• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, de nieuwe Renault Espace [patenttekeningen]

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 maart 2014 om 10:30 – 24 Reacties

Renault Espace patentafbeelding


Vermoedelijk lanceert Renault in september van dit jaar op de Autosalon van Parijs zijn vijfde generatie Espace, al dan niet onder Initiale Paris-vlag. Het design krijgen we echter nu al onder ogen, dankzij deze patentafbeeldingen.

Hoewel de algemene vorm na de spyshots spyshots en natuurlijk het Initiale Paris-concept redelijk te voorspellen was krijgen we hier toch mooi uit alle hoeken een detailaanzicht van Renaults grote gezinscontainer. Vooral de achterkant is opvallend, met een gewelfd ruitje, een behoorlijke recht-toe-recht-aan achterklep, en de uitlaten helemaal op de zijkant.

Het lijkt de real deal te zijn, maar zeker weten doen we dit pas als Renault besluit het doek van de nieuwe Espace te trekken. (afbeeldingen via Joekejoe)



Ook interessant!

  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

espace, initiale-paris, mpv, Renault

Vorig bericht: « Belg sleept Renault voor rechter om brandstofverbruik
Volgend bericht: Autoblog uitzending gemist: Top Gear S21E07 »

Lees Interacties

Reacties

  1. MrSkyline zegt

    17 maart 2014 om 10:33

    Dat logo op de neus is bijna zo groot dat je zou gaan denken dat er een straalmotor in zit.
    anyway ik vind het geen mooie auto. Het ziet er uit als een lomp grote station in plaats van een minivan.

    Login om te reageren
    • cargeeksnl zegt

      17 maart 2014 om 10:47

      @MrSkyline: Helemaal mee eens, ze hebben zulke simpele vormen voor alles gebruikt dat het er als 1 lompe klomp uitziet, jammer dit

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      17 maart 2014 om 11:11

      @MrSkyline: ik weet nog dat VAG vroeger werd afgebrand op grote logo’s.
      Dat stokje heeft Renault goed overgenomen…

      Login om te reageren
  2. astra zegt

    17 maart 2014 om 10:35

    Hmm. Mijn eerste gedachten bij deze afbeeldingen: een opgepompte Peugeot 5008… Vind de gelijkenis erg groot…

    Login om te reageren
    • wolfssjrd zegt

      17 maart 2014 om 10:37

      @astra: nee ik dacht precies hetzelfde :p komt voornamelijk door de lijn van de ramen waardoor ik dat dacht.

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      17 maart 2014 om 10:41

      @astra: Wat is er precies het zelfde aan, ik zie het niet buiten dat ze in de zelfde categorie vallen?

      Login om te reageren
      • astra zegt

        17 maart 2014 om 10:53

        @sketcher: Ik vind het lijnenspel, vooral de zijkant, heel veel overeenkomsten vertonen met de 5008. Het ruitje vlak tussen de A-stijl en de deur, de knik in de achterste zijruit, zelfs de vorm van de motorkap en (in mindere mate) de kofferklep hebben behoorlijk wat overeenkomsten. Juist qua categorie zijn ze verschillend; een Espace zal echt een categorie hoger geplaatst worden. een 5008 is meer concurrent van de (grand) scenic.

        Login om te reageren
  3. wolfssjrd zegt

    17 maart 2014 om 10:36

    Citroën C4 + Peugeot 5008 = Renault Espace?

    Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    17 maart 2014 om 10:37

    Minder SUV dan verwacht. Verder wel aardig voor een gezins-hok maar zeker niets baanbrekends

    Login om te reageren
  5. c350cdi zegt

    17 maart 2014 om 10:38

    Haalt het qua ontwerp niet bij de eerdere Espace: Hopelijk hebben ze de kwaliteit wel beter onder controle. Anders aanhangwagen bijleveren met: generator, compressor, reserve electronica, reserve versnellingsbak, etc….

    Login om te reageren
  6. chakib82 zegt

    17 maart 2014 om 10:43

    klopt, het lijkt wel 2 merken in 1. Afgekeken bij Peugeot, niets voor niets auto van het jaar

    Login om te reageren
  7. JeejEm zegt

    17 maart 2014 om 10:45

    Altijd erg lastig om een goede indruk te krijgen van een patenttekening. Hij vertoont nu vrij veel designovereenkomsten met de 5008. Maar bedenk wel dat je op dit soort ‘platte’ tekeningen niet kunt zien hoe belangrijke designelementen als de lampen er in het echt uit gaan zien. Ook de kleur is nu verre van sprankelend. Wat je nu al wel kunt zien is dat hij er veel beter uitziet dan de concurrentie uit de huizen van VW en Seat. Wat betreft het interieur hoop ik dat Renault een betere indruk weet te wekken dan met de kleinere modellen als de Clio en Captur; wat een plastic rotzooi is dat. Gezien het prijspeil van deze Espace zou dat echter wel goedkomen. Hoop dat het wat wordt!

    Login om te reageren
  8. terazino zegt

    17 maart 2014 om 11:02

    Ik zou zeggen: nog even door tekenen anders een goede opvolger voor de Multipla

    Login om te reageren
  9. celicatwincam zegt

    17 maart 2014 om 11:09

    ik hoop dat de uiteindelijke productieversie er toch wat meer uit komt te zien als die Renault initiale concept Paris, die zag er m.u.v. het interieur toch redelijk productieklaar uit. De gelijkenis is zeker zichtbaar, alleen hebben ze alle onderscheidende accenten verwijderd uit die concept, waarna er een enigszins saai hok over is gebleven. Jammer Renault, gemiste kans.

    Login om te reageren
  10. jrk68 zegt

    17 maart 2014 om 12:03

    Veruit de mooiste griffo-container, die gaan we veel zien op de Veluwe….

    Login om te reageren
  11. erce zegt

    17 maart 2014 om 12:26

    Wat een ruimte in de wielkasten…

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      17 maart 2014 om 17:29

      @erce:
      Dat hebben ze speciaal voor de rapperts gedaan, kan er probleemloos 30″ onder..

      Login om te reageren
  12. Carreza zegt

    17 maart 2014 om 13:11

    Hmm… niet echt overtuigd door deze schetsen.

    Login om te reageren
  13. TedjeV zegt

    17 maart 2014 om 13:29

    Het eerste wat ik dacht is wat een grote Dacia! Wat een ongelofelijke lelijke auto is dit zeg, het wordt tijd voor een nieuwe ontwerper daar.

    Login om te reageren
  14. baasbas zegt

    17 maart 2014 om 14:10

    Zo is met terugwerkende kracht de Lodgy zo gek nog niet…

    Login om te reageren
  15. weem zegt

    17 maart 2014 om 16:13

    Achterkant deed me onwillekeurig denken aan dit

    Vond de vorige Espace toch een stuk geslaagder.

    Login om te reageren
  16. autoblaag zegt

    17 maart 2014 om 17:56

    Als ontwerper Laurens dit leest: de proporties zijn door die kleine wieltjes volledig van slag. Ontwerp zo’n auto nu eens zo dat hij er ook met kleinere wielen nog fraai uitziet. Want met 20 inch wil je uit comfortoogpunt toch liever niet rijden. O en nu ik je toch spreek: die Clio van je en dan met name die manke stationwagon: too much man. Too much. Denk de volgende keer svp aan de kunst van het weglaten. O ja: die Captur daar zullen we het maar niet meer over hebben… Klein plusje voor je Twingo, maar als ik dan toch een 500 wil koop ik toch liever de echte. Daar helpen die paar R5 details niet aan.

    Login om te reageren
  17. dimi zegt

    17 maart 2014 om 18:53

    Zeer knap, waardige opvolger voor de huidige Espace. De concurrentie mag nu wel inpakken.

    Login om te reageren
  18. burninrubber zegt

    17 maart 2014 om 20:42

    M’n vader heeft de vorige gehad was best een fijne auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North