41. henkhupelschoten zegt

    11 maart 2015 om 15:25

    Wil geen v10 op een mqb platform dus de AMG GTS edition 1 als het effe kan

    Login om te reageren
  42. jessetje zegt

    11 maart 2015 om 15:29

    Ik zou gewoon de R8 gaan. Vind hem toch wel een stukkie mooier dan de Mercedes (smaken verschillen nou eenmaal), en ik heb gewoon meer met Audi

    Login om te reageren
  43. mercedesbenz63 zegt

    11 maart 2015 om 15:30

    Dan toch de AMG heerlijk bakkie met heelrijk geluid en rijplezier

    Login om te reageren
  44. lambo4all zegt

    11 maart 2015 om 15:33

    Zoals het overgrote deel hier al aangeeft: de r8 is het extra geld niet echt waar en is veel minder speciaal dan zijn voorganger. De GT-S dus!

    Login om te reageren
    • regera918 zegt

      11 maart 2015 om 15:44

      @lambo4all: Moeilijk te zeggen zo kunnen we over veel auto’s zeggen dat ze te duur zijn, maar goedkoop is die zeker niet.

      Ik denk dat het moeilijker wordt om te kiezen tussen een Porsche Cayman GT4/ Mercedes AMG GT (qua rijden gaat het niet snel beter worden in die prijsklasse, de 911 is al rap duurder zeker de interessante modellen).

      Login om te reageren
  45. Ram-G-maN zegt

    11 maart 2015 om 15:53

    AMG GT S voor mij graag, veel liever heb ik een F-Type R en het allerliefst toch een Nissan GT-R en de purist in mij schreeuwt weer om een Cayman GT4…
    Gelukkig sta ik niet voor een dergelijke eerste wereld probleem keuze als een arme student.

    Login om te reageren
  46. speedie zegt

    11 maart 2015 om 15:55

    Op circuit moet de AMG het zowiezo afleggen tegen de R8 (ellendige wegligging en uitbreken in de bochten). Dus meer een show- of retrocar dan een sportcar. R8 verdient de voorkeur, Het totaalconcept is veel evenwichtiger en uitgebalanceerd

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 maart 2015 om 16:28

      @speedie: Ellendige wegligging? Heb je teveel speedie in je neus geschept?

      Login om te reageren
  47. reggie-boy_rood zegt

    11 maart 2015 om 16:12

    Zijn bananen krom? AMG GT

    Login om te reageren
  48. pieterjanc zegt

    11 maart 2015 om 16:15

    De Audi R8 zonder twijfel! Veel mooier als die Benz en de V10 is gewoon een zalige motor.

    Login om te reageren
  49. gevorgsh zegt

    11 maart 2015 om 16:19

    Foute vergelijking volgens mij. Audi R8 hoort bij de instap-supercar categorie met onder meer Ferrari 488 GTB en McLaren 650S. AMG GTS is een klasse lager en ligt bij de high-end sportscar categorie met onder meer Jaguar F-Type en Porsche 911 Turbo.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 maart 2015 om 16:30

      @gevorgsh: De R8 kan de auto’s in zijn klasse niet eens bijhouden dus het lijkt me niet meer dan logisch om hem hiermee te vergelijken.

      Login om te reageren
  50. jensgib zegt

    11 maart 2015 om 16:20

    Amg

    Login om te reageren
  51. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2015 om 16:22

    Ik zou het echt niet weten welke ik zou willen. Ze zijn beiden zo geweldig!

    Login om te reageren
  52. 458spideritalia zegt

    11 maart 2015 om 16:31

    Mercedes-AMG GT omdat de R8 gewoonweg veel te duur is en het design van de AMG stukken beter is!

    Login om te reageren
  53. mcstradale8 zegt

    11 maart 2015 om 16:33

    R8, vind de nieuwe wel erg strak ogen en het geluid…

    Login om te reageren
  54. JamesBond007 zegt

    11 maart 2015 om 16:35

    Zo, klaar, afleveren maar.


    Login om te reageren
  55. philipf zegt

    11 maart 2015 om 16:36

    Audi!

    Login om te reageren
  56. sydney zegt

    11 maart 2015 om 16:58

    Ik wordt van beide niet erg wild, maar een R8 in een velle kleur wordt wel steeds mooier.De R8 dus.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      11 maart 2015 om 17:39

      @sydney: Velle kleur, hangen de vellen er dan bij?

      Login om te reageren
  57. Pica zegt

    11 maart 2015 om 17:19

    Voor mij absoluut Mercedes. Ik vind de R8 niet echt spectaculair tov voorganger.
    Is ook stukken beter in wederverkoop kijk maar eens naar prijs 2dehands SLS versus R8

    Login om te reageren
  58. jrmpower24 zegt

    11 maart 2015 om 17:24

    R8. Vind de vorige mooier maar als je hem in het echt ziet is ie toch best wel mooi denk ik. En V10 natuurlijk!! De AMG GT klinkt klinkt heel zwak en niet mooi.

    Login om te reageren
    • brabusrocket zegt

      11 maart 2015 om 17:38

      @jrmpower24: http://youtu.be/60fMaE5KVeM klinkt dit overtuigend genoeg voor jou?

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        11 maart 2015 om 18:05

        @brabusrocket: waha als de motor koud is en het geluid binnen weerkaatst lijkt het nog wat ja.. Hoor dan dan hoe het geluid echt is: https://m.youtube.com/watch?v=HUWmxiPwmSE gewoon best wel zwak dat kan iedereen horen.

        Login om te reageren
  59. thomaslouwie zegt

    11 maart 2015 om 17:29

    De r8! Wel met het interieur van de Mercedes graag.

    Login om te reageren
  60. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 maart 2015 om 17:29

    De Benz. Duh…

    Login om te reageren
  61. bennyyy zegt

    11 maart 2015 om 17:31

    AMG GT

    Login om te reageren
  62. v60polestar zegt

    11 maart 2015 om 17:34

    Ik ga gewoon voor een sls denk ik. Een AMG GT doet mij niet zo veel. En deze R8 ook niet

    Login om te reageren
    • v60polestar zegt

      11 maart 2015 om 17:40

      @v60polestar: niet dat ik een sls kan betalen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 maart 2015 om 23:09

        @v60polestar: Niet dat je hem nog kan kopen als je het geld had.

        Login om te reageren
        • v60polestar zegt

          12 maart 2015 om 08:21

          @berlinetta: 2e hands

          Login om te reageren
  63. rufctr01 zegt

    11 maart 2015 om 17:55

    Mercedes natuurlijk! Audi is het gewoonweg niet!

    Login om te reageren
  64. rolov zegt

    11 maart 2015 om 18:01

    Mercedes mede omdat de r8 zo duur Is.

    Login om te reageren
  65. gremalibur zegt

    11 maart 2015 om 18:05

    R8 please, in dat hete oranje. Wat een auto is dat! En sowieso iets degelijker in elkaar gezet dan zijn Italiaanse broertje.

    Login om te reageren
  66. maurits123 zegt

    11 maart 2015 om 18:36

    R8 graag!

    Login om te reageren
  67. reistje zegt

    11 maart 2015 om 18:52

    Mercedes heeft een grotere “hebben” factor voor mij. De R8 is duidelijk meer supercar maar toch laat hij mij koud. (en ik ben niet de enige als ik hierboven kijk)

    Maar in de echte wereld zou ik eerder opzoek gaan naar een SLS occasion.

    Login om te reageren
  68. autoriteit zegt

    11 maart 2015 om 19:06

    Beide zijn mooie auto’s, de Mercedes heeft een erg bijzonder design maar de lijnen kloppen niet helemaal vind ik. Als je m van de zijkant ziet heeft hij een nogal vreemde bocht in de daklijn. De R8 klopt in mijn ogen daarentegen helemaal en wordt steeds mooier naarmate je er vaker naar kijkt. Ook al is hij 60.000,- duurder, voor mij wordt het toch de R8.

    Login om te reageren
  69. azuli zegt

    11 maart 2015 om 19:09

    By far the AMG GT

    Login om te reageren
  70. bisazza zegt

    11 maart 2015 om 20:29

    Ik zou opteren voor de Mercedes, op alle fronten een beter presterende auto dito vormgeving. Overigens een potentiele aankoop voor mij in CH

    Login om te reageren
  71. baars1992 zegt

    11 maart 2015 om 23:53

    Ongeblazen V10 any day!

    Login om te reageren
  72. tyso44quattro zegt

    12 maart 2015 om 10:26

    R8 R8 R8 op alle gebieden sterker mooier dikker en een echte sportscar en de v10!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  73. koenigseggr8 zegt

    15 maart 2015 om 00:38

    Ik kies voor de Audi R8 altijd al fan geweest van deze bolide, tja dikke v10. Liefst de R8 in het oranje met zwarte velgen.

    Login om te reageren
  74. gtr8regera zegt

    16 maart 2015 om 18:25

    V10, 610 pk, in oranje/donkergeel en zwarte velgen, zoals die van Geneve. M.a.w. de R8 dus.

    Login om te reageren
  75. nsxkoenigsegggtr35 zegt

    17 maart 2015 om 20:49

    Lichte voorkeur voor de AMG GT(S)

    Login om te reageren
  76. nsxlfagtr zegt

    22 maart 2015 om 22:58

    De AMG GT S lijkt mij ook leuker rijden.

    Login om te reageren
  77. lfagtr35r zegt

    25 maart 2015 om 14:20

    Tja lastig de R8 heeft een dikke v10, de Merc heeft een hele fraaie interieur. De AMG GT is denk ik iets soepeler, speelser en directer. De R8 zal meer op comfort gericht zijn dankzij de vierwielaandrijving ook geschikter voor dagelijks gebruik.

    Login om te reageren
  78. r8quattro zegt

    4 april 2015 om 14:33

    Natuurlijk de Audi R8 liefst de v10 plus.

    Login om te reageren
  79. michaelcorleone zegt

    8 april 2015 om 22:12

    Wel lastig de AMG GT lijkt mij leuker sturen en heeft een mooier interieur, de Audi R8 heeft een V10 en vierwielaandrijving en is geschikter voor dagelijks gebruik. Lastig doe de R8 voor doordeweeks en de AMG GT voor in het weekend.

    Login om te reageren
  80. michaelcorleone zegt

    25 april 2015 om 14:15

    Maar als ik moet kiezen ga ik voor de R8.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North