Renault Initiale Paris Concept: een paarse droom op wielen

Auteur: , 12 Reacties

Deze zeer paarse conceptcar moet ons alvast voorbereiden op de nieuwe Renault Espace die over enkele jaren op de markt komt. Ontwerper Laurens van den Acker heeft werkelijk alles uit de kast gehaald om er iets bijzonders van te maken.

Renault Initiale Paris Concept @ IAA 2013

Deze auto is de zesde, en laatste, in een serie conceptcars die hij ontwierp voor Renault en de Initiale Paris zou symbool staan voor Wisdom, oftewel wijsheid.

Het gerucht deed al langer de ronde dat Renault de term Initiale Paris zou willen gaan gebruiken op een manier zoals Citröen dat doet met de term DS. In het verleden werd Initiale Paris al gebruikt als uitrustingsniveau, maar Renault wil er blijkbaar meer uithalen.




12 reacties

geslaagd! niet makkelijk om een mooie monovolume te maken.
al mogen ze wel eens aan de ergonomie (ofzo) voor het onderhoud denken. Schat, doe jij de deurdrempels, dan doe ik wel de rest..
Laurens heeft de concept cars goed in de vingers, de laatste modellen en facelifts van het merk vind ik allemaal ook geslaagd. Het wordt nog eens wat met Renault.

@gillesvp: Het dak al bekeken? Daar ben je volgens mij ook wel even mee bezig. ;)
@Citrofiel: Dak is overigens gestileerde plattegrond van Parijs. Onze landgenoot LvdA heeft nu inderdaad 6 geweldige concepts geleverd.
@Thelis: Dat had ik inderdaad ergens gelezen. Raar dat daar in de persfoto’s niet meer de nadruk op wordt gelegd.
Vergelijk het even met die concept van Infiniti. Dan is dit toch wel een stukje subtieler. Wel een beetje teveel rijdende parfumflacon naar mijn smaak, maar over het geheel genomen wel een hele mooie balans tussen ‘de grote lijnen’ en de details.
In dat geval kunnen we het ook wel het Ici Paris XL Concept noemen dus..
Oh, wacht…het was een Lexus…de LF-NX. Had ik alweer verdrongen….
hij ziet er erg mooi, futuristisch maar produceerbaar teglijk uit
door de ‘zwevende’ voorstoelen en gebrek aan B-stijl ziet hij er enorm ruim uit
Waar zou hij de inspiratie voor het dak vandaan hebben, zou die onlangs de mobiele telefoon hebben laten vallen? :p

Zonder gein, mooi concept. Ook ik ben benieuwd naar een praktische uitwerking, denk aan opbergvakken, bekerhouders etc. Dat zou ook in een initiale paris mogelijk moeten zijn
Schitterend mooi ontwerp.
Hier geen enkele vermelding van de aandrijflijn ?
Een nieuwe (geupdate versie) 1.6 dCi met 130pk en 400 NM (!) koppel … ?
Waarom of die achterlichtunits alsmaar groter worden, terwijl ledlampjes minder ruimte innemen is me een raadsel… Is staal zo duur dat je liever een plastic achterzijde bouwt?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).