• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de toekomstplannen van Opel onder PSA

Auteur: RubenPriest, gepost 9 november 2017 om 08:13 – 31 Reacties

Opel


De strategische plannen voor de toekomst zijn bekendgemaakt.

Vandaag heeft Michael Lohscheller, CEO van Opel, laten weten wat we de komende jaren van het merk mogen gaan verwachten. Opel valt sinds deze zomer onder de PSA Group en daar horen nieuwe toekomstplannen bij. Opel omschrijft het strategische plan als ‘PACE!’.

Het belangrijkste nieuws is dat Opel/Vauxhall tegen 2024 alleen nog maar geëlektrificeerde auto’s op de markt gaat brengen. Dit zullen volledige elektrische auto’s zijn, of (plug-in) hybrides. Herkenbaar, Jaguar kwam onlangs met eenzelfde plan, maar die beginnen reeds in 2020. Volvo pakt het nog radicaler aan, die noemen 2019 als jaar waarin men alleen nog maar geëlektrificeerde auto’s op de markt zal brengen.

Terug naar Opel, in 2020 verwacht het merk vier elektrische modellen in de line-up te hebben. Onder andere de Grandland X PHEV en de nieuwe Corsa als volledige elektrische auto maken onderdeel uit van dit plan. Tegen 2022 wil Opel op 20 nieuwe exportmarkten opereren.

De switch naar het modellenplatform van de PSA Groep zal sneller gaan dan verwacht. In 2020 verwacht het merk negen modellen in het gamma te hebben. De transitie naar auto’s op het PSA-platform zal in stapjes verlopen. Vanaf 2024 staat elke nieuwe Opel op een platform van PSA. Het aantal platformen van Opel-personenauto’s gaat van negen naar twee en van 10 aandrijflijnen naar vier. Volgend jaar komt er een nieuwe Combo en in 2019 de nieuwe Corsa. Deze nieuwe plannen moet Opel weer winstgevend maken. De autobouwer hoopt op een winstmarge van twee procent in 2020.

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Corsa-e livery
    Opel Corsa-e livery maakt de blitz, nietwaar?
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Peugeot en Opel fleuren het straatbeeld flink op

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, Elektrisch, grandland-x, Hybride, Opel, plug-in, psa

Vorig bericht: « Kijk, de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4
Volgend bericht: Grootste Jaguar-klant plaatst wederom een dikke order »

Lees Interacties

Reacties

  1. peug206 zegt

    9 november 2017 om 08:25

    Ik hoop ook elk jaar weer dat ik beter betaald krijg :-). Maar ik kan me deze focus op EV’s voorstellen. En wat idioot veel aandrijflijnen heeft opel nog terwijl ze qua uiterlijk soms niet veel verschillen…

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    9 november 2017 om 08:28

    Tja, de tijd van fijne OPC’s is voorbij gok ik.

    Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      9 november 2017 om 10:26

      @dutchdriftking:
      Waar baseer je dat op?
      PSA staat juist bekend om zijn meer dan fatsoenlijk rijdende hothatches, de toekomstige OPC modellen gaan daar juist van profiteren.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        9 november 2017 om 12:18

        @jdeboer: waarschijnlijk wordt Peugeot in de markt gezet als het sportieve merk, en opel degelijk.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      9 november 2017 om 15:18

      @dutchdriftking: Peugeot maakt toch echt goede hot hatches.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        9 november 2017 om 16:15

        @rufctr01: klopt, maar ik ben bang dat die niet naar Opel gaan. Het is niet voor niets dat er een Insignia GSI komt ipv een OPC.

        Login om te reageren
  3. porsche928 zegt

    9 november 2017 om 08:28

    Hopen op een winstmarge van 2%??? Dat is voor geen enkel bedrijf een acceptabel percentage!

    Login om te reageren
    • rene1135 zegt

      9 november 2017 om 08:32

      @porsche928: Krankzinnig weinig idd.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 november 2017 om 08:51

        @rene1135:
        Deze strategie heet : Prijs de dag niet voordat het avond is of één volgen in de hand is beter dan tien in de lucht, of wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
        En inderdaad, ze hebben gelijk om hun prognose voorzichtig neer te zetten, Opel zal nu moeten integreren in het PSA concern en dat gaat pijn doen voor beide partijen.
        Er zal afscheid worden genomen van motoren platforms en modellen omdat men logischerwijs de platfoms zal gaan delen . Als ze zeggen dat ze een 12% marge voor de toekomst verwachten en wordt deze marge niet gerealiseerd, wordt PSA et Opel keihard afgerekend op de beurs.
        Ze zijn namelijk wonderkind Elon Musk niet, maar een dood gewone Frans-Spaanse-Britse-Poolse-Portugese-Tsjechische- Chinese en Duitse autobouwer
        Maar ligt de winst boven verwachting, is iedereen blij.
        Bijzonder blij.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          9 november 2017 om 08:52

          @desjonnies:
          volgen = vogel eikel !

          Login om te reageren
          • dirkv zegt

            9 november 2017 om 09:57

            @desjonnies: Nooit op je zelf schelden Desjonnies, dat doen andere wel.

            Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          9 november 2017 om 10:24

          @desjonnies: De motoren zullen er wel op achteruit gaan nu bij Opel

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            9 november 2017 om 11:40

            @shadowbroker: huh? Als ze de stekker uit de Opel motorenontwikkeling trekken en over gaan op PSA motoren gaat Opel er flink op vooruit.

            Login om te reageren
          • Senne zegt

            9 november 2017 om 17:44

            @shadowbroker: Nou… de 1.4T 140pk Opel en 1.6THP 156pk PSA zijn beide bijzonder slecht.
            Dus ze hebben het beide wel aardig onder de knie…

            Login om te reageren
            • shadowbroker zegt

              9 november 2017 om 20:09

              @senne: Je vergelijkt nu 2 motoren…

              Login om te reageren
    • 599gto zegt

      9 november 2017 om 10:25

      @porsche928: Van 210 miljoen euro verlies naar +2% wat is daar mis mee ??

      Login om te reageren
  4. riddertevoet zegt

    9 november 2017 om 08:51

    Het blijft bizar dat GM niet meer vertegenwoordigd is in Europa.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      9 november 2017 om 09:17

      @riddertevoet: Dat zijn ze wel nog. Chevrolet is namelijk nog officieel vertegenwoordigd met de Camaro en Corvette. Het dealernetwerk is niet bijzonder groot (één dealer en twee erkende servicebedrijven voor de Camaro en Corvette in Nederland), maar ze zijn er wel nog.

      Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    9 november 2017 om 08:53

    Goed dat ik me deze week net nog een Astra OPC aangeschaft heb. Nu de boel nog heel houden tot 2030…

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      9 november 2017 om 09:45

      @cossiekiller: Nice! foto’s? ;o

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        9 november 2017 om 10:00

        @lekkaah: Eens hij de weg op mag als mijn andere auto verkocht is maak ik wat foto’s voor Autojunk.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          9 november 2017 om 10:02

          @cossiekiller: ben benieuwd, dingen zien er fantastisch uit.. zie ze veel te weinig helaas

          Login om te reageren
          • shadowbroker zegt

            9 november 2017 om 10:25

            @lekkaah: Ja absoluut mooie autos. Krijgen niet de waardering die ze verdienen

            Login om te reageren
  6. dirkv zegt

    9 november 2017 om 08:54

    Het lijkt er op dat de PSA groep het merk Opel gebruikt om mee te experimenteren om te zien hoe nieuwe trends door de markt worden opgepakt.

    Login om te reageren
  7. jdeboer zegt

    9 november 2017 om 10:23

    Klinkt goed, jammer dat GM zo lekker dwars ligt wat de levering van de Ampera E betreft maar verder zijn ze bij Opel lekker bezig.
    30 jaar geleden had ik er nooit een gewild maar de huidige modellen zien er goed uit.
    Bij PSA zal het merk zich beter kunnen ontwikkelen dan onder het juk van het aartsconservatieve GM.

    Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    9 november 2017 om 11:18

    Van 9 platformen terug naar 2. Hadden ze dat bij Opel/GM zelf niet kunnen bedenken? Waarom waren er überhaupt zoveel platforms nodig?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 november 2017 om 11:48

      @gulli: wat is een platform? Het is in elk geval geen onderstel, want met zelfdragende carroserien zijn die er niet meer. Ene platform is meestal iets gemeenschappelijks aan aandrijflijn (motoren, versnellingsbakken, assen, wielophangingen etc) carroserie en electronica. Als je dan kijk dat op Opel net Chrevolet samenwerkte, met Renault voor de busjes, met GM America voor de grote modellen, met Peugeot voor de SUVs, en zelf nog een Corsa en Astra platform had dan tikt dat snel aan. Als je bedenkt dat VAG met MQB, MLB en de twee sportwagen platforms er minder heeft en dan ook nog van alles kan mixen en matchen (MIB kan in meerdere andere bouwkasten worden toegepast) dan zie dat ze daar een voordeel hebben.

      Login om te reageren
      • Calimero zegt

        9 november 2017 om 16:00

        @mashell: Je vergeet Fiat. De huidige Opel Combo (die ook in het verhaal wordt genoemd) is een gerebadgde Fiat Doblo.

        Login om te reageren
  9. raoufff zegt

    9 november 2017 om 13:06

    Waar blijft die nieuwe Manta kut!!!

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    9 november 2017 om 16:43

    Volgende Combo wordt dus een rebadge van de Partner/Berlingo ipv eentje van de Doblo.

    Ben benieuwd…

    Login om te reageren
  11. peugeotgek zegt

    9 november 2017 om 21:20

    De nieuwe Corsa komt in 2019, dan zou ook de nieuwe 208 en DS3 moeten komen op het nieuwe CMP platform, dat door PSA gebruikt gaat worden voor de kleinere modellen.

    Heb al ergens gelezen dat de Corsa ook op dat platform komt te staan, maar er zijn al spyshots van die wagen voordat PSA en Opel samen waren.
    Misschien de boel omgooien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North