Koenigsegg wil door de 500 km/u knallen?

Auteur: , 25 Reacties

Eigenlijk was het maar een kwestie van tijd...


Het was hét gevecht van het vorige decennium: welke auto was het snelst? Uit Frankrijk was er de Bugatti Veyron, het prestigeprojectje uit Duitsland dat extreme luxe moest combineren met extreme snelheid. Aan de andere kant van het water was Hennessey, dat met de lichtgewicht Venom snelheidsrecords wilden breken. En uit het koude Zweden was Christian von Koenigsegg druk bezig zijn CCX te maken.

Waar Hennessey het vooral moest doen met zijn omgebouwde Lotus Exige, bleven Bugatti en Koenigsegg maar verschillende versies van dezelfde auto maken, puur om dat record te kunnen pakken. Uiteindelijk pakte Bugatti het record in de Veyron Supersport en gingen de andere twee spelers maar naar andere records kijken.

Toch hebben ze het geen van drieën ooit los kunnen laten. Aan de ene kant is er de recordhouder, die het record inmiddels heeft verbroken. Aan de andere kant (van de oceaan) heb je Hennessey, die met zijn 1600 pk hypercar Venom F5 aan de gang is. Deze keer wil hij het zonder Lotus doen en heeft hij zelf een auto ontworpen. In 2018 zei meneer Hennessey nog dat hij de 500 km/u aan wil tikken met deze auto.

Nu weet TheSuperCarBlog te melden dat ook Koenigsegg zich wil wagen aan dat magische getal. Von Koenigsegg zou op de autosalon van Genève een prototype willen laten zien van een auto die 500 km/u kan halen. Heel veel is er nog niet bekend over deze auto, wel dat deze conceptauto de Mission 500 zou moeten heten. Omdat het zijn missie zou zijn om de vijfhonderd aan te tikken, snappie? Mogelijk is deze auto gebaseerd op de Jesko.

De blog weet ook te melden dat Koenigsegg maar liefst drie auto’s mee gaat nemen, waaronder deze Mission 500. We moeten nog even wachten tot maart om te weten of er iets klopt van deze geruchten, maar het zou dus zomaar kunnen dat we die magische tijden van tien jaar geleden, opnieuw gaan beleven…

Foto: Koenigsegg Regera, Matk20, via Autojunk.nl.



25 reacties

Eigenlijk zou the egg ook gewoon op de veyron baan moeten. Dat is wel het eerlijkst.maar goed dat gaat nooit gebeuren
Zo een Jesko is wat mij betreft echt een veel mooiere auto dan een Chiron. Wat er allemaal bij dit relatief kleine bedrijfje vandaan gekomen is, niet normaal.
@thomassnelweg: Da’s snel gedaan, zo’n schoonheid is die Chiron niet.
@thomassnelweg: idd dat, meer indrukwekkend dat het een klein bedrijfje is tov Bugatti (VAG).
Succes Koenigsegg! Daarna nog een bestuurder zoeken die levensmoe is.
@venividivici: begin eens op een willekeurige dragstrip. Rijden er zat rond 😉
@biohazardracer: Die gaan geen 500 km/h hoor.
@venividivici: topduel dragster halen zeker meer dan 500 km/h.
@capri288: Meer dan 600 zelfs!
@Jochempie: het huidige record staat nu op 336.57 mph (541km/u) als ik me niet vergis
@kevdutchie: En dat is op de 1/8ste mile. Voor de topfuel zijn ze van de 1/4 mile af gestapt omdat het te snel ging.
@capri288: en dat binnen 5 seconden…
@venividivici: ik meld me beschikbaar, hou wel van een uitdaging👌🏼
@venividivici: Greta Tunberg woont in de buurt! 😁
@coupedriver: Haha, ja zij heeft toch al een tekort aan realiteitszin.
@venividivici: Haha ja, nee.
Als ze maar geen LWB gaan maken van de Regera, dat zou echt afbreuk doen aan z’n huidige design.
Wow! Dat is wel bizar to

Even of topic, ik heb al heel lang geen artikels gezien van een spot? Zijn jullie hiermee gestopt of?
@spotcrewda: max is op vakantie naar Timboektoe
Ik vermoed dat door de drukte van de verbouwing van de site hier minder aandacht voor is.
Geen verrassing dat ze dit willen toch?
Misschien heeft Boeing nog wel wat bandjes over….?
@reobnednab: Die hoeven ‘maar’ maximaal 350km/h aan te kunnen.
Zou leuk zijn. Vindt Koenigsegg een veel gaver bedrijf dan Bugatti. Als Koenigsegg de 500 in beide richtingen aantikt zijn ze de echte recordhouders en niet Bugatti die het alleen in 1 richting kan.
Joehoe! En vervolgens verkoop je 4 auto’s, voor miljoenen euro’s, aan verwende oliesjeik zoontjes, die de hele zomer rondjes door Londen rijden. Met 50 km/h.

Koenigsegg heeft in z’n hele bestaan nog geen 200 auto’s geproduceerd. Zelfs met de belabberde verkopen van de Veyron meegerekend, kan je het niet eens een Bugatti concurrent noemen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).