Kijk, de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4

Auteur: , 37 Reacties

De nu nog geheime auto werd vastgelegd op beeld.

Kijk, de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4

Het moge duidelijk zijn dat er een opvolger komt van de Cayman GT4 (rijtest). Eén van de lekkerste Porsches van de afgelopen jaren. De sportwagenfabrikant test al maanden met de auto in Duitsland. Onlangs werd een testexemplaar zonder camouflage gespot. Het laat zien wat we kunnen verwachten.

Heel verrassend is het uiterlijk niet. Denk Porsche 718 en visualiseer daar een GT4-bodykitje bij. Wat er onder de kap schuilt is nog een mysterie. De 718 Cayman en Boxster moeten het doen met een 2.0 boxer, terwijl de vorige generatie nog een zescilinder had. Er gaan geruchten de ronde dat Porsche weer een zespitter gaat gebruiken in de nieuwe 718 Cayman GT4. Fingers crossed dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.

De Porsche Cayman GT4 was een succesvol model. De auto werd geprezen voor zijn specs en rijgedrag. Een heerlijk ingrediënt was de keuze van Porsche om de 3.8-liter zescilinder boxermotor uit de 911 Carrera S in de GT4 te lepelen. Een kritiekpuntje van de GT4 was dat de auto wel wat meer vermogen mocht hebben. Het is afwachten wat Porsche in petto heeft met de nieuwe 718 Cayman GT4.

Fotocredit: Porsche Universe via Facebook



37 reacties

Bij een Porsche betekent geen camouflage toch juist camouflage. Ik zie het verschil toch niet.
Pleur dr nou maar gewoon een 6 cilinder in.. dat is nl. wat een Porsche klant wil.
@lekkaah: toch verkopen ze wel. Zelfs de diesels. Het gaat mensen meer om de badge dan de specs tegenwoordig.
@peug206: Kan aan mij liggen, maar ik zie toch maar verdomd weinig 718’s rijden.
@racerx: Misschien ligt het aan het prijskaartje
@599gto: Weet het wel zeker, voor een dergelijk bedrag wilde ik niet met een vierpitter afgescheept worden.
@peug206: F-Type is in trek
@porschepdk: @racerx F type is idd een goede concurrent. Maar porsche verkoopt meer dan alleen een 718…
@lekkaah: huh ?! Heeft u misschien onderbouwing hiervoor of spreekt u voor u zelf ?
@lekkaah: ik denk dat 75% van hun klanten gewoon het merk kopen. Wat er onder de kap zit, boeit niet. Ze weten dat het 300pk heeft en dat is genoeg.
Die andere 25% kopen de specialere dingen, zoals bv een GT4.
Bij de Cayman zegt iedereen die erin rijdt dat het een stuurmansauto is vanwege de balans van alle aspecten. En dan klaagt men over vermogentekort? Begrijpe wie begrijpen kan…
@breakingpoint: De mensen die klagen dat het ding te weinig vermogen heeft zijn de mensen die hem niet betalen kunnen.
@viezefreddyw: inderdaad.
@viezefreddyw: Behalve geen geld al hadden ze het geld ervoor gekregen ze zouden er nooit een kopen
@viezefreddyw: De mensen waar ik van hoorde dat er te weinig vermogen in zit, zijn mensen die hem daadwerkelijk gekocht hebben, als circuitspeeltje, voor erbij..
Al is het ws. maar net wat je gewend bent.
@breakingpoint: met de balans wordt bedoeld het stuurgedrag van de auto op de grens van de grip. Neigt ie naar onderstuur, overstuur of is ie neutraal. Hoe gaat ie om met lastwissel en plotselinge acceleratie of deceleratie. Deze aspecten zijn vaak het best in orde bij een auto met middenmotor vanwege de gewichtverdeling. Zeker als de fabrikant snapt hoe je een goede wegligging in het onderstel maakt. Dit is dus bij de GT 4 dik in orde. Dan valt het juist op als de auto underpowered is tov de wegligging. Je voelt bij de GT4 dat die auto meer vermogen aan kan, en hij roept dat verlangen op als je erin rijdt. Wat mij betreft had er wel 100 pk bij gekund!
@donvliet: Dus 100 pk erbij en de balans is hetzelfde ?
@599gto: je krijgt natuurlijk wel eerder overstuur bij het uitaccelereren met 100 pk erbij, maar ik denk dat hij zonder verdere wijzigingen 100 pk extra kan hebben en nog steeds goed rijdt.
@breakingpoint: schijnbaar kon de GT4 makkelijk meer vermogen aan zonder daarbij die balans te verliezen.
@shenkie: nou dan was ie al niet in balans sinds de beginne hè?
@breakingpoint: jawel, de balans is dus nogmaals het stuurgedrag. Die is heel goed bij die auto. En de grip is hoog genoeg om hem underpowered te laten voelen met het vermogen dat ie heeft (dat is dus iets anders dan de balans). Er kan meer vermogen in zonder dat je in de problemen komt.
@shenkie: Mischien heeft die GT4 heel veel onderdelen van zijn grote broer de 911 en niet de instap 911.
@599gto: precies, dat bevestigt enkel hetgeen ik reeds stelde..
@breakingpoint: Vermogen is niet het doel van deze auto. Ik zou het juist wel cool vinden als ze er een mooie 4 cilinder met variabele of dubbele turbo in gooien. Minder gewicht, compacter en nagenoeg dezelfde output tegenwoordig.
Porsche kennende gaan ze hem (helaas) toch nooit echt beter maken dan de 911. Dus dan zou ik juist liever meer de GTS gedachte zien, lichter voor betere balans.
Het zou gaan om lichtjes teruggeschroefde atmosferische 4.0 flatsix uit gt3.2 of gt3 rs.1. Heus niet over vermogen inzitten…
@100octane: hopelijk heb je gelijk. Moest deze info al publiek zijn, dan was ie nu al uitverkocht. Dus nog lekker even geheim houden.
@Onehp: heb allocatie sinds 4 maart v dit jaar. Was de info die ik meegekregen heb dat het zeer waarschijnlijk zou zijn dat 4.0 blablabla (neen geen zekerheid, ze zijn in Luik best discreet). Heb verder geen contact meer gehad met mijn porsche center.
@100octane:
Komt-ie naast of in plaats van je RS ?
@amghans: neuh komt erbij.
@100octane:
Mmm, benieuwd wat dat toevoegt. Mais bon, het goede nieuws is dat de RS blijft, die wegdoen voor een GT4 had ik een mindere keuze gevonden.
De 718 S heeft een 2.5 L vierpitter. Als er nog een atmosferische zespitter in komt is het onmiddellijk de meest begeerlijke Porsche van het moment, zal wel weer een run op komen met bijkomende krankzinnige prijsstijging…
Nice! 4.0 uit de GT3 terug geschroeft naar 450pk? Beetie handige jongen haalt minimaal het originele vermogen er weer uit.
Geen S GO op zijn kentekenplaat? Is het wel een fabrieks-718?
Ah, heb zelf al gezocht. LB is Ludwigsburg, en een voorstad van Stuttgart;

http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.autobauer-gruendet-digital-gesellschaft-porsche-baut-auf-ludwigsburg.8281d5db-9f18-4d7d-88d3-0317298a2080.html
@gulli:
Ludwigsburg is een ‘Kreis’, zeg maar een gebied(je). Het Affalterbach van AMG-Mercedes, bijvoorbeeld, valt er ook onder.
Een test-Cayman met die pauper achterlichten? Ik ben op z’n minst gezegd sceptisch.
Wordt de zescilinder turbo uit de 991.2 Carrera S neem ik aan?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).