• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4

Auteur: RubenPriest, gepost 9 november 2017 om 07:41 – 37 Reacties

Kijk, de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4


De nu nog geheime auto werd vastgelegd op beeld.

Het moge duidelijk zijn dat er een opvolger komt van de Cayman GT4 (rijtest). Eén van de lekkerste Porsches van de afgelopen jaren. De sportwagenfabrikant test al maanden met de auto in Duitsland. Onlangs werd een testexemplaar zonder camouflage gespot. Het laat zien wat we kunnen verwachten.

Heel verrassend is het uiterlijk niet. Denk Porsche 718 en visualiseer daar een GT4-bodykitje bij. Wat er onder de kap schuilt is nog een mysterie. De 718 Cayman en Boxster moeten het doen met een 2.0 boxer, terwijl de vorige generatie nog een zescilinder had. Er gaan geruchten de ronde dat Porsche weer een zespitter gaat gebruiken in de nieuwe 718 Cayman GT4. Fingers crossed dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.

De Porsche Cayman GT4 was een succesvol model. De auto werd geprezen voor zijn specs en rijgedrag. Een heerlijk ingrediënt was de keuze van Porsche om de 3.8-liter zescilinder boxermotor uit de 911 Carrera S in de GT4 te lepelen. Een kritiekpuntje van de GT4 was dat de auto wel wat meer vermogen mocht hebben. Het is afwachten wat Porsche in petto heeft met de nieuwe 718 Cayman GT4.

Fotocredit: Porsche Universe via Facebook

Ook interessant!

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

718, cayman, cayman-gt4, gt4, Porsche

Vorig bericht: « Huh? Audi werkt aan superschone diesel
Volgend bericht: Dit zijn de toekomstplannen van Opel onder PSA »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrie zegt

    9 november 2017 om 07:51

    Bij een Porsche betekent geen camouflage toch juist camouflage. Ik zie het verschil toch niet.

    Login om te reageren
  2. lekkaah zegt

    9 november 2017 om 08:14

    Pleur dr nou maar gewoon een 6 cilinder in.. dat is nl. wat een Porsche klant wil.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      9 november 2017 om 08:20

      @lekkaah: toch verkopen ze wel. Zelfs de diesels. Het gaat mensen meer om de badge dan de specs tegenwoordig.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        9 november 2017 om 09:00

        @peug206: Kan aan mij liggen, maar ik zie toch maar verdomd weinig 718’s rijden.

        Login om te reageren
        • 599gto zegt

          9 november 2017 om 09:18

          @racerx: Misschien ligt het aan het prijskaartje

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            9 november 2017 om 10:29

            @599gto: Weet het wel zeker, voor een dergelijk bedrag wilde ik niet met een vierpitter afgescheept worden.

            Login om te reageren
      • porschepdk zegt

        9 november 2017 om 10:40

        @peug206: F-Type is in trek

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          9 november 2017 om 12:20

          @porschepdk: @racerx F type is idd een goede concurrent. Maar porsche verkoopt meer dan alleen een 718…

          Login om te reageren
    • 599gto zegt

      9 november 2017 om 09:17

      @lekkaah: huh ?! Heeft u misschien onderbouwing hiervoor of spreekt u voor u zelf ?

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      9 november 2017 om 10:31

      @lekkaah: ik denk dat 75% van hun klanten gewoon het merk kopen. Wat er onder de kap zit, boeit niet. Ze weten dat het 300pk heeft en dat is genoeg.
      Die andere 25% kopen de specialere dingen, zoals bv een GT4.

      Login om te reageren
  3. breakingpoint zegt

    9 november 2017 om 08:16

    Bij de Cayman zegt iedereen die erin rijdt dat het een stuurmansauto is vanwege de balans van alle aspecten. En dan klaagt men over vermogentekort? Begrijpe wie begrijpen kan…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 november 2017 om 08:22

      @breakingpoint: De mensen die klagen dat het ding te weinig vermogen heeft zijn de mensen die hem niet betalen kunnen.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        9 november 2017 om 09:09

        @viezefreddyw: inderdaad.

        Login om te reageren
      • 599gto zegt

        9 november 2017 om 09:19

        @viezefreddyw: Behalve geen geld al hadden ze het geld ervoor gekregen ze zouden er nooit een kopen

        Login om te reageren
      • spylegion zegt

        9 november 2017 om 11:38

        @viezefreddyw: De mensen waar ik van hoorde dat er te weinig vermogen in zit, zijn mensen die hem daadwerkelijk gekocht hebben, als circuitspeeltje, voor erbij..
        Al is het ws. maar net wat je gewend bent.

        Login om te reageren
    • donvliet zegt

      9 november 2017 om 08:26

      @breakingpoint: met de balans wordt bedoeld het stuurgedrag van de auto op de grens van de grip. Neigt ie naar onderstuur, overstuur of is ie neutraal. Hoe gaat ie om met lastwissel en plotselinge acceleratie of deceleratie. Deze aspecten zijn vaak het best in orde bij een auto met middenmotor vanwege de gewichtverdeling. Zeker als de fabrikant snapt hoe je een goede wegligging in het onderstel maakt. Dit is dus bij de GT 4 dik in orde. Dan valt het juist op als de auto underpowered is tov de wegligging. Je voelt bij de GT4 dat die auto meer vermogen aan kan, en hij roept dat verlangen op als je erin rijdt. Wat mij betreft had er wel 100 pk bij gekund!

      Login om te reageren
      • 599gto zegt

        9 november 2017 om 09:23

        @donvliet: Dus 100 pk erbij en de balans is hetzelfde ?

        Login om te reageren
        • donvliet zegt

          9 november 2017 om 14:19

          @599gto: je krijgt natuurlijk wel eerder overstuur bij het uitaccelereren met 100 pk erbij, maar ik denk dat hij zonder verdere wijzigingen 100 pk extra kan hebben en nog steeds goed rijdt.

          Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      9 november 2017 om 08:27

      @breakingpoint: schijnbaar kon de GT4 makkelijk meer vermogen aan zonder daarbij die balans te verliezen.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        9 november 2017 om 09:07

        @shenkie: nou dan was ie al niet in balans sinds de beginne hè?

        Login om te reageren
        • donvliet zegt

          9 november 2017 om 14:24

          @breakingpoint: jawel, de balans is dus nogmaals het stuurgedrag. Die is heel goed bij die auto. En de grip is hoog genoeg om hem underpowered te laten voelen met het vermogen dat ie heeft (dat is dus iets anders dan de balans). Er kan meer vermogen in zonder dat je in de problemen komt.

          Login om te reageren
      • 599gto zegt

        9 november 2017 om 09:20

        @shenkie: Mischien heeft die GT4 heel veel onderdelen van zijn grote broer de 911 en niet de instap 911.

        Login om te reageren
        • Shenkie zegt

          9 november 2017 om 15:19

          @599gto: precies, dat bevestigt enkel hetgeen ik reeds stelde..

          Login om te reageren
    • Boomer zegt

      9 november 2017 om 08:28

      @breakingpoint: Vermogen is niet het doel van deze auto. Ik zou het juist wel cool vinden als ze er een mooie 4 cilinder met variabele of dubbele turbo in gooien. Minder gewicht, compacter en nagenoeg dezelfde output tegenwoordig.
      Porsche kennende gaan ze hem (helaas) toch nooit echt beter maken dan de 911. Dus dan zou ik juist liever meer de GTS gedachte zien, lichter voor betere balans.

      Login om te reageren
  4. 100octane zegt

    9 november 2017 om 08:27

    Het zou gaan om lichtjes teruggeschroefde atmosferische 4.0 flatsix uit gt3.2 of gt3 rs.1. Heus niet over vermogen inzitten…

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      9 november 2017 om 10:35

      @100octane: hopelijk heb je gelijk. Moest deze info al publiek zijn, dan was ie nu al uitverkocht. Dus nog lekker even geheim houden.

      Login om te reageren
      • 100octane zegt

        9 november 2017 om 12:34

        @Onehp: heb allocatie sinds 4 maart v dit jaar. Was de info die ik meegekregen heb dat het zeer waarschijnlijk zou zijn dat 4.0 blablabla (neen geen zekerheid, ze zijn in Luik best discreet). Heb verder geen contact meer gehad met mijn porsche center.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          9 november 2017 om 13:43

          @100octane:
          Komt-ie naast of in plaats van je RS ?

          Login om te reageren
          • 100octane zegt

            9 november 2017 om 16:57

            @amghans: neuh komt erbij.

            Login om te reageren
            • kniesoor zegt

              9 november 2017 om 20:23

              @100octane:
              Mmm, benieuwd wat dat toevoegt. Mais bon, het goede nieuws is dat de RS blijft, die wegdoen voor een GT4 had ik een mindere keuze gevonden.

              Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    9 november 2017 om 08:29

    De 718 S heeft een 2.5 L vierpitter. Als er nog een atmosferische zespitter in komt is het onmiddellijk de meest begeerlijke Porsche van het moment, zal wel weer een run op komen met bijkomende krankzinnige prijsstijging…

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    9 november 2017 om 08:31

    Nice! 4.0 uit de GT3 terug geschroeft naar 450pk? Beetie handige jongen haalt minimaal het originele vermogen er weer uit.

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    9 november 2017 om 11:11

    Geen S GO op zijn kentekenplaat? Is het wel een fabrieks-718?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      9 november 2017 om 11:14

      Ah, heb zelf al gezocht. LB is Ludwigsburg, en een voorstad van Stuttgart;

      http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.autobauer-gruendet-digital-gesellschaft-porsche-baut-auf-ludwigsburg.8281d5db-9f18-4d7d-88d3-0317298a2080.html

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        9 november 2017 om 16:55

        @gulli:
        Ludwigsburg is een ‘Kreis’, zeg maar een gebied(je). Het Affalterbach van AMG-Mercedes, bijvoorbeeld, valt er ook onder.

        Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    9 november 2017 om 18:17

    Een test-Cayman met die pauper achterlichten? Ik ben op z’n minst gezegd sceptisch.

    Login om te reageren
  9. roland78 zegt

    9 november 2017 om 22:51

    Wordt de zescilinder turbo uit de 991.2 Carrera S neem ik aan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North