• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Porsche 911 Turbo of Corvette ZR1

Auteur: ricardo, gepost 21 mei 2010 om 14:10 – 222 Reacties

Porsche vs Corvette


Twee auto’s waar je in NL ruim twee euroton aan kwijt bent. Maar dat lijkt een van de weinige overeenkomsten tussen deze vlotte wagens. Een Amerikaanse stortvloed aan pk’s versus het turbogeweld van Porsche. Waar gaat de voorkeur deze week naar uit?

Om maar gelijk over het vermogensverschil te beginnen: de Porsche heeft met zijn 500 paarden een doorsnee lease-auto aan vermogen minder dan de Corvette, een verschil van 147. De ZR1 weet dankzij zijn giga-V8 een vermogen van 647 pk richting de achterwielen te sturen. Het bijbehorende koppel is een bandenverslindende 819 Nm. De 911 Turbo moet het doen met 650 Newtonmeters, ook niet verkeerd.

Dan de acceleratietijden, als het rubber van beide auto’s is warmgereden en het asfalt droog is, sprinten ze allebei in 3.6 seconden naar de honderd. De Porsche kan vervolgens doorstoempen tot een V-max van 312 km/h terwijl de Corvette pas ophoudt met accelereren bij de 330.

De Amerikaan leeft op behoorlijk grote voet, en slokt gemiddeld genomen 15 liter peut per 100 kilometer weg. Het Duitse sportwagentje verbruikt doorgaans 11.4/100km. Qua gewicht zitten ze beiden onder de 1600 kg, rijklaar tikt de Porsche 1595 kg aan op de weegschaal. De ‘Vette mag zich met 1528 kilo’s de lichtste van de twee noemen.

Als we de supercars langs de Nürburgring-meetlat leggen zien we dat Duitsland een rondje ‘Ring in 7:39 minuten aflegt. Amerika doet de Groene Hell sneller en zette daar een tijd neer van 7:26. Oké, tot zo ver de feiten en ringtijden. Nu jullie persoonlijke voorkeur graag. Je mag er één uitkiezen maar je moet NU beslissen. Wat kies je?

Zelf vergelijken kan op Autowiki.


Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Corvette, kies-maar, Porsche, turbo, Vergelijkingen, ZR1

Vorig bericht: « Ultieme drag: Nissan GT-R’s vs Bugatti Veyron
Volgend bericht: Hennessey propt 815 pk in de Camaro »

Lees Interacties

Reacties

  1. sacha zegt

    21 mei 2010 om 14:11

    Meer is beter: De ZR1 dus.

    Login om te reageren
  2. Jimmy zegt

    21 mei 2010 om 14:11

    Jullie moeten een keer een poll plaatsen, zie je in 1 keer hoe de meningen verdeeld zijn:)

    Ik ga voor de Porsche!

    Login om te reageren
  3. ExOtiC zegt

    21 mei 2010 om 14:12

    Porsche sowieso. Piece of sh*t Americana

    Login om te reageren
  4. realhustler zegt

    21 mei 2010 om 14:14

    Of de goedkope broer van de corvette en geld overhouden, of de porsche. Deze corvette is alleen voor het circuit, rijdt vreselijk op de weg. De porsche is de ideale woon-werk auto.

    Login om te reageren
    • Max zegt

      21 mei 2010 om 14:20

      @realhustler: Dus je hebt er in gereden? En een Porsche turbo is een ideale woon-werk verkeer auto? Laat mij niet lachen.

      Login om te reageren
      • Phille zegt

        22 mei 2010 om 12:37

        @Max:
        porsche kan je zonder problemen elke dag mee naar werk of en weer gaan, no prob…en ja heb er al vele keren in gereden! en ja zowel als carreras als turbos…

        Login om te reageren
  5. wolffjee zegt

    21 mei 2010 om 14:14

    Porsche!! blijft een lekkerdere auto qua looks en rijden en kwaliteit!!

    Login om te reageren
  6. Blitz zegt

    21 mei 2010 om 14:14

    ZR-1

    End of story… ;)

    Login om te reageren
  7. Baztrd zegt

    21 mei 2010 om 14:15

    De ZR1. Porsches zijn prima auto’s hoor… maar zo verschrikkelijk saai en onorigineel, kan je net zo goed een golf kopen ;)

    Login om te reageren
  8. stopwearingpants zegt

    21 mei 2010 om 14:15

    ZR1 natuurlijk dat ding is bijna even snel als een murcielago SV zeg maar even snel waarom de porsche alleen omdat ie europees is?, de zr1 is in dit geval ook nog es beter

    Login om te reageren
  9. smecher zegt

    21 mei 2010 om 14:15

    hmmmm een plat geslagen kever of the american dream… Doe mij die Corvette maar!

    Login om te reageren
  10. kwark zegt

    21 mei 2010 om 14:16

    Ik stem ook voor een poll ;) en natuurlijk voor de Porsche !!

    Login om te reageren
  11. Eric zegt

    21 mei 2010 om 14:16

    Daar er geen italianen bij zijn de Porsche!

    Login om te reageren
  12. paulusrx7 zegt

    21 mei 2010 om 14:16

    hmm liever geen in tweeen gezaagde kliko als dash en ziet er een stuk beter uit. + dat die zr1 gewoon niet op de weg te houden is.

    Login om te reageren
  13. sab993s zegt

    21 mei 2010 om 14:16

    Less is more: De 911 dus.

    Login om te reageren
  14. MercedesForum zegt

    21 mei 2010 om 14:17

    Duits natuurlijk……

    Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    21 mei 2010 om 14:18

    zonder twijfel de ZR1 veel meer macho dan zo’n kever in sportschoenen ;)

    Login om te reageren
  16. MDA zegt

    21 mei 2010 om 14:18

    Porsche. Vanwege de afwerking en het interieur. Want motorisch mag de ZR1 wel iets beter lijken, dat verschil weegt niet op tegen een goedkoop plastic interieur…

    Login om te reageren
  17. Peer zegt

    21 mei 2010 om 14:19

    Prosche: Deutsche Qualität!

    Login om te reageren
    • Peer zegt

      21 mei 2010 om 14:19

      @Peer: Porsche dus ;)

      Login om te reageren
  18. timo zegt

    21 mei 2010 om 14:19

    AAAHHH issue.. Porsche is geweldige auto. Bizar snel en je kan m elke dag gebruiken wat echt belangerijk is. Maar die Corvette is zo ongelofelijk bruut. Ik denk toch dat ik de typische nederlander zou spelen die vooral op safe gaat en de 911 turbo zou kopen. Alleen dan moet er wel PDK opzitten anders hoef ik m niet.

    Login om te reageren
  19. Mr. V8 zegt

    21 mei 2010 om 14:19

    Tja, de ZR-1.

    Login om te reageren
  20. Acacio zegt

    21 mei 2010 om 14:20

    Porsche… Een auto waar je gewoon dagelijks in kan rijden! De Vette is op het circuit misschien beter maar gewoon op de weg.. de Porsche!

    Login om te reageren
  21. PCCB zegt

    21 mei 2010 om 14:21

    Wat zijn we weer origineel in de Porsche bashing…

    Doe mij maar de Turbo. Ik hou van het boxergeluid, ik hou van diens vorm en ik hou van de interieurconfiguratie die ik naar mijn eigen stijl zo rijkelijk mogelijk kan aankleden. De Corvette is een beest van een wagen, maar ontbeert voor mij de klasse die een GT moet hebben.

    Login om te reageren
  22. tuurlijk zegt

    21 mei 2010 om 14:21

    Porsche.

    Wie doet de telling? ;)

    Login om te reageren
  23. C6_R zegt

    21 mei 2010 om 14:22

    De snellere en exclusievere ZR1 uiteraard, appeltje eitje!

    Login om te reageren
  24. CptSwaffel zegt

    21 mei 2010 om 14:22

    Porsche, duiste kwaliteit!

    Login om te reageren
  25. RubenBaeten zegt

    21 mei 2010 om 14:22

    De ZR1 natuurlijk. Ik ga liever sprintjes trekken met die V8 dan over mijn zacht plastic dashboard aaien.

    Login om te reageren
  26. tyzo zegt

    21 mei 2010 om 14:22

    zonder twijfel, de Porsche!

    Login om te reageren
  27. Merry zegt

    21 mei 2010 om 14:24

    De ZR1 geen uitleg nodig lijkt mij zo.

    Login om te reageren
  28. Sciurida zegt

    21 mei 2010 om 14:24

    Ik zou voor de ZR-1 gaan omdat er al veel te veel vaak niet uit elkaar te houden 911’s rondrijden, maar stiekem zou ik dan toch voor de Corvette Sport Classic gaan om wat geld over te houden voor wat opties. Dus puur uit ‘exclusieviteit’ (ook al is het gewoon een massa geproduceerde tractor) de Corvette!

    Login om te reageren
  29. Bosnia_love zegt

    21 mei 2010 om 14:27

    Hallo? Zo moelijk is dit niet hoor. ;) Zodra je het interieur van de Porsche vergelijkt met het gare interieur van de Corvette kan je gelijk al een keuze maken: Porsche dus. ;) Uit de conclusie van Clarkson kunnen wij concluderen dat de Porsche heel goed is buiten en op het circuit en de COrvette alleen goed is op het circuit. ;)

    Login om te reageren
  30. Kasper zegt

    21 mei 2010 om 14:27

    We zijn het aan het leren: lees nog niets over Ferrari’s, Lambo’s, ed.

    Trouwens ik kies voor de Pors.

    Login om te reageren
  31. Hennep zegt

    21 mei 2010 om 14:29

    De Porsche alstublieft.

    Login om te reageren
  32. Carmaster zegt

    21 mei 2010 om 14:29

    De ZR-1.
    Lekker fout, V8 sound, nog een beetje apart in deze contreien, bloedsnel en geweldig op het circuit.
    Porsches, ookal zijn ze state of the art en zeker geen slakken, missen wat mij betreftf een ziel, ze zijn te klinisch.

    Login om te reageren
  33. 911GT2 zegt

    21 mei 2010 om 14:30

    Kwaliteit… klasse… looks… doe mij de Turbo maar. De amerikaanse tupperwarebak mag van mij lekker aan de andere kant v/d sloot blijven

    Login om te reageren
  34. Stijn zegt

    21 mei 2010 om 14:31

    @ Sciurida
    Ga eens naar de VS, overal kom je Corvette’s tegen. Geen kat die er nog naar kijkt tenzij het een gloednieuw model is. 911 by far! (kan je overal deftig (!) mee voorrijden)

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      21 mei 2010 om 14:34

      @Stijn: ja daar heb je gelijk, maar ik bedoel in Nederland heb je nauwelijks Corvettes, Als ik in de VS zou wonen zou ik ook voor de Porsche gaan, volgens mij zijn die daar echt het summun volgens veel vermogende Amerikanen

      Login om te reageren
  35. Stijn zegt

    21 mei 2010 om 14:33

    @ RubenBaeten
    Ook als je de banden zelf moet betalen?
    Aaien kost geen geld, alleen maar op de plek waar het vriendinnetje van een ZR-1 rijder ‘werkt’.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    21 mei 2010 om 14:34

    Als Autoblog betaald, dan maar de Duitser nemen en opfokken tot 911pk ofzo :)

    Login om te reageren
  37. SHFT zegt

    21 mei 2010 om 14:40

    Moeilijk, ik denk dat ik toch voor de Turbo zou gaan ook al is de ZR1 een ongelooflijk machien!

    Login om te reageren
  38. JPM zegt

    21 mei 2010 om 14:43

    Hoewel ik de ZR1 eigenlijk de enige echt leuke Amerikaan vind val ik toch voor de 911 turbo. Het is gewoon de best allrounder die er is. Niets verslaat een turbo in dagelijks gebruik en ik kan het weten ;-)
    Dan wel graag de S met PDK!

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      21 mei 2010 om 14:53

      @JPM:
      Uhmm ik denk dat de Nissan GT-R de 911 Turbo op alle vlakken verslaat ;)

      Login om te reageren
  39. Jordydevries zegt

    21 mei 2010 om 14:44

    Porsche

    Login om te reageren
  40. Wrx23 zegt

    21 mei 2010 om 14:46

    Doet u mij de porsche maar!

    Login om te reageren
  41. GLTSRY zegt

    21 mei 2010 om 14:52

    Misschein is de Porsche kwalitatief beter, maar duurder en de Corvette goedkoper maar weer duur in onderhoud vanwege materialen die eerder vervangen moeten worden en eerder stuk kunnen gaan ga ik voor de Corvette vanwege het schitterende geluid en hij ziet er mooier uit

    Login om te reageren
  42. EFB zegt

    21 mei 2010 om 14:54

    @Sciurida:

    ehm… ik zat twee weken geleden nog in Amerika (boston en omstreken + New York), en ik heb daar toch echt meer porsches gezien dan corvettes. Oke, er rijden daar wel iets meer corvettes rond dan hier in de NL, maar er rijden daar nog meer porsches rond….

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      21 mei 2010 om 15:08

      @EFB: hmm dan is de keuze dus nog duidelijker: de ZR-1, ben zelf overigens vorig jaar ook in NYC geweest, maar heb alleen een Rolls, m6 en Bentley continental gezien, maar ben eigk alleen in Manhattan geweest, niet echt het natuurlijke habitat van hypercars, misschien voor de playboys, maar ik heb ze niet betrapt

      Login om te reageren
      • skier zegt

        21 mei 2010 om 16:08

        @Sciurida: Heb je 5th avenue wel meegenomen dan? Wat jij opnoemde stond daar op 1 hoek:P

        Login om te reageren
  43. W116 zegt

    21 mei 2010 om 14:54

    Corvette, no doubt!! Niet dat uitgeengineerde Duitse pielwerk, gewoon groot, ruig en raggen met die hap!!

    Login om te reageren
  44. G zegt

    21 mei 2010 om 14:54

    ZR1 !!! Voor mij toch wel een klasse hoger dan de 911 Turbo.

    Login om te reageren
  45. Svensson zegt

    21 mei 2010 om 14:56

    Zonder twijfel de ZR1. Veel sportiever, klinkt 134× keer beter, heeft achterwielaandrijving en een handbak en ziet er een stuk bruter uit.

    http://www.youtube.com/watch?v=-LJSIdqEm9Q
    http://www.youtube.com/watch?v=NVcIBH9Ob38

    “Sie ist so Stark wie ein Panzer und schnell wie ein Supersportler.”

    Zegt genoeg lijkt me… :lol: 8)

    Login om te reageren
  46. Be-100 zegt

    21 mei 2010 om 14:56

    Ik zou er een driestrijd met de Jaguar XKR van gemaakt hebben ;)

    Login om te reageren
  47. TDIfreak zegt

    21 mei 2010 om 14:56

    Porsche, there is no substitute

    Login om te reageren
  48. 406_v6 zegt

    21 mei 2010 om 15:00

    ZR-1…. there is no substitute for cubic inches :) (en ook vanwege het feit dat Porsche tegenwoordig een product uit de VAG folder is…. :( )

    Login om te reageren
  49. Richie zegt

    21 mei 2010 om 15:01

    Porsche, ik hoef geen Amerikaanse plastic auto!

    Login om te reageren
  50. tt zegt

    21 mei 2010 om 15:02

    zr1 . punt. makkelijkste keuze van de laatste maanden…

    Login om te reageren
  51. Lan_Evo zegt

    21 mei 2010 om 15:05

    Dan toch maar die 911 Turbo, omdat die AWD heeft.

    Login om te reageren
    • W116 zegt

      21 mei 2010 om 15:38

      @Lan_Evo: Omdat een auto AWD heeft kies je ervoor? RWD blijft de shit!

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        21 mei 2010 om 15:47

        @W116: Als iets geen AWD heeft en PDK en godmagweten welke afkortingen en elektronische snufjes dan is dat “niet bruikbaar”. Zulke mietjes zijn we blijkbaar met z’n allen geworden anno 2010…

        Login om te reageren
  52. F612S zegt

    21 mei 2010 om 15:07

    Turbo cabrio met PDK bak. Punt.

    Login om te reageren
  53. AudiQuatro zegt

    21 mei 2010 om 15:12

    Corvette is geil. Porsche elegant. Elegant is beter. Maar de 911 staat op elke straathoek. ehm, toch 911 turbo maar dan wel in een leuk kleurtje. Oranje of zo.

    Login om te reageren
  54. Cantago zegt

    21 mei 2010 om 15:12

    Ik ga niet voor beter… Maar wel voor de afwerking, techniek en uitstraling. Ik zou hem zelf niet kopen, maar als ik moest kiezen tussen deze 2 werd het zonder twijfel de Porsche 911 Turbo! En uiteraard handgeschakeld. Maar misschien dat een rijtest mijn keus veranderd? (Hint!)

    Login om te reageren
  55. paul zegt

    21 mei 2010 om 15:14

    hallo?????????? amerikaanse rotzooi of DE maatstaf wat sportauto’s betreft.????????? mmmmmmmm, moeilijk?????????
    ”DE 911 TURBO natuurlijk”

    Login om te reageren
  56. mhijnen zegt

    21 mei 2010 om 15:15

    Porsche, daar kan geen amerikaan tegen op…

    Login om te reageren
  57. LeonPG zegt

    21 mei 2010 om 15:15

    Op de snelweg gaat tegenwoordig niemand meer aan de kant voor een Porsche. Voor een Corvette nog wel.
    Simpele keuze dus……

    Login om te reageren
  58. C6_R zegt

    21 mei 2010 om 15:16

    http://www.strategicvision.com/auto_segmentwinners.php?year=2009&award=TVA&seg=9

    Amerikaanse rotzooi… :roll:

    Login om te reageren
  59. lambo4all zegt

    21 mei 2010 om 15:18

    uuhhh… deze is moeilijk!! neig naar de Vette maar mijn verstand zegt de Porsche!

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      21 mei 2010 om 15:20

      @lambo4all:
      Als iedereen naar zijn verstand luisterd is de wereld zo saai! ;)

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        21 mei 2010 om 15:28

        @Merry: haha indderdaad! dan neem ik de turbo, maar wel met zwarte velgen en in het felrood!

        Login om te reageren
  60. porsche_fan zegt

    21 mei 2010 om 15:19

    Zonder twijfel de Porsche 997 Turbo!!

    al snap ik de ronde tijd op de “ring” niet van de 997 Turbo MK2.. De Turbo van voor de facelift doet 7.38 en van na de facelift 7.39, en dan zeggen dat ie 10 sec sneller is als de voorganger.! ;x

    Login om te reageren
  61. jelle46 zegt

    21 mei 2010 om 15:22

    DE porsche dan toch, fantastische wagen voor elke dag, terwijl de corvette ook machtig is, maar totaal onbruikbaar.
    Turbo liefst in het geel AUB :D

    Login om te reageren
  62. TKoote zegt

    21 mei 2010 om 15:27

    Ik zaag nog liever mn oren eraf dan de Porsche… de ZR-1 dus

    Login om te reageren
  63. rwd zegt

    21 mei 2010 om 15:31

    Het verstand zegt Porsche, op langere termijn blijft hij heel, is hij meer waard en bovendien een sportauto die je iedere dag kan rijden zonder kans op rugkwalen. Maar wat is die ZR1 snel:-)

    Login om te reageren
  64. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 15:32

    Corvette duh. Is niet echt een keuze eh? OK, het interieur en 9/10 is ook de afwerking wat minder, maar damn, look at it… ZR1 all the way! Ik ben nu eenmaal geen accountant… :)

    Login om te reageren
  65. Hoflander zegt

    21 mei 2010 om 15:34

    Moeilijk… de Opel Kadett der sportwagens of een patserbak. De laatste neem ik, gezien ik mijzelf niet al te serieus neem.

    Login om te reageren
  66. Stijn zegt

    21 mei 2010 om 15:37

    @ Merry
    Als niemand naar zijn verstand zou luisteren zou er al lang geen wereld of alvast mensen meer zijn…

    @ Petsmaster
    Met de Porsche zeg je ik heb een verfijnde smaak en werk voor mij geld met de ZR-1 laat je blijken op illegale wijze je geld te bekomen.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      21 mei 2010 om 15:44

      @Stijn: eerst heb je het over “deftig” voorrijden of zo iets en nu over “verfijnde smaak”.

      Ik heb alleen een beetje moeite om die twee kwalificaties te rijmen met de andere suggesties die je doet over de beroepskeuze van Corvette rijders en hun vriendinnen. Niet bepaald deftig, noch getuigende van verfijnde smaak vind je wel?

      Login om te reageren
    • skier zegt

      21 mei 2010 om 16:14

      @Stijn: Haha mensen in een Porsche werken hard voor hun geld:P Verschilt nogal denk ik, zoe toch vaak types in een Porsche die niet direct uitstralen dat ze er hard voor gewerkt hebben. Het klopt wel als je zegt dat ze het geld verdient hebben aan mensen die er wel echt hard voor gewerkt hebben. voornamelijk Cayenne rijders en 911 cabrio rijders. voorbeeld wat ik vaak zie in deze auto’s: Kaal hoofd, foute zonnebril + ketting en spieren die niet natuurlijk in een sportschool zijn gekweekt ow en een te strak t-shirtje aan

      Login om te reageren
  67. Benjamin1 zegt

    21 mei 2010 om 15:38

    ZR1!

    Login om te reageren
  68. W116 zegt

    21 mei 2010 om 15:39

    Voor iedereen die de Porsche voor iedere dag wil gebruiken:
    Ik durf te wedden dat de Corvette veel meer bagageruimte heeft.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      21 mei 2010 om 15:50

      @W116: Ik wed met je mee! ;)

      ZR1: 634 liter bagageruimte
      997: 105 liter bagageruimte

      Niet dat het er toe doet natuurlijk bij sportwagens, net als verbruik overigens…

      Login om te reageren
  69. fritsdeblitzzz zegt

    21 mei 2010 om 15:43

    sowieso de zr1… die zie je tenminste niet op elke hoek van de straat!

    Login om te reageren
  70. de sjonnies zegt

    21 mei 2010 om 15:43

    Rij ik me deaud in de ene of rij ik me deaud in de andere?
    De ZR1, ‘k mag Obama wel !

    Login om te reageren
  71. G-power zegt

    21 mei 2010 om 15:43

    Doe mij de ZR1 maar, ze zijn allebei leuk maar ik heb niet echt iets met Porsche..

    Login om te reageren
  72. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 15:45

    @ Stijn : zeg ik toch? : “ik ben nu eenmaal geen accountant”… ;) En smaak is subjectief, laten we die discussie alsjeblieft niet aangaan. Doe je dat ook effectief niet dan heb je wat mij betreft verstand ;)

    Login om te reageren
  73. Chevelle zegt

    21 mei 2010 om 15:47

    Wat willen veel mensen op autoblog een mooi dashboard. Ik hou persoonlijk meer van pk’s, koppel, en achterlijke snelheden. ”ZR1 all the way”

    Login om te reageren
    • GLTSRY zegt

      21 mei 2010 om 16:05

      @Chevelle: Inderdaad en juist daarom vind ik de Porsche geen pure sportauto gewoonweg omdat comfort, ergonomie van dashboard en gebruikte materialen prioriteit heeft boven de pk, snelheid en de koppel.

      De Corvette daarentegen is niet de meest comfortabele auto en heeft niet de beste kwaliteit but who cares? Voor zijn prijs, fungehalte en het geluid van de motor dat als muziek klinkt ga ik zonder twijfel voor de Corvette

      Login om te reageren
  74. TheIceman2009 zegt

    21 mei 2010 om 15:49

    ZR1 zonder twijfel, die auto is nog niet zo oud, de porsche is al een halve eeuw geleden ontworpen.

    Login om te reageren
  75. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 15:51

    Yes, 3 gelijkgezinden op rij. Er is nog hoop voor de mensheid! ;)

    @ C6_R : true that! Bende pussies allemaal :)

    Login om te reageren
  76. Viperrr zegt

    21 mei 2010 om 15:54

    Zonder enige twijfel:

    Porsche!

    Login om te reageren
  77. Ollie-j zegt

    21 mei 2010 om 15:55

    911% Porsche 911 Turbo. Kwantiteitsrommel die Corvette, slechte materialen en comfort.. bah!

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      21 mei 2010 om 16:11

      @Ollie-j: Kwantiteitsrommel? Een mooi woord, dat wel! :lol:

      Helaas is het hier niet van toepassing!

      In fiscaal jaar 2008/09 werden er 76.739 Porsches gemaakt (een jaar eerder was dat bijna 100.000)

      In 2008 werden er 35.310 Corvettes geproduceerd, in 2009 16.956.

      Login om te reageren
  78. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 15:57

    @ Ollie-j : pussy… :P ;)

    Login om te reageren
  79. Mr. V8 zegt

    21 mei 2010 om 15:59

    @ ollie-j: kwantiteit is een hoeveelheid van iets… Dus wat is kwantiteitsrommel?

    Login om te reageren
  80. freaQ-volvo zegt

    21 mei 2010 om 15:59

    poll maken kan idd het overzicht helpen
    corvette voor mij !

    Login om te reageren
  81. Flamingo zegt

    21 mei 2010 om 16:01

    volgens mij is de Porsche veel duurder dus de porsche!

    Login om te reageren
  82. Ruben00 zegt

    21 mei 2010 om 16:03

    inderdaad plaats de volgende keer een poll.

    Login om te reageren
  83. Flamingo zegt

    21 mei 2010 om 16:06

    wat is een poll?

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      21 mei 2010 om 16:14

      @Flamingo:
      Dat is toch z’n gast die je badkamer maakt?

      Login om te reageren
  84. JPM zegt

    21 mei 2010 om 16:07

    @ Merry

    Dat denk ik niet.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      21 mei 2010 om 16:13

      @JPM:
      Dat duurde lang, maar echt wel ;)

      Login om te reageren
  85. Flamingo zegt

    21 mei 2010 om 16:07

    als je een poll plaatst reageert hier niemand meer

    Login om te reageren
  86. G.P.h zegt

    21 mei 2010 om 16:08

    Zonder twijfel de 911 TURBO!! Wat een mooie auto en veel beter dan die Amerikaanse rotzooi!

    Login om te reageren
  87. skier zegt

    21 mei 2010 om 16:08

    Owja voor mij de Corvette

    Login om te reageren
  88. EJS zegt

    21 mei 2010 om 16:09

    Kwa prestaties maakt ’t eigenlijk geen hol uit.. Maar ik zou liever een Corvette hebben; mooier, mooier geluid en meer mijn ’type’ auto;)

    Login om te reageren
  89. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 16:11

    @ JPM : heerlijke reply… Droog :D
    @ Flamingo : meen je dat nou echt? Kom op, zo sneu lijk je me niet… :|

    Login om te reageren
  90. Simpson zegt

    21 mei 2010 om 16:14

    hm, de porsche heeft minder vermogen en is zwaarder, maar zet wel vergelijkbare prestaties neer. Waar laat de ZR-1 het liggen?

    Ohja, ik zou voor de 911 gaan overigens. bladveren horen onder een huifkar, niet onder een sportwagen.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      21 mei 2010 om 16:25

      @Simpson: Bladveren leveren anders een snellere auto op dan die “high tech German engineering” Porsche…

      Overigens hebben de Corvette leafsprings NIETS te maken met traditionele bladveren, maar het zou zonde van mijn tijd zijn om je dat aan het verstand te brengen…

      Login om te reageren
  91. Mr. V8 zegt

    21 mei 2010 om 16:14

    @ C6_R: en ook het aantal Pk’s lijkt me geen ‘kwantiteitsrommel’ t.o.v. de Porsche ;)

    Login om te reageren
  92. Mr. V8 zegt

    21 mei 2010 om 16:15

    @ Merry: hahahahaha! :D

    Login om te reageren
  93. Something zegt

    21 mei 2010 om 16:16

    Porsche enough said

    Login om te reageren
  94. Ive1 zegt

    21 mei 2010 om 16:17

    911 turbo S

    Login om te reageren
  95. autojunk888 zegt

    21 mei 2010 om 16:19

    porsche turbo all the way!!!

    Login om te reageren
  96. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 16:19

    Simpson : de ZR1 bladveren? Die is goed… :D

    Login om te reageren
  97. Flamingo zegt

    21 mei 2010 om 16:20

    laat ze maar een poll neerkwakken dan.

    Login om te reageren
  98. i-love-suv zegt

    21 mei 2010 om 16:23

    Hoef ik niet lang over na te denken.Porsche, porsche , porsche. Mogen ze die corvette reserveren voor alle patsers en drugsdealertjes.

    Login om te reageren
  99. Sneep zegt

    21 mei 2010 om 16:25

    ZR1 natuurlijk.

    De 911 ziet er al 1000 jaar hetzelfde uit en mijn moeder denkt dat het een VW Beetle is als ze hem ziet rijden.
    Porsche is voor saaie mensen met een kleine schwanz.

    Login om te reageren
  100. Flamingo zegt

    21 mei 2010 om 16:27

    ik heb me bedacht ik wil toch de ZR1. kijk dat bedoel ik nou..

    Login om te reageren
  101. alex79 zegt

    21 mei 2010 om 16:27

    De Porsche, liefst de Hybrid-versie met William’s Kers-vliegwiel

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      21 mei 2010 om 16:29

      @alex79:

      magnetti marelli’s vliegwiel ontwikkeld voor williams oa

      Login om te reageren
  102. Maksimum zegt

    21 mei 2010 om 16:28

    ZR1.. lijkt me logies! Krijg je wat minder het 12 in het dozijn gevoel. Ook kan ik me niet voorstellen dat je met de Porsche meer plezier zou kunnen hebben, de zr1 is bruut geweld!

    Login om te reageren
  103. C6_R zegt

    21 mei 2010 om 16:28

    Een huifkar heeft overigens ook de enorm ouderwetse feature genaamd “wielen”.

    Wat blijkt nou, die enorm ouderwetse feature werkt beter dan de relatief hypermoderne hoovercraft techniek…

    Nou weet ik wel wat ik liever heb!

    Login om te reageren
  104. Hupke zegt

    21 mei 2010 om 16:28

    Geen idee, voor het imago een 911 hoewel ook daar rotzakken in rondtoeren en ook niet elke ZR1 rijder is een loto winnende, wannabe GT kampioen rotzak.

    Voor de prijs de ZR1 maar ik heb aan geen van beide echt behoefte, dan liever een SL of een CL of wachten totdat de MP4-12c van mclaren te koop is als het in die prijsklasse zijn moet.

    Login om te reageren
  105. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 16:30

    Nou moe, en ik al die tijd maar denken dat de C6 bye bye had gezegd tegen bladveren. Was ik ff fout… *gaat zich schamen en bezatten aan Cognac om deze misser asap te vergeten*

    Login om te reageren
  106. SupercarFan zegt

    21 mei 2010 om 16:32

    ZR1 natuurlijk! veel mooier!!!

    Login om te reageren
  107. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 16:32

    @ C6_R : wil je het dan even aan mij uitleggen aub, want nu ben ik echt in de war. Ik beloof je dat ik het zal begrijpen… :)

    Login om te reageren
  108. peter - italia zegt

    21 mei 2010 om 16:32

    de porsche is en blijft een plat geslagen kever imo (wel een verdomt snelle hoor ;-))

    technisch is de porsche wel beter dan die amerikaanse wagen zonder paard… maar oh zo gewoontjes geworden.

    Doe mij maar de vette, het ongemakt neem ik maar op de koop toe.

    Login om te reageren
  109. Stijn zegt

    21 mei 2010 om 16:33

    @ C6_R
    Ik zeg toch ook niet dat ik een Turbo heb? Dus wie of wat ik ben (en wat ik zeg) heeft geen invloed op de ‘klasse’ van de wagen!
    En je hoeft de Turbo helemaal niet te nemen met PDK, een manueel kan ook perfect. Tevens is de Turbo, zoals ingewijden ondertussen wel weten, op zéér eenvoudige wijze onmiddelijk 2WD te maken.
    Bovendien gaat het verschil in kofferruimte tussen de Turbo en ZR-1 flink kleiner zijn als je de achterbank (met neergeklapte zitjes) van de Turbo gaat meerekenen. En nu niet komen klagen dat dit geen kofferruimte is. Bij de ZR-1 ligt je bagage ook maar net achter je hoofd, open en bloot voor de ogen van mensen met minder goede bedoelingen. Trouwens heb ik (en accountants :p) weinig mee te sleuren elke dag, alleen misschien nakomelingen en laat die nu net achterin een 11je passen…

    Login om te reageren
  110. prop zegt

    21 mei 2010 om 16:36

    De auteur van dit artikel heeft zeker de autoweek van deze week gelezen?

    Login om te reageren
  111. C6_R zegt

    21 mei 2010 om 16:41

    @Petsmaster:

    http://www.autoblog.com/2008/01/14/detroit-2008-corvette-zr1-chassis-display/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring

    Login om te reageren
  112. PetrolHead123 zegt

    21 mei 2010 om 16:47

    De ZR1, real american power ;);)

    Login om te reageren
  113. Petsmaster zegt

    21 mei 2010 om 16:48

    @ C6_R : thanks, duidelijk. Eigenlijk dienen ze dus meer als anti-roll bar als ik het goed begrijp? Slim gezien :) Ik vond het al vreemd op die foto’s bij je eerste link dat er slechts een enkele ‘bladveer’ was, en dan nog ‘ns dwars gemonteerd.

    Login om te reageren
  114. krari zegt

    21 mei 2010 om 17:17

    porsche
    hou gwoon van porsche
    dan wel het liefste de turbo cabrio he

    Login om te reageren
  115. Freude_am_Fahren zegt

    21 mei 2010 om 17:30

    ook al denk (weet) ik dat de corvette zeker sneller is, zou ik toch voor de porsche gaan.
    Ik ben niet zo’n porsche fan, want bijna iedereen met genoeg geld koopt er een, dus ja, het gaat bij de porsche-kopers vaak meer om het merk dan om de auto (en zijn kwaliteiten)
    Toch vind ik de laatste generatie 911jes echt zeer geslaagd. En er is iets, geen idee wat, dat mij doet kiezen voor de Porsche. (ik denk vooral de schoonheid)

    de Turbo dus

    Login om te reageren
  116. Arnold zegt

    21 mei 2010 om 17:31

    ik zou de ZR1 nemen omdat deze gewoon meer NM meer PK en belangrijkste de snelste is :D
    wat ik niet verwacht had was dat de porsche zwaarder was als de ZR1

    Login om te reageren
  117. Robin zegt

    21 mei 2010 om 17:32

    porsche als ik tupperware wil hebben ga ik wel naar de blokkert

    Login om te reageren
  118. jbvdg zegt

    21 mei 2010 om 17:35

    porsche

    Login om te reageren
  119. cesarestevao zegt

    21 mei 2010 om 17:35

    Ik ga voor de machtige mooie Corvette ZR1 goedkoper sneller krachtiger

    Login om te reageren
  120. stimpack zegt

    21 mei 2010 om 17:37

    ZR1(uitleg overbodig)

    Login om te reageren
  121. bozewolf zegt

    21 mei 2010 om 17:41

    ZR-1, een blauwe.

    Login om te reageren
  122. Lambolover zegt

    21 mei 2010 om 18:09

    ZR1 in het wit of zwart(maar als ik de ZR1 zou kunnen betalen zou ik ook de porsche erbij kopen)

    Login om te reageren
  123. Driewieler zegt

    21 mei 2010 om 18:10

    De Turbo.

    Login om te reageren
  124. Phille zegt

    21 mei 2010 om 18:38

    topspeed van de porsche klopt niet…in een van zijn films rijdt clarkson met een standaard 911 turbo mk1 200 mijl per uur op de autobahn…dat is al 320! en er zat meer in ook

    Login om te reageren
  125. lincoln zegt

    21 mei 2010 om 18:43

    .. en de stand is ??

    42 voor de mannen-auto ..
    46 voor de baby slaapkamer-poster auto ..

    Porsche ligt dus nipt voor ..

    Login om te reageren
  126. Danny32 zegt

    21 mei 2010 om 18:53

    Ik ga voor de corvette. Staat hier in de buurt trouwens eentje

    De Porsche is overigens ook niet verkeerd

    Login om te reageren
  127. schnitzerken zegt

    21 mei 2010 om 19:04

    kan ze niet elk een maandje of zo lenen en dan kiezen.. Ik weet het echt niet

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 mei 2010 om 19:09

      @schnitzerken:
      i,m with you dude ..

      de rest van de reaguurders hier kent die dingen van haver tot gort ..
      als je de wel-overwogen keuzes bekijkt ..

      Login om te reageren
  128. bmw_tuning zegt

    21 mei 2010 om 19:05

    Corvette a.u.b.

    Login om te reageren
  129. vale46 zegt

    21 mei 2010 om 19:06

    Porsche Turbo!

    Login om te reageren
  130. Benz.. zegt

    21 mei 2010 om 19:10

    Moeilijk, moeilijk. Geen van twee denk ik.

    De Corvette ziet er “cheap” uit en qua vormgeving vind ik hem ook teleurstellend. Echter: Qua weggedrag, rauwe power en looks zoveel beter dan de Porsche (en daar gaat het om) welke in zoveel verschillende varianten bestaat dat het een soort van uitgemolken koe aan het worden is. (is al zo, denk ik)

    Maargoed, een standaard ZR1 moet “from zero to sixty” z’n meerdere erkennen in de Porsche, dat is zeker daarna zal de Corvette wellicht inlopen.

    Ze zijn aan elkaar gewaagd.

    Ik zou kiezen voor de SLS AMG..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 mei 2010 om 19:17

      @Benz..:
      de Corvette is de ultieme evolutie van TVR ..
      dan is de 911 niet eens een optie ..

      probeer nog maar een keer te kiezen nu ..

      Login om te reageren
  131. Quivis zegt

    21 mei 2010 om 19:15

    Kan hier een Poll bij ?

    Login om te reageren
  132. Freude_am_Fahren zegt

    21 mei 2010 om 19:16

    alhoewel, ik zou misschien toch voor de corvette gaan…
    ook al is hij minder mooi, hij is zeker sportiever.

    Alhoewel…

    zucht, ik heb toch het geld niet, dus geen stress

    Login om te reageren
  133. Benz.. zegt

    21 mei 2010 om 19:26

    @lincoln: De ZR1 geniet m’n voorkeur tegenover de Porsche maar ik zou hem (mocht dat financieel kunnen) nooit kopen.

    En de Vette is idd minder uitgemolken wat je ook als argument zou kunnen gebruiken.

    ’t is een optie..

    Login om te reageren
  134. jeanclaude zegt

    21 mei 2010 om 19:26

    porsche als je hem tuned zit je zo op 600/650/700 pk terwijl die dat makkelijk kan houden en daarnaast zie je een corvette nooit

    Login om te reageren
  135. T-Mon zegt

    21 mei 2010 om 19:33

    ze zijn kwa uiterlijk allebei 13 in een dozijn… ik word van geen van beide warm, maar doe dan toch maar de porsche.

    Login om te reageren
  136. PacmanV8 zegt

    21 mei 2010 om 19:35

    Corvette ZR1 …. for mij graag!

    Bijde auto’s erg mooi voor elk wat wils.

    Login om te reageren
  137. paul zegt

    21 mei 2010 om 19:49

    PORSCHE TURBO zeker!!!!!!!!!!!!
    ligt heerlijk op de weg zo’n Corvette

    http://www.youtube.com/watch?v=yNjrVrpphgQ

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      21 mei 2010 om 20:08

      @paul:

      Goed argument! :roll:

      http://www.youtube.com/watch?v=yiI2MvAcOdk

      Login om te reageren
  138. vincent996 zegt

    21 mei 2010 om 20:00

    GT2 is mijn favouriet. Ja de ZR1 is in rechte lijn sneller, en ja, in de handen van een professionele coureur kan ie de groene hel snellere tijden neerzetten, maar de Porsche is gewoon meer mijn ding.

    Login om te reageren
  139. Vankonten zegt

    21 mei 2010 om 20:09

    Porsche über alles!

    Login om te reageren
  140. na3 zegt

    21 mei 2010 om 20:18

    Porsche, no doubt

    Login om te reageren
  141. Dimglor zegt

    21 mei 2010 om 20:34

    Zeker de Porsche.. Is de betere wagen all around…
    Zo’n Corvette kan je bijna niet gebruiken op de openbare weg, zo’n Porsche wel…
    En om dan nog maar van de bouwkwaliteit te zwijgen ;)

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      22 mei 2010 om 10:21

      @Dimglor: of iemand anders: kan je me misschien uitleggen waarom je volgens jou de corvette bijna niet kan gebruiken op de openbare weg?

      En over de kwaliteit kan je inderdaad maar beter zwijgen als je niet waar je het over hebt!

      Login om te reageren
      • Phille zegt

        22 mei 2010 om 12:39

        @C6_R:
        de kwaliteit is echt om van te wenen…en als je een corvette fan bent dan durf je dat ook te zeggen! bodypanels van plastiek die overal loskomen en een interieur van plastiek en carbon-look wannabe accesoires…laten we maar zwijgen over de layout van het dashboard van de jaren 90…maar ja, snel gaat die wel…

        Login om te reageren
  142. FeRaRi zegt

    21 mei 2010 om 20:55

    Zeker weten de ZR1 :D

    Login om te reageren
  143. timberleek zegt

    21 mei 2010 om 20:55

    De corvette.

    houdt absoluut neit van het 911 uiterlijk

    Login om te reageren
  144. willie zegt

    21 mei 2010 om 21:08

    zo’n 911 ziet er al 160 jaar hetzelfde uit, en ook de motor ligt al 160 jaar op de totaal verkeerde plaats. dan komt eens het moment dat je zelfs door een chevy stront voor de ogen wordt gereden. ZR1 dus.

    Login om te reageren
    • Phille zegt

      22 mei 2010 om 12:42

      @willie:
      ja want een motor voorin is wel superideaal voor een supercar…mongool!

      Login om te reageren
      • willie zegt

        22 mei 2010 om 15:41

        @Phille: jij hebt wel een héél kort lontje. maar ja, tis natuurlijk ook flink janken als porsche fandrol als zo’n 911 volledig te kakken wordt gezet door een chevy. sterkte ermee.

        Login om te reageren
  145. Ferdinand1 zegt

    21 mei 2010 om 21:23

    Even vooraf: dit begint echt relnichterij te worden. De ZR1 vergelijk je gewoon niet met de Turbo. En nou niet over kosten beginnen.

    OT: veel onzin argumenten hier. Maar voor mij de Porsche omdat zijn efficiëntie, uiterlijk en kwaliteit me erg aanspreken. Hoewel je met zo’n ZR1 je bijrijder ook héél bang kunt maken.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 mei 2010 om 21:52

      @Ferdinand1:

      prietpraat argumentatie ??
      tja .. hoe onbereikbaarder de auto des te prieter de praat ..

      (zie Veyron/GTR ) ..

      o,ja .. en dit is een kwestie van kiezen .. niet van vergelijken ..

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        21 mei 2010 om 23:12

        @lincoln: zit wat in.. Maar waar ligt de grens dan. Tegenover een ZR1 zet je minstens een GT2.
        Over prietpraat gesproken: ik ga me niet eens wagen aan het Veyron/GTR topic.

        Login om te reageren
  146. wotevajjjj zegt

    21 mei 2010 om 21:37

    mijn hart zegt ZR1 maar mijn verstand wil de porsche.
    Met een Amuse GT-R V-spec erbij was het makkelijker geweest, maar ik ga voor de porsche, die verkoop je voor meer na enkele jaren

    Login om te reageren
  147. Dennis zegt

    21 mei 2010 om 21:56

    @C6R:

    Die Corvette begon toch te zwiepen op een recht stuk asfalt terwijl de Porsche van achteren uitbrak bij het uitkomen van de bocht.

    Ben een liefhebber van Corvette en van Porsche. Ik kies toch de Porsche denk ik.
    Fijnere auto is iets verfijnder.
    Maar de Corette is een bonk geweld met veel vermogen. Ik heb nog niet met de ZR1 mogen rijden , wel de Z06 en dat is een sublieme auto. Maar ik vind de materiaal keuze van het interieur wat minder. De Porsche zit beter in elkaar.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      22 mei 2010 om 10:16

      @Dennis: recht stuk of niet. Mijn punt is slechts dat een filmpje van iemand die als een dwaas rijdt een nogal pover middel is om iets over de rijeigenschapen van een auto te zeggen. Dat soort filmpjes staat YouTube vol mee…

      Login om te reageren
  148. tayyip zegt

    21 mei 2010 om 21:57

    911 turbo s

    Login om te reageren
  149. Quivis zegt

    21 mei 2010 om 21:59

    Elke auto die je te hard door de bocht jaagt gaat eruit…
    Sounds logic to me!

    Login om te reageren
  150. Rob USA zegt

    21 mei 2010 om 22:01

    ZR1 om zijn power/nieuwere looks en hier super exclusief. Als er volgens mij 4 rijden in NL is het veel (1 in R’dam)tegen 10.000 of meer porsche’s.

    Login om te reageren
  151. paul zegt

    21 mei 2010 om 23:40

    C6 R inderdaad goed argument.
    bedankt voor de uitleg DENNIS

    Login om te reageren
  152. doba95 zegt

    22 mei 2010 om 02:21

    In de autoweek van deze week staat ook een vergelijking tussen de Corvette ZR1 en een Porsche 911 maar dan de GT2. De GT2 komt qua vermogen beter in de buurt maar is ca € 100.000,- duurder. Zij (AW) kiest voor de ZR1 vanwege dus de pk’s en de prijs.

    Doe mij de Porsche (911 GT2) maar. Vind ‘m toch een heel stuk mooier.
    Het verschil van 45 pk (ten gunste van de ZR1) is eigenlijk dan minimaal.
    Een tonnetje meer of minder maakt dan ook niet zoveel meer uit.

    Login om te reageren
  153. de bugatti Filip, zegt

    22 mei 2010 om 05:00

    de Porsche is best mooi, maar de corvette beter!!

    Login om te reageren
  154. Bakpouwww zegt

    22 mei 2010 om 10:25

    ik ga toch voor de ZR1 ,omdat die car gewoon supervet is en het ook een Amirikaanse auto is die wel bochten kan nemen. en de ZR1 is ook een stuk Exclusiever dan porsche,s ,want die zie ik elke dag wel rondrijden

    Login om te reageren
  155. Jokkebrok zegt

    22 mei 2010 om 11:53

    ZR1 natuurlijk, vel exclusiever!

    Login om te reageren
  156. Gerrelekker zegt

    22 mei 2010 om 12:21

    Corvette natuurlijk! Elke boerenlul rijdt vantegenwoordig met een of andere 911

    Login om te reageren
  157. C6_R zegt

    22 mei 2010 om 12:56

    @Phille: Niet alles geloven wat je Clarkson hoort zeggen!

    Dat het interieur niet je ding is kan ik inkomen (Al hou ik persoonlijk, net als @Chevelle, meer van pk’s, koppel, en achterlijke snelheden, dan interieurtjes.) Maar dat het interieur je niet aanstaat, of dat het geen Bentley luxe heeft zegt niets over de kwaliteit van een auto!

    Dat gezeik over plastiek kan je achterwege laten, dat is al net zo’n bullshit argument als bladveren!

    Als de kwaliteit van de Corvette dan om te wenen is, verklaar dit dan eens:

    http://www.strategicvision.com/auto_segmentwinners.php?year=2009&award=TQA&seg=9

    http://www.strategicvision.com/auto_segmentwinners.php?year=2009&award=TVA&seg=9

    Login om te reageren
  158. Phille zegt

    22 mei 2010 om 13:07

    Ik heb in beide autos meerdere uren gespendeerd…dus ik weet genoeg over build quality over beiden autos…en ja, ook over flapperend plastiek (apart van de clarkson story, trouwens; hij laat nog eens duidelijk zien in zijn filmpje wat ik bedoel)…en als interieurs je niet boeien, dan is alles wat je nodig hebt een frame met een gigantisch groot motorblok (zonder enige verfijnde engineering, enkel displacement)…maar dan spreken we niet meer over een auto. een wagen is en blijft een totaal concept, kijk naar de absolute toppers zoals ferrari 599, de koenigsegg, pagani,…topkwaliteit interieur, hopen pk’s, koppel en achterlijke snelheden!
    conclusie…GM maakt snelle wagens, zonder interieur en zonder iets van klasse…das knap, maar dat is het grootste deel van de challenge gewoon uit de weg gaan

    Login om te reageren
  159. C6_R zegt

    22 mei 2010 om 13:23

    Het is maar wat je denkt dat de challenge is! Is de challenge een sportwagen bouwen of een luxe GT? De Porsche is duidelijk meer het laatste, de Corvette is meer het eerste.

    “Kijk naar de absolute toppers zoals ferrari 599, de koenigsegg, pagani,…topkwaliteit interieur, hopen pk’s, koppel en achterlijke snelheden!”

    De Ferrari is minder snel en duurder. De anderen zijn VEEL duurder.

    Als we selectief gaan shoppen in wat een totaal concept auto moet zijn (wél interieurs, niet performance of prijs) dan ga je de challenge uit de weg.

    Login om te reageren
  160. Phille zegt

    22 mei 2010 om 13:37

    Uiteraard zijn ze allemaal duurder…voor kwaliteit (carbon magnesium, etc) betaal je..;een plastieken interieur kost je soieso geen bal. En in jou redenatie zou de koenigesseg of de pagani evenmin een sportwagen zijn, maar een luxe gt, keep on dreaming boy!
    En doe nou niet of die andere wagens geen performance hebben he, beetje mierenneuken! tis niet omdat die ferrari niet 100% even snel is als de zr1 dat die daarom minderwaardig is…
    De corvette is gewoon goedkoop voor de power die hij geeft in return (en dat da ik nooit ontkennen), maar blijf met je voeten op de grond en weet dat dat ook ALLES is dat je krijgt, gewoon een oversized engine op een frame dat hard gaat, geen wagen in mijn ogen…
    das al wat ik erover te zeggen heb. Ieder zijn eigen keuze, tis maar wat ieder voor zch onder de definitie van een wagen plaatst…
    ps. doe mij maar de porsche :)

    Login om te reageren
  161. Freewarefreak zegt

    22 mei 2010 om 13:42

    Porsche. No doubt. Wat een kanon.

    @Autoblog: Kunnen jullie naast de ruimte voor comments natuurlijk, niet een polletje inbouwen? Dan kunnen we gewoon klikken en is het in 1 keer duidelijk wie er voor staat. Stelt niks voor, kan op ieder forum zo ongeveer. Laat jullie programmeur daar eens naar kijken? Anders bel mij maar.

    Login om te reageren
  162. janklaassen zegt

    22 mei 2010 om 13:51

    de Porsche zie je te veel
    toch maar de lekkere Corvette.

    Login om te reageren
  163. Budha zegt

    22 mei 2010 om 15:21

    Alsof je moet kiezen tussen Charlize Theron of een pornoactrice.

    Login om te reageren
  164. C6_R zegt

    22 mei 2010 om 15:37

    @Phille: Carbon en magnesium en (standaard) carbon keramische remschijven zitten ook allemaal verwerkt in de ZR1.

    Ik heb niet beweerd dat de Ferrari minderwaardig is. Zoals jij het de Ferrari vergeeft dat ie wat minder snel is dan de ZR1, zo vergeef ik het de ZR1 dat ie wat minder luxe is dan de Ferrari.

    “En in jou redenatie zou de koenigesseg of de pagani evenmin een sportwagen zijn, maar een luxe gt, keep on dreaming boy!”

    Dat heb ik nergens beweerd, dat is jouw redenatie. Ik wil slechts het verschil in focus benadrukken. Jij doet het voorkomen alsof er slechts 1 concept is om een auto te maken en dat is: de porsche. Minder een racer en meer een luxe bak.

    Wat mij betreft is er ook een andere benadering die wat minder op luxe richt en meer op performance. Een “normale” pagani is erg luxe en kan ook een flink potje sturen. Een Pagani Zonda R heeft minder luxe en gaat nog ff een paar standjes harder. Ook in die prijsklasse kan je niet van twee walletjes eten. Het is altijd een keuze. Waar leg je de focus en voor hoeveel geld zet je het in de markt.

    Hoe een wagen gebouwd moet worden en waar de focus op moet liggen staat volgens mij nergens wettelijk vast. Dat bepaal jij niet, dat bepaal ik niet.

    Is een Pagani Zonda R een mindere wagen dan de F?
    Is een GT3 RS een mindere wagen dan een Turbo?
    Is een ZR1 een mindere wagen dan een 997 turbo?

    Ja, als je alleen maar kijkt naar het interieur. Nee als je alleen maar kijkt naar ronde tijden.

    Het zijn wagens met een andere focus. Different strokes for different folks. Jij kickt duidelijk meer op zaken als interieur. Ik meer op performance gerelateerde zaken.

    “maar blijf met je voeten op de grond en weet dat dat ook ALLES is dat je krijgt, gewoon een oversized engine op een frame dat hard gaat, geen wagen in mijn ogen…”

    Hé, dat is makkelijk, dat kan ik ook!

    blijf met je voeten op de grond en weet dat dat ook ALLES is dat je krijgt, gewoon een overpriced interieur op wielen, geen sportwagen in mijn ogen…

    Login om te reageren
    • Phille zegt

      22 mei 2010 om 17:22

      @C6_R:
      Daar doe jij je oogkleppen weer op, heb nooit gezegd dat de 997 turbo een betere wagen is dan de zr1 vanwege zijn betere interieur…
      ik bekijk het totaal concept (performance, style, quality, engineering) Nu is er maar 1 van die aspecten waarop de corvette beter scoort, en dat is performance…en als dat het enige is wat telt, en rondetijden neerzetten tegenwoordig HET criteria is voor een wagen, dan kopen we toch gewoon lekker een racewagen, niet? Die zijn allemaal gewoon spaceframepjes met een dikke motor, een leuke ophanging en wat bodyplastiek rommel erond!

      “blijf met je voeten op de grond en weet dat dat ook ALLES is dat je krijgt, gewoon een overpriced interieur op wielen, geen sportwagen in mijn ogen…”
      das leuk gezegd vooral omdat de zr1 nog niet eens zoveel sneller is als een turbo (zelfs met 158 pk meer), of een gt2, laat staan de nieuwe gt2rs…dus veel meer sportwagen zie ik niet in een zr1 dan een turbo, zeker niet een gt2 of een gt3

      wat ben je met al die power als je het toch niet kwijt geraakt…dat noemen ze american engineering ;) oversized motoren, oude ophanging eronder (GM heeft zelfs zoveel vertrouwen in deze ophanging dat ze het niet gebruiken op hun racecars, maar in de plaats een double wishbone…oei, en das toch een auto die volledig op performance, en snelle rondjes gefocussed is?!)

      @ willie
      voor mij blijft de chevy nog steeds de mindere wagen, simple as that :) de voorbije discussies hebben enkel aangetoond wat ik altijd geclaimt heb :)
      maar please boys, be my guest en koop lekker een zr1 :)
      ik ga men slaap er niet voor laten!
      ps @willie: door het uberslechte design van porsche om de motor achter de achteras te leggen heeft die gt2 precies nog wel lekker grip op de achterwielen om te corvette te ASSKICKEN in een standing start (let op, nog steeds 108 pk minder ;))

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        22 mei 2010 om 18:09

        @Phille: Ja, je bent een mooie! Alleen je eigen argumenten zijn relevant, de rest wuif je lekker weg. Vervolgens gooi je er nog wat subjectief geneuzel over style in, interpreteer je een stukje wikipedia verkeerd en sluit je om het helemaal mooi te maken af met een filmpje over hard rechtdoor rijden! :lol:

        Login om te reageren
        • Phille zegt

          22 mei 2010 om 18:20

          @C6_R:
          niks van wikipedia vriend, corvetteracing.com :) staat heel duidelijk hoe de voor en achterophanging double wishbones gebruikt en coilover ipv double wishbones en leafspring… dus ik denk dat de interpretatiefout van jou kant komt :)

          toegegeven, style is subjectief, quality en engineering niet…

          filmpje was voor willie zijn bs even recht te zetten…er is wel degelijk een reden waarom de motor daar zit…

          aangezien je reply zo bekrompen was houdt het hierbij op voor mij. nog een goeie avond :)

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            22 mei 2010 om 18:24

            @Phille: De reden dat die motor achterin zit?

            Ja, week geouwehoer over nostalgie en traditie, toch?

            Login om te reageren
          • C6_R zegt

            22 mei 2010 om 18:46

            @Phille: corvetteracing.com of wikipedia, waar het om gaat is dat je het verkeerd interpreteert! Denk je nou echt dat ze bij GM die bladveren onder de ZR1 zetten omdat ze die auto minder goed willen hebben? :lol:
            De racewagen heeft ook geen magnetic selective ride control en de huidige ook geen carbon keramische remmen, ook allemaal omdat dat niet goed genoeg voor racen is? Hou toch op man! :lol:

            Quality en engineering zijn weldegelijk subjectief, want wat is er nou zo geweldig aan die engineering van die Porsche tov de Corvette? Het uit zich in ieder geval niet in een betere performance… Quality is ook subjectief zolang je met anecdotes komt. Ik zal niet betwisten dat de Porsche zeer goed in elkaar zit, waarschijnlijk ook wel beter dan de Corvette, maar dat de Corvette een kwaliteit heeft om van te wenen is, met alle respect prietpraat!

            Nogmaals: verklaar dit dan eens:

            http://www.strategicvision.com/auto_segmentwinners.php?year=2009&award=TQA&seg=9

            En voor de andere meelezers in deze discussie die wél een open mind hebben heb ik nog wat mooi leesvoer:

            http://www.excellence-mag.com/issues/180/articles/the-big-guns?page=1

            Een artikel in een Porsche magazine door Johannes van Overbeek, een Porsche courreur, die de ZR1 en de GT2 aan de tand voelt.

            Login om te reageren
  165. Dennis zegt

    22 mei 2010 om 17:06

    De discussie is wel erg verhit geworden.
    Ik vind het wel een moeilijke keuze. Ik heb eerder gezelgd dat ik zeer waarschijnlijk de Porsche zou kiezen.
    maar ik vind de Corvette ook super en kalitatief zijn ze ook erg goed. Die motoren van de Corvette lopen nooit in de soep.

    Login om te reageren
  166. Phille zegt

    22 mei 2010 om 17:23

    Login om te reageren
  167. Phille zegt

    22 mei 2010 om 17:24

    http://www.youtube.com/watch?v=vD9AW-EB3vo

    Login om te reageren
  168. EFB zegt

    22 mei 2010 om 18:22

    @Sciurida:

    In NYC viel het wel mee, daar reden idd diverse bentleys en RR-en rond. Maar ik boston reden er toch echt veel porsches. Maar idd, M6 en M5 zie je verreweg het vaakst…

    Login om te reageren
  169. MarkLeMans zegt

    22 mei 2010 om 18:34

    @Phille ik weet niet wie er in die corvette zit maar die kan blijkbaar niet rijden want die corvette hoort veel en veel sneller te rijden dan die mislukte kever;)

    corvette!!!

    Login om te reageren
  170. berg zegt

    22 mei 2010 om 18:54

    qua vormgeving vind mijn vriendin die gele mooier, qua kleur de rooie :-)

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      22 mei 2010 om 19:00

      @berg: Dan is het dus duidelijk dat je voor een gele ZR1 moet gaan! :lol:

      Login om te reageren
  171. Quivis zegt

    22 mei 2010 om 19:45

    Volgende keer een poll ?

    Login om te reageren
  172. corvettez06 zegt

    22 mei 2010 om 22:47

    de mensen die zeggen dat een corvette niet degelijk is of , kwalitatief niet goed is weten niet waar ze over praten , en nog wat het is ook gewoon een dagelijkse auto, ach ja maar als jeremy the small dick clarkson wat zegt gaan al die duitse fan boys er mee aan de haal .weet en beleef eerst wat voor jullie wat roepen.

    Login om te reageren
  173. corvettez06 zegt

    23 mei 2010 om 00:46

    http://www.youtube.com/watch?v=OZlGMX8G3B4 @phille

    Login om te reageren
  174. corvettez06 zegt

    23 mei 2010 om 00:50

    @ phille wil je nog meer fimpjes dat porsche op z,n lazer krijgt van de zr1 of z06 , of is alleen die van jou rechtsgeldig.

    Login om te reageren
  175. david zegt

    23 mei 2010 om 11:23

    PORSCHE voor altijd!!!!!!!!!!!!! Amerikaans = rotzooi.
    en C6 R ga lekker huilie huilie doen.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      23 mei 2010 om 16:27

      @david: Goed argument, dank daarvoor! :lol:

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        23 mei 2010 om 16:30

        @C6_R: Het is met afstand het best onderbouwde argument van de laatste twee weken. Iedereen weet dat een “staat gelijk aan” symbool de absolute waarheid verkondigt.

        @david: Zou je ons een gunst willen bewijzen? Ik heb nog wel een stevig touw en C6R weet ongetwijfeld een stevige boom voor je te vinden.

        Login om te reageren
        • C6_R zegt

          23 mei 2010 om 16:32

          @bozewolf: Nou nou nou, niet gelijk zo genuanceerd doen hè! :lol:

          Login om te reageren
  176. porsche911turbo2 zegt

    23 mei 2010 om 14:00

    volgensmij is de porsche toch wel sneller in praktijk ;)

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      23 mei 2010 om 16:31

      @porsche911turbo2: Volgens mij niet!

      En volgens deze site trouwens ook niet…

      http://www.fastestlaps.com/comparisons/4769c1746c636-vs-_Porsche_997_Turbo_facelift.html

      Login om te reageren
  177. bozewolf zegt

    23 mei 2010 om 16:34

    Zou een Z06 vs. een GT3 een interessantere keus zijn? Beide spijkerharde circuitraggertjes. Volgens mij is de Z06 een stuk harder afgeveerd dan de gewone C6 en de ZR-1.

    Login om te reageren
  178. P@trick zegt

    23 mei 2010 om 16:38

    Porsche! Duidelijke zaak!

    Login om te reageren
  179. baryy zegt

    23 mei 2010 om 17:23

    Porsche,

    ik ben Porsche fan

    Login om te reageren
  180. Michael zegt

    23 mei 2010 om 21:08

    No Doubt : Porsche Turbo!

    Login om te reageren
  181. Vankonten zegt

    14 juni 2010 om 19:02

    Wat baryy zegt ;)

    Login om te reageren
  182. Mark zegt

    15 december 2010 om 15:35

    V12 vantage dus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North